0
zpět
 

diskuze k tématu: Kupit dalnicni diesel z operaku s 200-260tisic km?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Sobota 13.01.2018 20:36, Kupit dalnicni diesel z operaku s 200-260tisic km?
Dobry den, jak znamo, vetsinu prodavanych ojetin stari 3-4 let tvori dieselove fleetove ojetiny, ktere za ty 3-4 roky daji klide i 260tisic km. Zajimalo by me jestli ma nekdo zkusenosti s nakupen takoveho vozu? Treba Koncern 2.0d nebo BMW 2.0d. Samozrejme me zajimaji servisni zkusenosti - o kolik si takove auto rekne za dalsich 100tisic km? Ne teoreticky, ale realne zkusenosti nekoho, kdo si takove auto koupil. V jakem stavu jsou motory po takovem stavu km, sice 30tisic km vymeny, ale dalnicini jizdy. Co vstrikovace, cerpadlo, turbo, ale i setrvacnik a prevodovka a hlavne motor a valce.
A jak je to s prodejem takoveho vozu po dalsich 4 letech s 360tisckm? Kdo si pro takova auta chodi - rizikove skupiny,...?
Dekuji
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Sobota 13.01.2018 20:57, operák
Nešel bych do toho, soused má přes firmu auta na operáky (oktávky) a cca po 3 letech to mění, dělá servisáka pro jednu americkou firmu a jezdí celou evropu - auto má věčně přetížený kufr, čopí na zemi, hned po startu se studeným moorem plný knedlík atd.. Sice když to auto potom vrací, vypadá, že je v pohodě a zachovalé, nicméně po celou dobu je přetěžované a to už novému kupci nikdo neřekne. Předchozí auto (OIII4x4) bylo pomalu na odpis kdy těsně před vrácením leasingovce se sesypal haldex a hádala se leasingovka se škodovkou, kdo to bude hradit, nakonec se to nějak pošolichalo, aby byli všichni spokojeni a prodalo novému šťastnému kupci jako 3 leteé auto, jeté pouze po dálnic s plnou servisní historií s velkou výbavou, ale už novému majiteli nikdo neřekl, že je to časovaná bomba s vadným haldexem s opravou cca za kilo v autorizáku. Málokdy se k těmto autům dotyčný člověk chová slušně - však o nic nejde, dostanu druhé..., že?!
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Neděle 14.01.2018 12:57, operak
Prave to si taky myslim, ale nekde ty auta konci, nekdo je kupuje, tak me zajima, jestli je tady nekdo, kdo neco takoveho kupuje a jake ma zkusenosti s provozem a servisem.
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Neděle 14.01.2018 21:28, RE: operák
driver111 napsal:
Nešel bych do toho, soused má přes firmu auta na operáky (oktávky) a cca po 3 letech to mění, dělá servisáka pro jednu americkou firmu a jezdí celou evropu - auto má věčně přetížený kufr, čopí na zemi, hned po startu se studeným moorem plný knedlík atd.. Sice když to auto potom vrací, vypadá, že je v pohodě a zachovalé, nicméně po celou dobu je přetěžované a to už novému kupci nikdo neřekne. Předchozí auto (OIII4x4) bylo pomalu na odpis kdy těsně před vrácením leasingovce se sesypal haldex a hádala se leasingovka se škodovkou, kdo to bude hradit, nakonec se to nějak pošolichalo, aby byli všichni spokojeni a prodalo novému šťastnému kupci jako 3 leteé auto, jeté pouze po dálnic s plnou servisní historií s velkou výbavou, ale už novému majiteli nikdo neřekl, že je to časovaná bomba s vadným haldexem s opravou cca za kilo v autorizáku. Málokdy se k těmto autům dotyčný člověk chová slušně - však o nic nejde, dostanu druhé..., že?!


