0
zpět
 

diskuze k tématu: Kabriolet do 100tis.

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
vir2al
počet příspěvků1
datum registrace09.10.2019
Středa 09.10.2019 22:20, Kabriolet do 100tis.
Dobrý den,

sháním si teď auto a chtěl bych nějaké bez střechy, které ale nebude garážované. Takže s pevnou skládací střechou. Navíc, abych s ním mohl v klidu jezdit i v zimě. Zároveň bych chtěl mít 4 místa, i když si uvědomuji, že zadní sedadla budou spíše nouzová. A aby byl benzínový.

Chtěl bych se zeptat, jestli má někdo s kabriolety zkušenosti a co by mi poradil? Vyhlídl jsem si jich několik, ale můj mechanik je hrubě proti kabrioletům s pevnou střechou a mezi auty nemá rád francouze kvůli vyším nákladům na údržbu a tomu, že jsou prý problémovější. U kabrioletů s pevnou střechou jsem se dočetl, že často dochází po nějaké době k průsakům střechy ve spojích, že už to nedrží jak má a celé je to složité na opravu.

Našel jsem si nějaké modely, které se bazarově vejdou do mého rozpočtu 100.000, jako jsou Peugeoty, Renault Megane nebo se mi nejvíce líbí Opel Astra cabrio.

Můžu Vás poprosit o nějaký souhr rad a doporučení, na co si při výběru dát pozor, čemu se vyhnout, případně jaké máte konkrétní zkušenosti s konkrétní značkou?

To mě vlastně zajímá nejvíce, pokud někdo má opravdu několika leté zkušenosti s provozem takového auta a co by doporučil.

Všem Vám předem velice děkuji.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků715
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 10.10.2019 06:41, RE: Kabriolet do 100tis.
citace:
reakce na: vir2al, 09.10.2019 22:20 (Dobrý den, sháním si teď auto ...)


První doporučení bude asi změnit mechanika, protože s tímto rozpočtem dovezeš auto, které mechanik nechce servisovat. Druhé doporučení je při nákupu auto pořádně osprchovat - říká se projet myčkou, ale to určitě spousta prodávajících nedovolí, takže aspoň wapka nebo hadice. Není důležité jen to, zda do auta nezateče, ale také to, zda jsou průchodné odtokové kanálky, tedy jestli se v karoserii voda nedrží (to je častější problém). Určitě je nutné zkontrolovat kufr, uložení rezervy, uložení střechy a podobná místa.

Osobně auta typu CC moc neberu, protože nejsou dvakrát pěkná ani se střechou, ani bez ní. V daném skutečně skromném rozpočtu je nejrozumnější hledat Renault Mégane II, protože jich je prostě nejvíc a dá se vybírat dle stavu. Další v pořadí Peugeot 207 (na 307, 308 raději zapomeň), ev. 206 v lepším stavu, ale tam jsou zadní sedadla tak leda v technickém průkazu. Sporadicky se na trhu vyskytují Opel Astra a Ford Focus II. VW Eos je v takovém rozpočtu sebevražda, ale inzeráty jsou. Alternativně se dá uvažovat o klasickém hadráku s hardtopem. Ten je celkem běžný pro BMW 3 E46, ale na zachovalý kus by byl nutný větší rozpočet. Pro cenově dostupný Peugeot 306 (což je mimochodem poměrně pěkné a povedené cabrio za pár korun, které designoval Pininfarina) se pro změnu špatně shání hardtop. Fér je také říct, že hardtop neposkytuje takovou akustickou pohodu, ale účel plní.

Kdyby stačilo dvoumístné auto, na hranici 100 000 je občas k sehnání Renault Wind (de facto Renault Twingo II), který má nejjednodušší mechanizmus střechy a zároveň je to v dané ceně nejmodernější vůz. Levnější, ale také dvoumístný je Opel Tigra, který má taky jednodušší střechu.

Celkově za dané peníze má smysl hledat obecně co nejzachovalejší auto s doloženou údržbou. Na speciality ohledně auta bez střechy si vyhledej a obrať se na doktory z iCabrio (počítej, že mají ale dlouho dopředu plno, nicméně rádi poradí).

Za mě by "chtěné" 4místné coupé-cabrio bylo Volvo C70 2.4T, ale to se prodává za trojnásobek.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2020, všechna práva vyhrazena.