0
zpět
 

diskuze k tématu: Levné hbité auto do zatáček

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Joffrey
počet příspěvků5
datum registrace14.09.2014
Neděle 14.09.2014 14:17, Levné hbité auto do zatáček
Zdravím, jaké auto do 50 000 Kč vyráběné kolem roku 2000 s níže uvedenými požadavky byste mi doporučili?
1.Rychlé průjezdy zatáčkou, rychlá změna směru jízdy
2.Nízké provozní náklady
3.Prostor – ideálně lehké kombi, ale není podmínkou
Nejezdím rychle, takže nepotřebuji výkon. Klidně stačí nějaká 1.6ka.
Díky
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 21.10.2014 23:01, re:
Dobrý den. Pro Váš roční nájezd doporučuji benzínový motor. S přihlédnutím k rozpočtu bych jako kompromis mezi spolehlivostí, cenou náhradních dílů a vnitřnímu prostoru volil Ford Focus. Jeho benzínové motory jsou velmi spolehlivé a nebývají s nimi problémy. Náhradních dílů je dostatek a jsou jedny z nejlevnějších. Focus také ostatní vozy ve své třídě překonává výbornými jízdními vlastnostmi.
reagovat
salix
počet příspěvků35
datum registrace17.02.2009
Středa 22.10.2014 06:31, auto do zatáček
nic lepšího v této cenové relaci než subaru impreza mne nenapadá.1,6 moc nejede (protože má trvalé nevypínatelné 4x4) ale zatáčky si s ní užijete, za to dám ruku do ohně. 2,0 je už i rychlá.Plusem je, že jsou tato auto docela "držáky".
reagovat
salix
počet příspěvků35
datum registrace17.02.2009
Středa 22.10.2014 06:35, RE: auto do zatáček
salix napsal:
nic lepšího v této cenové relaci než subaru impreza mne nenapadá.1,6 moc nejede (protože má trvalé nevypínatelné 4x4) ale zatáčky si s ní užijete, za to dám ruku do ohně. 2,0 je už i rychlá.Plusem je, že jsou tato auto docela "držáky".


Jo a ještě : váš požadavek č. 2 je zcela v rozporu s vašimi požadavky č. 1. a 3. S imprezou 1,6 budete jezdit za 8-9 l , s 2,0 o litr více,

reagovat
Joffrey
počet příspěvků5
datum registrace14.09.2014
Pondělí 08.12.2014 20:11, Levné hbité auto do zatáček
Oběma díky za odpovědi. Ještě mě zajímá jak se tyhle auta (Focus,Impreza) kamarádí s lpg? Četl jsem, že ne pro každé auto je lpg vhodné a do japonských aut se nedoporučuje vůbec.
reagovat
Driver79
počet příspěvků130
datum registrace20.11.2014
Úterý 09.12.2014 18:05, RE: Levné hbité auto do zatáček
Joffrey napsal:
Oběma díky za odpovědi. Ještě mě zajímá jak se tyhle auta (Focus,Impreza) kamarádí s lpg? Četl jsem, že ne pro každé auto je lpg vhodné a do japonských aut se nedoporučuje vůbec.


No tak u Focusu se obvykle nedoporučuje zaplynování motoru 1.6 74kw (a tudíž předpokládám i 1.6 VCT - stejný základ), neboť je to původem japonská konstrukce a nemá moc materiálové rezervy (znalci mě případně opraví). Od 1.8 (85kw) výš by měli být v pohodě.
Subaru neznám. Snad doplní místní subaru-znalci.

A jinak bych se vůbec nestyděl (i u toho focusu ať máš jistotu) si případně na konkrétní motor zavolat do nějaké LPG dílny a na přestavbu se doptat. Dále zdali doporučují nějaký dodatky (přímaz flashlube apod...).
reagovat
Driver79
počet příspěvků130
datum registrace20.11.2014
Úterý 09.12.2014 18:10, RE: Levné hbité auto do zatáček
Joffrey napsal:
Oběma díky za odpovědi. Ještě mě zajímá jak se tyhle auta (Focus,Impreza) kamarádí s lpg? Četl jsem, že ne pro každé auto je lpg vhodné a do japonských aut se nedoporučuje vůbec.


