0
zpět
 

diskuze k tématu: Wankelův rotační motor slaví padesátiny

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.12.2009 14:54, Mazda a Wankel
Zdravím, myslím, že Mazda a Wankel k sobě již nerozlučně patří.
Zajímavé je, že je to prakticky jediná automobilka, která na tuto koncepci úplně nezanevřela a rozvíjela ji i ve složité existenční situaci automobilky a nadále ji rozvíjí. Takže buď jsou blázni, kteří se dali na slepou cestu, nebo vědí něco, co ostatní zatím ani netuší ;o) a za nějaký čas přijdou s revolučním řešením, nebo tato koncepce zůstane nadále jen jakýmsi exotem mezi spalovacími motory...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 24.12.2009 09:54, Geniální motor
První modely tohoto motoru trpěly nízkou životností protože ještě nebyly k dispozici kvalitní materiály. U pozdějších Wankelů v autech i motorkách to už neplatilo, naopak bez údržby najely násobně víc než klasické pístové motory. Stačí se podívat na youtube, kde jsou videa s motorkami Norton nebo Suzuki s wankelem co mají najeto přes 150 tisíc bez generálky. Taky Mazda RX-7 je díky wankelu ve vyspělejších státech oblíbená - platí se za ni jako za objem 1300 a po odmontování chladičů výfukových plynů a katalyzátoru se z ní dá dostat 2x vyšší výkon než má v sérii, nebo třeba i neuvěřitelných 1650 koní s turbem - to by žádný klasický pístový motor s objemem 1300 nedokázal.
Nevýhodou ve srovnání s pístovým motorem jsou extra horké výfukové plyny wankelu a neznalost tohoto motoru u automechaniků, výhodou pro tuning je rotační princip - nic neběhá sem tam jako píst a ventily u čtyřtaktu a díky tomu lze z malého lehkého motoru dostat neuvěřitelný výkon.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 28.12.2009 16:00, RE: Geniální motor
megacruiser napsal:
První modely tohoto motoru trpěly nízkou životností protože ještě nebyly k dispozici kvalitní materiály. U pozdějších Wankelů v autech i motorkách to už neplatilo, naopak bez údržby najely násobně víc než klasické pístové motory. Stačí se podívat na youtube, kde jsou videa s motorkami Norton nebo Suzuki s wankelem co mají najeto přes 150 tisíc bez generálky. Taky Mazda RX-7 je díky wankelu ve vyspělejších státech oblíbená - platí se za ni jako za objem 1300 a po odmontování chladičů výfukových p...
Zdravím
Rotační motor typu Wankel osobně zbožňuji, ale s tou životností bych byl optarný. Z dobře informovaných zdrojů vím, že i přes značný pokrok jehož bylo za uplynulá desetiletí dosaženo, je celková životnost agregátu(posuzováno dle hodnot kompresních tlaků, či přesněji jejich pravidelnosti při běhu) stále omezená. Třeba na populární Mazdě RX-7 druhé generace je zpravidla po ujetí cca 160 000 km třeba provést alespoň základní repasi motoru. A pozdější twin turbová třetí generace má problém dožít se 100 000 km (důvodem je jednak značný výkon a jednak dle zasvěcených i nižší kvalita některách komponentů). Jak je na tom RX-8 zatím nevím, budu to sledovat. Tomáš Dusil
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.