0
zpět
 

diskuze k tématu: Lancia Delta 1.4T MultiAir: Nenápadná renesance

kategorie zařazení tématu: italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 10.04.2012 22:03,
Stále marně čekám na nějaký příspěvek od majitele...
Podle mne jde o neprávem přehlížené auto, i když si za to Lancia může sama. Mít na to koule a peníze tak neváhám. Jinak třeba Thesis mi přijde jako hodně povedfené auto, ve stylu "za málo peněz hodně muziky" nebo snad ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.04.2012 00:53, RE:
Alda napsal:
Stále marně čekám na nějaký příspěvek od majitele...
Podle mne jde o neprávem přehlížené auto, i když si za to Lancia může sama. Mít na to koule a peníze tak neváhám. Jinak třeba Thesis mi přijde jako hodně povedfené auto, ve stylu "za málo peněz hodně muziky" nebo snad ne?
Tak tady je jeden stručný příspěvek od majitele. Mě vůbec netrápí, jestli a proč je Delta nebo obecně Lancia přehlížená. Naopak jezdit v něčem, v čem jezdí půl republiky a co uvnitř vypadá ponuře, to by mě nebavilo. Deltou jsem se svezl už v r. 2008, to byl benzín 1,4 150k, pořídil jsem si ji teprve po faceliftu a rozhodně nelituju. Oproti zde testované motorizaci mám 1,6 MultiJet, který je seškrcen na 105k, ale zůstalo mu rovných 300Nm. Takže ani na šestku do kopce nemá tempomat sebemenší problém držet takovou rychlost, která by na našich dálnicích byla výrazně nad povoleným limitem. Interiér je parádní a fakt hodně prostorný. Vnější vzhled je zvlášť v černé barvě majestátní a přitom auto nevypadá nijak těžkopádně. Jezdí velmi dobře, jednoznačně nejlépe se cítí na dálnici při pohodové jízdě na hranici povolené rychlosti - ticho, pohodlí a příznivá spotřeba. Ale když je potřeba přidat ... tak není nic snažšího, Nm udělají své.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 11.04.2012 13:36, RE:
Pavel70 napsal:
Tak tady je jeden stručný příspěvek od majitele. Mě vůbec netrápí, jestli a proč je Delta nebo obecně Lancia přehlížená. Naopak jezdit v něčem, v čem jezdí půl republiky a co uvnitř vypadá ponuře, to by mě nebavilo. Deltou jsem se svezl už v r. 2008, to byl benzín 1,4 150k, pořídil jsem si ji teprve po faceliftu a rozhodně nelituju. Oproti zde testované motorizaci mám 1,6 MultiJet, který je seškrcen na 105k, ale zůstalo mu rovných 300Nm. Takže ani na šestku do kopce nemá tempomat sebemenší probl...
Díky za reakci a gratuluji k dobrému výběru. Napište pak pár řádek až něco najedete...
reagovat
Pavel70
počet příspěvků16
datum registrace11.04.2012
Úterý 22.01.2013 23:27, Po roce provozu
Už je to přes rok, co jsem spokojeným majitelem Delty. Zdůraznil bych slovo spokojeným, protože nemám žádný důvod, proč by tomu tak nemělo být.
Za rok jsem najel cca 20 tis. km, k dnešku cca 23 tis. Víc jsem nestihl, jezdím ještě jinými auty.
Všechno funguje jak má a tak jediným důvodem k návštěvě servisu byl létající kamínek neboli výměna předního okna. Vlastně teď si vzpomínám, že jsem tam byl ještě jednou, bručelo mi handsfree - spravil to jeho reset. Systém blue
reagovat
Pavel70
počet příspěvků16
datum registrace11.04.2012
Úterý 22.01.2013 23:33, RE: Po roce provozu
Nějak se mi ztratila část textu, proto to zkouším ještě jednou:

Už je to přes rok, co jsem spokojeným majitelem Delty. Zdůraznil bych slovo spokojeným, protože nemám žádný důvod, proč by tomu tak nemělo být.
Za rok jsem najel cca 20 tis. km, k dnešku cca 23 tis. Víc jsem nestihl, jezdím ještě jinými auty.
