0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký tahač na karavan

kategorie zařazení tématu: poradna, ostatní, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.07.2014 12:15, Jaký tahač na karavan
Dobrý den, prosím o radu nebo „navedení“ správným směrem. Zvažuji koupi vozu k tahání 1200kg karavanu, ale zároveň můj roční nájezd činí 10-12tis km. Proto první dilema je zda naftu nebo benzín s ohledem na to, že většinou jezdím trasy (bez karavanu) do 10-ti km.
Momentálně mám Ford Mondeo 1.8 16V 85kW r.v.98 kombi a myslím, že ten karavan je na to tak akorát ale v kopcích dostává dost na frak. V zásadě jsem s tímto vozem spokojen až na to, že to začíná být jak se říká pokladnička. Počínaje výměnou ložisek, čepů, tlumičů a konče výměnou spojky před týdnem.
Představoval bych si auto cenově kolem 120-150 tis.kč a pokud možno s vyšším zatížením na přívěz. Osobně jsem zastáncem kombíků tak zvažuji opět Mondeo 100kW a víc nebo BMW 525 nebo 530 rok kolem 2005-6 a možná i v benzínu. Ale řada „karavanistů“ mě doporučuje MPV na „prorážení větru“ nebo SUV či 4x4 na manévrování s karavanem po travnatém terénu. V MPV moc přehled nemám, ale předpokládám že Ford Galaxy nebo VW Sharan či Seat Alhambra by mohli být. Nepotřebuji 7 míst, jsme čtyř členná rodina, ale zároveň bych je nezavrhoval, má to své výhody. Ve skupině SUV jsem totálně vedle, nikdy jsem se o tyto vozy moc podrobně nezabýval a asi bych volil Subaru nebo Kia.
Celkově se obávám velkých nákladů na opravy naftových motorů, ale nevím jak dát dohromady malý nájezd s velkým výkonem. Oslovil jsem řadu lidí jak laiků tak odborníků a každý mě poradil něco jiného. Prosím tedy o radu jakým směrem se mám ubírat při výběru vozu a bezproblémového provozu jak z karavanem tak bez něj. Doufám, že mě pomůžete v této pro mě nelehké situaci se správně rozhodnout. Předem děkuji za odpověď
reagovat
nahlásit
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 17.07.2014 13:38, BMW
Doporuičuji 6 válec benzín dlohodobá spotřeba do 10l s autem na vleku jezdím dálnice 100km/h tempomat za 11l. Mám 528i e39 a s dvoutunovým vlekem si poradí dobře, pokud chtete e60 doporučuji 520i nebo 525i nebo 530i žerou stejně, jedou rozdílně (trochu) v kombinaci s manuálem není problém a při tahání (ani s dvouhmotou narozdíl od dieslu). Pokud jinak nechete 4x4 SUV nebo MPV je to zbytečné. zadní náhon je na tahání lepší jezdil jsem bez problémů i s vlekem na sněhu a nikdy nezapadnul.
reagovat
nahlásit
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Čtvrtek 17.07.2014 14:54, Pozor na hmotnost soupravy
Velké SUV nebo MPV je super, ale pokud celková hmotnost soupravy, tj. celková nikoliv pohotovostní hmotnost auta spolu s karavanem nepřesáhne 3500kg což je u Sharana jistota. Potom je třeba myslet na ŘP sk. E což není u lidí co nemají např. C moc obvyklé. Za sebe bych při tomto nájezdu šel do atmosferického benzinového pětiválce Volva ve V70 buď 103 nebo 125kW nebo se 4x4 Legacy či Outback 2.5 který má s manuálem redukci což je na karavan úplně super.
reagovat
nahlásit
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 17.07.2014 15:42, RE: Pozor na hmotnost soupravy
*autofans* napsal:
Velké SUV nebo MPV je super, ale pokud celková hmotnost soupravy, tj. celková nikoliv pohotovostní hmotnost auta spolu s karavanem nepřesáhne 3500kg což je u Sharana jistota. Potom je třeba myslet na ŘP sk. E což není u lidí co nemají např. C moc obvyklé. Za sebe bych při tomto nájezdu šel do atmosferického benzinového pětiválce Volva ve V70 buď 103 nebo 125kW nebo se 4x4 Legacy či Outback 2.5 který má s manuálem redukci což je na karavan úplně super.


