i napsal:
Dobrý den,na Váš dotaz bohužel není možné dost dobře odpovědět. V průběhu kilometrového proběhu cca 250 tkm na vůz působí neuvěřitelné množství veličin, které tento proběh ovlivňují. Stav takového vozu se bude lišit kus od kusu i v rámci flotily jedné konkrétní firmy. Pokud alespoň rámcově znáte politiku správy flotily firemních vozů (bez ohledu na skutečnost zda jde o operativní leasing či jsou vlastnictvím konkrétního subjektu), pak víte, že servisní plán obsahuje skutečně jen to nejnutnější pro zachování dopředného pohybu. Výměny oleje jsou nataženy na maximální hranici stanovenou výrobcem, žádná dezinfekce klimatizace, žádné čištění a rozhýbání brzd, seřizování geometrie jen pokud jsou kola do A (proto má většina ex-firemních O2 zatuhlé excentry) atd.Pokud bych takový vůz chtěl, pak bych si jej nechal prohlédnout odborníkem, rozhodující je konkrétní kus a jeho stav. Hodně věcí zjistí dobrý mechanik s jednoduchou diagnostikou.Není možné posoudit o co si řekne jakýkoliv vůz v horizontu 100 tkm ani u nového vozu, natož u ojetiny. Reálně po 200-250 tkm může odejít naprosto cokoliv, na to se připravit nemůžete, nicméně zkušený mechanik spoustu problémů včas odhalí.Pokud hodláte koupit vůz s řekněme 260 tkm a 100 tkm hodláte najet, pak výsledkem je téměř neprodejná ojetina (kdo by reálně chtěl vůz po 2. majiteli a 360 tkm?). Říkám téměř, každé zboží má svého kupce, bohužel budete muset jít s cenou hodně dolů bez ohledu na stav, případně prodat známému.Poměrně časté je, že v posledním roce leasingu vozidlo najede výrazně méně kilometrů, je to bohužel často z důvodu manipulace se stavem kilometrů. S rostoucí oblibou operativních leasingů se bohužel nese nechuť platit za překročení kilometrového proběhu stanoveného smlouvou.Pokud znáte osobně někoho, kdo v dané firmě pracuje, či ještě lépe, s vozem jezdí a věříte mu, pak ano.Každopádně nechat před koupí důkladně prověřit.Šťastnou ruku při výběru.
Asi hodne zalezi na pristupu leasingovky nebo firme, které auto patri. My co jsme měli sluzebaky (byli ve vlastnictví naší firmy) tak o ne bylo starano podle rozpisu výrobce, takze se merila i geometrie, prováděla se desinfekce klimatizace a vse ostatní. Ano, intervaly byly 30 tis km, ale vse bylo provadeno tak, jako kdybych tam prijel s tim autem soukromě, takže bych si auto vzal klidně jak po sobe tak i po ostatních zaměstnancích, stacilo me vedet jen to, jestli se nechvoa jak dobytek a zbytek je pak o stesti stejne jako kazda koupe ojetiny. V cem mate pravdu je prodejni cena po dalších ujetych 100 tis km, dneska kupujícímu nevysvetlite, ze v bazaru vedle ty auta mají to samy za sebou, jen to neprezentuji na tachometru....