Všechno funguje jak má a tak jediným důvodem k návštěvě servisu byl létající kamínek neboli výměna předního okna. Vlastně teď si vzpomínám, že jsem tam byl ještě jednou, bručelo mi handsfree - spravil to jeho reset. Systém blue-me je docela vychytávka, kromě klasického hlasového hovoru také "přečte" SMS, což je docela sranda, protože anglicky přečtený český text vyžaduje dost důvtipu k jeho porozumění (např. jméno "Drha" zní poměrně exoticky: [dý-ár-ejč-ej]). Jinak skutečně, aniž bych musel pustit volant, mohu telefonovat, přepínat přehrávání rádia, CD nebo USB.
Ale zpátky k autu, protože hlavní je, jak jezdí, ne jak hraje. Jezdí dostatečně svižně, samozřejmě to není žádný sporťák, podvozek je jistý a umím si představit, že ani s výkonnějšími motorizacemi nebude mít problém. Řazení je v přesné, tvar hlavice řadící páky sice trochu nezvyklý, ale jen ze začátku. Alespoň je i po hmatu hned jasné, v čem to sedím. Na dálnici není potřeba řadit do té doby, než začne někdo překážet a musím vypnout tempomat, jinak by se na šestku dalo jezdil pořád. Uvnitř auta se rok používání na interiéru nijak negativně neprojevil, i když děti jej někdy "používají" dost intenzivně. Samozřejmě nic nevrže ani neklepe, všechno je jako nové (tedy když najdu čas na vyluxování). Ještě bych měl dodat, že auto nijak nerozmazluji, o garáži si může nechat jenom zdát.
Spotřeba je pro mě přijatelná v rozmezí 5,8 - 6,2 l/100km, levněji to jde na normálních silnicích, na dálnici záleží na rychlosti, ale při 130 km/h (skutečných = cca 140 tachometrových) na tempomat to jde s průměrem 6,0 při téměř plném obsazení. Jinak max. rychlost udávaná výrobcem je 186 km/h, v Německu mi GPS ukazovala i 202 km/h, to už tachometr překonával 220. A ani při rychlostech atakujících maximální se nevytrácí pocit jistoty z řízení Delty. Ne že by posilovač propouštěl moc informací od kol, ale jak už jsem napsal výše, jistota podvozku je zjevně dimenzovaná na výkonnější motory. Ještě jedna poznámka k jízdním vlastnostem. Zatím s žádným autem bez pohonu 4x4 jsem si nebyl jistější na sněhu. V tom sehrávají roli i výborné Nokiany, přidává se vhodný poměr rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu a ještě je v záloze ESP, ale hranice jeho schopností rozhodně zkoušet nehodlám.
Tak už to s tou chválou stačí, ale z mého pohledu Delta opravdu nemá chybu. Nikomu ji nevnucuji, každý ať si jezdí v čem chce. Ten, kdo se nebojí vystoupit z řady mnohdy uniformních přibližovadel nebo netrpí předsudky a různými dogmaty, ať se sveze s Deltou a udělá si názor sám.

reagovat
Linsa
počet příspěvků1
datum registrace30.12.2013
Pondělí 30.12.2013 13:12, Par slov od majitelky Delty
Iba strucne, vlastnim Lanciu Deltu uz 3 roky a nanasla som ziadne nagativum. Zatial ma najazdene 73 tisic km a okrem vymeny oleja nastastie ziadny problem. Motor mam ale 1,6 Multijet, s este 120 konmi a auto je naozaj svizne, k comu vyrazne pomaha tocivy moment 300 NM. Spotrebu mam od 5,2 - 5,8, cize ziadny zrut. Motor si tak zvlastne pradie, uplne inak, ako ostatne diesle :). Auto je velmi pohodlne a je tam vela miesta (pouzila som ho ako stahovacie auto a odviezla naozaj vsetko) Taliani sa s tym naozaj pohrali a aj 5 rokov od spustenia vyroby, kedze mam verziu este pred faceliftom, stale puta pozornost a obdivne pohlady, co sa majitelom VW alebo Skody urcite nestane uz po roku od uvedenia modelu. Delta je sice drahsia ako konkurenti, ale ked si po dlhsej jazde v inom, triedne porovnatelnom aute, presadnete spat do svojej Delticky, presne viete, kde su tie peniaze navyse... To pohodlie, ako ked usadnete doma na gauc je na nezaplatenie!
