0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký benzinový auto do 250 000 - klidný řidič

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit
Maggie2012
počet příspěvků1
datum registrace16.08.2022
Úterý 16.08.2022 17:54, Jaký benzinový auto do 250 000 - klidný řidič
Dobrý den,
sháním benzínové auto na dojíždění do práce a nějak se nemohu rozmyslet. Požadavky na auto:
- může být klidně menší - jsem sám, takže klidně 2 místné plus dvě nouzovky vzadu
- denně jezdím 60km = 40km dálnice - 20km okrsky
- jsem velice klidný jezdec, na dálnici max 110km/h(spíše 100), okresky 80-90, město 50
- jednou ročně jedu do Chorvatska, ale jedu poklidně.
- spotřebu bych si představoval do nějakých 6,6 kombinovaně.
- chci něco, co nebude při 110 točit 4500 a řvát na půl kraje.
Měřím 184 cm.
Představuji si auto od roku 2014 a najeto max .90000km se servisní historii.
Můžete mě prosím dat nějaký tipy? Nějaký kousky v hlavě mám, ale rád bych věděl váš názor.Díky
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Středa 17.08.2022 08:12, RE: Jaký benzinový auto do 250 000 - klidný řidič
citace:
reakce na: Maggie2012, 16.08.2022 17:54 (Dobrý den,sháním benzínové aut ...)


tak za tyto peníze se koupí malé auto do pěti let stáří a malým nájezdem, osobně bych se kouknul třeba na Yaris, Clio, Panda, záleží co pro vás bude pohodlné
reagovat
Martinadav
počet příspěvků1
datum registrace22.08.2022
Pondělí 22.08.2022 17:03, Martinadav
Dobrý den, mám Hyundai i20 family rok výr. 2018.Najeto 10 tisíc km. Cena 250 000,-Kč
reagovat
davlukk
počet příspěvků3
datum registrace07.05.2022
Čtvrtek 25.08.2022 22:34, RE: Jaký benzinový auto do 250 000 - klidný řidič
Dobrý den,
doporučil bych Vám tyto 2 vozy.

1. Hyundai i30 1.6 mpi 88kw 2016
Tento motor byl velmi spolehlivý, jako většina korejských atmosfér. Jediný jeho problém byla ale karbonizace. Uhlík se usazoval převážně ve výfukovém potrubí, takže 1x za 3 roky zajet s vozem na dekarbonizaci motoru. Jinak neměl žádné jiné problémy. Za tuto super spolehlivost si ale při běžné jízdě bere 7l/100km. Při svižnější nemá problém se podívat na 10. Osobně si ale myslím, že to za tu spolehlivost stojí. Při pravidelné dekarbonizaci je téměř nesmrtelný.
inzerát - https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyundai/i30/175008501

2. Suzuki SX4 1.6 vvt 88kw 2011
Tento motor narozdíl od předtím zmíněného 1.6 mpi neměl problémy s karbonizací. Avšak auto jako takové má problém s korozí a spotřeba bude také vyšší. Při běžné jízdě okolo 7.5 - 8l/100kw. Při svižné klidně 12.
inzerát - https://www.sauto.cz/osobni/detail/suzuki/sx4/174462426

Pokud bych si měl z těchto 2 vozů vybrat, tak bych osobně šel do i30, jelikož je auto novější a za mě hlavně v interieru je to o poznání vidět.
Co více vyhovuje Vám se ale musíte rozhodnout sám.
Doufám, že jsem alespoň trošku pomohl :)

Lukas
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1249
datum registrace08.09.2009
Sobota 27.08.2022 13:21, RE: Jaký benzinový auto do 250 000 - klidný řidič
citace:
reakce na: Maggie2012, 16.08.2022 17:54 (Dobrý den,sháním benzínové aut ...)


