0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit Renault Megane?

kategorie zařazení tématu: poradna, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 28.05.2015 12:06, Koupit Renault Megane?
Dobrý den,

rád bych se zeptal, co si myslíte o koupi Renault Mégane 1.6 16V z roku 2007 (http://www.autoesa.cz/renault/megane/kombi/benzin/c-564103516.html). Na fórech jsem na něj četl poměrně negativní recenze ohledně poruchovosti, tak se trochu bojím, abych peníze, které ušetřím při nákupu auta stejně později nevrazil do oprav.

Můžete doporučit ještě jiný vůz v cenové kategorii (cca do 100t)? Momentálně jsem zvyklý na 14 let staré Berlingo (80kw) a představoval bych si auto, ve kterém poznám citelný výkonový rozdíl - předpokládám že spíše lehčí, aby motor neměl takovou zátěž. Nájezd jsem zatím hledal do 160t km.

Modely, co jsem sledoval:
- Focus, který je cca o 20t dražší, než Megan, často s nižším výkonem a menší výbavou.
- Mondeo, málo které se prodává za tyto peníze.
- AR 147, není to tak častý model a názory na něj jsou divoce rozdílné, tak z něho mám spíše obavy.

Děkuji!

reagovat
Zdeny60
počet příspěvků981
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 28.05.2015 14:35, Kdo s ebojí, se*e v síni:-)
S Megane 1,6 a 1,4 (2006 a 2007) mám shodou okolností celkem dost zkušeností, protože v letech 2008 až 2010 jsem s ním-coby poslujzedec-najezdil dost kilometrů, mj. i cestu do Doněcku (Ukrajina) a zpět a mnoho km po Polsku ale i ČR. Takže jsem auta poznal na dálnicicíh, 1. třídách, ale i ukrajinských polňačkách, v létě v zimě, za mrazu i za veder.
Názor na toto jsem si udělal a ten zní: velmi dobré auto. Prostorné, odolné, minimálě poruchové, dražší na servis, jako každý Renault. Kvalita provedení je slušná, na to, jak se s oběma zachází, podovzkové díly vydrží opravdu hodně, o čemž mě přesvědčilo cetsování po Ukrajině. Za ty dva kaitvní roka a následné roky asi tři až čtyři ( v podstatě doc roku 2013/14) jsem s ními jezdil už málo, ale auto denně sleduji, protože kolega sedí se mnou v kanclu a vím, co řeší: neřeší nic. Mimo běžný předepsaný servis měl jednu nehodu se psem, měnil chladič klimy a následně i kompresor - to bylo vše a vím, že to bylo dost drahé (kompresor snad 30 tisíc). Elektriak naprosot bez zvad, včetně karty a s autem se denně tak tisickrát startuje '(opravdu hodně a krata furt drží a ostatní elektrika taky). Na motor nebylo šáhnuto, ani na 1,6, ale zejména na 1,4, která byla koupena v AAA bez původu a prokázaného servisu - a obě jezdí. SPotřeba je u 1,6 kolem 7/100, 1,4 žere o fous víc. 1,6 je parádně pružná, až mě to překvapilo a velmi dobře se vytáčí. ˇŘízení je francouzské, tedy takové nijaké, podovzek velmi kmfortní, cesty na Ukrajině se daly zvládnout bez nutnosti navštívit chiropraktika. Olej, co vím, nebral ani jeden, ale na měrce klesal, avšak bez nutnosti dolévat-výměna byla tuším 20tkm? tady si nejsem úplně jist. Já vidím ještě dva obrovské plusy - za A) nehnije ani jeden a za B) nekrade se.
Poznámka k místu: vpředu si natáhnu nohy zcela úplně (186cm) a vzadu je to nádhera, zejména proti Focusu je místa královsky hodně a to zjmeéna v kufru - kolega má sedany. Na tutop třídu obdivuhodně velký kufr.

