free78 napsal:
Je zde taky možnost nechat ho koupit libovolný diesel, nechat ho cca 6 měsíců šetřit na palivu a pak ať se proškolí desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků.Lidem kterým není rady, nepomáhat.z výběru 2.0SDi.Mělo by jít o "převrtanou" verzi motoru 1.9SDi. Nejedná se o 2.0TDi bez turba. To není špatně. Naopak, tím spolehlivější 2.0SDi je.Hned potom asi některý z těch nízkoobjemových dieselů, u kterých se dá předpokládat, že se rychleji dostanou na provozní teplotu.
" desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků" Možná bys tady mohl uvést vlastní zkušenost, nejlépe onu statisícovou
. Že není? Ani se nedivím. Pán chce poradit, ale 80% textu jsou blitky na naftu od lidí, co jezdí převážně v benzínu, a s moderní naftou mají minimální či žádné VLASTNÍ zkušenosti. Vypovídací hodnota se tímto rovná nule. Tady všichni děláte, jak kdybyste se mu na ten provoz měli skládat, nebo co. Staršího člověka je kolikrát fakt nemožný přesvědčit.
Jinak 1,4 HDi (50 kw) v Bipperu/Nemu není od věci, k nám se vozily verze bez FAPu, který na krátkých trasách trpí nejvíc. Zmíněná 1,3 je MultiJet od Fiatu, tam je filtr tuším od počátku. PSA si tak vyřešil Euro, a 1,4 vyřadil... SDI je na můj vkus dost hlučná, to ale u starších lidí nemusí tolik vadit...