0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
soczech
počet příspěvků1
datum registrace23.06.2014
Pondělí 23.06.2014 00:32, Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
Dobrý den,
prosím o radu pro analfabeta :)
Uvažuji o koupi ojetého vozu pro ježdění po měste v týdnu, víkendové výlety po ČR a nějakou tu letní dovolenou po evropě.
Na výbavě mi tolik nezálěží, nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba,spolehlivost a cenově rozumný servis.
S cenou bych se nejraději udržel kolem 150 tis., strop je 200.
Děkuji za rady.
reagovat
mikelight
počet příspěvků34
datum registrace01.08.2010
Pondělí 23.06.2014 12:18, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba


Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba?
Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...



reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 23.06.2014 13:05, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
soczech napsal:
Dobrý den, prosím o radu pro analfabeta :) Uvažuji o koupi ojetého vozu pro ježdění po měste v týdnu, víkendové výlety po ČR a nějakou tu letní dovolenou po evropě. Na výbavě mi tolik nezálěží, nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba,spolehlivost a cenově rozumný servis. S cenou bych se nejraději udržel kolem 150 tis., strop je 200. Děkuji za rady.


Analfabetovi (a nejen jemu) bych doporučil nějakou zachovalou Octavii 2, podle nájezdu buď s 1,9 TDI ( u dovozových aut je třebe ohlídat NEpřítomnost DPF) nebo 1,6 Mpi. Jízda po městě je určitě příjemnější s 1,6 Mpi benzínem, ale mimo město rozhodně 1,9 TDI. Do 10 000 km ročně je spotřeba irelevantní a jsou důležité pouze servisní náklady a pokles hodnoty vozu. Od 15 000 + už bych šel do 1,9 TDI. Doporučuji kupovat pouze s odborníkem a vůz nechat dobře prověřit. Také doporučuji připojištění proti krádeži k povku. P.S. raději koupím auto za 150 000 a za zbylých 50 000 ho dám do perfektního stavu, než za 200 000 rádoby libovku, kterou pak budu bastlit. Vždy se najde nějaká investice. Doporučitelných aut v tomto limitu je víc, ale bez více informací o požadavcích je oktávka klasika.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Pondělí 23.06.2014 20:25, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
mikelight napsal:
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba
Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba? Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...


Ono auto, který žere jako kráva, hodnotu neztrácí? Se rád nechám poučit... A taky bych si ujasnil pojem "investovat"... Podle mě, pokud nejsem dopravce, tak se tomu investice neříká... Když už...
reagovat
bitner
počet příspěvků216
datum registrace19.06.2012
Pondělí 23.06.2014 20:32, 200 000?
Novy Logan Arctica 1,2 16V. Pokud opravdu potrebujete utratit 200 000 za auto a jste "analfabet", o ojetine vubec neuvazujte.
reagovat
martin horňák
počet příspěvků3
datum registrace23.06.2014
Pondělí 23.06.2014 20:51, Taky bych šel do nového
s těmi požadavky a cenovým rozpětím nemá asi smysl shánět jeté, pokud je tazatel nenáročný a nechce třeba automat, čtyřkolku a podobně
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 24.06.2014 10:04, RE: 200 000?
bitner napsal:
Novy Logan Arctica 1,2 16V. Pokud opravdu potrebujete utratit 200 000 za auto a jste "analfabet", o ojetine vubec neuvazujte.


Hm, něco na tom bude. Obecně lze tady doporučit nové auto, i když to nebude žádný zázrak. Lepší než se spálit na ojetině. A na skladovku nebo předváděčku může být zajímavá sleva...
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Úterý 24.06.2014 11:41, RE: 200 000?
Paul napsal:
bitner napsal:
Novy Logan Arctica 1,2 16V. Pokud opravdu potrebujete utratit 200 000 za auto a jste "analfabet", o ojetine vubec neuvazujte.
Hm, něco na tom bude. Obecně lze tady doporučit nové auto, i když to nebude žádný zázrak. Lepší než se spálit na ojetině. A na skladovku nebo předváděčku může být zajímavá sleva...


Taky to vidím v tomto případě na něco nového nebo jetého se zárukou (nějaká 2-3 roky stará Kia u autorizovaného dealera).
reagovat
mikelight
počet příspěvků34
datum registrace01.08.2010
Úterý 24.06.2014 11:52, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
Pepe napsal:
mikelight napsal:
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba
Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba? Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...
Ono auto, který žere jako kráva, hodnotu neztrácí? Se rád nechám poučit... A taky bych si ujasnil pojem "investovat"... Podle mě, pokud nejsem dopravce, tak se tomu investice neříká... Když už...


