0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký spolehlivý(starší) diesel vybrat pro otce?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
mari1300
počet příspěvků31
datum registrace09.10.2011
Středa 26.11.2014 10:37, Jaký spolehlivý(starší) diesel vybrat pro otce?
Dobrý den,
rád bych si nechal doporučit nějaký dieselový motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku spojky.

Chci pomoci otci vybrat auto(ojetinu) s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, je pro diesel rozhodnut, přesto, že benzínová motorizace by byla vhodnější.

Jaký z těchto motorů by byl nejvíce vhodný a nebyl příliš háklivý na kvalitu nafty?
Také by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná a pokud možno rozvody hnané řetězem.

Napadají mne tyto motorizace:
1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)
2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)
3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)
4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)
5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)
6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)
popřípadě doporučte jiný...

Nebyl zde na Tipcarsu již nějaký srovnávací test takových to motorů?

Děkuji, s pozdravem Marek
reagovat
David V
počet příspěvků2066
datum registrace16.05.2007
Středa 26.11.2014 11:37, Diesel
Pokud trváte na dieselu, tak bych zvolil nějaký vůz s motorem 1.9 SDI.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 26.11.2014 12:01, nebo investovat do školení
Je zde taky možnost nechat ho koupit libovolný diesel, nechat ho cca 6 měsíců šetřit na palivu a pak ať se proškolí desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků.
Lidem kterým není rady, nepomáhat.

z výběru 2.0SDi.
Mělo by jít o "převrtanou" verzi motoru 1.9SDi. Nejedná se o 2.0TDi bez turba. To není špatně. Naopak, tím spolehlivější 2.0SDi je.
Hned potom asi některý z těch nízkoobjemových dieselů, u kterých se dá předpokládat, že se rychleji dostanou na provozní teplotu.
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Středa 26.11.2014 13:26, logika
Trochu mi uniká smysl tohoto výběru.
Žadatel neujede moc km,a pokud jezdí,tak většinu části po městě.Nerozumím tedy dotazu.proč potřebuje naftovou motorizaci? Pokud bude jezdit pouze po městě,nejenže se motor prakticky ani nezahřeje,o nějakém důsledném promazání hnacího ústrojí nelze též mluvit,ale provozovat naftové vozidlo pro městský provoz?

Jaký je důvod teto volby?
Naftové agregáty jsou nejúčinějšší při ustálených fixních otáčkách na delší vzdálenosti.
Pokud budete s nezahřátým naftovým autem jezdit krátké vzdálenosti,nejenže spotřeba bude podstatně vyšší než u papírově žíznivějšího benzínového vozidla,ale též brzy Vám dá o sobě dát spousta věcí na autě...

Tato logika - jezdím málo,takže chci usporné auto = vezmu ojetý nafťák a budu jezdit levněji do první opravy spojené s naftovým agregátem... je pomalu česká vlastnost.
reagovat
mari1300
počet příspěvků31
datum registrace09.10.2011
Středa 26.11.2014 14:29, RE: logika
stréc od piva napsal:
Trochu mi uniká smysl tohoto výběru.Žadatel neujede moc km,a pokud jezdí,tak většinu části po městě.Nerozumím tedy dotazu.proč potřebuje naftovou motorizaci? Pokud bude jezdit pouze po městě,nejenže se motor prakticky ani nezahřeje,o nějakém důsledném promazání hnacího ústrojí nelze též mluvit,ale provozovat naftové vozidlo pro městský provoz?Jaký je důvod teto volby? Naftové agregáty jsou nejúčinějšší při ustálených fixních otáčkách na delší vzdálenosti.Pokud budete s nezahřátým naftovým autem jezdit krátké vzdálenosti,nejenže spotřeba bude podstatně vyšší než u papírově žíznivějšího benzínového vozidla,ale též brzy Vám dá o sobě dát spousta věcí na autě...Tato logika - jezdím málo,takže chci usporné auto = vezmu ojetý nafťák a budu jezdit levněji do první opravy spojené s naftovým agregátem... je pomalu česká vlastnost.


V zásadě s Vámi souhlasím, ale našel jsem dost recenzí na spokojené majitele dieslových aut, kteří jezdí podobným stylem a nemají problémy(zatím). Poslední takové zkušenosti jsem se dočetl o "ultra" spolehlivé Corolle s údajně podařeným a spolehlivým 1.D-4D zvládajícím i městský provoz.Nakonec právě zmiňovaná 2.0SDi si myslím, že by měla být úplně bez problémů...