řp E je nutný na vlek přes 750kg vždy. samozřejmě je SUV na tahání lepší, ale jeho provoz je jinde než běžného auta. Redukce je fajn, ale na offroadu v terenu, na karavan zbytečná. Volvo i subaru není špatné, ale provoz je dražší než u uvedených aut.
reagovat
nahlásit
Citroenak
počet příspěvků728
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 17.07.2014 16:04, Karavan
Ked som bol naposledy stanovat, prisla do kempu skupina zahranicnych karavanov. A vacsina mala bud SUV, alebo potom Citroen C5. Ci uz 3.0i automat, alebo HDI. Vraj to ma svoje vyhody, ked si viete dvihat podvozok, a taktiez aktivny podvozok c5 dokaze trochu hladit hojdanie. Neviem, nie som karavanista, ale za vyskusanie to stoji. Urcite bude najlacnejsi a v najlepsom stave za tie peniaze.
reagovat
nahlásit
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Čtvrtek 17.07.2014 20:18, RE: Pozor na hmotnost soupravy
BMW528i napsal:
*autofans* napsal:
Velké SUV nebo MPV je super, ale pokud celková hmotnost soupravy, tj. celková nikoliv pohotovostní hmotnost auta spolu s karavanem nepřesáhne 3500kg což je u Sharana jistota. Potom je třeba myslet na ŘP sk. E což není u lidí co nemají např. C moc obvyklé. Za sebe bych při tomto nájezdu šel do atmosferického benzinového pětiválce Volva ve V70 buď 103 nebo 125kW nebo se 4x4 Legacy či Outback 2.5 který má s manuálem redukci což je na karavan úplně super.
řp E je nutný na vlek přes 750kg vždy. samozřejmě je SUV na tahání lepší, ale jeho provoz je jinde než běžného auta. Redukce je fajn, ale na offroadu v terenu, na karavan zbytečná. Volvo i subaru není špatné, ale provoz je dražší než u uvedených aut.


S řidičákem sk. B bez E sk. lze jezdit se soupravou
1/ kde celková hmotnost přívěsu a tažného vozidla nepřekročí 3500kg
2/ tažné vozidlo do 3500kg a vlek max. 750kg
Musí být zachováno, ale jedno pravidlo - pohotovostní hmotnost tažného vozidla nesmí být menší než celková přívěsu, jinak jen s E. Jedno takové auto jsem vlastnil, umělo 1500kg vlek, ale vážilo 1480kg takže s Béčkem jsem mohl legálně táhnout max. 1480kg
Psát o vysokých provozních nákladech V70 v benzinu je celkem úsměvné. Pokud se tazatel vyhne verzi AWD nebo XC a raději u vysokého nájezdu automatu tak má auto které je jako jedno z posledních stavěné na dost velký nájezd, je bezpečné, pohodlné na dlouhé cesty (s vlekem je cesta vždycky časově náročnější), podvozek z oceli kde lze samostatně měnit pouze silentbloky a čepy, bezproblémový motor se spotřebou 9 litrů solo a 11 s vlekem 1300kg. Subaru může být zajímavé, že se dá pořídit s LPG a ta redukce je speciálně na rozjezd s těžším vlekem super, protože minimálně odlehčí celkem namáhané spojce která dostává u Subaru zabrat kvůli permanentnímu roztáčení celého systému 4x4
reagovat
nahlásit
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Čtvrtek 17.07.2014 22:21, karavan
Zajímalo by mne,jak často plánuje majitel jezdit s karavanem?Od toho se odvíjí vše ostatní.
reagovat
nahlásit
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pátek 18.07.2014 00:29, RE: Karavan
Citroenak napsal:
Ked som bol naposledy stanovat, prisla do kempu skupina zahranicnych karavanov. A vacsina mala bud SUV, alebo potom Citroen C5. Ci uz 3.0i automat, alebo HDI. Vraj to ma svoje vyhody, ked si viete dvihat podvozok, a taktiez aktivny podvozok c5 dokaze trochu hladit hojdanie. Neviem, nie som karavanista, ale za vyskusanie to stoji. Urcite bude najlacnejsi a v najlepsom stave za tie peniaze.