Ne, prectete si prosim jeste jednou, co jsem napsal.

reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Úterý 24.06.2014 14:11, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
mikelight napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba
Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba? Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...
Ono auto, který žere jako kráva, hodnotu neztrácí? Se rád nechám poučit... A taky bych si ujasnil pojem "investovat"... Podle mě, pokud nejsem dopravce, tak se tomu investice neříká... Když už...
Ne, prectete si prosim jeste jednou, co jsem napsal.


Já číst umím... Když budu za 5 let kvůli ztrátě hodnoty -100tkč (ty peníze nikde neuvidím, resp. nikdo už mi je víckrát nesebere), proč být za těch 5 let lehčí navíc o dalších cca 50tKč, který se mi budou postupně vysávat z peněženky? Pokud se shodneme, že ztráta ceny bude u benzínu a nafty +- stejná, tak spotřeba při plném využití vozu (zvlášť na delších cestách) bude nejvyšší přímý náklad. Můžeme se samzřejmě bavit o různé ceně servisu, ale také různé zůstatkové ceně, resp. likvidity po těch 5 letech... Samozřejmě, pokud ale pro vás 50 tKč/5let nic není, můžete mi průběžně těch 833 Kč měsíčně posílat na účet...
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Úterý 24.06.2014 15:20, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
Pepe napsal:
mikelight napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba
Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba? Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...
Ono auto, který žere jako kráva, hodnotu neztrácí? Se rád nechám poučit... A taky bych si ujasnil pojem "investovat"... Podle mě, pokud nejsem dopravce, tak se tomu investice neříká... Když už...
Ne, prectete si prosim jeste jednou, co jsem napsal.
Já číst umím... Když budu za 5 let kvůli ztrátě hodnoty -100tkč (ty peníze nikde neuvidím, resp. nikdo už mi je víckrát nesebere), proč být za těch 5 let lehčí navíc o dalších cca 50tKč, který se mi budou postupně vysávat z peněženky? Pokud se shodneme, že ztráta ceny bude u benzínu a nafty +- stejná, tak spotřeba při plném využití vozu (zvlášť na delších cestách) bude nejvyšší přímý náklad. Můžeme se samzřejmě bavit o různé ceně servisu, ale také různé zůstatkové ceně, resp. likvidity po těch 5 letech... Samozřejmě, pokud ale pro vás 50 tKč/5let nic není, můžete mi průběžně těch 833 Kč měsíčně posílat na účet...


Ono koupit naftu za 150 není optimální, ale u benzínu za tyto peníze jsou problémy nižší (čistě na motoru). Takže na slušnou naftu to chce buď finančně připlatit, ale to pak znamená jednak vyšší pořizovací cenu a jednak vyšší ztrátu hodnoty. U ojetin se stejnou pořizovací hodnotou je stejně finanční nákladnost různá podle stáří. U nových a zánovních aut se dá s naftou ušetřit kvůli nižší spotřebě, pak je to tak půl na půl, že se u benzínu platí vyšší spotřeba, ale u nafty to mohou kompenzovat typické závady a pak jsou stará auta, kde je nafta vyloženě časovaná bomba. Teď jde jen o to, na co jsou peníze.
Takže koupit benzín za 150 bude s větší pravděpodobností výhodnější než koupit naftu za 200 a postupně těch 50 na palivu doplácet.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Středa 25.06.2014 08:13, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
David V napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba
Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba? Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...
Ono auto, který žere jako kráva, hodnotu neztrácí? Se rád nechám poučit... A taky bych si ujasnil pojem "investovat"... Podle mě, pokud nejsem dopravce, tak se tomu investice neříká... Když už...
Ne, prectete si prosim jeste jednou, co jsem napsal.
Já číst umím... Když budu za 5 let kvůli ztrátě hodnoty -100tkč (ty peníze nikde neuvidím, resp. nikdo už mi je víckrát nesebere), proč být za těch 5 let lehčí navíc o dalších cca 50tKč, který se mi budou postupně vysávat z peněženky? Pokud se shodneme, že ztráta ceny bude u benzínu a nafty +- stejná, tak spotřeba při plném využití vozu (zvlášť na delších cestách) bude nejvyšší přímý náklad. Můžeme se samzřejmě bavit o různé ceně servisu, ale také různé zůstatkové ceně, resp. likvidity po těch 5 letech... Samozřejmě, pokud ale pro vás 50 tKč/5let nic není, můžete mi průběžně těch 833 Kč měsíčně posílat na účet...
Ono koupit naftu za 150 není optimální, ale u benzínu za tyto peníze jsou problémy nižší (čistě na motoru). Takže na slušnou naftu to chce buď finančně připlatit, ale to pak znamená jednak vyšší pořizovací cenu a jednak vyšší ztrátu hodnoty. U ojetin se stejnou pořizovací hodnotou je stejně finanční nákladnost různá podle stáří. U nových a zánovních aut se dá s naftou ušetřit kvůli nižší spotřebě, pak je to tak půl na půl, že se u benzínu platí vyšší spotřeba, ale u nafty to mohou kompenzovat typické závady a pak jsou stará auta, kde je nafta vyloženě časovaná bomba. Teď jde jen o to, na co jsou peníze. Takže koupit benzín za 150 bude s větší pravděpodobností výhodnější než koupit naftu za 200 a postupně těch 50 na palivu doplácet.