Proč naftu-na to ani já sám pořádně neznám odpověď, snad proto, že po několika posledních benzínových autech zatoužil zkusit naftu a tuhle starší generaci o něčem přesvědčit je někdy nadlidský úkol...
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Středa 26.11.2014 14:37, krouťák
ještě mne napadlo,že důvodem volby naftové motorizace pro provoz ve městě může být u tazatele vyšší kroutící moment naftových jednotek,aby mohl rychleji vyrážet na semaforech,aby byl dříve na slevách v hypermarketech

ale vzhledem k uváděným autům to asi nebude moc rozhodující parametr
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Středa 26.11.2014 15:04, Motor
Jak padlo výše. Toyotu nebrat, diesely ji nikdy nešly, fordí diesely jsou ve srovnání s TDI-pd stále horší (i když jen o malinko) a peugeoty apod... Francouze nebrat :D Takže buď 2,0 SDi nebo toho Roomstera. Ten sám o sobě nemusí být špatnou volbou, pokud nevadí podivný design.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Středa 26.11.2014 17:43, RE: krouťák
stréc od piva napsal:
ještě mne napadlo,že důvodem volby naftové motorizace pro provoz ve městě může být u tazatele vyšší kroutící moment naftových jednotek,aby mohl rychleji vyrážet na semaforech,aby byl dříve na slevách v hypermarketech ale vzhledem k uváděným autům to asi nebude moc rozhodující parametr


ikdyž to bylo od stréca myšleno jako sranda, ten kroutící moment u nafty je na semaforech k smíchu vzhledem k váze vozidla a krátkým kvaltům. Na ty rychlejší rozjezdy vážně vhodný není
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 26.11.2014 18:59, RE: nebo investovat do školení
free78 napsal:
Je zde taky možnost nechat ho koupit libovolný diesel, nechat ho cca 6 měsíců šetřit na palivu a pak ať se proškolí desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků.Lidem kterým není rady, nepomáhat.z výběru 2.0SDi.Mělo by jít o "převrtanou" verzi motoru 1.9SDi. Nejedná se o 2.0TDi bez turba. To není špatně. Naopak, tím spolehlivější 2.0SDi je.Hned potom asi některý z těch nízkoobjemových dieselů, u kterých se dá předpokládat, že se rychleji dostanou na provozní teplotu.


" desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků" Možná bys tady mohl uvést vlastní zkušenost, nejlépe onu statisícovou . Že není? Ani se nedivím. Pán chce poradit, ale 80% textu jsou blitky na naftu od lidí, co jezdí převážně v benzínu, a s moderní naftou mají minimální či žádné VLASTNÍ zkušenosti. Vypovídací hodnota se tímto rovná nule. Tady všichni děláte, jak kdybyste se mu na ten provoz měli skládat, nebo co. Staršího člověka je kolikrát fakt nemožný přesvědčit.
Jinak 1,4 HDi (50 kw) v Bipperu/Nemu není od věci, k nám se vozily verze bez FAPu, který na krátkých trasách trpí nejvíc. Zmíněná 1,3 je MultiJet od Fiatu, tam je filtr tuším od počátku. PSA si tak vyřešil Euro, a 1,4 vyřadil... SDI je na můj vkus dost hlučná, to ale u starších lidí nemusí tolik vadit...
reagovat
David V
počet příspěvků2066
datum registrace16.05.2007
Středa 26.11.2014 20:16, RE: nebo investovat do školení
Pepe napsal:
free78 napsal:
Je zde taky možnost nechat ho koupit libovolný diesel, nechat ho cca 6 měsíců šetřit na palivu a pak ať se proškolí desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků.Lidem kterým není rady, nepomáhat.z výběru 2.0SDi.Mělo by jít o "převrtanou" verzi motoru 1.9SDi. Nejedná se o 2.0TDi bez turba. To není špatně. Naopak, tím spolehlivější 2.0SDi je.Hned potom asi některý z těch nízkoobjemových dieselů, u kterých se dá předpokládat, že se rychleji dostanou na provozní teplotu.
" desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků" Možná bys tady mohl uvést vlastní zkušenost, nejlépe onu statisícovou . Že není? Ani se nedivím. Pán chce poradit, ale 80% textu jsou blitky na naftu od lidí, co jezdí převážně v benzínu, a s moderní naftou mají minimální či žádné VLASTNÍ zkušenosti. Vypovídací hodnota se tímto rovná nule. Tady všichni děláte, jak kdybyste se mu na ten provoz měli skládat, nebo co. Staršího člověka je kolikrát fakt nemožný přesvědčit.Jinak 1,4 HDi (50 kw) v Bipperu/Nemu není od věci, k nám se vozily verze bez FAPu, který na krátkých trasách trpí nejvíc. Zmíněná 1,3 je MultiJet od Fiatu, tam je filtr tuším od počátku. PSA si tak vyřešil Euro, a 1,4 vyřadil... SDI je na můj vkus dost hlučná, to ale u starších lidí nemusí tolik vadit...


