zpět
 

diskuze k tématu: Nové auto ~300 000 Kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní a terénní
RJ1897
počet příspěvků1
datum registrace03.01.2018
Středa 03.01.2018 10:56, Nové auto ~300 000 Kč
Hezký den,

rád bych k vám, znalcům, měl dotaz. Současné auto již dosluhuje, a tak jsem se chtěl poptat, jakým směrem se ubírat dále. Před pěti lety jsem kupoval Fiat Bravo 1.4T-jet, r.v. 2009, kdy měl najeto nějakých 30 tisíc kilometrů. Jenomže již se do toho auta investovalo dost peněz, navíc spotřeba oleje je dost vysoká a tudíž svíčky tím dost trpí. Je najeto 170 tisíc km. Auto nebylo nikdy bouráno, nedávný repas motoru. Můj první dotaz zní, jaká je orientační cena, za kterou by se to dal vůz prodat. (vím, že takhle je odhad dost těžký, proto píšu orientační).

Druhý dotaz zní do čeho jít dále... Auto bude využíváno denně na kratší trasy (do 30km) a zhruba jednou měsíčně na delší trasu (200km). Prostorný kufr není potřeba. Co očekávám od vozu? Spolehlivost. Po předchozím vozidle by to byla pěkná změna I když Fiat Bravo bylo auto živé, na vozovce sedělo parádně, tak už převažovala negativa. Dále požaduji rozumnou spotřebu. Je mi jedno, zda to bude benzín nebo diesel. Auto chci mít delší dobu, proto tedy chci jít do nového vozu, cena kolem 300 000 Kč.

Děkuji za Vaše tipy.
reagovat
capslock
počet příspěvků227
datum registrace28.07.2007
Středa 03.01.2018 13:26, Citroen
Pokud chceš něco neokoukaného, pak například Citroen C3, C4 nebo C4 Cactus se dá sehnat s přeplňovaným benzínem lehce přes 300 tisíc, skladová C4 je za ty peníze i s naftovou 1.6 HDI.

Jak PureTech benzíny tak HDI se považují za prověřené a spolehlivé motorizace s nízkou spotřebou.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků943
datum registrace19.08.2015
Středa 03.01.2018 22:32, RE: Nové auto ~300 000 Kč
RJ1897 napsal:
Hezký den, rád bych k vám, znalcům, měl dotaz. Současné auto již dosluhuje, a tak jsem se chtěl poptat, jakým směrem se ubírat dále. Před pěti lety jsem kupoval Fiat Bravo 1.4T-jet, r.v. 2009, kdy měl najeto nějakých 30 tisíc kilometrů. Jenomže již se do toho auta investovalo dost peněz, navíc spotřeba oleje je dost vysoká a tudíž svíčky tím dost trpí. Je najeto 170 tisíc km. Auto nebylo nikdy bouráno, nedávný repas motoru. Můj první dotaz zní, jaká je orientační cena, za kterou by se to dal vůz prodat. (vím, že takhle je odhad dost těžký, proto píšu orientační). Druhý dotaz zní do čeho jít dále... Auto bude využíváno denně na kratší trasy (do 30km) a zhruba jednou měsíčně na delší trasu (200km). Prostorný kufr není potřeba. Co očekávám od vozu? Spolehlivost. Po předchozím vozidle by to byla pěkná změna I když Fiat Bravo bylo auto živé, na vozovce sedělo parádně, tak už převažovala negativa. Dále požaduji rozumnou spotřebu. Je mi jedno, zda to bude benzín nebo diesel. Auto chci mít delší dobu, proto tedy chci jít do nového vozu, cena kolem 300 000 Kč. Děkuji za Vaše tipy.