No vidíš, já před necelými 6 lety koupil ojetou (4 roky) naftu za 150tKč + dovoz a přihlášení, najel za tu dobu 180tkm, "typicky" naftový problém byl 2x proplach FAPu a 2x doplnění aditiva za celkem 9tKč + řemenice vyvažovacího hřídele (u benzínu být může, ale nemusí) za cca 3tKč. Rozdíl oproti předchozímu autu (stejná značka a model, +1kW výkon) v benzínu je 2-3l na 100km. Havarijní i pov stejný, zůstatková hodnota taky stejná (0). Pravděpodobnost a statistika jsou sice hezké vědy, ale...
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Středa 25.06.2014 09:17, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba
Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba? Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...
Ono auto, který žere jako kráva, hodnotu neztrácí? Se rád nechám poučit... A taky bych si ujasnil pojem "investovat"... Podle mě, pokud nejsem dopravce, tak se tomu investice neříká... Když už...
Ne, prectete si prosim jeste jednou, co jsem napsal.
Já číst umím... Když budu za 5 let kvůli ztrátě hodnoty -100tkč (ty peníze nikde neuvidím, resp. nikdo už mi je víckrát nesebere), proč být za těch 5 let lehčí navíc o dalších cca 50tKč, který se mi budou postupně vysávat z peněženky? Pokud se shodneme, že ztráta ceny bude u benzínu a nafty +- stejná, tak spotřeba při plném využití vozu (zvlášť na delších cestách) bude nejvyšší přímý náklad. Můžeme se samzřejmě bavit o různé ceně servisu, ale také různé zůstatkové ceně, resp. likvidity po těch 5 letech... Samozřejmě, pokud ale pro vás 50 tKč/5let nic není, můžete mi průběžně těch 833 Kč měsíčně posílat na účet...
Ono koupit naftu za 150 není optimální, ale u benzínu za tyto peníze jsou problémy nižší (čistě na motoru). Takže na slušnou naftu to chce buď finančně připlatit, ale to pak znamená jednak vyšší pořizovací cenu a jednak vyšší ztrátu hodnoty. U ojetin se stejnou pořizovací hodnotou je stejně finanční nákladnost různá podle stáří. U nových a zánovních aut se dá s naftou ušetřit kvůli nižší spotřebě, pak je to tak půl na půl, že se u benzínu platí vyšší spotřeba, ale u nafty to mohou kompenzovat typické závady a pak jsou stará auta, kde je nafta vyloženě časovaná bomba. Teď jde jen o to, na co jsou peníze. Takže koupit benzín za 150 bude s větší pravděpodobností výhodnější než koupit naftu za 200 a postupně těch 50 na palivu doplácet.
No vidíš, já před necelými 6 lety koupil ojetou (4 roky) naftu za 150tKč + dovoz a přihlášení, najel za tu dobu 180tkm, "typicky" naftový problém byl 2x proplach FAPu a 2x doplnění aditiva za celkem 9tKč + řemenice vyvažovacího hřídele (u benzínu být může, ale nemusí) za cca 3tKč. Rozdíl oproti předchozímu autu (stejná značka a model, +1kW výkon) v benzínu je 2-3l na 100km. Havarijní i pov stejný, zůstatková hodnota taky stejná (0). Pravděpodobnost a statistika jsou sice hezké vědy, ale...


