0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit ojetý Mercedes třídy E za 100 tis. Kč?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
mariov2
počet příspěvků28
datum registrace17.01.2014
Čtvrtek 25.05.2017 10:39, Zkušenosti
Něco podobného jsem teď řešil, ale koukal jsem po řadě W211. Pokud si to auto nebudete servisovat sám, tak se na řadu W211 vykašlete. Je to o řád lepší auto než W210, to ano. Ale pokud nemáte dalších 100 000,- na servis a nutné opravy v prvním roce, zbydou vám jen oči pro pláč nebo sotva pojízdný vrak... Ta auta jsou u nás v šíleně zanedbaném stavu, dlouho to maskují a pak do toho hrábnete a nestačíte se divit.

Ve W211 bych hledal kompresorový benzín E 200 K a řadový pětiválec 270CDI. Vidlicový šestiválec je servisně drahý a kvůli Euro4 je žravější než řadovka, ale je příjemně tichý. Známý tip je pofaceliftová E 220CDI. Obecně tato auta, aby za něco stála, potřebují nasypat po koupi do servisu tak 50 000 až 100 000,- nebo stojí přes čtvrt milionu. Ta 220CDI po faceliftu je úplně jiný motor než 220CDI před faceliftem. Je dobrý nápad se vyhnout novému zážehovému šestiválci 350 před faceliftem a všem vidlicovým zážehovým motorům po faceliftu. Naopak starý osmiválec do faceliftu je dobrý, motor M113 v modelu 500 měl sice pouhých 300 koní a žízeň, ale potřeboval jen filtry a olej.

S daným rozpočtem bych koukal po W210 230E. 200E je na to slabé. Vidlicové šestiválce M112 a osmiválce M113 jsou spolehlivé dokud mají dobrý servis. Nejlepší šestiválec je ten největší, 320E, protože se nemusí tak točit. Ale i u něj je spotřeba kolem 10 - 12L spíše pěkná, než běžná. Takovou spotřebu vyrábí i 240E, ale dole táhne hůře než čtyřválec 230E. Pokud vidlicové motory žerou olej, ruce pryč. Válce jsou potaženy keramikou a je to neopravitelné = výměna motoru. Zajímavý kompresorový čtyřválec 2,0 nebo 2,3 jede moc pěkně a obvykle žere méně než šestiválce. Hrozí sice nutnou výměnou kompresoru, ale ještě jsem neslyšel o nikom, kdo by brečel nad kompresorem. Oni se ty Eatony dají na EBAYi sehnat za docela rozumné částky. Automat nesmí kopat a jinak potřebuje pouze pravidelnou údržbu. Ano repase je drahá, ale když u manuálu budete řešit spojku a zjistí se pár škod na převodovce nebo za ní, je nakonec ten automat i servisně levnější.

Pěkný diesel pro W210 je 290TD, nežere, jede, pětiválec má charismatický zvuk a je mechanicky nezničitelný. Problém je skutečný nájezd přes 600 000km (i milion) a občas odejde elektronika čerpadla. 220D a slabší nebrat, nejedou a porouchané tekoucí choulostivé čerpadlo LUCAS je důvod prodeje. 300TD jede pěkně a má spolehlivé řadové čerpadlo staré školy, ale jako řadový šestiválcový komůrkový diesel je citlivější na zacházení (hlava válců) a spotřeba ve městě se pod 10L nedá dostat. 250TD pro Itálii je to samé -1 válec. Atmosférické diesely 250D a 300D mají vysokootáčkovou charakteristiku. Jelikož jsou nepřeplňované, na dnešní poměry jsou neskutečně líné, zvláště s automatem. První CR motory 200/220CDI 75 až 92kW 2151cm3 to už dnes nejspíše budou mít za sebou. Pofaceliftové CR motory (200)220/270/320CDI jsou háklivé na foukající vstřikovače, jinak v zásadě patří k lepšímu průměru, maximálně mají běžné problémy starších CR motorů.

Co je drahé, je obvykle velice špatný stav podvozku, silentbloků agregátů, středového uložení kardanu, spojky s dvouhmotovým setrvačníkem a všeho co není tolik vidět... chlazení, klimatizace,...

Korozi u W210 nezmiňuji, tu je nebo není vidět, pokud máte na pěkné auto štěstí.

Také pozor na vzduchové podvozky, je to super dokud to funguje, ale musí se to udržovat nebo servisovat a to je vždy za peníze. Nic není na věky...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.