reagovat
Pavel70
počet příspěvků16
datum registrace11.04.2012
Neděle 05.01.2014 00:09, Pár slov pro majitelku Delty
Zdravím Linso, napsala jste to docela trefně a v případě zadních sedaček doslovně, to je opravdu gauč. Já po druhém roce provozu nemohu nic než chválit, i když teď už přes půl roku jezdí s Deltou převážně manželka. Pro zvuk motoru je příhodné slovo přede, ale zvláštní to je snad jedině tím, že je to příjemné předení. Tím, jak jsou Češi zblblí z koncernu, se nezřídka stává, že když vidí Deltu, tak doslova civí. Už se mi i stalo, že parta postpubertálních mladíků zírala na semaforech s otevřenou pusou a otevřeným oknem jsem slyšel jejich slova úžasu, kdy nejprve nevěděli, co je to za auto a když to zjistili, uzavřeli to konstatováním, že je to nejhezčí auto, které na vlastní oči viděli.
Tak přeji další pohodové kilometry.
reagovat
Jardaf
počet příspěvků1
datum registrace12.04.2014
Sobota 12.04.2014 23:00, Lancia Delta 1,9 JTDm
Tak se taky přidám s krátkým hodnocením majitele. I když jsem se původně poohlížel spíše po Alfě 159, tak to nakonec vyhrála, i vzhledem ke spokojenosti s Lybrou, Lancia Delta 1,9 JTDm twin turbo. Jak už bylo psáno výše, Delta je výjimečné auto, ktreré si s ničím jiným nespletete. Interiér je komfortní, většinou v kombinaci alcantara/kůže. Úžasně působí interiér především v noci a to díky velmi povedenému difůznímu podsvícení ovládacích prvků. Uvnitř je dostatek prostoru, a to jak na předních, tak i na zadních sedačkách. Sedadla jsou pohodlná, i když u předních by při ostřejší jízdě přišlo vhod lepší boční vedení. Zadní posuvná a polohovatelná křesla to je něco, co by v autě ocenil asi každý. Pokud nepotřebujete obrovský kufr, můžete si užívat komfort limuzíny, a pokud chcete něco většího naložit, stačí posunout sedadla dopředu a máte k dispozici 460 l (musíte ovšem počítat s menším vstupním otvorem - stěhovák to opravdu není) .
Co se týče jízdních vlastností, tak o naklánění a nestabilitě, o kterých píší mnozí "zasvěcení" novináři opravdu nemůže být řeč. Delta jede doslova "jako po kolejích". Podíl na tom mají určitě i příplatková 18" kola, na které jsem také četl názory "na tom se nedá jezdit" - ale opak je pravdou. Osobně mohu říci, že jízdní komfort Delty s rozvorem 2,7 metru na 18" kolech je vyšší než u Octavie II na 16" kolech a to nemluvě o držení stopy a stabilitě při vyšších rychlostech. Jediné, co občas naruší komfort jízdy je rána, která se někdy ozve při přejetí příčného "kráteru" na silnici (ale to je opravdu výjimečně).
Jak už bylo napsáno výše, multijet v Deltě má (alespoň uvnitř) na diesel příjemný brumlavý zvuk a 1,6 JTDm je i výkonově dostačující. Měl jsem možnost si vyzkoušet tento motor v Alfě Romeo Giulietta, a hlavně po přepnutí do "dynamic" módu je tento motor opravdu velmi živý. Jízda s motorem 1,9 JTDm twin turbo to je ale úplně jiný zážitek. Zátah motoru, prakticky od volnoběhu až téměř do 5 tis. otáček, to nabídne málokterý dieselový motor.
Pokud mám shrnout hodnocení Lancie Delta, tak se podlě mě jedná o vcelku povedené auto se slušnými jízdními vlastnostmi, které se ale bohužel netrefuje do současné módy kombíkových "stěhováků". Navíc jako "Ital" nemá v Česku na růžích ustláno.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.