POkud chcete mít klidné noci, vyhněte se: přeplňovaným motorů, přímému vstřiku, automatické převodovce. vote vozy, který jous pověstné svojí antikorozní ochranu, protože denní provoz v soli na dálnici bude zejéna pro levné malé japonce typu SX4 či Yaris hrob. To vám radím jako majitel jž 6. japonce, byť z trošku vyšší třídy. V rodině krom zmíněných japonců máme i dvě Clia. Jedno - 2005, 1,2/43kW se k nám vrátilo od dcery, která jej kdysi od nás dostala k narozenbinám a loni jej vystřídala za Clio IV s motorem též 1,2, ale 55kW. K prvnímu CLiu: auto se mnou najelo asi 90.000km převážně po městě a na trasách do 30+30km. Výjimkou aly nebyly ani delší tratě (300+300km), když jsem měl svá velká auta v servisu a sešlo se to na jeden termín. Proti 17 let starému Cliu jsem nemohl říct ani Ň. Odolnost proti korozi nemá absolutně v tomto segmentu žádnou konkurenci nikde a dnes po té těžké (a stále aktivní) službě na něm nenajdete pupínek kotoerz, prahy, lemy, vše jak nové, nepočítám nějaká ramena, kde je povrchová korozce jako jinde. Ale - původní výfuk, který, zdá se, nás přežije všech,y |Poruchovst skoro nulová - jednou s ekousla dceři vodní pumpa, naštstí poblíž domova, oprave za 4500 včetně roizvodů. Na základě této zkušenosti jsme tedy dceři poradili další Clio - - skok v čase nelze popřít a auto je prostě ve všem vyspělejšé, dospělejíš. Mám 186cm a 95kg a za volantem si jen chorchtám. přiměřeně tvrdé sedačky (lepší, než ve 2005), podovzek - bez nadsáky- excelentnía to, co toto Clio sense na rozbité silnici, je prostě jako u vozu z vyšší třídy. zatáčky je radost projíždět, lehké auto a výtečnou agilitou. řazení, jak bývá někdy frantíků vytýkáno, je zde příkladně tuhé, prostě "evropské", bohužel motor v rámci nesmyslných emisí má práci s blbě odstupňovanou převodovkou - ta má stupně 1,2,3 a 7,8,9. Tím chci říct, že oibčas potřebuji podřadit tam, dke u starého 5°boxu nebylo třeba a to ani navzodry menšímu výkonu sté 1,2. Ale na dálnmici pohoda, pokud jezdíte klidně, jako už dnes já, tak 110-130 tos viští bez začervenání a uvnitř je poměrný klid a to zejména od podvozku (například výrazně leší jízdní komfort, než u manželčiného Civica IX s motorem 1,8/6. Civic je od podvozku znatelně hlučnější, byť stál víc než 2x tolik, co Clio v nových cenách. Na palubě mte vše nutné: tempomat, USB, volant stavitelný ve dvou osách, klimatizaci, zadní parkovací senzory a hlavně výtečné světlomety, navzdory obyčejným halogenům (laciné). Necháu, jak tyto světlomety s obyčejnými H7 svítí! Spotřeba je u 2005 za celou dobu 5,7, nový motor je o fous úspornější, dejme tomu za celou dobu asi 5,6 a to dce ajezdí do práce 10+10km. Právě pro její krátké trasy jsem jí doporučil agregát s nepřímým vstřikem a bez turba a jak se zdá, dobře jsme koupili. Auto má v atraktivní cihlové metalíze, vypadá to k světu a prosět za ty prachy tomu není co vytknot. A pokud bude tak odolné vůči korozi, jako 2005, budeme jen rádi. Dovolím si ještě pár sorvnání: na dovbolné bereme už asi 15 let auta z půjčovny. Týden vždy stačí k tmu, abych si udělala představu. letos jsem měli Citroen C6 cactur s nějakoý tříválcem turbo. Děs běs!!! S tím se nedalo pomalu ani rozjet, protože motoro v nízkých otáčkách při rozjezdu prostě nemá točivý moment, ve 3 lidech ana horšch trasách jsme musle trvale řadit 2., někdy i 1 stupeň (polní skalnaté cesty na menorce), kde vím, že například s Fiestou 1,25i jsme jezdil daleko spokojeněji, ale bylo 4V a non turbo motor. Co do pohodlí, nejhorší byl Hyindai i20 s 1,2i, či jak se to jmenovalo, prostě ten nakopnutý bobek nejmenší od Hynudaie. Uvnitř mizérie, motoricky snad tragédie. Tohle auto si koupí snad jen masochista. Komfort jízdy nulo, motor nestojí za zmínku. A to je motor ze stejné kategorie, jako u zméíněného Clia...Bohužel, musel jsem to vytrpět. Clio je proti tomu Cadillac. Yaris - je plastová krabička, typický levný japonec, motoricky (měli jsme půjčenou 1,0 s myslím že 55kW) je výborný, živý, poměrně úsporný, ale tímto vše končí. Uvnitř je méně místa. kufr to nemá skoro žádný, na svoji výšku jsme měl pocit nesvobody za volantem. Věřil bych spolehlivosti, ale na delší cesování myslím, že Clio je lepší volba. To je jen mje zkušenost názor nikomu nevnucuji
