0
zpět
 

diskuze k tématu: Nissan Almera 1,4i 16V po prvních 100 tis. Kč.

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 12:47, brzdy
To se od Almery dalo čekat, je to poctivé a jednoduché auto. Akorát bych okomentoval skřípění brzd. Z textu jsem pochopil, že se majitel v brzdách vrtá sám (což pokud není automechanik odsuzuji, i když si myslí že to umí). Skřípění brzd bývá způsobeno často levnými nebo nevhodnými destičkami, které si nesednou s kotoučem. Doporučuji zakoupit kvalitní desky, popř. i kotouče a nechal je vyměnit zároveň. Auto bude i znatelně lépe brzdit. Ložiska s tím nemají nic společného.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 13:48, RE: brzdy
Paul napsal:
To se od Almery dalo čekat, je to poctivé a jednoduché auto. Akorát bych okomentoval skřípění brzd. Z textu jsem pochopil, že se majitel v brzdách vrtá sám (což pokud není automechanik odsuzuji, i když si myslí že to umí). Skřípění brzd bývá způsobeno často levnými nebo nevhodnými destičkami, které si nesednou s kotoučem. Doporučuji zakoupit kvalitní desky, popř. i kotouče a nechal je vyměnit zároveň. Auto bude i znatelně lépe brzdit. Ložiska s tím nemají nic společného.
To, že někdo pracuje v servise z něj automaticky nedělá automechanika, a to že se někdo s běžnými výměnami poradí sám neznamená, že neodvede stejně kvalitní (mnohdy i lepší) práci. Výměna základních komponent brzd u starších vozů patří k těm nejtriviálnějším a při dodržení určitých zásad, není důvod k obavám.
Jinak souhlasím s pravděpodobně nevhodou volbou destiček nebo kotoučů. Nejlepší je kupovat od jednoho výrobce a u nějaké renomované firmy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 15:14, 12 roků a 180 k km
No, až si najdu trochu času, tak pošlu resumé 12 roků / 180 k km. Na úvod - závady žádné, výměny 2x H4 žárovka, 1x akumulátor (po 10 letech), 1x destičky (po 105 k km), svaření předposledního a posledního dílu výfuku, zkorodovaný krycí plech sběrného potrubí, prahy OK, lehká koroze hrdla palivové nádrže. doufám, že jsem to nazakřikl ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 18:04, Brzdy
Na ty brzdy zkuste tohle,naučil jsem se to v Anglii a moc lidí tu u nás asi nezná.Demontujte brzdový třmen,vytlačte palec (prostě takovou tu zátku co tlačí destičku),asi to půjde stuha,ale jde to,není tam nijak jištěn,potom silikonovou vazelínou na vysoké teploty namažte obvod a vnitřek (to co přijde do třmenu),natlačte palec zpět,můžete ho přes prkénko i zaklepat kladívkem nebo paličkou,pokud vám nějaká vazelína vyteče ven,pečlivě ji očistěte,namontujte zpět třmen a vložte do něj destičky a zkuste se pomalu projet jestli vše funguje,pokud auto brzdí správně,zkuste jestli vám dále skřípou brzdy,ale myslím,že už by měl být klid
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 19:43, RE: Brzdy
Rover623 napsal:
Na ty brzdy zkuste tohle,naučil jsem se to v Anglii a moc lidí tu u nás asi nezná.Demontujte brzdový třmen,vytlačte palec (prostě takovou tu zátku co tlačí destičku),asi to půjde stuha,ale jde to,není tam nijak jištěn,potom silikonovou vazelínou na vysoké teploty namažte obvod a vnitřek (to co přijde do třmenu),natlačte palec zpět,můžete ho přes prkénko i zaklepat kladívkem nebo paličkou,pokud vám nějaká vazelína vyteče ven,pečlivě ji očistěte,namontujte zpět třmen a vložte do něj destičky a zku...
Toto rozhodně nedoporučuji bez kvalitní znalosti konstrukce brzd a správných technologických postupů při práci s nimi! Po takovémto zásahu bude např. potřeba celou brzdovou soustavu odvzdušnit. ZÁKLADNÍ RADA - zjistěte si nejprve s někým kdo tomu opravdu rozumí odkud zvuk vychází a proč a potom teprve něco opravujte nebo čistěte.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 22:07, RE: brzdy
David V napsal:
To, že někdo pracuje v servise z něj automaticky nedělá automechanika, a to že se někdo s běžnými výměnami poradí sám neznamená, že neodvede stejně kvalitní (mnohdy i lepší) práci. Výměna základních komponent brzd u starších vozů patří k těm nejtriviálnějším a při dodržení určitých zásad, není důvod k obavám.