Ještě mě tak napadá, kolik toho chcete ročně najet ? Ono při malých nájezdech se možná při cenách přestaveb nemá cenu o LPG bavit. Zejména u takto starého a "levného" auta. Abys to dřív nedával pryč, než se Ti přestavba vůbec zaplatí. Třeba fordy rádi reznou a pokud to nebude ošetřený a budeš na to citlivka, tak ho pak třeba budeš chtít dát pryč dřív... záleží na Tvém přístupu a zvycích.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Středa 10.12.2014 09:33, RE: Levné hbité auto do zatáček
Driver79 napsal:
Joffrey napsal:
Oběma díky za odpovědi. Ještě mě zajímá jak se tyhle auta (Focus,Impreza) kamarádí s lpg? Četl jsem, že ne pro každé auto je lpg vhodné a do japonských aut se nedoporučuje vůbec.
No tak u Focusu se obvykle nedoporučuje zaplynování motoru 1.6 74kw (a tudíž předpokládám i 1.6 VCT - stejný základ), neboť je to původem japonská konstrukce a nemá moc materiálové rezervy (znalci mě případně opraví). Od 1.8 (85kw) výš by měli být v pohodě.Subaru neznám. Snad doplní místní subaru-znalci. A jinak bych se vůbec nestyděl (i u toho focusu ať máš jistotu) si případně na konkrétní motor zavolat do nějaké LPG dílny a na přestavbu se doptat. Dále zdali doporučují nějaký dodatky (přímaz flashlube apod...).


Pokud se nepletu, tak v první generaci focusu jsou benzínové motory pouze Zetec - takže fordí konstrukce... Japonské jsou až duratecy ve dvojkovém focusu a dále...
Zetecy se zplynovat dají, sám jsem měl zplynovanou 1,8/85kw... Doporučuje se přímaz flashlube, auto jsem kupoval za podobné peníze, vydrželo rok a půl a 40000km, pak šlo dál..
Obecně bych doporučil prolézt ford fórum a fofo fórum...
reagovat
Sup107kW
počet příspěvků12
datum registrace08.12.2014
Středa 10.12.2014 14:15, Zetec x Duratec
Pleteš se, Ford do Focusu MkI dával 1.4 a 1.6 Zetec-S/SE (rozdíl v emisích po FL), které jsou "japonské" konstruované s Yamahou. Oproti 1.8 a 2.0 novější konstrukce s menší výdrží - po cca 250tis. km berou olej. Měl jsme Focuse s 1.6 najeto poctivých 285tis. km a na 1000km si vzal cca 0,3l záleželo jakým styl se 1000km vyjelo.
Na Holandském trhu byly jedničkové Focusy dodávané i s originální přestavbou na LPG v motorizaci 1.8 85kW, která je v Escortu poslední generace a v Mondeu Mki+II.
reagovat
pistacio
počet příspěvků2
datum registrace24.02.2018
Sobota 24.02.2018 12:42, auto do zatáček
Zdravím, řeším stejný problém. Změnil jsem zaměstnání a denně najedu cca 120 km po zatáčkovitých a kopcovitých cestách. Abych se do práce neplazil hodinu a zároveň si jízdu trochu užil hledám něco fakt mrštného co drží jako přilepené a zároveň aby mě to nezruinovalo. Kombi je podmínka. Cena může být o něco vyšší než uvádí Joffrey. Subaru nee, protože je drahé na provoz. Focus by asi prošel ale zajímají mě další možnosti. A vzhledem k ročnímu nájezdu cca 40000km přichází v úvahu pouze diesel nebo lpg. Předem díky :)
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Pondělí 26.02.2018 08:33, RE: auto do zatáček
citace:
reakce na: pistacio, 24.02.2018 12:42 (Zdravím, řeším stejný problém. ...)