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Sobota 27.08.2022 18:07, RE: Jaký benzinový auto do 250 000 - klidný řidič
Ja naopak doporucim moj yaris :) Ano je to model 2020, ale od 2017 sa da zohnat podobny za rozumnu cenu. Je to yaris hybrid a mam na nom cez 20t km. Posledny rok, kedze jazdim viac sam, chodim na nom aj dialnice. Zo zaciatku som jazdil este 150 tacho, a to auto to dalo s prehladom. Spotreba pri takejto rychlosti bola cca 7.5 ak by Vas zaujimalo. Ak ale pojdete po dialnici 130, je spotreba cca 6.5 a pri 110 vojdete s velkym prehladom do 6 (neviem ako hlboko, este som takto nejazdil). Kde ale toto auto vynika su mesto a mimomesto. Teraz jazdim vlastne len medzi mestami bez semaforov, a priemer na nadrz mavam 4-4,2 litra. Ale nejazdim pomaly. Obec 60-65 tacho a mimo obce 100. Tiez nesuhlasim s malym interierom. Ked sme yaris kupovali, zvazovali sme este peugeot 208 (akurat prisiel na trh ten novy) a to bola katastrofa. Auto velmi tvrde, a malo miesta. Druhy bol yaris a asi sme ho vzali kvoli priestoru. Poviem aj par minusov. Mne vobec nevadia, lebo nezvyknem omakavat plasty v kabine (a druhe auto je lexus, takze by mi to mohlo vadit). Takze auto je zvnutra plastove :) Ano. Ja to beriem ale ako vyhodu. To auto sa na nic nehra. Pomaly by ho clovek zvnutra aj wapkou vystriekal a hotovo :) Upratovanie ziadny problem, ziadne leskle miesta ani nic podobne. Dalsie negativum je stierac. Je jeden a ma na sebe integrovany ostrekovac- ako mal svojho casu citroen cx. Zaujimavy napad, je to o zvyku. No a niekto berie ako negativum "vysavacovy" zvuk vytoceneho eCVT. Mne sa naopak paci a dava tomu autu charakter. Az by som povedal ze nuti jazdit rychlo :) Minusom su aj predne sedacky. Su take, ako asi v kazdom malom aute. S tym si velmi nepomozete. Za mna ale auto parada.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Neděle 04.09.2022 19:31, RE: RE: Jaký benzinový auto do 250 000 - klidný řidič
Len doplnim. Dnes som sa premohol :) a skusil ist po dialnici 120 km tacho (prsalo, tak som to nehrotil). Tankoval som, tak to rozdelim na dve casti. Cela trasa mala 280 km. Prvych 20 km po okreskach v ramci predpisov, spotreba 3,7 litra. Potom som tankoval, 60 km po okreskach (v kolone, prerabali cestu, takze aj nejake zbytocne rozbiehanie na semaforoch atd, rychlost max 90 medzi autami). Spotreba na konci okresiek bola 3,4. A potom som zabil tempomat na dialnici na 120 a isiel som. Ok obcas rychlejsie (pri obiehani), obcas na chvilu 80-100 kvoli opravam cesty (asi 4x zbytocne zrychlovanie). Vysledna spotreba za tych 260 km po natankovani (okreska 60km + dialnica) bola 4,8 litra. A to obcas za tuheho dazda s vyssimi odpormi na pneu. Skoro som spadol z noh :) Parada. Ako som predtym pisal, pri 150 to zerie okolo 7,5-8. V tomto pripade sa naozaj oplati ist ako clovek. Inak jedine, co ma na tom aute stve, je fungovanie android auto. Ale to nie je chyba radia, ale celkovo toho google balastu. Uz to ani nechcem zapinat, ale akonahle pichnem mobil na usb na nabijanie, vsetko sa povypina a uz si to pyta data a lokaciu. Neviete niekto ako si tuto zbytocnost v telefone vypnem?
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.