Čau Pepe, dlouho jsme spolu nediskutovali
Při zmíněném nájezdu stačí spojka se setrvačníkem za dvacku, a moderní diesel z daleka nedosahuje spolehlivostních kvalit SDI-čka (dělaného na přelomu siluru a permu).
A jak jsem již psal, mám ve svém okolí lidi, kteří se s nějakou typicky dieselovskou závadou potkali. Byly to setrvačníky, EGR a vstřikovače a stáří aut bylo různé od 3-let do 8-mi.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Středa 26.11.2014 21:21, sdi
Tak caddy sdi bych jako osobák vyřadil, pokud otec aspon trochu slyší. Je to sice ze seznamu nejspolehlivější motor a asi i nejodolnější auto, ale opravdu s tím někam dál cestovat je za trest. Při 120 to točí přes 3000 a to už řve jako šílený. Je to do města na rozvážku, to je ideal. Ale jinak se mu vyhněte. Pokud caddy jedině tdi 77kW a rozhodně ne provedení combi ale life. Má lepší sedadla a odhlučnění.
Transit conect má sice stejnou zadní nápravu jako caddy ale je asi milionkrát hlučnější, takže i když má tišší motor než je sdi cestovánní v něm je stejné peklo.
Corolla 1,4 disel je asi jediná povedená nafta od toyoty v osobácích, ale špatná nafta mu nechutná jako každému modernímu naftáku. I tak bych ale volil tu corollu.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Čtvrtek 27.11.2014 07:32, RE: Jaký spolehlivý(starší) diesel vybrat pro otce?
mari1300 napsal:
Dobrý den,rád bych si nechal doporučit nějaký dieselový motor jednodušší odolnější a hlavně spolehlivější konstrukce, bez DPF filtru a dvouhmotného setrvačníku spojky.Chci pomoci otci vybrat auto(ojetinu) s nějakým bezproblémovým vznětovým motorem a ač s autem za rok mnoho Km nenajede, navíc spíše kratší trasy a jízdy po městě, je pro diesel rozhodnut, přesto, že benzínová motorizace by byla vhodnější.Jaký z těchto motorů by byl nejvíce vhodný a nebyl příliš háklivý na kvalitu nafty?Také by měl mít možnost repase vstřiků, nebo alespoň verzi která by nebyla v případě výměny přehnaně nákladná a pokud možno rozvody hnané řetězem.Napadají mne tyto motorizace:1) 1.4 D-4D, 66KW ( Toyota Corolla)2) 1.8 TDCi 66KW (Ford Tourneo Connect)3) 1.8 TDDi 55KW/66Kw (Tourneo Connect, Focus)4) 1.4(1.3) HDi 55Kw (Peugeot Bipper, C. Nemo)5) 1.4 TDi 51KW (Š.Roomster)6) 2.0 SDi 51KW (VW. Caddy)popřípadě doporučte jiný...Nebyl zde na Tipcarsu již nějaký srovnávací test takových to motorů?Děkuji, s pozdravem Marek


