0
zpět
 

diskuze k tématu: Na jakou ojetinu číhat ?

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.01.2013 22:32, Na jakou ojetinu číhat ?
Dobrý den, v jakém okamžiku \"životního cyklu\" se podle vás ojetina nejvíc vyplatí ? tzn. kdy se vynaložené náklady na koupi relativně nejlépe zhodnotí ? Je to podle vás po roce, 3 letech, 6 letech z pohledu stáří nebo např. po 50, 120 nebo 200 tisících ujetých km ? Je to jinak u diesla a jinak benzínového motoru ? Děkuji za odpověď nebo alespoň za názor.
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Pondělí 21.01.2013 11:35, RE: Na jakou ojetinu číhat ?
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, v jakém okamžiku \"životního cyklu\" se podle vás ojetina nejvíc vyplatí ? tzn. kdy se vynaložené náklady na koupi relativně nejlépe zhodnotí ? Je to podle vás po roce, 3 letech, 6 letech z pohledu stáří nebo např. po 50, 120 nebo 200 tisících ujetých km ? Je to jinak u diesla a jinak benzínového motoru ? Děkuji za odpověď nebo alespoň za názor.


Záleží na nárocích na ojetinu. Pokud se jezdí okolo komína a člověk není na voze vyloženě závislý, stačí starší auto čerstvě po STK za málo peněz a udělat jen nutné věci (filtry, kapaliny, řemen). Pak si jej nechat 2 nebo 4 roky a po STK jej prodat dál s malou ztrátou.
Pokud je potřeba na auto spoleh, tak je zase vhodnější volit novější ojetiny, nechat si je třeba jen rok a něco (do roku se platí daň z prodeje) a pak je prakticky za podobnou (ne-li stejnou) cenu prodat. (tohle lze aplikovat i u těch starých). Je to ovšem náročné na neustálé změny a monitorování trhu s vozidly.
A kdo jezdí opravdu hodně (50 tisíc +) a ještě potřebuje třeba zajištěnou mobilitu, tak se mu vyplatí buď vyloženě nové nebo zánovní v záruce. A dle složení tras potom řešit okamžik prodeje, kdy třeba pro dálnise a státní nemusí být 400 tisíc km bez GO motoru nebo podvozku problém. Jediné co pak nastane je, že auto bude s tímto stavem tacho neprodejné. Už přes 200 tisíc je to vnímáno jako velká překážka.
U diesela pak může se stářím začít více narůstat riziko oprav na motoru, které hravě přesáhnou aktuální cenu vozidla. U benzínového pohonu je jednak o něco nižší riziko závažné opravy a jednak jde o řádově nižší částky, avšak je nutno počítat s trvalým rozdílem nákladů na pohonné hmoty.

Jednoduchá kuchařka neexistuje, jinak by recept už znali všichni.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.