Jinak souhlasím s pravděpodobně nevhodou volbou destiček nebo kotoučů. Nejlepší je kupovat od jednoho výrobce a u nějaké renomované firmy.
měl jsem Maximu 3.0 97, a destičky občas skřípaly i origo. jinak po deseti letech a 200tkm prakticky vče původní, čepy, tlumiče, výfuk...jak píše majitel Almery, pouze kvalitní olej-já používám výhradně Castrol RS, nyní Edge, po deseti, max 15ti tkm, jinak žádná oprava, naprosto perfektní. na starší Nissany nedám dopustit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 22:09, RE: 12 roků a 180 k km
pase napsal:
No, až si najdu trochu času, tak pošlu resumé 12 roků / 180 k km. Na úvod - závady žádné, výměny 2x H4 žárovka, 1x akumulátor (po 10 letech), 1x destičky (po 105 k km), svaření předposledního a posledního dílu výfuku, zkorodovaný krycí plech sběrného potrubí, prahy OK, lehká koroze hrdla palivové nádrže. doufám, že jsem to nazakřikl ...
tak ten výfuk můžu potvrdit, urezlá spona mezi posledním a předposledním dílem, zavařeno a jezdilo se dál.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 15.03.2010 22:11, RE: Brzdy
AutoAZ napsal:
Toto rozhodně nedoporučuji bez kvalitní znalosti konstrukce brzd a správných technologických postupů při práci s nimi! Po takovémto zásahu bude např. potřeba celou brzdovou soustavu odvzdušnit. ZÁKLADNÍ RADA - zjistěte si nejprve s někým kdo tomu opravdu rozumí odkud zvuk vychází a proč a potom teprve něco opravujte nebo čistěte.
servis Nissanu je jeden z nejlevnějších, já osobně jezdím ke Koblihovi do Přerova, před tím Autodružstvo Spořilov, a s DPH je hodinovka max. 500,-, to mi nestojí za to abych si špinil ruce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 01:59, RE: Brzdy
AutoAZ napsal:
Toto rozhodně nedoporučuji bez kvalitní znalosti konstrukce brzd a správných technologických postupů při práci s nimi! Po takovémto zásahu bude např. potřeba celou brzdovou soustavu odvzdušnit. ZÁKLADNÍ RADA - zjistěte si nejprve s někým kdo tomu opravdu rozumí odkud zvuk vychází a proč a potom teprve něco opravujte nebo čistěte.
Pokud se na brzdách provádí cokoli jiného než výměna destiček,tak je snad i pitomci jasné,že je nutné brzdy odvzdušnit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 16.03.2010 10:23, RE: Brzdy
Rover623 napsal:
Pokud se na brzdách provádí cokoli jiného než výměna destiček,tak je snad i pitomci jasné,že je nutné brzdy odvzdušnit
Stačí povolit odvzdušňovací šroub a šlapat a vzduch je pryč-není nic jednoduššího...Jinak já mám třeba na primeře kolem desky pružné plechy co právě zamezují vibracím desek a brzdy nepískají i s nejlevnějšími destičkami.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 17.03.2010 20:10, RE: brzdy
David V napsal:
To, že někdo pracuje v servise z něj automaticky nedělá automechanika, a to že se někdo s běžnými výměnami poradí sám neznamená, že neodvede stejně kvalitní (mnohdy i lepší) práci. Výměna základních komponent brzd u starších vozů patří k těm nejtriviálnějším a při dodržení určitých zásad, není důvod k obavám.
Jinak souhlasím s pravděpodobně nevhodou volbou destiček nebo kotoučů. Nejlepší je kupovat od jednoho výrobce a u nějaké renomované firmy.
Uchazeči o zaměstnání automechanika museli předkládat s výučním listem i vysvědčení z odborné školy, kterou absolvovali. Důvod - padělky. Jinak řada z nich zrovna nebyli anštajnové. Takže výměnu základních komponent na brzdách, by měl zvládnou každý zručný člověk s hlavou (třeba instalatér), který si pročte svépomocný manuál k danému vozu. Jmenují se Jak na to? Jsou k dostání a nahlédnutí i v knihkupectví. Autoři tam uvádí i řadu jiných věcí k dané problematice opravy. Vhodné i pro profesionály. Třeba i to, proč brzdy pískají a co s tím. Příčiny jsou mnohdy triviální, odstarnění dost nákladné. S ohledem na cenu ojetiny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.03.2010 05:47, RE: brzdy
Paul napsal:
To se od Almery dalo čekat, je to poctivé a jednoduché auto. Akorát bych okomentoval skřípění brzd. Z textu jsem pochopil, že se majitel v brzdách vrtá sám (což pokud není automechanik odsuzuji, i když si myslí že to umí). Skřípění brzd bývá způsobeno často levnými nebo nevhodnými destičkami, které si nesednou s kotoučem. Doporučuji zakoupit kvalitní desky, popř. i kotouče a nechal je vyměnit zároveň. Auto bude i znatelně lépe brzdit. Ložiska s tím nemají nic společného.
Skús to povedať chalaniskovi mojej sestry. Bol s Peugeot Boxerom v servise s brzdami a tí dobráci mu "zabudli" dotiahnuť strmeň. Super skúsenosť, keď ideš na aute a hovoríš si, čo to asi tak piští ako keď sú doštičky KO, veď sú skoro nové, no lenže sa nejako začali priečiť, práve kvôli nedotiahnutému strmeňu, vybrúsili sa naprieč, jeden válček sa od teploty sekol a druhý skoro vypadol. Od vtedy sa jeho alebo mojich bŕzd nechytí nikto iný ako ja alebo ja a ja.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.