Jelikož tazatel většinou jezdí trasy do 10 km, tak je diesl spíš nevhodný.
reagovat
nahlásit
Citroenak
počet příspěvků728
datum registrace13.04.2012
Pátek 18.07.2014 08:51, RE: Karavan
Petr S napsal:
Citroenak napsal:
Ked som bol naposledy stanovat, prisla do kempu skupina zahranicnych karavanov. A vacsina mala bud SUV, alebo potom Citroen C5. Ci uz 3.0i automat, alebo HDI. Vraj to ma svoje vyhody, ked si viete dvihat podvozok, a taktiez aktivny podvozok c5 dokaze trochu hladit hojdanie. Neviem, nie som karavanista, ale za vyskusanie to stoji. Urcite bude najlacnejsi a v najlepsom stave za tie peniaze.
Jelikož tazatel většinou jezdí trasy do 10 km, tak je diesl spíš nevhodný.

A prave preto som navrhol ten 3.0i, ktory si celkom rozumie aj z plynom, a s karavanom problem mat nebude. Ma taktiez spolahlivy automat (4 st do 2005, potom 6 stupnovy aisin), takze odpadaju problemy so spojkou. A na plyn bude jazdit minimalne tak usporne, ako na naftu.

reagovat
nahlásit
johny 1
počet příspěvků1
datum registrace18.07.2014
Pátek 18.07.2014 09:16, BMW
úpne súhlasím, len s karavanom to má spotrebu od 12 do 17 l (extrém so silným protivetrom na dialnici) podľa vetra. Bez sa zmestíme v pohode do 10l . Ťahávam s BMW 523.
reagovat
nahlásit
Kojot027
počet příspěvků111
datum registrace02.01.2011
Pátek 18.07.2014 10:15, Auto pro tahání karavanu
Nad tímhle "úkolem", jsme se zamýšleli v rodině dlouho. Pak jsme se začali ptát a okukovat co na to kdo používá. Sháněli informace atd. Začalo se na peugeotech 406 a 407 - 2,2 diesel peugeot v podstatě nemají problém, jen je to předokolka a auto je dost nízké a byly situace, kdy těžký karavan (1400kg) tak houpal s autem, že zavěs byl cca 5 cm nad zemí. Spotřeba od 8 - 10 litrů. Pak jsme zkoušeli octávii (2,0 turbo), ale ta má jen 1200 kg na kouli a v podstatě to bylo nelegální. Spotřeba 10 - 12 litru benzinu. Na řadu přišlo 6 ti válcové BMW 528 a náhon na zadek. Souprava je klidnější a výkon v pořádku a spotřeba do 11 litrů. Bohužel jsme se nevešly v jedný zatáčce(bez karavanu), protože oproti pžedjížděla paní cyklisty a tak se i z jiných důvodů pořídila Navara 2,5 diesel. Provozní náklady o 30% vyšší než u osobáků. Jenže navara o karavanu skoro neví(musí se hodit něco na korbu,většinou gril, pití atd, aby se zatížil zadek), je v automatu a spotřeba z obyč 12/13 litrů stoupla na 14. Ale v podstatě je to asi nejlepší tahač. Za ten rozpočet co tu máte, zkuste sehnat nějakou zadokolku BMW, MB atd. Loni a letos jsem karavan vzdal a půjčujeme si obytné auto. Jednodušší na cestu, logistiku atd., nejsme brzdy v provozu, spotřeba do 12 nafty. O nic se nemusíme starat, půjčovna to zařídí. Na parkovištích jsem o 2 metry kratší atd.
K těm řidičákům, existuje EU legislativa a chce si to dohledat. Výklad je dvojí, jak jinak v ČR, EU a CZ.
Ale viz toto:
Citace z www.adamek.cz :
Novela dopravní vyhlášky platná od 19. ledna 2013 přinesla změny v možnostech řízení souprav složených z auta podle skupiny B a přípojného vozidla.
Ke dvěma stávajícím skupinám (B a B+E) přibyla ještě třetí možnost:
Skupina B s rozšířeným oprávněním. Zdá se, že „oprávnění v rozšířeném rozsahu” je její jediný oficiální název. Do řidičáků se bude zapisovat harmonizovaným kódem 96.