On se ptá na BMW po manažerovi nejspíš z DE a ne na oktávku po dělnících, kteří vozili tunu cementu z jednoho konce ČR na druhý

K dotazu na zahraničních webech jsou auta klidně s 600k km po prvním majiteli, kdyby to byl nespolehlivý vrak tak by tím asi tak dlouho nejezdil... S rezervou na servis bych do toho klidně šel jenom bych vzal 530i/530d a ne ubohý 4 válec
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Neděle 14.01.2018 22:07, 600tkm
nj, ale s kolika motory maji tech 600 a mozna to majitel setril vic, nez ten, co prodava s 200...
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Pondělí 15.01.2018 10:06, RE:
Patm: Já tam vidím v dotazu i koncern
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Pondělí 15.01.2018 13:15, Peugeot 5008 1,6HDI
S VW nebo BMW ti neporadim, ale koupili jsme auto, koupene na firmu Peugoet 5008 s 1,6HDI 82kw. Auto sloužilo panovi pro dalkove trasy. Mel chovnou stanici se pásma a vozil štěňata hlavně do Itálie + navštěvoval všemožné psí výstavy. Auto najeto 275 tis při koupi, do posledního kilometur servisované v Originál servisu. 3 vstřiky byli zralé na výměnu, takže se měnili komplet. Cena cca 25 tis. FAP byl čištěn ve 120 tis km a poté podruhé ve 275 hne po koupi. FAP je stále ten původní. Jen se vyčistil a dolili aditiva. 1x výměna spojky, výměna kompresoru klimy a motorku sklápění zrcátka. Jinak nic. Samozřejmně nepíšu výměny kotoučů, podvozkocýh dílů atd, to je spotřebák. To samé baterie, je tam druhá.
Takže za mě, pokud je dobrá cena, o auto bylo pečováno v servisu a řidič se k tomu choval jako k vlastnímu tak bych se takového auta nebál. Navíc vstřiky, zaplnění DPF, dvouhmota - vše se dá před koupí odhalit a podle toho chtít slevu z kupní ceny a nebo vzít jiné auto. Když to přeženu, tak je lepší auto s 250tis km a servisem ježděné po dálnici, než auto se 100tis km, co jezdilo po městě s na nákupy, do školky, na kroužky s dětma atd....Například ta 5008 i moje C5 (najeto přes 200 Tis km za 5 let) měli mnohem zachovalejší interiéry a celkový stav auta než všechny ostatní kusy co jsem vyzkoušel, které měli najeto méně kilometrů. Takže buď to bylo všechno stočené a nebo to skákalo po městě a auta byli prostě už utahanější.
reagovat
nicco
počet příspěvků49
datum registrace15.12.2010
Pondělí 15.01.2018 13:45, i dalsi
Diky za reakci. Prosim i dalsi zkusenosti, kdo mate.
reagovat
PatM
počet příspěvků199
datum registrace07.08.2016
Pondělí 15.01.2018 13:55, RE:
driver111 napsal:
Patm: Já tam vidím v dotazu i koncern


Tak to se omlouvám to jsem přehlédl
Ovšem stále platí, že bych vzal raději BMW po manažerovi koupené nejlépe v Německu než oktávku po Pepíkovi z ČR...