Za mě - výborná volba, ale platí jako všude - historie a stav. Jelikož jsme měli doma i Focuse (sice I a navíc naftovou 1,8TDDI), mohu trochu srovnat - F lepší řízení, ale zbytek vede jasně Megan - poholdí, ticho, podovzek, prostor a hlavně odolnost proti korozi.Servisně je ale Ford dost levnější, než Renault.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků981
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 28.05.2015 14:35, Kdo s ebojí, se*e v síni:-)
Jen poznámka- v bazarech se dají sehnat velmi hezké Megany.
reagovat
Karel - TipCars.com
počet příspěvků1089
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 28.05.2015 23:42, RE:
Dobrý den. Z Vašeho výběru je za cenu do 100 tisíc velmi dobrou volbou Ford Focus. S benzínovým motorem se jedná o velmi spolehlivé auto s nízkými provozními náklady. Renault Mégane s benzínovou šestnáctistovkou je také dobrou volbou, oproti focusu nabídne větší pohodlí a prostor pro posádku, jeho servis ale vyjde dráž.
reagovat
Karel - TipCars.com
počet příspěvků1089
datum registrace09.05.2007
Pátek 29.05.2015 08:17, RE: Kdo s ebojí, se*e v síni:-)
Zdeny60 napsal:
S Megane 1,6 a 1,4 (2006 a 2007) mám shodou okolností celkem dost zkušeností, protože v letech 2008 až 2010 jsem s ním-coby poslujzedec-najezdil dost kilometrů, mj. i cestu do Doněcku (Ukrajina) a zpět a mnoho km po Polsku ale i ČR. Takže jsem auta poznal na dálnicicíh, 1. třídách, ale i ukrajinských polňačkách, v létě v zimě, za mrazu i za veder.Názor na toto jsem si udělal a ten zní: velmi dobré auto. Prostorné, odolné, minimálě poruchové, dražší na servis, jako každý Renault. Kvalita provedení je slušná, na to, jak se s oběma zachází, podovzkové díly vydrží opravdu hodně, o čemž mě přesvědčilo cetsování po Ukrajině. Za ty dva kaitvní roka a následné roky asi tři až čtyři ( v podstatě doc roku 2013/14) jsem s ními jezdil už málo, ale auto denně sleduji, protože kolega sedí se mnou v kanclu a vím, co řeší: neřeší nic. Mimo běžný předepsaný servis měl jednu nehodu se psem, měnil chladič klimy a následně i kompresor - to bylo vše a vím, že to bylo dost drahé (kompresor snad 30 tisíc). Elektriak naprosot bez zvad, včetně karty a s autem se denně tak tisickrát startuje '(opravdu hodně a krata furt drží a ostatní elektrika taky). Na motor nebylo šáhnuto, ani na 1,6, ale zejména na 1,4, která byla koupena v AAA bez původu a prokázaného servisu - a obě jezdí. SPotřeba je u 1,6 kolem 7/100, 1,4 žere o fous víc. 1,6 je parádně pružná, až mě to překvapilo a velmi dobře se vytáčí. ˇŘízení je francouzské, tedy takové nijaké, podovzek velmi kmfortní, cesty na Ukrajině se daly zvládnout bez nutnosti navštívit chiropraktika. Olej, co vím, nebral ani jeden, ale na měrce klesal, avšak bez nutnosti dolévat-výměna byla tuším 20tkm? tady si nejsem úplně jist. Já vidím ještě dva obrovské plusy - za A) nehnije ani jeden a za B) nekrade se.Poznámka k místu: vpředu si natáhnu nohy zcela úplně (186cm) a vzadu je to nádhera, zejména proti Focusu je místa královsky hodně a to zjmeéna v kufru - kolega má sedany. Na tutop třídu obdivuhodně velký kufr.Za mě - výborná volba, ale platí jako všude - historie a stav. Jelikož jsme měli doma i Focuse (sice I a navíc naftovou 1,8TDDI), mohu trochu srovnat - F lepší řízení, ale zbytek vede jasně Megan - poholdí, ticho, podovzek, prostor a hlavně odolnost proti korozi.Servisně je ale Ford dost levnější, než Renault.


Budeme rádi, pokud své zkušenosti shrnete zde: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pátek 29.05.2015 21:39, RE:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Z Vašeho výběru je za cenu do 100 tisíc velmi dobrou volbou Ford Focus. S benzínovým motorem se jedná o velmi spolehlivé auto s nízkými provozními náklady. Renault Mégane s benzínovou šestnáctistovkou je také dobrou volbou, oproti focusu nabídne větší pohodlí a prostor pro posádku, jeho servis ale vyjde dráž.