Ahoj, pokud chceš jistotu, za 319000kč je to Ford Focus kombi/hatchback 1.6 Ti-VCT. Olej nebere, technika je robustní a pokud se budeš o něj dobře starat, tak 10let o něm vědět nebudeš. Toyota Auris nebo Honda Civic jsou fajn, ale do limitu se nevlezou. Nabízí se ještě skladovka Kia Ceed v benzínu, jen ten pravidelný servis u dealera je docela drahý a musíš na DNY hlídat servisní prohlídky, jinak ti neplatí záruka
Pak je tu úplně obyčejný Opel Astra 1.4, opět bezproblémové auto, podívej se na skladovky, ušetříš docela dost peněz.
Pokud by stačilo menší auto, nabízí se Mazda 2 1.5i nebo Toyota Yaris 1.5 VVT chybu s něma neuděláš Mým srdečním favoritem by ale byla Suzuki Swift 1.2 dualjet !

reagovat
Giorgio
počet příspěvků653
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 04.01.2018 07:44, RE: Nové auto ~300 000 Kč
RJ1897 napsal:
Hezký den, rád bych k vám, znalcům, měl dotaz. Současné auto již dosluhuje, a tak jsem se chtěl poptat, jakým směrem se ubírat dále. Před pěti lety jsem kupoval Fiat Bravo 1.4T-jet, r.v. 2009, kdy měl najeto nějakých 30 tisíc kilometrů. Jenomže již se do toho auta investovalo dost peněz, navíc spotřeba oleje je dost vysoká a tudíž svíčky tím dost trpí. Je najeto 170 tisíc km. Auto nebylo nikdy bouráno, nedávný repas motoru. Můj první dotaz zní, jaká je orientační cena, za kterou by se to dal vůz prodat. (vím, že takhle je odhad dost těžký, proto píšu orientační). Druhý dotaz zní do čeho jít dále... Auto bude využíváno denně na kratší trasy (do 30km) a zhruba jednou měsíčně na delší trasu (200km). Prostorný kufr není potřeba. Co očekávám od vozu? Spolehlivost. Po předchozím vozidle by to byla pěkná změna I když Fiat Bravo bylo auto živé, na vozovce sedělo parádně, tak už převažovala negativa. Dále požaduji rozumnou spotřebu. Je mi jedno, zda to bude benzín nebo diesel. Auto chci mít delší dobu, proto tedy chci jít do nového vozu, cena kolem 300 000 Kč. Děkuji za Vaše tipy.


Dovolím si komentář k tomu bravu - dnes 9 let staré auto, koupené jako 4leté, najelo za 5 let 140 tisíc km, tedy 28 tisíc km ročně. A to je hodně, na ojetinu nižší středí třídy s malým turbobenzinem až moc. Je to taky skoro 2x více, než jak vychází očekávaný nájezd pro nástupnické auto. Nezaměňoval bych proto spolehlivost s údržbou a opotřebením náročným provozem (nejen motoru, ale vozu celkově včetně mechanických dílů, podvozku, hadic, plastů atd.).

Bravo má sice long life servisní interval 30 tisíc, ale při namáhavém provozu by měl být kratší (max 15 tisíc), a to platí obecně, nejen pro fiaty. Pro fiaty ale bez ohledu na různá "odborná" tvrzení je naprosto klíčové dodržovat předepsaný olej od Selénie (Selénia K Pure Energy), ne tam lít náhražky a nedejbože hustší olej, aby se snížila jeho spotřeba. To je cesta do pekla. Olej jako zjednané žerou např. i motory VW - u dvojkové octavie si benzin 1.6 řekl klidně o litr na tisíc km, trojková octavia 2.0 TDI má spotřebu 0,5-1 l (a pro klid uživatele má 0,5 l uvedeno i v manuálu, takže soudně uvažující řidič zařadí do povinné výbavy láhev oleje). Jenže zatímco motory VW mají oleje 4,0-5,2 litru, benzinové bravo ani ne 3 litry (což klade o to vyšší nároky na olej i na zacházení s motorem jako dochlazování turba apod.). Jednoduchou matematikou se dá spočítat, že při stejném užití, servisním intervalu 30 tisíc km a nájezdu 28 000 km ročně lze do octavie mezi výměnami oleje dolít 14 litrů a je to "normální".