Za mne zásadní body:
- Hmotnost soupravy 3.500Kg
- Hmotnost přívěsu nesmí být vyšší než hmotnost vozidla, které ho táhne.
reagovat
nahlásit
danecek82
počet příspěvků4
datum registrace19.12.2013
Pátek 18.07.2014 23:18, karavan
Výhledově budu řešit podobný problém, chci karavan do 1200 kilo, a jako tažné vozidlo mě napadá Volvo S80 pětiválec 2.5 Tdi od audi. Celkový nájezd počítám tak 15 - 20tkm. Většinou dlouhé trasy, na popojížďky po městě si asi nechám stávající astru. Má někdo zkušenosti s podobnou soupravou?
reagovat
nahlásit
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Pondělí 21.07.2014 12:33, RE: Pozor na hmotnost soupravy
BMW528i napsal:
*autofans* napsal:
Velké SUV nebo MPV je super, ale pokud celková hmotnost soupravy, tj. celková nikoliv pohotovostní hmotnost auta spolu s karavanem nepřesáhne 3500kg což je u Sharana jistota. Potom je třeba myslet na ŘP sk. E což není u lidí co nemají např. C moc obvyklé. Za sebe bych při tomto nájezdu šel do atmosferického benzinového pětiválce Volva ve V70 buď 103 nebo 125kW nebo se 4x4 Legacy či Outback 2.5 který má s manuálem redukci což je na karavan úplně super.
řp E je nutný na vlek přes 750kg vždy. samozřejmě je SUV na tahání lepší, ale jeho provoz je jinde než běžného auta. Redukce je fajn, ale na offroadu v terenu, na karavan zbytečná. Volvo i subaru není špatné, ale provoz je dražší než u uvedených aut.


řp e je nutný jen v případě, že celková hmotnost soupravy přepadne přes 3,5 t

reagovat
nahlásit
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Pondělí 21.07.2014 13:13, RE: Jaký tahač na karavan
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, prosím o radu nebo „navedení“ správným směrem. Zvažuji koupi vozu k tahání 1200kg karavanu, ale zároveň můj roční nájezd činí 10-12tis km. Proto první dilema je zda naftu nebo benzín s ohledem na to, že většinou jezdím trasy (bez karavanu) do 10-ti km. Momentálně mám Ford Mondeo 1.8 16V 85kW r.v.98 kombi a myslím, že ten karavan je na to tak akorát ale v kopcích dostává dost na frak. V zásadě jsem s tímto vozem spokojen až na to, že to začíná být jak se říká pokladnička. Počínaje výměnou ložisek, čepů, tlumičů a konče výměnou spojky před týdnem. Představoval bych si auto cenově kolem 120-150 tis.kč a pokud možno s vyšším zatížením na přívěz. Osobně jsem zastáncem kombíků tak zvažuji opět Mondeo 100kW a víc nebo BMW 525 nebo 530 rok kolem 2005-6 a možná i v benzínu. Ale řada „karavanistů“ mě doporučuje MPV na „prorážení větru“ nebo SUV či 4x4 na manévrování s karavanem po travnatém terénu. V MPV moc přehled nemám, ale předpokládám že Ford Galaxy nebo VW Sharan či Seat Alhambra by mohli být. Nepotřebuji 7 míst, jsme čtyř členná rodina, ale zároveň bych je nezavrhoval, má to své výhody. Ve skupině SUV jsem totálně vedle, nikdy jsem se o tyto vozy moc podrobně nezabýval a asi bych volil Subaru nebo Kia. Celkově se obávám velkých nákladů na opravy naftových motorů, ale nevím jak dát dohromady malý nájezd s velkým výkonem. Oslovil jsem řadu lidí jak laiků tak odborníků a každý mě poradil něco jiného. Prosím tedy o radu jakým směrem se mám ubírat při výběru vozu a bezproblémového provozu jak z karavanem tak bez něj. Doufám, že mě pomůžete v této pro mě nelehké situaci se správně rozhodnout. Předem děkuji za odpověď


auto by mělo zvládat karavan s trochou rezervy, ale spíš bych výběr přizpůsobil jízdě sólo.
podstatné už bylo napsáno - ideální je vyšší auto se 4x4 pohonem a pokud budu tahat karavan 5.000 km ročně, pak o něm budu uvažovat.