COZE?! Megane ze nabidne vic mista? Muzu srovnat 1. generace Focusu i Megana. Megane byl neskutecne pohodlne auto, ale to je tak jedine, v cem byl lepsi jak Focus (snad jeste ta koroze ho zere min). Focus ma lepsi jizdni vlastnosti, je vevnitr vetsi (myslim prostor pro lidi), je o fous trvanlivejsi, ma vykonnejsi motor (i kdyz to je dano 8V u Megana a 16V Focusu v pripade 1,6). Megan se zacal po 14 letech a cca 350 tkm (odhadem samozrejme) sypat pod rukama. Focus je po 16 letech a cca 330 tkm porad jeste v provozu, byt polocas rozpadu ma uz pomalu taky za sebou.
Celkove je Focus lepsi auto a cenovy rozdil v ojetinach to docela presne vyjadruje.
No a pak mam zkusenost s Focusem II, ktery je vevnitr velky jako Mondeo I, takze neverim tomu, ze Megane II je jeste vetsi. Blbost. Maximalne ma vetsi kufr, pac ten je u FFII strasne melky.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků981
datum registrace08.09.2009
Sobota 30.05.2015 07:42, RE:
bitner napsal:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Z Vašeho výběru je za cenu do 100 tisíc velmi dobrou volbou Ford Focus. S benzínovým motorem se jedná o velmi spolehlivé auto s nízkými provozními náklady. Renault Mégane s benzínovou šestnáctistovkou je také dobrou volbou, oproti focusu nabídne větší pohodlí a prostor pro posádku, jeho servis ale vyjde dráž.
COZE?! Megane ze nabidne vic mista? Muzu srovnat 1. generace Focusu i Megana. Megane byl neskutecne pohodlne auto, ale to je tak jedine, v cem byl lepsi jak Focus (snad jeste ta koroze ho zere min). Focus ma lepsi jizdni vlastnosti, je vevnitr vetsi (myslim prostor pro lidi), je o fous trvanlivejsi, ma vykonnejsi motor (i kdyz to je dano 8V u Megana a 16V Focusu v pripade 1,6). Megan se zacal po 14 letech a cca 350 tkm (odhadem samozrejme) sypat pod rukama. Focus je po 16 letech a cca 330 tkm porad jeste v provozu, byt polocas rozpadu ma uz pomalu taky za sebou.Celkove je Focus lepsi auto a cenovy rozdil v ojetinach to docela presne vyjadruje.No a pak mam zkusenost s Focusem II, ktery je vevnitr velky jako Mondeo I, takze neverim tomu, ze Megane II je jeste vetsi. Blbost. Maximalne ma vetsi kufr, pac ten je u FFII strasne melky.


Jenže tady se o 1. generaci Megana nehovoří
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 30.05.2015 11:27, megane
Osobní zkušenost mám s Megane první generace a to auto vlastně zařídilo že jsem se zařekl o nákupu jakéhokoliv auta Renault už nikdy neuvažovat. Porušil jsem to bohužel jednou a opět byl krutě vytrestán.
Nicméně Megane druhé generace měla jako služební slečna s kterou jsem se cca. rok přátelil a vídal často. Měla asi nejčastější motorizaci, benzín 1,6 v kombiku. Auto bylo v podstatě spolehlivé, to ano, ale i když s tím jezdila mladá holka poměrně klidně tak se před 80t km už začínal rozpadat interier. Na každém výmolu uvnitř něco klepalo. Přední sedačky hrůza, možná větší než ve Focusu 1. A to je co říct. Nechápu jak si tam mohl Zdeny lebedit. Ale uplně nejhorší bylo že v některých botách se nedalo řídit, pedaly moc blízko u sebe. To vážně navrhoval debil, u jiného auta jsem se s tím nesetkal.
Jinak ale musim říct že se mi Megane II líbí a to dodnes. Ale nekoupil bych si ho.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1047
datum registrace09.10.2008
Sobota 30.05.2015 11:54, RE: megane
PetrT napsal:
Osobní zkušenost mám s Megane první generace a to auto vlastně zařídilo že jsem se zařekl o nákupu jakéhokoliv auta Renault už nikdy neuvažovat. Porušil jsem to bohužel jednou a opět byl krutě vytrestán. Nicméně Megane druhé generace měla jako služební slečna s kterou jsem se cca. rok přátelil a vídal často. Měla asi nejčastější motorizaci, benzín 1,6 v kombiku. Auto bylo v podstatě spolehlivé, to ano, ale i když s tím jezdila mladá holka poměrně klidně tak se před 80t km už začínal rozpadat interier. Na každém výmolu uvnitř něco klepalo. Přední sedačky hrůza, možná větší než ve Focusu 1. A to je co říct. Nechápu jak si tam mohl Zdeny lebedit. Ale uplně nejhorší bylo že v některých botách se nedalo řídit, pedaly moc blízko u sebe. To vážně navrhoval debil, u jiného auta jsem se s tím nesetkal. Jinak ale musim říct že se mi Megane II líbí a to dodnes. Ale nekoupil bych si ho.