A abych se vrátil k dotazu - turbobenzinové bravo se dnes pohybuje v průměrném v rozmezí 80-180 tisíc a rozhoduje stav, výbava, servis, historie. Těch aut je málo a cena každého kusu bude jiná. "Rozumná" cena je někde 130-140 tisíc, pokud je i stav auta "rozumný" a nejde o T-JET nasazený do základní výbavy.

Z nových aut bych vybíral něco, co bude mít prodlouženou záruku na 5 let a aspoň 100 000 km, což by mělo pokrýt předpokládaný nájezd. V zásadě je pak jedno, co to bude. Podíval bych se třeba na Opel Corsa s motorem 1.4 16V, kde je 66 kW - do města malé auto, mimo města dostatek výkonu, žádné turbo, dá se připlatit za pětiletou kompletní záruku na celé auto (zdarma je na motor, převodovku a rozvodovku). Na skladové vozy jsou teď slevy.
reagovat
Martin72
počet příspěvků81
datum registrace30.09.2016
Čtvrtek 04.01.2018 18:00, RE: Nové auto ~300 000 Kč
RJ1897 napsal:
Hezký den, rád bych k vám, znalcům, měl dotaz. Současné auto již dosluhuje, a tak jsem se chtěl poptat, jakým směrem se ubírat dále. Před pěti lety jsem kupoval Fiat Bravo 1.4T-jet, r.v. 2009, kdy měl najeto nějakých 30 tisíc kilometrů. Jenomže již se do toho auta investovalo dost peněz, navíc spotřeba oleje je dost vysoká a tudíž svíčky tím dost trpí. Je najeto 170 tisíc km. Auto nebylo nikdy bouráno, nedávný repas motoru. Můj první dotaz zní, jaká je orientační cena, za kterou by se to dal vůz prodat. (vím, že takhle je odhad dost těžký, proto píšu orientační). Druhý dotaz zní do čeho jít dále... Auto bude využíváno denně na kratší trasy (do 30km) a zhruba jednou měsíčně na delší trasu (200km). Prostorný kufr není potřeba. Co očekávám od vozu? Spolehlivost. Po předchozím vozidle by to byla pěkná změna I když Fiat Bravo bylo auto živé, na vozovce sedělo parádně, tak už převažovala negativa. Dále požaduji rozumnou spotřebu. Je mi jedno, zda to bude benzín nebo diesel. Auto chci mít delší dobu, proto tedy chci jít do nového vozu, cena kolem 300 000 Kč. Děkuji za Vaše tipy.


Mám trochu dilema i co se týče volby nového vozu. Ne, že bych měl něco proti navrhovaným alternativám, ale říkám si, jak dlouhou ti budou sloužit. Fiatí T-jet je jeden z mála motorů, kterým se dá říkat nezmar. Jeden by řekl, že je to nezničitelný motor. Jednoduchá konstrukce bez zbytečných eko výmyslů. 170tisíc lze u tohoto motoru považovat za střední věk, kdy jeho životnost je tak v polovině. Maximálně se o výměnu může přihlásit turbo, ale i to je schopno se dožít 250tisíc. Běžně si tento motor bere olej 0,1l/1000km i při požehnaném nájezdu. Netuším co jsi nechával dělat na motoru, ale zvýšená spotřeba oleje asi bude otázkou turba , které ti tím naznačuje svůj brzký odchod. Vzhledem k dobití samotného motoru bych byl opatrný i co se týče zbytku vozu. Pokud to od tebe bude kupovat někdo , kdo ví před čím stojí a uvidí v jakém je to stavu, tak moc nedostaneš. Pokud to bude kupovat někdo , pro koho je to španělská vesnice, tak dostaneš sice víc, ale na seznam přibude další nespokojený uživatel vozů Fiat. Prostě tak to je.

reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.