zpět
 

diskuze k tématu: Ojetina do 100k, 60 km denně, 80% dálnice

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
DaveB
počet příspěvků8
datum registrace06.07.2017
Čtvrtek 26.04.2018 19:23, Ojetina do 100k, 60 km denně, 80% dálnice
Zdar, chtěl bych si pořídit ojetinu, která by mi sloužila hlavně pro cestu do práce.
Je to zhruba 2x 30 km, z toho je 80% dálnice.
Limit je 100k včetně počátečního servisu.
Ideálně spolehlivé s nízkou spotřebou.
Díky za všechny tipy.
reagovat
Kornaz
počet příspěvků42
datum registrace15.04.2017
Sobota 28.04.2018 08:16, RE: Ojetina do 100k, 60 km denně, 80% dálnice
citace:
reakce na: DaveB, 26.04.2018 19:23 (Zdar, chtěl bych si pořídit oj ...)


Za mna A6 allroad 2.5 tdi automat
reagovat
kareltouska
počet příspěvků1
datum registrace28.04.2018
Sobota 28.04.2018 11:34, RE: Ojetina do 100k, 60 km denně, 80% dálnice
Nejlépe optat se příbuzných a známých, zda někdo něco neprodává.
Nebo jste myslel značku? To je jak když se zeptáte jestli je lepší Samsung nebo Huawei apod. Každý odpoví jinak.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků946
datum registrace19.08.2015
Pondělí 30.04.2018 11:13, RE: Ojetina do 100k, 60 km denně, 80% dálnice
citace:
reakce na: DaveB, 26.04.2018 19:23 (Zdar, chtěl bych si pořídit oj ...)


Ahoj, něco podobného jsem řešil před pěti léty a nakonec mi stačil na jízdu do práce po dálnici 2x40km Peugeot 206 1.1 44kw. Celkově tichý a pohodlný, a díly levné jak pro Felicii
Doba pokročila, takže vybíral bych něco už novějšího.
Jinak vůbec se neboj mít menší ben. motor. V menším autě bohatě stačí i na dálnici. Já jezdil podle max. rychl limitů a za tři roky mi vycházela na P206 spotřeba 6.6l, což je pěkná hodnota, když si uvědomíš, že jsem měnil jen prkotiny jako termostat za 300kč apod. a dobře jsem vůz i prodal.

1.Jako hlavní kandidát je za mě VW Golf 1.4/1.6 v benzínu. cca rok 2006, vyhni se jen motoru FSI a automatické klimatizaci ať se neprohneš finančně hned při koupi. Ale jinak je to velmi spolehlivý vůz. Ta cena je ale limitní, takže nevím no.

2. VW Polo 1.4 ben. , také rok 2006+. Opět raději neber autom. klimu, ráda se kazí.

3. Opel Corsa 1.2/1.4 ben, cca 2008+

4. Velmi příjemný je i Peugeot 207 1.4 ben, jen to chce opravdu prověřený stav motoru.

5. Já bych zkusil i R.Megane II 1.4 ben, cca 2008+. Kolega v práci měnil něco na podvozku, ale jinak se drží docela dobře a nerezne jak někteří Japonci.
reagovat
DaveB
počet příspěvků8
datum registrace06.07.2017
Pondělí 30.04.2018 11:37, RE: RE: Ojetina do 100k, 60 km denně, 80% dálnice
citace:
reakce na: BobanHTP, 30.04.2018 11:13 (Ahoj, něco podobného jsem řeši ...)


Díky za tipy, jdu se na ně podívat.
reagovat
Humusus
počet příspěvků498
datum registrace16.10.2016
Pondělí 30.04.2018 12:05, re...
pokud maly benzinak tak fiat punto 2 po fl .1.2, nebo clio 1.2
reagovat
DaveB
počet příspěvků8
datum registrace06.07.2017
Pondělí 30.04.2018 12:12, RE: re...
citace:
reakce na: Humusus, 30.04.2018 12:05 (pokud maly benzinak tak fiat p ...)


