0
zpět
 

diskuze k tématu: Kia Rio 1,25 VVT: Takové obyčejné auto

kategorie zařazení tématu: korejská vozidla
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pondělí 15.06.2015 14:49, kroutící moment
Už jsem to tady psal vícekrát - kroutící moment je u atmosférického benzínu přímo úměrný objemu a odchylky nastávají jen dobrým (nebo špatným) laděním sání/plnění válců. Tedy když jde o slušný dvoulitr, tak jeho maximální krouťák bude kolem 200 Nm. Takže pozastavení se nad kroutícím momentem 121 Nm u motoru s objemem 1,25 litru je známkou neznalosti.

Výkon 62 kW u takto malého motoru je jen typickou známkou poslední doby, když se výrobci honí za papírovými hodnotami bez ohledu na reálné vyžití. Nikdo nebude jezdit s tímto motorem v otáčkách u omezovače a tak bude skutečně využitelný výkon někde mezi 40-50 kW.
reagovat
kancelarskakrysa
počet příspěvků6
datum registrace01.06.2010
Pátek 26.06.2015 10:20, Moment
Pane Klossi, to co říkáte je trochu zjednodušené.

1) Není kroutící moment (při krutu jde o snahu o deformaci materiálu účinkem síly kolmé k ose materiálu), ale točivý moment. je to boužel tradiční chyba i mnoha novinářů. Je to podobné jako zaměňování sekund za vteřiny apod.

2) Točivý moment je veličina, která je závislá na střední pístové rychlosti a tlaku ve válci. Je to tedy hodnota, kterou lze ovládnout
2a) Správým časováním ventilů
2b) Vhodným proůběhem hoření (a tedy i správným vsřikem paliva)
2c) Vypláchnutím spalovacího prostoru

reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 26.06.2015 12:06, RE: Moment
kancelarskakrysa napsal:
Pane Klossi, to co říkáte je trochu zjednodušené. 1) Není kroutící moment (při krutu jde o snahu o deformaci materiálu účinkem síly kolmé k ose materiálu), ale točivý moment. je to boužel tradiční chyba i mnoha novinářů. Je to podobné jako zaměňování sekund za vteřiny apod.2) Točivý moment je veličina, která je závislá na střední pístové rychlosti a tlaku ve válci. Je to tedy hodnota, kterou lze ovládnout 2a) Správým časováním ventilů 2b) Vhodným proůběhem hoření (a tedy i správným vsřikem paliva) 2c) Vypláchnutím spalovacího prostoru


Tak jsme si přečetli nějaké to poučování a jaký má být výsledek? Komunita lidí, kteří se zajímají o auta, si většinou nehraje na slovíčka, ale podstatné pro ni je sdílení srozumitelných informací.

Takže ohledně ladění kroutícího momentu motoru máte pravdu, řeší se to nastavením mnoha parametrů. A výsledek je ten, že dobře naladěná atmosférická benzínová 1.6 má kroutící moment lehce pod 160 Nm, spatně naladěná má třeba jen 140 Nm. Dobře naladěný dvoulitr bude mít 195 Nm, třílitr se bude blížit 300 Nm. To není žádný zákon, i když by se to papírově asi dalo nějak odvodit, ale je to odpozorovaná realita.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 26.06.2015 12:48, RE: Moment
kancelarskakrysa napsal:
Pane Klossi, to co říkáte je trochu zjednodušené. 1) Není kroutící moment (při krutu jde o snahu o deformaci materiálu účinkem síly kolmé k ose materiálu), ale točivý moment. je to boužel tradiční chyba i mnoha novinářů. Je to podobné jako zaměňování sekund za vteřiny apod.2) Točivý moment je veličina, která je závislá na střední pístové rychlosti a tlaku ve válci. Je to tedy hodnota, kterou lze ovládnout 2a) Správým časováním ventilů 2b) Vhodným proůběhem hoření (a tedy i správným vsřikem paliva) 2c) Vypláchnutím spalovacího prostoru



Hele a ta závada, co měly tradičně 120-ky, že jim upadlo za jízdy zadní kolo, byla způsobena tím, že se hnací hřídel utočila nebo ukroutila?
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Pátek 26.06.2015 13:48, RE: Moment
David V napsal:
kancelarskakrysa napsal:
Pane Klossi, to co říkáte je trochu zjednodušené. 1) Není kroutící moment (při krutu jde o snahu o deformaci materiálu účinkem síly kolmé k ose materiálu), ale točivý moment. je to boužel tradiční chyba i mnoha novinářů. Je to podobné jako zaměňování sekund za vteřiny apod.2) Točivý moment je veličina, která je závislá na střední pístové rychlosti a tlaku ve válci. Je to tedy hodnota, kterou lze ovládnout 2a) Správým časováním ventilů 2b) Vhodným proůběhem hoření (a tedy i správným vsřikem paliva) 2c) Vypláchnutím spalovacího prostoru
Hele a ta závada, co měly tradičně 120-ky, že jim upadlo za jízdy zadní kolo, byla způsobena tím, že se hnací hřídel utočila nebo ukroutila?


