0
zpět
 

diskuze k tématu: Mazda CX-5 2.0 G: Povedená revoluce

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.09.2012 15:25, převodovka
Zajímalo by mě, co je myšleno extrémně dlouhou šestkou. U Mazdy je chvályhodné, že k benzínovému dvoulitru dává šestikvalt, ale u Mazdy 6 je ten šestikvalt poskládaný tak, že motor při 130 točí skoro stejné otáčky jako můj pětikvalt, tedy 3600-3700 otáček. Pak ale postrádá ten šestikvalt u benzínového motoru smysl. Můj pětikvalt mi naprosto vyhovuje kromě jediné situace - na dálnici. To bych uvítal šestku, která by srazila otáčky kolem 3000, což by přispělo nižší spotřebě. Vzhledem pružnosti moderních benzínů a velkému rozsahu použitelných otáček nemá smysl skládat rychlosti blízko sebe, je potřeba jen dostat rozumné otáčky v oblastech zákonných rychlostí, tedy 50, 90, 130.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.09.2012 16:25, RE: převodovka
Koloss napsal:
Zajímalo by mě, co je myšleno extrémně dlouhou šestkou. U Mazdy je chvályhodné, že k benzínovému dvoulitru dává šestikvalt, ale u Mazdy 6 je ten šestikvalt poskládaný tak, že motor při 130 točí skoro stejné otáčky jako můj pětikvalt, tedy 3600-3700 otáček. Pak ale postrádá ten šestikvalt u benzínového motoru smysl. Můj pětikvalt mi naprosto vyhovuje kromě jediné situace - na dálnici. To bych uvítal šestku, která by srazila otáčky kolem 3000, což by přispělo nižší spotřebě. Vzhledem pružnosti mod...
Tohle řeší stálý převod. My dva máme v autě stejnou převodovku MTX75, ale rozdílný stálý převod, což způsobuje, že točíš při 130-ti 3600 a já 3100. To je jedna věc. Druhá věc je potřeba výkonu pro překonání jízdních odporů. Výkon v těchto otáčkách musí převyšovat jízdní odpory, jinak převod nelze použít, a proto slabší motory musí mít vyšší otáčky.
Upřímně řečeno mi 5-ti qvalt taky stačí, protože je právě díky stálému převodu navržen tak, abych při 150-ti točil příjemných 3500, které v autě ještě neslyším a ještě mě čeká otevření krátké sací větve
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.09.2012 19:57, RE: převodovka
David V napsal:
Tohle řeší stálý převod. My dva máme v autě stejnou převodovku MTX75, ale rozdílný stálý převod, což způsobuje, že točíš při 130-ti 3600 a já 3100. To je jedna věc. Druhá věc je potřeba výkonu pro překonání jízdních odporů. Výkon v těchto otáčkách musí převyšovat jízdní odpory, jinak převod nelze použít, a proto slabší motory musí mít vyšší otáčky.
Upřímně řečeno mi 5-ti qvalt taky stačí, protože je právě díky stálému převodu navržen tak, abych při 150-ti točil příjemných 3500, které v autě je...
A při 50 a v 90 jezdíš na který převod? Ten nový Mazdí motor má výkon mezi našima dvěma, tak když má ten šestikvalt, tak by mě zajímaly otáčky ve 130. A jinak je to o zatížení, na rovině by ten můj motor klidně snasl 3100 otáček, do kopce bych si podřadil na pětku a byl bych tam kde dnes. Mimochodem - k tomu nepovedenému 1.8 SCi dávali šestikvalt, který měl právě pro šestku otáčky ve 130 kolem těch 3000 a můj dvoulitr má vyšší výkon, tak by to určitě taky zvládl.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 03.09.2012 22:04, RE: převodovka
Koloss napsal:
A při 50 a v 90 jezdíš na který převod? Ten nový Mazdí motor má výkon mezi našima dvěma, tak když má ten šestikvalt, tak by mě zajímaly otáčky ve 130. A jinak je to o zatížení, na rovině by ten můj motor klidně snasl 3100 otáček, do kopce bych si podřadil na pětku a byl bych tam kde dnes. Mimochodem - k tomu nepovedenému 1.8 SCi dávali šestikvalt, který měl právě pro šestku otáčky ve 130 kolem těch 3000 a můj dvoulitr má vyšší výkon, tak by to určitě taky zvládl.
50 na 4° a 90 na 5°
N u SCi to bylo za cenu sražení spotřeby, ale za každou cenu bych na tom netrval. Ono není moc příjemné, když i na dálnici musíš neustále řadit, abys srazil spotřebu třeba o 0,2 ltr.
Další věc je naladění modelu, třeba ST-čko má oproti 2,5-ce kratší almaru právě abys měl více z dynamiky a spotřeba se tolik neřeší a přitom je ST-čko o dost silnější, takže by určitě delší almaru zvládlo. Jenže ST-čko je bráno jako "sportovní" auto, takže má jiné naladění. Třeba Sůbo má redukci, takže ve městě jedeš pohodlně 50 na 5-ku a máš otáčky akorát. To by nebylo špatný. Měl bys 2 stálé převody a vybíral by sis podle momentální chuti nebo složení terénu.
Jinak nejsme ve při, aby to nevyznělo špatně.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.09.2012 08:23, RE: převodovka
David V napsal:
50 na 4° a 90 na 5°
N u SCi to bylo za cenu sražení spotřeby, ale za každou cenu bych na tom netrval. Ono není moc příjemné, když i na dálnici musíš neustále řadit, abys srazil spotřebu třeba o 0,2 ltr.
Další věc je naladění modelu, třeba ST-čko má oproti 2,5-ce kratší almaru právě abys měl více z dynamiky a spotřeba se tolik neřeší a přitom je ST-čko o dost silnější, takže by určitě delší almaru zvládlo. Jenže ST-čko je bráno jako "sportovní" auto, takže má jiné naladění. Třeba Sůbo má reduk...
pro neznalého technických termitů by to jako že jste ve při a nadáváte si mohlo vypadat
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 04.09.2012 13:37, RE: převodovka
David V napsal:
50 na 4° a 90 na 5°
N u SCi to bylo za cenu sražení spotřeby, ale za každou cenu bych na tom netrval. Ono není moc příjemné, když i na dálnici musíš neustále řadit, abys srazil spotřebu třeba o 0,2 ltr.
Další věc je naladění modelu, třeba ST-čko má oproti 2,5-ce kratší almaru právě abys měl více z dynamiky a spotřeba se tolik neřeší a přitom je ST-čko o dost silnější, takže by určitě delší almaru zvládlo. Jenže ST-čko je bráno jako "sportovní" auto, takže má jiné naladění. Třeba Sůbo má reduk...
Ta redukce by byla jistě zajímavá, ale myslím si, že ten šestikvalt by k dvoulitru seděl jak vyšitej. Z celé D1 by bylo pár kopců na pořazení na 5, ale věřím, že většinu by to na 6 utáhlo. Ten motor je schopen na 5 zrychlovat v kopcích D1 i při plném zatížení. Jestli by byla úspora 0,2 litru nebo 0,5 to se asi nedozvíme, sice si myslím, že jsou ty převodovky zaměnitelné, ale řešit to nebudu (teda pokud náhodou ta moje neklekne, což se nejspíš nestane).
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.