4x4
pokud z nějakého důvodu nevyužijete 4x4 i jinak, nešel bych do něj (maximálně nějaký systém typu haldex, o kterém prakticky nevíte). na rozmoklou louku nevjedete a když z ní náhodou budete potřebovat vyjet, ostatní karavanisté budou mít pochopení a pomohou

vyšší auto
zase...pokud nebudete jezdit s karavanem často, nebo ho nevyužijete jinak, nemá smysl. ano, spotřeba s karavanem bude o 1-2 litry vyšší, ale bez karavanu o půl litru-litr nižší. třeba galaxy oproti mondeu

zadní náhon
ano, zadní náhon bude pro karavan lepší, oj zatíží zadní nápravu a pákovým efektem lehce odlehčí předek...toto už je spíše o preferenci konkrétního vozu. pro 1,2 tuny karavan to nevidím jako nezbytnost, ale na mokru v kopci to poznáte. nicméně...relativní zbytečnost.

vzduchový podvozek
je lepší, ale zase...relativní zbytečnost. faktem zůstává, že se chování podvozku samotného auta nezmění tolik, jako bez něj.
spíš bych koukal po autech s vyšším podvozkem (např. octavii dělají s malým příplatkem s "paketem pro špatné cesty", která má o 3 cm vyšší světlou výšku) - předpokládám, že občas budete chtít zajet na louku, sjet ze silnice a tam se vyšší světlá výška hodí (zvláště úhel vzadu, kde bude světlá výška "snížena o kouli").

benzin/diesel
s ohledem na časté trasy 10 km, a celkový nájezd 10 tkm, jděte do benzínu...jen motorizaci přizpůsobte přívěsu. osobně bych preferoval objem kolem 2,5 lt. 2 lt jsou minimum, 3 lt je možná i zbytečné...s přívěsem se vám bude objem hodit, bez přívěsu bude zbytečný.

další
doporučuji auto s "koulí na 1,3 tuny"...přeci jen je většina výrobců přívěsů optimistická při vážení a navíc do nich lidé dávají kola a další podobné věci na dovolenou.

konkrétní auto...za sebe nedoporučím, musíte koukat na spoustu údajů v tp konkrétního auta (třeba z výroby mají kouli na 1,3 tuny, ale někdo si nechal dodělat kouli jen na 1,2 tuny, atp.). snažil bych se dostat do 3,5 tuny celkové hmotnosti, ať si nekomplikuju řidičák (a aby vás mohl někdo vystřídat za volantem, etc.). a zároveň bych chtěl auto s co největším rozvorem a co nejtěžší. teď se s tím poperte
asi bych koukal po fordu mondeo (když už máte starší kus) s atmosférickým benzínovým 2,5 lt...první, co mě napadlo. ale nevím, zda splňuje předchozí odstavec. navíc jsou to cca 10-12 let stará auta a moc si autopark "neomladíte"...zase nestojí zdaleka tolik, co chcete vydat
reagovat
nahlásit
chodac
počet příspěvků3
datum registrace07.06.2012
Pondělí 21.07.2014 13:23, já doporučuji zadní pohon a automat
tahám Mercedesem S204 C 200 CDI, Zadní pohon a automat bych doporučoval, souprava je podstatně klidnější. spotřeba je od 10,5 do 12 litrů a to i s koly na střeše, což je jako by jeden panelák táhl druhý. :). Osobně bych s tím rozpočtem, co má tazatel spíše opravil stávající vozidlo, jinak si koupí další kasičku :)
reagovat
nahlásit
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 21.07.2014 22:21, RE:
Dobrý den. Vzhledem k častému provozu na krátké vzdálenosti a ročnímu nájezdu mezi 10 až 12 tis. km doporučuji benzínové auto. S novějším mondeem byste neměl udělat chybu, výborným motorem je vidlicový šestiválec o objemu 2,5 litru. S karavanem a naloženým vozem si dobře poradí a je velmi spolehlivý. BMW vzhledem k rozpočtu na pořízení vozu a jeho provozním nákladům spíše nedoporučuji..
reagovat
nahlásit
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Úterý 22.07.2014 09:27, RE:
Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Vzhledem k častému provozu na krátké vzdálenosti a ročnímu nájezdu mezi 10 až 12 tis. km doporučuji benzínové auto. S novějším mondeem byste neměl udělat chybu, výborným motorem je vidlicový šestiválec o objemu 2,5 litru. S karavanem a naloženým vozem si dobře poradí a je velmi spolehlivý. BMW vzhledem k rozpočtu na pořízení vozu a jeho provozním nákladům spíše nedoporučuji..