v mém případě to bylo nedotaženou maticí na poloose a absencí závlačky
reagovat
kancelarskakrysa
počet příspěvků6
datum registrace01.06.2010
Pátek 26.06.2015 22:24, moment
Ano, odpověděl jste si sám. Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m. A to je hodně znát, co říkáte?
Takže kdyby někdo chtěl s autem s malým motorem pěkně jezdit, tak bude muset točit, tedy pokud to půjde. Tady je malý točivý moment a ještě s nevhodným průběhem, jak autor napsal, tudíž žádná pecka se nekoná. Mít malý litrový motůrek ze Smartu, dal by mu, jak se říká, na prdel. Protože ten má sice menší točivý moment, ale dokáže jej využít ve vhodnějším spektru otáček, tedy posunout špičku blíž k vrcholu výkonu. Musí se pak sice hodně točit, ale alespoň to jede, protože zákonitosti výkonu a točivého momentu nejdou proti sobě.

reagovat
kancelarskakrysa
počet příspěvků6
datum registrace01.06.2010
Pátek 26.06.2015 22:25, !
Bod a potlesk ;)
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pondělí 29.06.2015 10:33, RE: !
kancelarskakrysa napsal:
Bod a potlesk ;)


Sám sobě publikem?
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Středa 01.07.2015 08:56, RE: moment
kancelarskakrysa napsal:
Ano, odpověděl jste si sám. Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m. A to je hodně znát, co říkáte?Takže kdyby někdo chtěl s autem s malým motorem pěkně jezdit, tak bude muset točit, tedy pokud to půjde. Tady je malý točivý moment a ještě s nevhodným průběhem, jak autor napsal, tudíž žádná pecka se nekoná. Mít malý litrový motůrek ze Smartu, dal by mu, jak se říká, na prdel. Protože ten má sice menší točivý moment, ale dokáže jej využít ve vhodnějším spektru otáček, tedy posunout špičku blíž k vrcholu výkonu. Musí se pak sice hodně točit, ale alespoň to jede, protože zákonitosti výkonu a točivého momentu nejdou proti sobě.


´´Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m´´ nevím na jakou školu-jestli vůbec-jste chodil ale mít 20 a nemít dvacet není rozdíl 40 ale stále jen dvacet. to byste musel napsat mít o 20 méně nebo mít o dvacet více, pak je rozdíl skutečně 40.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 01.07.2015 12:29, RE: moment
tomaskrtek napsal:
kancelarskakrysa napsal:
Ano, odpověděl jste si sám. Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m. A to je hodně znát, co říkáte?Takže kdyby někdo chtěl s autem s malým motorem pěkně jezdit, tak bude muset točit, tedy pokud to půjde. Tady je malý točivý moment a ještě s nevhodným průběhem, jak autor napsal, tudíž žádná pecka se nekoná. Mít malý litrový motůrek ze Smartu, dal by mu, jak se říká, na prdel. Protože ten má sice menší točivý moment, ale dokáže jej využít ve vhodnějším spektru otáček, tedy posunout špičku blíž k vrcholu výkonu. Musí se pak sice hodně točit, ale alespoň to jede, protože zákonitosti výkonu a točivého momentu nejdou proti sobě.
´´Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m´´ nevím na jakou školu-jestli vůbec-jste chodil ale mít 20 a nemít dvacet není rozdíl 40 ale stále jen dvacet. to byste musel napsat mít o 20 méně nebo mít o dvacet více, pak je rozdíl skutečně 40.


To se ho musím zastat, nejspíše to bylo myšleno jako vtip. Kdysi to zaznělo v nějakém humoristicko-satirickém pořadu, ovšem ohledně peněz. Takže originalita nula, navíc bez smajlíků . Já to pochopil hned, neb tuhle parafrázi taky občas používám. No, jestli to ale myslel vážně, tak nic, no...
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 01.07.2015 12:36, RE: moment
Pepe napsal:
To se ho musím zastat, nejspíše to bylo myšleno jako vtip. Kdysi to zaznělo v nějakém humoristicko-satirickém pořadu, ovšem ohledně peněz. Takže originalita nula, navíc bez smajlíků . Já to pochopil hned, neb tuhle parafrázi taky občas používám. No, jestli to ale myslel vážně, tak nic, no...


Já to taky znal, takže jsem to nekomentoval, ale popravdě vůbec nevím, proč sem přišel kázat rozumy.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1133
datum registrace09.05.2007
Středa 01.07.2015 13:52, RE: moment
Koloss napsal:
Pepe napsal:
To se ho musím zastat, nejspíše to bylo myšleno jako vtip. Kdysi to zaznělo v nějakém humoristicko-satirickém pořadu, ovšem ohledně peněz. Takže originalita nula, navíc bez smajlíků . Já to pochopil hned, neb tuhle parafrázi taky občas používám. No, jestli to ale myslel vážně, tak nic, no...
Já to taky znal, takže jsem to nekomentoval, ale popravdě vůbec nevím, proč sem přišel kázat rozumy.


Že by kouzlo anonymity? . Navíc dovede sám sebe pochválit, to nikdo líp neudělá
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.