citace:
reakce na: Maggie2012, 16.08.2022 17:54 (Dobrý den,sháním benzínové aut ...)
POkud chcete mít klidné noci, vyhněte se: přeplňovaným motorů, přímému vstřiku, automatické převodovce. vote vozy, který jous pověstné svojí antikorozní ochranu, protože denní provoz v soli na dálnici bude zejéna pro levné malé japonce typu SX4 či Yaris hrob. To vám radím jako majitel jž 6. japonce, byť z trošku vyšší třídy. V rodině krom zmíněných japonců máme i dvě Clia. Jedno - 2005, 1,2/43kW se k nám vrátilo od dcery, která jej kdysi od nás dostala k narozenbinám a loni jej vystřídala za Clio IV s motorem též 1,2, ale 55kW. K prvnímu CLiu: auto se mnou najelo asi 90.000km převážně po městě a na trasách do 30+30km. Výjimkou aly nebyly ani delší tratě (300+300km), když jsem měl svá velká auta v servisu a sešlo se to na jeden termín. Proti 17 let starému Cliu jsem nemohl říct ani Ň. Odolnost proti korozi nemá absolutně v tomto segmentu žádnou konkurenci nikde a dnes po té těžké (a stále aktivní) službě na něm nenajdete pupínek kotoerz, prahy, lemy, vše jak nové, nepočítám nějaká ramena, kde je povrchová korozce jako jinde. Ale - původní výfuk, který, zdá se, nás přežije všech,y |Poruchovst skoro nulová - jednou s ekousla dceři vodní pumpa, naštstí poblíž domova, oprave za 4500 včetně roizvodů. Na základě této zkušenosti jsme tedy dceři poradili další Clio - - skok v čase nelze popřít a auto je prostě ve všem vyspělejšé, dospělejíš. Mám 186cm a 95kg a za volantem si jen chorchtám. přiměřeně tvrdé sedačky (lepší, než ve 2005), podovzek - bez nadsáky- excelentnía to, co toto Clio sense na rozbité silnici, je prostě jako u vozu z vyšší třídy. zatáčky je radost projíždět, lehké auto a výtečnou agilitou. řazení, jak bývá někdy frantíků vytýkáno, je zde příkladně tuhé, prostě "evropské", bohužel motor v rámci nesmyslných emisí má práci s blbě odstupňovanou převodovkou - ta má stupně 1,2,3 a 7,8,9. Tím chci říct, že oibčas potřebuji podřadit tam, dke u starého 5°boxu nebylo třeba a to ani navzodry menšímu výkonu sté 1,2. Ale na dálnmici pohoda, pokud jezdíte klidně, jako už dnes já, tak 110-130 tos viští bez začervenání a uvnitř je poměrný klid a to zejména od podvozku (například výrazně leší jízdní komfort, než u manželčiného Civica IX s motorem 1,8/6. Civic je od podvozku znatelně hlučnější, byť stál víc než 2x tolik, co Clio v nových cenách. Na palubě mte vše nutné: tempomat, USB, volant stavitelný ve dvou osách, klimatizaci, zadní parkovací senzory a hlavně výtečné světlomety, navzdory obyčejným halogenům (laciné). Necháu, jak tyto světlomety s obyčejnými H7 svítí! Spotřeba je u 2005 za celou dobu 5,7, nový motor je o fous úspornější, dejme tomu za celou dobu asi 5,6 a to dce ajezdí do práce 10+10km. Právě pro její krátké trasy jsem jí doporučil agregát s nepřímým vstřikem a bez turba a jak se zdá, dobře jsme koupili. Auto má v atraktivní cihlové metalíze, vypadá to k světu a prosět za ty prachy tomu není co vytknot. A pokud bude tak odolné vůči korozi, jako 2005, budeme jen rádi. Dovolím si ještě pár sorvnání: na dovbolné bereme už asi 15 let auta z půjčovny. Týden vždy stačí k tmu, abych si udělala představu. letos jsem měli Citroen C6 cactur s nějakoý tříválcem turbo. Děs běs!!! S tím se nedalo pomalu ani rozjet, protože motoro v nízkých otáčkách při rozjezdu prostě nemá točivý moment, ve 3 lidech ana horšch trasách jsme musle trvale řadit 2., někdy i 1 stupeň (polní skalnaté cesty na menorce), kde vím, že například s Fiestou 1,25i jsme jezdil daleko spokojeněji, ale bylo 4V a non turbo motor. Co do pohodlí, nejhorší byl Hyindai i20 s 1,2i, či jak se to jmenovalo, prostě ten nakopnutý bobek nejmenší od Hynudaie. Uvnitř mizérie, motoricky snad tragédie. Tohle auto si koupí snad jen masochista. Komfort jízdy nulo, motor nestojí za zmínku. A to je motor ze stejné kategorie, jako u zméíněného Clia...Bohužel, musel jsem to vytrpět. Clio je proti tomu Cadillac. Yaris - je plastová krabička, typický levný japonec, motoricky (měli jsme půjčenou 1,0 s myslím že 55kW) je výborný, živý, poměrně úsporný, ale tímto vše končí. Uvnitř je méně místa. kufr to nemá skoro žádný, na svoji výšku jsme měl pocit nesvobody za volantem. Věřil bych spolehlivosti, ale na delší cesování myslím, že Clio je lepší volba. To je jen mje zkušenost názor nikomu nevnucuji