zpět
 

diskuze k tématu: Mercedes Ačko z roku 2003 - koupit nebo ne?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla
Famiso
počet příspěvků3
datum registrace20.02.2018
Úterý 20.02.2018 12:00, Mercedes Ačko z roku 2003 - koupit nebo ne?
Zdravím, sháním své první auto a jediné čemu rozumím je vzhled. Rozpočet mám do 50 tisíc. Mělo by být spíše menší a jednoduché. Kamarád říká, že si mám koupit Golf IV, ale ten je škaredý. Mám možnost koupit Mercedes A160 z roku 2003 dovezený z Německa.

Jeden mechanik říká, že v tomhle stáří tomu už hnije podvozek, ale na internetu jsem o tom zmínku nenašel. Někteří říkají, že budou drahé náhradní díly, ale dovozce tvrdí, že může sehnat díly za cenu jako na Škodu.

Co myslíte vy?
reagovat
auticky
počet příspěvků10
datum registrace15.09.2011
Středa 21.02.2018 14:48, Mercedes W168
Dobrý den, je to relativně specifické auto. Máme ho doma už několik let (jako 3. auto, jezdí s ním babička). Rozhodující se prokazatelný stav km, zevrubná prohlídka karoserie. Má tendenci reznout, na spodních rozích dveří, okolo víčka nádrže, na rámu pod motorem. U benzínových motorů při větších kilometrech odchází váha vzduchu (je integrovaná v řídící jednotce), je třeba také hlídat zapalovací lištu, svíčky. S diesely ve W168 zkušenost nemám. Rozvody jsou řetězem, ale specifický je velmi dlouhý řemen pomocných agregátů, ten je třeba měnit. Dál odchází ložiska ramen zadní nápravy, ty je třeba zrenovovat, auto pak jezdí úplně jinak (mnohem lépe), neplave, s tím udělat rovnou i zadní tlumiče. Kvalita interieru, plastů je mizerná a rozhodně to není správný "Mercedes".
reagovat
eCORE
počet příspěvků86
datum registrace12.03.2014
Středa 21.02.2018 15:45, Specifika A-klase
K uvedenému bych jen doplnil, že vzhledem k aktuální ceně ojetin je finančně dost náročná (20 - 30tis Kč podle motorizace) také výměna spojky, kdy musí ven z auta celý motor. Podle mně je to auto pro znalce, co si to umí servisovat.
Já bych to s tímhle rozpočtem nechtěl....rezne, má to specifická technická řešení, spousta dílů je jen origo MB (zejména plechařina) a na vrakáčích jich je poskrovnu. Přeji šťastnou ruku při výběru

PS Tvrzení dovozce chápu...
reagovat
driver111
počet příspěvků516
datum registrace13.03.2013
Středa 21.02.2018 16:44, RE: Specifika A-klase
citace:
reakce na: eCORE, 21.02.2018 15:45 (K uvedenému bych jen doplnil, ...)


Naprostý souhlas. Má to sousedka a je to jak liška a díly problém, jak říkáš - auto pro znalce, co ví...
reagovat
Famiso
počet příspěvků3
datum registrace20.02.2018
Středa 21.02.2018 17:44, Díky za rady
Setkal jsem se s dovozcem osobně. Vy, další informace, a to osobní setkání mě přesvědčilo že Áčko není auto pro mě.
reagovat
6M/T
počet příspěvků44
datum registrace10.09.2016
Čtvrtek 22.02.2018 11:33, RE: Díky za rady
Famiso napsal:
Setkal jsem se s dovozcem osobně. Vy, další informace, a to osobní setkání mě přesvědčilo že Áčko není auto pro mě.


v této cenové hladině má smysl poptat se po známých či kamarádech, širší rodině apod., prostě koupit auto od majitele, ne od dovozce nebo handlera, který vám namluví cokoliv co budete chtít slyšet. nezáleží na tom co je to za auto ale v jakém je stavu protože případný prvotní servis může lehce přesáhnout pořizovací cenu. můžete natrefit na auto které nebude vyžadovat než palivo, stejně tak na kus kterého se majitel zbavuje z důvodu nerentability oprav či údržby. nezapomeňte také na platnost technické kontroly, vybíral bych z vozů s min. roční platností.
reagovat
Famiso
počet příspěvků3
datum registrace20.02.2018
Čtvrtek 22.02.2018 15:52, RE: RE: Díky za rady
citace:
reakce na: 6M/T, 22.02.2018 11:33 (v této cenové hladině má smysl ...)


To jsem v podstatě věděl, jenom se mi hodně zalíbilo Áčko. Tak jsem zvažoval jestli mi případné starosti stojí za to. Usoudil jsem, že nestojí.

Kamarád je mechanik, tak dám na něj. Jenom Golf IV, je fakt moc škaredý :)

Momentálně jsem se díval na Ford Fusion 1.4 s LPG od soukromníka. To je taky vyšší a snadno řiditelné auto.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.