Nevím proč by mělo být BMW mimo rozpočet, poslední ročníky e39 jsou kolem 100-120tis auto je provozně velmi nenáročné (provoz nevyjde o moc dráž než octavia v turbobenzínu) nemusí se dělat rozvody a na tahání super vzhledem k zadnímu náhonu, má tažné na 2T, combi má nivo regulaci, motor i převodovka a spojka zvládá tahání bezproblémů, auto netrpí korozí ani žádnými vážnými nedostatky a spotřeba kolem 11L s 2T vlekem při konstantní 100km/h po dálnici včetně všech kopců mi přijde víd než dobrá.
reagovat
nahlásit
martin.frelich.9FB
počet příspěvků3
datum registrace22.07.2014
Úterý 22.07.2014 12:10, RE: Pozor na hmotnost soupravy
*autofans* napsal:
Velké SUV nebo MPV je super, ale pokud celková hmotnost soupravy, tj. celková nikoliv pohotovostní hmotnost auta spolu s karavanem nepřesáhne 3500kg což je u Sharana jistota. Potom je třeba myslet na ŘP sk. E což není u lidí co nemají např. C moc obvyklé. Za sebe bych při tomto nájezdu šel do atmosferického benzinového pětiválce Volva ve V70 buď 103 nebo 125kW nebo se 4x4 Legacy či Outback 2.5 který má s manuálem redukci což je na karavan úplně super.