Nezpochybňuji, že znalostmi a umem lze vytěžit maximum volbou konkrétního auta s konkrétním motorem (lhostejno jakým), ale tohle zjevně není případ tazatele. Takže já gratuluji ke štěstí s naftovou ojetinou a otevřeně říkám, že si raději připaltím za nižší pravděpodobnost drahé opravy, ale i tak to není primární důvod proč se mi pod kapotou točí benzínový motor a ten příplatek je i za jiné atributy.
A na závěr ještě jedna drobnost. Záměrně nekupuji nová auta, i když by to moje ekonomická situace dovolovala, proto se v ojetinách nemusím soustředit na nákup vozu s nejnižší spotřebou a při soukromém provozu 10-12 tkm/rok jsem si už několikrát ověřil, že 2-3 litrový rozdíl spotřeb zas není tak nákladově drastický nárůst. Ale to je čistě můj případ a úhel pohledu.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 25.06.2014 09:50, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba
Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba? Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...
Ono auto, který žere jako kráva, hodnotu neztrácí? Se rád nechám poučit... A taky bych si ujasnil pojem "investovat"... Podle mě, pokud nejsem dopravce, tak se tomu investice neříká... Když už...
Ne, prectete si prosim jeste jednou, co jsem napsal.
Já číst umím... Když budu za 5 let kvůli ztrátě hodnoty -100tkč (ty peníze nikde neuvidím, resp. nikdo už mi je víckrát nesebere), proč být za těch 5 let lehčí navíc o dalších cca 50tKč, který se mi budou postupně vysávat z peněženky? Pokud se shodneme, že ztráta ceny bude u benzínu a nafty +- stejná, tak spotřeba při plném využití vozu (zvlášť na delších cestách) bude nejvyšší přímý náklad. Můžeme se samzřejmě bavit o různé ceně servisu, ale také různé zůstatkové ceně, resp. likvidity po těch 5 letech... Samozřejmě, pokud ale pro vás 50 tKč/5let nic není, můžete mi průběžně těch 833 Kč měsíčně posílat na účet...
Ono koupit naftu za 150 není optimální, ale u benzínu za tyto peníze jsou problémy nižší (čistě na motoru). Takže na slušnou naftu to chce buď finančně připlatit, ale to pak znamená jednak vyšší pořizovací cenu a jednak vyšší ztrátu hodnoty. U ojetin se stejnou pořizovací hodnotou je stejně finanční nákladnost různá podle stáří. U nových a zánovních aut se dá s naftou ušetřit kvůli nižší spotřebě, pak je to tak půl na půl, že se u benzínu platí vyšší spotřeba, ale u nafty to mohou kompenzovat typické závady a pak jsou stará auta, kde je nafta vyloženě časovaná bomba. Teď jde jen o to, na co jsou peníze. Takže koupit benzín za 150 bude s větší pravděpodobností výhodnější než koupit naftu za 200 a postupně těch 50 na palivu doplácet.
No vidíš, já před necelými 6 lety koupil ojetou (4 roky) naftu za 150tKč + dovoz a přihlášení, najel za tu dobu 180tkm, "typicky" naftový problém byl 2x proplach FAPu a 2x doplnění aditiva za celkem 9tKč + řemenice vyvažovacího hřídele (u benzínu být může, ale nemusí) za cca 3tKč. Rozdíl oproti předchozímu autu (stejná značka a model, +1kW výkon) v benzínu je 2-3l na 100km. Havarijní i pov stejný, zůstatková hodnota taky stejná (0). Pravděpodobnost a statistika jsou sice hezké vědy, ale...
Nezpochybňuji, že znalostmi a umem lze vytěžit maximum volbou konkrétního auta s konkrétním motorem (lhostejno jakým), ale tohle zjevně není případ tazatele. Takže já gratuluji ke štěstí s naftovou ojetinou a otevřeně říkám, že si raději připaltím za nižší pravděpodobnost drahé opravy, ale i tak to není primární důvod proč se mi pod kapotou točí benzínový motor a ten příplatek je i za jiné atributy. A na závěr ještě jedna drobnost. Záměrně nekupuji nová auta, i když by to moje ekonomická situace dovolovala, proto se v ojetinách nemusím soustředit na nákup vozu s nejnižší spotřebou a při soukromém provozu 10-12 tkm/rok jsem si už několikrát ověřil, že 2-3 litrový rozdíl spotřeb zas není tak nákladově drastický nárůst. Ale to je čistě můj případ a úhel pohledu.