Jinak sice to tazateli asi nepomůže, ale 14 let stará Laguna 1,9DCi 88kw koupená s 260k km v NL má aktuálně přes 300k km a zatím se od koupě měnili jenom čepy řízení, filtry, olej a rozvody
reagovat
mare
počet příspěvků2
datum registrace02.01.2018
Pondělí 15.01.2018 23:33, Octavia II 4x4 - 286 tkm
Pořídil jsem si firemní OII 2.0 TDI common rail 4x4 najeto 280tkm po 5 letech provozu. Pravidelně servisovaná a jezdila dálkové trasy po ČR a SR. Po celou dobu tankováno Verva diesel a motorově je zcela v pořádku - původní vstřiky, DPF, spojka, baterie atd.. Měnil se pouze EGR ventil, který se propálil a ztrácela se chladícívoda. Protože jsem počítal s tím, že si ji koupím, nechal jsem ještě vyměnit tlumiče. Určitě je to o řidiči jak se k autu chová. Bohužel ji teď z rodinných důvodů prodávám (3 děti), taže po ročním domácím parkování a dalších 6tkm navíc, již další zkušenosti nepřidám.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Úterý 16.01.2018 10:35, RE: octavia II 4x4
Ono je něco jiného kupovat "svoje" firemní auto, nebo auto které mám na očích na firmě. Tady je výhodou, že znám celou historii a to je úplně jiná koupě, než ji brát z klasického vráceného leasingu, kde nevím, kdo jak s čím zacházel.
reagovat
mare
počet příspěvků2
datum registrace02.01.2018
Úterý 16.01.2018 23:13, RE: octavia II 4x4
Ano samozřejmě koupit auto po sobě je jistota, ale dotaz na začátku byl na zkušenosti s dálničním dieselem z operáku s 200 -260 tkm. Psal jsem tak moje zkušenosti. Výhodou také bylo, že auto nebylo na operativní leasing, ale na úvěr. Ze strany operáků je strašný diktát a na rovinu říkají uživatelům - nic neřeště po dobu leasingu a jen dodržujte předepsaný servis a jen to co vám schválíme resp. neschválíme, nový majitel auta si potom vše opraví na své náklady.
reagovat
6M/T
počet příspěvků47
datum registrace10.09.2016
Středa 17.01.2018 08:45, 260tkm na operativní leasing?
nevím o tom že by kterákoliv leasingová společnost či prodejce nabízeli operativní leasing na osobní vůz s možností takto vysokého proběhu. i dodávky jsou obvykle limitovány proběhem 200.000.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Středa 17.01.2018 09:41, RE: leasing
Třeba jak jsem psal, tak můj soused auto s takovými KM vrací skoro vždy, ale vše samozřejmě zaplatí jeho firma. S leasingovkou se dá v podstatě dohodnout na všem, jen je to o penězích a za to auto platí nekřesťanské peníze..
reagovat
i
počet příspěvků36
datum registrace09.05.2007
Úterý 23.01.2018 21:36, i
Dobrý den,