Za tu prajzku by mohla být alternativa Alfa 156 SW. Ale i když je to kombi, tak moc nákladu nepobere a podvozek je do zatáček sice výbornej, ale při tomhle nájezdu bude žádat velkou péči. Motory JTD toho zvládnout najet hodně...
Většina naftovejch aut z téhle doby bude hodně těžká na čumák, takže v zatáčkách zmizí potěšení...

Doporučil bych se podívat se podívat na Civic šesté generace ve verzi Aerodeck s motorem 1,5VTec. Je jich málo, drží si cenu, ale spotřeba auta je skvělá - někde poblíž je tu téma o hathbacku s tímhle motorem a spořebou kolem 5 litrů. Pokud by nebyl požadavek na kombi, mohl by dobře posloužit Accord šesté generace.

Jinak teda při nájezdu 40 000km ročně s rozpočtem kolem 50 000Kč na auto můžu tak přinejlepším popřát hodně štěstí...
reagovat
pistacio
počet příspěvků2
datum registrace24.02.2018
Středa 28.02.2018 22:13, auto do zatáček
Alfu 156 měl známej a hodně si jí chválil, dokud mu nesebrali papíry :D To auto se mi vždycky líbilo a ještě víc 159 ale právě všude čtu že alfy jsou náročný na údržbu.
Nad Accordem už delší dobu taky uvažuju, ale ty starší se v kombi nedělali takže nic. No a novější 03+ si dost drží cenu. Navíc už je to docela velké (těžké) auto. Ten Civic by mohl být ok. Kdyby se spotřeba při rozumné jízdě držela kolem 6l tak bych kašlal na naftu i plyn.
Včera jsem nenastartoval svůj šrot (-16 °C) a půjčil si toledo 1.6 benzin rv 2001. Spotřeba po městě se studeným motorem šílená (zlatej diesel), ale na dálku jsem se překvapivě dostal na 6.1 a rozhodně jsem nejel jako důchodce...
"Jinak teda při nájezdu 40 000km ročně s rozpočtem kolem 50 000Kč na auto můžu tak přinejlepším popřát hodně štěstí..." Tak štěstí je potřeba při koupi každého auta i nového - dost lidí by mohlo vyprávět... :D
Zatím jezdím starou popelnicí Citroen ZX 1.9TD a když nad tím přemýšlím, kdyby byl kombi, líp držel v zatáčkách a pořád se na tom něco nes_ralo, tak si ho nechám. Výhody: roční ztráta hodnoty skoro žádná, spotřeba v létě na dálku s přehledem pod 5l, dílů plno a levné, všechno si na tom opravím sám. Nevýhody: pořád se v tom musím hrabat, motor sice celkem ok, ale ten zbytek..., bezpečnost, image... je čas na změnu :)
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1008
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 01.03.2018 08:20, RE: auto do zatáček
citace:
reakce na: pistacio, 28.02.2018 22:13 (Alfu 156 měl známej a hodně si ...)


V čem přesně se v tom Citronu musíš hrabat, když ne v motoru?
Předpokládám, že s korozí ten citron nemá, měnit ho za cokoliv jinýho, zvlášť japonskýho, za 50 tisíc zavání tím, že se začneš hrabat ještě v kastli. Žádný auto za pade nebude v bůhví jak dobrým stavu a dost pravděpodobně budeš v průběhu prvního roku řešit komplet podvozek. Za tu cenu ti udržovaný auto těžko někdo prodá.
Takže pokud toho citrona zvládneš aspoň trochu držet v chodu, tak ho ještě drž při životě a našetři si aspoň 100-150 na jiný auto, tam už ta změna bude mít smysl...
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 01.03.2018 16:33, Re: .. .. . .
Mrkni na MG ZR 160+ (1.8 atmo), zatacky primo pozira
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.