A bude to dostatečně silný motor pro jízdu na dálnici?
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků946
datum registrace19.08.2015
Pondělí 30.04.2018 12:52, RE: RE: re...
citace:
reakce na: DaveB, 30.04.2018 12:12 (A bude to dostatečně silný mot ...)


Ahoj, oba vozy jedou 130km/h s rezervou. Jen si před koupí vůz opravdu vyzkoušej na dálnici ať Tě netrápí hlučnost, protože budeš jezdit denně do práce... Punto má motor živější, takže bohatě stačí 1.2, ale seženeš i 1.4. Clio 2008 1.2 má kamarád a občas přijel s rodinkou z Brna k nám do Beskyd a je spokojený, rozhodně nejezdí pod dálniční limity
Jinak jak jsem psal, mě stačil bohatě i motor 1.1 44kw v Peugeotu. Jednoduchý motor, na svoji třídu a věk až překvapivě kultivovaný. Jediné co jsem mu dopřával je kvalitní benzín + VIF aditivum
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Pondělí 30.04.2018 13:52, RE: RE: RE: re...
citace:
reakce na: BobanHTP, 30.04.2018 12:52 (Ahoj, oba vozy jedou 130km/h s ...)


Opravdu doporucite na kazdodenni dalnicni presuny Punto? Verim, ze ten motor to nejak da (pokud ma za sebou rozumne poskladanou prevodovku), ale co treba bezpecnost?
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Pondělí 30.04.2018 14:24, RE: Ojetina do 100k, 60 km denně, 80% dálnice
citace:
reakce na: DaveB, 26.04.2018 19:23 (Zdar, chtěl bych si pořídit oj ...)


Vzal bych něco jako Citroen C4 klidně coupe s motorem 1,6, 1,8 nebo 2,0. Protože motor 1,1 se sice na 130 rozjede, ale nesmí to být do kopce a i tak hned jak té rychlosti dosáhneš tak už budeš muset brzdit, protože budeš sjíždět. O tom, že to při té rychlosti řve víc jak sekačka na trávu se ani není třeba zminovat. Jednou by to asi vydržet šlo, ale po týdnu se toho budeš chtít co nejdříve zbavit a spotřeba taky nebude žádný zázrak, protože to na tohle není stavěný.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků654
datum registrace09.05.2007
Úterý 01.05.2018 07:32, RE: Ojetina do 100k, 60 km denně, 80% dálnice
citace:
reakce na: DaveB, 26.04.2018 19:23 (Zdar, chtěl bych si pořídit oj ...)


Manželka přesně na tento typ pojížděk má Fiat Grande Punto a 500, dříve starší Punto II, vše s motorem 1.2 8V (ve výkonových verzích 48/51/44 kW). Malé a mini auto proto, že začíná a končí ve městě, kde každý uspořený centimetr na délce a šířce je výrazné plus při hledání místa k zaparkování. (Je ale nutno přiznat poměrně citelný nárůst rozměrů mezi GP a puntem II, protože GP přerostlo 4 metry a je velké jako trojkový golf).

Při nájezdu 30 km jedna cesta malé auto nevadí, zvládá to motor i tělo. Nemluvě o tom, že GP osobně pokládám za pohodlnější auto než třeba octavii jakékoliv generace, ze které vždy vylezu rozlámaný, ale na dlouhé cesty už v GP samozřejmě nestačí základní motor. S ohledem na špatný stav tuzemských dálnic bych proto doporučil vybírat auto, co nemá vyloženě tvrdý podvozek ani sedačky.

Osobně bych vzal GP, ale ideálně s motorem 1.4 8V (mně se ho ale nepodařilo v dané době sehnat) s 57 kW, což představuje ideální volbu co do nesmrtelnosti a hospodárnosti. Otec má s tímto motorem punto 2015 jako jediné soukromé auto a v pohodě s ním cestuje po celé republice. Dá se sehnat i 1.4 16V se 70 kW a 6stupňovou převodovkou, což se na dálnici přímo nabízí, ale ta 8V verze je jednodušší a bytelnější, včetně převodovky.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.