zpět
 

diskuze k tématu: Výběr vozu do 200t s LPG

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla
muf_auto
počet příspěvků8
datum registrace09.07.2016
Sobota 09.07.2016 13:12, Výběr vozu do 200t s LPG
Zdravím,

bohužel jsem se dostal do situace, kdy je třeba modernizovat vozovy park. Pročetl jsem si nemálo článku zde i jinde. Mám již několik favoritů. Nájezd každý den do práce cca 60-80km. O víkendech návštěvy rodiny cca 100-200km. Měsíční nájezd 1.800 - 2.500km, roční cca 25.000km.

Momentální dosluhující vozidlo Citroen Xsara kombi HDI 66kW (koupeno 2005 s nájezdem 75t, nyní 310t) , při známých problémech s nafťály a já si taky užil se vstřikovači, jsem se zaměřil na LPG.

NISSAN QASHQAI - motorizace 1,6 (sice se mi líbí i 2.0 6-kvalt) s LPG
CITROEN C5 - motorizace 1,8 nebo 2.0 s LPG od roku 2008
FORD MONDEO - případně S-MAX - pouze original přestavba LPG dle fóra

Líbí se mi i Subaru, ale bojím se drahého servisu. Díky za tiopy a názory.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pondělí 18.07.2016 10:22, LPG Ford Mondeo
Dobrý den,

nevím, zda-li je to ještě aktuální, ale právě jsem od zákaznického centra FORD MOTOR COMPANY ČR obdržel poměrně důležitou informaci ohledně motoru 2.0 Duratec (107 kW).

Jsem čerstvým (4 měsíce) majitelem Fordu Mondeo r.v. 2010 s motorem 2.0 Duratec ve verzi Flexifuel, vůz jsem hned po koupi nechal předělat na LPG. Na zákaznické centrum Fordu jsem psal dotaz, zda je verze Flexifuel upravená pro provoz na Ethanol pouze softwarově, nebo zda jsou na motoru i jiné konstrukční změny oproti klasické verzi. Chtěl jsem především vědět, zda jsou ventilová sedla tvrzená.

Odpověď od technického inženýra byla následující:

" 2.0 Duratec FFV má již tvrzená sedla ventilů. Motor má nejen upravenou řídící jednotku a Lambda sondy, ale změn proběhlo více. "

Pokud tedy uvažujete o Mondeu na plyn, nemusí to být nutně výrobní zástavba LPG, stačí se poohlídnout po verzi Flexifuel, u které by tzv. zaklepání ventilů nemělo hrozit. U nás nejsou v nabídce v podstatě žádné (ale to samé platí pro LPG z výroby), měl jsem velké štěstí, že jsem na jednu narazil v Liberci, ale v Německu je výběr dostatečný. S-Max se pokud vím ve verzi Flexifuel nevyráběl.

Zatím jsem s LPG najel cca 12 000 km a jsem velmi spokojen, úspora je okolo 1,4 Kč na 1 km, vřele doporučuji.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.