Nebudu komentovat proč chce tatík diesel když najede pár km ročně, protože dobře vím, že se staříky není domluva. Prostě horší než malé děcko, když si něco usmyslí, nejede přes to vlak. Z těch jmenovaných bych se zaměřil na tyto 3: Caddy 2.0 Sdi (nejjednodušší a opravdu bytelný diesel i auto celkově), Roomster (do výběru bych přidal i 1.9 TDI - servisní náklady a spotřeba prakticky stejné, výkon a kultivovanost o třídu výš než u 1.4 TDI, bacha na verze s DPF!!!), Corolla - obecně povedené auto a i diesel je chválený, tam ale v případě závady nebo opotřebení na vstřikování bude servis dražší než u předchozích dvou. Ještě bych do výběru přidal Fabii 1.9 SDI. Je nutné tatíkovi vysvětlit, že benzínka s nejmenší cenou se mu rychle vymstí. A pokud bude mít i na tohle blbé kecy, nechte ho v tom vykoupat, ať si pak peníze na pohřeb strčí do opravy auta. Nedávno jsem řešil se staříkama od známé něco podobného, nedali si říct a pak je napálil jejich ,,dobrý známý´´, už je 2x odtahovali a jen platí a platí a jsou nešťastní, ale co snaha byla tak ať si to teď užijou
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 27.11.2014 08:14, RE: nebo investovat do školení
David V napsal:
Pepe napsal:
free78 napsal:
Je zde taky možnost nechat ho koupit libovolný diesel, nechat ho cca 6 měsíců šetřit na palivu a pak ať se proškolí desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků.Lidem kterým není rady, nepomáhat.z výběru 2.0SDi.Mělo by jít o "převrtanou" verzi motoru 1.9SDi. Nejedná se o 2.0TDi bez turba. To není špatně. Naopak, tím spolehlivější 2.0SDi je.Hned potom asi některý z těch nízkoobjemových dieselů, u kterých se dá předpokládat, že se rychleji dostanou na provozní teplotu.
" desitkami až statisíci Kč investovanými do filtru pevných částic, repase turba, čerpadla a vstřiků" Možná bys tady mohl uvést vlastní zkušenost, nejlépe onu statisícovou . Že není? Ani se nedivím. Pán chce poradit, ale 80% textu jsou blitky na naftu od lidí, co jezdí převážně v benzínu, a s moderní naftou mají minimální či žádné VLASTNÍ zkušenosti. Vypovídací hodnota se tímto rovná nule. Tady všichni děláte, jak kdybyste se mu na ten provoz měli skládat, nebo co. Staršího člověka je kolikrát fakt nemožný přesvědčit.Jinak 1,4 HDi (50 kw) v Bipperu/Nemu není od věci, k nám se vozily verze bez FAPu, který na krátkých trasách trpí nejvíc. Zmíněná 1,3 je MultiJet od Fiatu, tam je filtr tuším od počátku. PSA si tak vyřešil Euro, a 1,4 vyřadil... SDI je na můj vkus dost hlučná, to ale u starších lidí nemusí tolik vadit...
Čau Pepe, dlouho jsme spolu nediskutovali Při zmíněném nájezdu stačí spojka se setrvačníkem za dvacku, a moderní diesel z daleka nedosahuje spolehlivostních kvalit SDI-čka (dělaného na přelomu siluru a permu).A jak jsem již psal, mám ve svém okolí lidi, kteří se s nějakou typicky dieselovskou závadou potkali. Byly to setrvačníky, EGR a vstřikovače a stáří aut bylo různé od 3-let do 8-mi.


Tak určitě . Jedna věc je diskuze, druhá pak hon na čarodějnice. Tady to ale vypadá na to druhý, už se z toho stává místní folklór. Ojetý SDI si pořídil kamarád na rozvoz pizzy, hroznej traktor. Ale účel splní, to jo. A jestli je volba nafty z důvodu levného přístupu k ní, tak je takový předpotopní motor správná volba, o tom žádná.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Čtvrtek 27.11.2014 08:53, když už musí být nafta...
Doporučil bych zařadit Fiat a možná i na první pozice. celkově se jedná o spolehlivé a povedené auta.
Pokud dodávka jako caddy, tak doblo 1,9d /jtd
pokud malé auto tak punto 1,9 d / jtd
a pokud normální auto tak stilo 1,9jtd
motory 1,9d jsou klasické nesmrtelné diesly, ničím nevynikají, kromě spolehlivosti a provozních nákladů. (jsou hlučné moc nejedou atd)
motory jtd jsou vůbec první commonraily a nejsou s nimy problémy, obvzláště 77kw je starý motor td osazený commonrail vstřikováním. Motor jako takový zvládá dobře i provoz po městě. Při větším nájezdu nebo nesprávném zacházení může odejít turbo a dvouhmotový servačník, ale nebývá problém se vstřikováním. Volbou 1,9d se vyhnete turbu i dvouhmotovému setrvačníku.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 05.12.2014 22:03, RE:
Dobrý den. Na kvalitu nafty je citlivý každý moderní diesel s Common-Railem. Nebýt problému s vačkovými hřídeli a probroušenými zdvihátky ventilů, doporučil bych Vám jednotku 2.0 SDI. Lepší variantou je o deci menší agregát, který ještě používá radiální vstřikovací čerpadlo a při správném zacházení a údržbě najede statisíce kilometrů. Montován byl například do Škody Fabia.
reagovat
topic1
počet příspěvků2
datum registrace06.12.2014
Sobota 06.12.2014 23:10, Toyota
ta 1.4 d-4d v Corole má vstřiky od Bosche,tudíž levná oprava v každém diesel servisu. Manželka ho má v Yarisu,jezdí s ním jenom po městě a to za 4,2 litru. Motor je to tichý a nikdy nic nechtěl,jen filtry a olej. , Rozvody ma řetěz.
reagovat
Sup107kW
počet příspěvků12
datum registrace08.12.2014
Pondělí 08.12.2014 11:33, Diesel 3.0 V6 ISUZU
Komu není rady tomu není pomoci, třeba by si mohl koupit Diesel 3.0 od Isuzu - Renault, SAAB.
Zachvíli by si dal říct ohledně paliva.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.