0
zpět
 

diskuze k tématu: Reálné náklady na provoz ojetiny: provoz v zimě (4. díl)

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 02.05.2019 13:49, převody
Na ty otáčky jsem se ptal já, díky za odpověď. To je věc, která mne zajímá. Mám Mondeo Mk3 s benzínovým dvoulitrem, kde je jen pětistupňová převodovka. Je odstupňovaná poměrně dobře, na 5. supeň sice ve 130 točí 3700 otáček, ale paradoxně je motor tišší, než třeba 3300 otáčkách. Výsledkem je, že i plně naložený utáhne motor na pětku i všechna stoupání na D1. Nicméně - kdyby tam byla šestka a otáčky by klesly pod 3000, tak by to na rovinatých úsecích dokázalo jet určitě úsporněji. Ford začal šestistupňovou převodovku dodávat později s motorem 1.8 SCi a právě takto byla uspořádaná - prvních 5 kvaltů jako starý pětikvalt a šestka řádně dlouhá aby se dalo šetřit na dálnici. K dvoulitru ji ale nikdy nedal, můj názor je, že pak by se svou spotřebou 1.8 SCi nedokázal dvoulitr porazit.

Benzínový dvoulitr s pětikvaltem přežil jako jediný nástup Mondea Mk4, ale to auto je o 100 kg těžší a tak už ta šestka celkem postrádá smysl.

No a Mazda začala dávat šestikvalt i k dvoulitru, tak jsem zajásal, že je tu řešení, ale pak jsem zjistil, že to poskládání převodů nedomysleli, šestka točí skoro stejně jako moje pětka (pěkná kravina). Doufal jsem, že aspoň u dvaapůllitru dají šestku dlouhou, motor má síly dost, aby to zvládl. Takže vaše informace je pro mne zklamáním.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.