Já vlastním dieselový megane grandtour už téměř 10 let a za sebe mohu konstatovat, že nejen nezklamal, ale hodně mne překvapil svou výdrží a odolností. Ano, kvalita interiéru není "německá", takže občas něco někde vrzne, ale jinak je po všech stránkách drží a rozhodně se nerozpadá. Prostornost verze combi a sedan je výborná - jeden z nejdelších rozvorů ve své třídě se na prostoru pro posádku projevuje. Pozor, 3 a 5 dveřové verze mají rozvor o dost kratší a vzadu je málo místa. Mechanická výdrž podvozku je velká - najeto 260 tisíc, kromě jedné výměny tyček stabilizátoru a kotoučů je podvozek původní a stále v dobrém stavu. Elektronika bezproblémová, odolnost proti korozi bez námitek. Podle mého názoru je Megane II po faceliftu (2006+) v kategorii relativně levných ojetin nižší střední třídy nejlepší nabídkou z pohledu cena / výkon. Navíc se dají poměrně lehce najít kusy po prvním soukromém majiteli s doloženou servisní historií.
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Sobota 30.05.2015 22:34, RE: megane
Pavlik napsal:
PetrT napsal:
Osobní zkušenost mám s Megane první generace a to auto vlastně zařídilo že jsem se zařekl o nákupu jakéhokoliv auta Renault už nikdy neuvažovat. Porušil jsem to bohužel jednou a opět byl krutě vytrestán. Nicméně Megane druhé generace měla jako služební slečna s kterou jsem se cca. rok přátelil a vídal často. Měla asi nejčastější motorizaci, benzín 1,6 v kombiku. Auto bylo v podstatě spolehlivé, to ano, ale i když s tím jezdila mladá holka poměrně klidně tak se před 80t km už začínal rozpadat interier. Na každém výmolu uvnitř něco klepalo. Přední sedačky hrůza, možná větší než ve Focusu 1. A to je co říct. Nechápu jak si tam mohl Zdeny lebedit. Ale uplně nejhorší bylo že v některých botách se nedalo řídit, pedaly moc blízko u sebe. To vážně navrhoval debil, u jiného auta jsem se s tím nesetkal. Jinak ale musim říct že se mi Megane II líbí a to dodnes. Ale nekoupil bych si ho.
Já vlastním dieselový megane grandtour už téměř 10 let a za sebe mohu konstatovat, že nejen nezklamal, ale hodně mne překvapil svou výdrží a odolností. Ano, kvalita interiéru není "německá", takže občas něco někde vrzne, ale jinak je po všech stránkách drží a rozhodně se nerozpadá. Prostornost verze combi a sedan je výborná - jeden z nejdelších rozvorů ve své třídě se na prostoru pro posádku projevuje. Pozor, 3 a 5 dveřové verze mají rozvor o dost kratší a vzadu je málo místa. Mechanická výdrž podvozku je velká - najeto 260 tisíc, kromě jedné výměny tyček stabilizátoru a kotoučů je podvozek původní a stále v dobrém stavu. Elektronika bezproblémová, odolnost proti korozi bez námitek. Podle mého názoru je Megane II po faceliftu (2006+) v kategorii relativně levných ojetin nižší střední třídy nejlepší nabídkou z pohledu cena / výkon. Navíc se dají poměrně lehce najít kusy po prvním soukromém majiteli s doloženou servisní historií.


Aha, mel jsem hatch, a tam bylo vzadu mista hodne malo - jak na delku, tak na vysku.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.