taky si myslím, že s malým nájezdem nemá cenu řešit naftu ale spíš 6válec benzín a užít si jízdu a neřešit problémy. a pokud by auto mělo opravdu málo žrát tak lpg a ne naftu. obvzláště pokud se tazatel neorientuje moc v autech, tak nafta bude hodně trpět a pravděpodobnost poruchy se ještě zvýší. S 2,8 benzínem jezdí manželka po městě za 12L lpg (já za 14, ale to si vychutnávám jízdu ), ale na auto není potřeba sáhnout. časté starty, raní zimní starty a podobně vše bez problémů a v zimě auto hned topí.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Středa 25.06.2014 10:03, RE: Koupě ojetého vozu 150 - 200 tis.
David V napsal:
Pepe napsal:
David V napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
Pepe napsal:
mikelight napsal:
soczech napsal:
nejdůležitější je pro mě nízká spotřeba
Mohu se zeptat proc je nejdulezitejsi nizka spotreba? Pokud chcete investovat svych 200 tisic do neceho, co za 5 let bude mit polovicni hodnotu (tzn budete minus 100 tisic), proc je dulezite, aby to zralo 4,5l/100km??? To, co ztratite ztratou hodnoty bude pro vas vyssi celkovy naklad na ono auto nez naklady na palivo...
Ono auto, který žere jako kráva, hodnotu neztrácí? Se rád nechám poučit... A taky bych si ujasnil pojem "investovat"... Podle mě, pokud nejsem dopravce, tak se tomu investice neříká... Když už...
Ne, prectete si prosim jeste jednou, co jsem napsal.
Já číst umím... Když budu za 5 let kvůli ztrátě hodnoty -100tkč (ty peníze nikde neuvidím, resp. nikdo už mi je víckrát nesebere), proč být za těch 5 let lehčí navíc o dalších cca 50tKč, který se mi budou postupně vysávat z peněženky? Pokud se shodneme, že ztráta ceny bude u benzínu a nafty +- stejná, tak spotřeba při plném využití vozu (zvlášť na delších cestách) bude nejvyšší přímý náklad. Můžeme se samzřejmě bavit o různé ceně servisu, ale také různé zůstatkové ceně, resp. likvidity po těch 5 letech... Samozřejmě, pokud ale pro vás 50 tKč/5let nic není, můžete mi průběžně těch 833 Kč měsíčně posílat na účet...
Ono koupit naftu za 150 není optimální, ale u benzínu za tyto peníze jsou problémy nižší (čistě na motoru). Takže na slušnou naftu to chce buď finančně připlatit, ale to pak znamená jednak vyšší pořizovací cenu a jednak vyšší ztrátu hodnoty. U ojetin se stejnou pořizovací hodnotou je stejně finanční nákladnost různá podle stáří. U nových a zánovních aut se dá s naftou ušetřit kvůli nižší spotřebě, pak je to tak půl na půl, že se u benzínu platí vyšší spotřeba, ale u nafty to mohou kompenzovat typické závady a pak jsou stará auta, kde je nafta vyloženě časovaná bomba. Teď jde jen o to, na co jsou peníze. Takže koupit benzín za 150 bude s větší pravděpodobností výhodnější než koupit naftu za 200 a postupně těch 50 na palivu doplácet.
No vidíš, já před necelými 6 lety koupil ojetou (4 roky) naftu za 150tKč + dovoz a přihlášení, najel za tu dobu 180tkm, "typicky" naftový problém byl 2x proplach FAPu a 2x doplnění aditiva za celkem 9tKč + řemenice vyvažovacího hřídele (u benzínu být může, ale nemusí) za cca 3tKč. Rozdíl oproti předchozímu autu (stejná značka a model, +1kW výkon) v benzínu je 2-3l na 100km. Havarijní i pov stejný, zůstatková hodnota taky stejná (0). Pravděpodobnost a statistika jsou sice hezké vědy, ale...
Nezpochybňuji, že znalostmi a umem lze vytěžit maximum volbou konkrétního auta s konkrétním motorem (lhostejno jakým), ale tohle zjevně není případ tazatele. Takže já gratuluji ke štěstí s naftovou ojetinou a otevřeně říkám, že si raději připaltím za nižší pravděpodobnost drahé opravy, ale i tak to není primární důvod proč se mi pod kapotou točí benzínový motor a ten příplatek je i za jiné atributy. A na závěr ještě jedna drobnost. Záměrně nekupuji nová auta, i když by to moje ekonomická situace dovolovala, proto se v ojetinách nemusím soustředit na nákup vozu s nejnižší spotřebou a při soukromém provozu 10-12 tkm/rok jsem si už několikrát ověřil, že 2-3 litrový rozdíl spotřeb zas není tak nákladově drastický nárůst. Ale to je čistě můj případ a úhel pohledu.


Je to dané více okolnostmi - auto je to "pracovní", tudíž je ekonomika provozu výše, než u běžného "rodinného" vozu. Navíc jsme (bohužel) v Čechách, takže musím řešit, jak to bude vnímat okolí . Manželka jezdí v novém ,benzínovém, oturbeném autě, kde kdybych měl řešit spotřebu, tak se zblázním... Ale jezdí se s tím převážně po městě, topí to hned a jede jak ďas...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.