na Váš dotaz bohužel není možné dost dobře odpovědět. V průběhu kilometrového proběhu cca 250 tkm na vůz působí neuvěřitelné množství veličin, které tento proběh ovlivňují. Stav takového vozu se bude lišit kus od kusu i v rámci flotily jedné konkrétní firmy. Pokud alespoň rámcově znáte politiku správy flotily firemních vozů (bez ohledu na skutečnost zda jde o operativní leasing či jsou vlastnictvím konkrétního subjektu), pak víte, že servisní plán obsahuje skutečně jen to nejnutnější pro zachování dopředného pohybu. Výměny oleje jsou nataženy na maximální hranici stanovenou výrobcem, žádná dezinfekce klimatizace, žádné čištění a rozhýbání brzd, seřizování geometrie jen pokud jsou kola do A (proto má většina ex-firemních O2 zatuhlé excentry) atd.
Pokud bych takový vůz chtěl, pak bych si jej nechal prohlédnout odborníkem, rozhodující je konkrétní kus a jeho stav. Hodně věcí zjistí dobrý mechanik s jednoduchou diagnostikou.
Není možné posoudit o co si řekne jakýkoliv vůz v horizontu 100 tkm ani u nového vozu, natož u ojetiny. Reálně po 200-250 tkm může odejít naprosto cokoliv, na to se připravit nemůžete, nicméně zkušený mechanik spoustu problémů včas odhalí.
Pokud hodláte koupit vůz s řekněme 260 tkm a 100 tkm hodláte najet, pak výsledkem je téměř neprodejná ojetina (kdo by reálně chtěl vůz po 2. majiteli a 360 tkm?). Říkám téměř, každé zboží má svého kupce, bohužel budete muset jít s cenou hodně dolů bez ohledu na stav, případně prodat známému.
Poměrně časté je, že v posledním roce leasingu vozidlo najede výrazně méně kilometrů, je to bohužel často z důvodu manipulace se stavem kilometrů. S rostoucí oblibou operativních leasingů se bohužel nese nechuť platit za překročení kilometrového proběhu stanoveného smlouvou.
Pokud znáte osobně někoho, kdo v dané firmě pracuje, či ještě lépe, s vozem jezdí a věříte mu, pak ano.
Každopádně nechat před koupí důkladně prověřit.
Šťastnou ruku při výběru.
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků248
datum registrace09.05.2007
Středa 24.01.2018 11:11, RE: i
i napsal:
Dobrý den,na Váš dotaz bohužel není možné dost dobře odpovědět. V průběhu kilometrového proběhu cca 250 tkm na vůz působí neuvěřitelné množství veličin, které tento proběh ovlivňují. Stav takového vozu se bude lišit kus od kusu i v rámci flotily jedné konkrétní firmy. Pokud alespoň rámcově znáte politiku správy flotily firemních vozů (bez ohledu na skutečnost zda jde o operativní leasing či jsou vlastnictvím konkrétního subjektu), pak víte, že servisní plán obsahuje skutečně jen to nejnutnější pro zachování dopředného pohybu. Výměny oleje jsou nataženy na maximální hranici stanovenou výrobcem, žádná dezinfekce klimatizace, žádné čištění a rozhýbání brzd, seřizování geometrie jen pokud jsou kola do A (proto má většina ex-firemních O2 zatuhlé excentry) atd.Pokud bych takový vůz chtěl, pak bych si jej nechal prohlédnout odborníkem, rozhodující je konkrétní kus a jeho stav. Hodně věcí zjistí dobrý mechanik s jednoduchou diagnostikou.Není možné posoudit o co si řekne jakýkoliv vůz v horizontu 100 tkm ani u nového vozu, natož u ojetiny. Reálně po 200-250 tkm může odejít naprosto cokoliv, na to se připravit nemůžete, nicméně zkušený mechanik spoustu problémů včas odhalí.Pokud hodláte koupit vůz s řekněme 260 tkm a 100 tkm hodláte najet, pak výsledkem je téměř neprodejná ojetina (kdo by reálně chtěl vůz po 2. majiteli a 360 tkm?). Říkám téměř, každé zboží má svého kupce, bohužel budete muset jít s cenou hodně dolů bez ohledu na stav, případně prodat známému.Poměrně časté je, že v posledním roce leasingu vozidlo najede výrazně méně kilometrů, je to bohužel často z důvodu manipulace se stavem kilometrů. S rostoucí oblibou operativních leasingů se bohužel nese nechuť platit za překročení kilometrového proběhu stanoveného smlouvou.Pokud znáte osobně někoho, kdo v dané firmě pracuje, či ještě lépe, s vozem jezdí a věříte mu, pak ano.Každopádně nechat před koupí důkladně prověřit.Šťastnou ruku při výběru.


Asi hodne zalezi na pristupu leasingovky nebo firme, které auto patri. My co jsme měli sluzebaky (byli ve vlastnictví naší firmy) tak o ne bylo starano podle rozpisu výrobce, takze se merila i geometrie, prováděla se desinfekce klimatizace a vse ostatní. Ano, intervaly byly 30 tis km, ale vse bylo provadeno tak, jako kdybych tam prijel s tim autem soukromě, takže bych si auto vzal klidně jak po sobe tak i po ostatních zaměstnancích, stacilo me vedet jen to, jestli se nechvoa jak dobytek a zbytek je pak o stesti stejne jako kazda koupe ojetiny. V cem mate pravdu je prodejni cena po dalších ujetych 100 tis km, dneska kupujícímu nevysvetlite, ze v bazaru vedle ty auta mají to samy za sebou, jen to neprezentuji na tachometru....
reagovat
i
počet příspěvků36
datum registrace09.05.2007
Středa 24.01.2018 15:10, i
Ano, to je situace, o které jsem psal, tedy pokud o historii vozu víte víc než jen pár razítek v servisní knize. Pokud tuto znalost historie máte je to jednoznačná výhoda.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.