Absolvoval jsem několik aukcí co pořádá BCA v Německu a Rakousku. Rozdělil bych aukci na dva typy. První se týká vesměs ročních aut která jsou v naprosté většině z operativních leasingů nebo nadnárodních autopůjčoven s nájezdem do 40tkm. Draží se obvykle více aut stejného modelu a dá se bez problému najít i auto bez poškození a kvůli většímu množství se dá i úspěšně vydražit. Těchto aukcí se většinou zúčastňují i dealeři dané značky a za jeden den se draží kolem 300-400 aut. Auta mají vždy velice podobnou, ale nikoliv přehnaně bohatou výbavu a omezenou škálu barev (stříbrná, šedá, černá, modrá - na více nemají v Evropě odvahu). Druhá možnost jsou i starší a více ojetá auta 3 a více roků stáří. Bohužel jak u nás tak i venku se na aukci starších ojetin vyskytují dost zvláštní existence autobazarníků jenž jsou schopni vyhnat i cenu vraku výše než za co se takové auto obvykle prodává u nás. Je to z toho důvodu, že tato auta se pořád ještě dají se slušným ziskem prodat do Rumunska, Bulharska ap. Tyto skupiny se specializují hlavně na německé značky a byl jsem svědkem jak za obouchané céčko první generace vyhnali cenu na dvojnásobek toho co se prodává u nás. Tato auta obvykle nejsou po prvních majitelích a už vůbec ne v extra stavu jak by leckdo očekával. Při dnešním kurzu CZK/EUR nesmysl. Dá se zde koupit dobře nějaký exot typu Saab, Lancia ap. Pozor ve všech případech je třeba počítat s platbou a odvozem auta dle podmínek aukční společnosti - i když koupíte každý týden balík 7 aut tak Vám případné parkovné např. 30EUR/den nikdo neodpustí, pravidla jsou pravidla. Nejhorší auta byla ve Vídni - hodně auťáků bylo draženo v Rakousku, ale od italských majitelů = kuřácká auta a hodně obouchaná. Berlín je průměr, ale dražší. Mnichov ideální kompromis, široká nabídka, nejméně poškozená. I když mají auta protokol o poškození Dekra a pravdivý popis tak bych nikdy nekupoval přes internet. Před samotnou aukcí a během ní se dá auto krásně prohlédnout vlastníma očima. Ještě jeden tip, pokud je v aukci 30 stříbrných Focusů tak je nesmysl přihazovat na prvních 15 kousků, s končící aukcí se většinou dá koupit auto levněji a později je celkem přesný přehled kam až se ten den u tohoto typu přihazovalo. Jinak kupovat dnes jedno auto venku v aukci se nevyplatí. Vždycky se směju když někdo odmítá Oktávku z aukce od českého operáku a pak koupí u německého překupníka auto z aukce italské operativní leasingovky

Lidi uvědomte si, že většina aut v Evropě se dnes nekupuje do vlastnictví ale na pronájem....