Jasně toto je mi známo, nicméně to nemusím řešit. Mám C+E. Děkuji za odpověď
reagovat
nahlásit
martin.frelich.9FB
počet příspěvků3
datum registrace22.07.2014
Úterý 22.07.2014 12:39, Tahač
Děkuji všem za rady, musím se tím prokousat a ještě pořádně popřemýšlet, ale asi bych dal přednost kombíku. Né že bych měl obavy se zmiňované hmotnosti soupravy, nemusím to naštěstí řešit (C+E), ale přeci jen je mi to bližší. Jsem rád, že jsem se utvrdil v benzinovém motoru. Ještě musím zvážit další okolnosti a předpokládám, že bych vybíral mezi Mondeem, BMW a Volvem.
Ještě jednou děkuji všem za rady.
reagovat
nahlásit
martin.frelich.9FB
počet příspěvků3
datum registrace22.07.2014
Pátek 01.08.2014 21:17, RE: Jaký tahač na karavan
xtrox napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, prosím o radu nebo „navedení“ správným směrem. Zvažuji koupi vozu k tahání 1200kg karavanu, ale zároveň můj roční nájezd činí 10-12tis km. Proto první dilema je zda naftu nebo benzín s ohledem na to, že většinou jezdím trasy (bez karavanu) do 10-ti km. Momentálně mám Ford Mondeo 1.8 16V 85kW r.v.98 kombi a myslím, že ten karavan je na to tak akorát ale v kopcích dostává dost na frak. V zásadě jsem s tímto vozem spokojen až na to, že to začíná být jak se říká pokladnička. Počínaje výměnou ložisek, čepů, tlumičů a konče výměnou spojky před týdnem. Představoval bych si auto cenově kolem 120-150 tis.kč a pokud možno s vyšším zatížením na přívěz. Osobně jsem zastáncem kombíků tak zvažuji opět Mondeo 100kW a víc nebo BMW 525 nebo 530 rok kolem 2005-6 a možná i v benzínu. Ale řada „karavanistů“ mě doporučuje MPV na „prorážení větru“ nebo SUV či 4x4 na manévrování s karavanem po travnatém terénu. V MPV moc přehled nemám, ale předpokládám že Ford Galaxy nebo VW Sharan či Seat Alhambra by mohli být. Nepotřebuji 7 míst, jsme čtyř členná rodina, ale zároveň bych je nezavrhoval, má to své výhody. Ve skupině SUV jsem totálně vedle, nikdy jsem se o tyto vozy moc podrobně nezabýval a asi bych volil Subaru nebo Kia. Celkově se obávám velkých nákladů na opravy naftových motorů, ale nevím jak dát dohromady malý nájezd s velkým výkonem. Oslovil jsem řadu lidí jak laiků tak odborníků a každý mě poradil něco jiného. Prosím tedy o radu jakým směrem se mám ubírat při výběru vozu a bezproblémového provozu jak z karavanem tak bez něj. Doufám, že mě pomůžete v této pro mě nelehké situaci se správně rozhodnout. Předem děkuji za odpověď
auto by mělo zvládat karavan s trochou rezervy, ale spíš bych výběr přizpůsobil jízdě sólo. podstatné už bylo napsáno - ideální je vyšší auto se 4x4 pohonem a pokud budu tahat karavan 5.000 km ročně, pak o něm budu uvažovat. 4x4 pokud z nějakého důvodu nevyužijete 4x4 i jinak, nešel bych do něj (maximálně nějaký systém typu haldex, o kterém prakticky nevíte). na rozmoklou louku nevjedete a když z ní náhodou budete potřebovat vyjet, ostatní karavanisté budou mít pochopení a pomohou vyšší auto zase...pokud nebudete jezdit s karavanem často, nebo ho nevyužijete jinak, nemá smysl. ano, spotřeba s karavanem bude o 1-2 litry vyšší, ale bez karavanu o půl litru-litr nižší. třeba galaxy oproti mondeu zadní náhon ano, zadní náhon bude pro karavan lepší, oj zatíží zadní nápravu a pákovým efektem lehce odlehčí předek...toto už je spíše o preferenci konkrétního vozu. pro 1,2 tuny karavan to nevidím jako nezbytnost, ale na mokru v kopci to poznáte. nicméně...relativní zbytečnost. vzduchový podvozek je lepší, ale zase...relativní zbytečnost. faktem zůstává, že se chování podvozku samotného auta nezmění tolik, jako bez něj. spíš bych koukal po autech s vyšším podvozkem (např. octavii dělají s malým příplatkem s "paketem pro špatné cesty", která má o 3 cm vyšší světlou výšku) - předpokládám, že občas budete chtít zajet na louku, sjet ze silnice a tam se vyšší světlá výška hodí (zvláště úhel vzadu, kde bude světlá výška "snížena o kouli"). benzin/diesel s ohledem na časté trasy 10 km, a celkový nájezd 10 tkm, jděte do benzínu...jen motorizaci přizpůsobte přívěsu. osobně bych preferoval objem kolem 2,5 lt. 2 lt jsou minimum, 3 lt je možná i zbytečné...s přívěsem se vám bude objem hodit, bez přívěsu bude zbytečný. další doporučuji auto s "koulí na 1,3 tuny"...přeci jen je většina výrobců přívěsů optimistická při vážení a navíc do nich lidé dávají kola a další podobné věci na dovolenou. konkrétní auto...za sebe nedoporučím, musíte koukat na spoustu údajů v tp konkrétního auta (třeba z výroby mají kouli na 1,3 tuny, ale někdo si nechal dodělat kouli jen na 1,2 tuny, atp.). snažil bych se dostat do 3,5 tuny celkové hmotnosti, ať si nekomplikuju řidičák (a aby vás mohl někdo vystřídat za volantem, etc.). a zároveň bych chtěl auto s co největším rozvorem a co nejtěžší. teď se s tím poperte asi bych koukal po fordu mondeo (když už máte starší kus) s atmosférickým benzínovým 2,5 lt...první, co mě napadlo. ale nevím, zda splňuje předchozí odstavec. navíc jsou to cca 10-12 let stará auta a moc si autopark "neomladíte"...zase nestojí zdaleka tolik, co chcete vydat


Pořád mne hodně moc lidí doporučuje pohon 4x4, nemám v tom moc zkušeností, Prohledám net a zkusím se o tom co nejvíce zjistit, ale potřeboval bych nějaký typ na spolehlivé 4x4. díky
reagovat
nahlásit


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma
Nahlásit nevhodný příspěvek
jméno a příjmení:
e-mail:
Toto oznámení je činěno ve smyslu čl. 16 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (DSA).
Oznámení podávám, protože se domnívám, že příspěvek:
porušuje obecně závazný právní předpis
porušuje Všeobecné obchodní podmínky internetových stránek tipcars.com
Odesláním tohoto oznámení potvrzuji, že se v dobré víře domnívám, že informace a tvrzení v něm obsažené jsou přesné a úplné.


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všechna práva vyhrazena.