tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
Pavlik napsal:
tomaskrtek napsal:
karelgr napsal:
rojack napsal:
karelgr napsal:
brin napsal:
Nevím jestli to bylo cílem autora, ale mě by takovéto hodnocení vozu zcela odradilo od jeho koupě. Asi nejsem dost velký nadšenec...
CX 5 je na špičce svojí třídy.S tím nemá autor recenze nic společného. A světe div se- má i špičkovou naftu,když ti vadí benzín.
CX5 není zdaleka na špičce.
Samozřejmě, že je, prémiové značky nepočítám.
a co je to za logiku, nepočítat prémiovky? takže je dle tebe na vrcholku čeho? sraček? no potěš koště jestli tohle má být výhra, to by ti asi v Mazdě nepoděkovali, trotlíku
To je celkem jednoduché. Pokud Mazda stojí cca 700 tisíc, tak asi nebude přímou konkurencí BMW X3 které stojí v podobné výbavě minimálně 1 milion. Přímá konkurence CX5 je třeba Tiguan a ten je podle většiny testů horší. PS: osobně tuhle skupinu aut (malá SUV) moc nechápu. Bezpečnost mají srovnatelnou maximálně se střední třídou (což byl jediný důvod proč jsem si koupil SUV), mají vysokou spotřebu i celkové provozní náklady, vnitřní prostor je srovnatelný s nižší střední třídou, chování na silnici není nic moc a v terénu nesvedou téměř nic.
a proč by nebyla? i ta Mazda s výbavou bude stát tolik co X3 nebo Q5 v základu. právě proto CX-5 střílí proti prémiovkám jako alternativa, takže s čím jí chcete srovnávat? s iX35? nebo s Dusterem? a co třeba XC-60, to není prémiovka? a je to přímý konkurent. neřešte tu blbosti jako je smysl malých SUV, trh jasně ukázal že je po nich obrovská poptávka. a výrobci reagují-viz. např. Macan. osobně bych si klidně dokázal představit že jezdím třeba v Nissanu Juke-tedy až na tu úděsnou prodlevu el. plynu.
Mazda v žádném případě nestojí takovou raketu jako "prémiovky" v základu. CX5 v nejdražší konfiguraci výbavy a motoru stojí cca 850 tisících, X3 i Q5 stojí v základu milion. I ta zmíněná XC60 je výrazně dražší, protože startuje na 900 tisících. A netvrď mi, že si běžný kupec "prémiovky" koupí auto v základní výbavě "s cenou od" ....tihle lidé většinou ze škodovek nepřesedají
. Mě tak přijde rozdíl v ceně 250 a víc tisíc jako dobrý argument, proč nesrovnávat CX5 s "prémiovou" konkurencí.
ale nebavíme se o škodovkách, že? rozdíl 150tis. xc60 my 2014 je nějakých 890, my 2015 ještě není zveřejněn, pokud bazíruješ na přesných číslech. takže chceš říct že cx5 za 850 není prémie a xc60 za 890 ano? na co si hraješ?
Ano, tohle přesně chci říct - CX5 v "plné palbě" za 850 není prémie, kdežto XC60 s cenou od 890 prémie rozhodně je, protože výsledná cena bude někde úplně jinde než těch omílaných 890 tisíc . Je to úplně stejné jako bys tvrdil, že Superb je prémiovka, protože v "plné palbě" stojí Laurin a Klement přes 1 milion, tedy zhruba stejně za co se dá pořídit úplný základ "prémiové" BMW řady 5.
Hrát si na nic nemusím. O "prémiovosti" značky rozhoduje především vnímání sociálního statusu dané značky ze strany zákazníka - z vyšperkované Škodovky nebo Mazdy prémiovka nikdy nebude, kdežto BMW, Mercedes nebo Audi tak budou okolím vnímány i ve verzi "social edition".