eTeflon napsal:
Od prémiových výrobců je to +- jedno, já jezdím na 225/45 R17 NOKIAN a naprostá spokojenost, Léto Pirelli PZero 225/40 R18, jediná neváhoda Pirelli je opravdu nízká životnost, samozřejmě, že se životnost pneu odvíjí od stylu jízdy, mám je na bmw e46 330xd, auto je těžké a čtyřkolka. A nesouhlasil bych s tvrzením o protektorech, na druhém autě mám vraníky, byly o 1/2 levnější než značkové pneu a až neuvěřitelně drží na sněhu a mají obrovskou výdrž, ale jak říkám, jsou na autě, které jezdí po vesnici max rychlostí 60km/h...
za sebe protektory nikdy. dokážu je akceptovat u auta které jezdí skutečně jen ´´kolem komína´´ a max. 50, ale u protektorů nikdy nevíš jakou máš vlastně kostru, je téměř jisté že na každém kole bude jiná a s jinými vlastnostmi. ano, vzorek je stejný ale co je pod ním je otázka. takže to jak se auto bude chovat třeba při krizovém brzdění, vyhýbacím manévru nebo vyšší rychlosti je docela šílená představa. ano, nemusí se stát nic. ale může. takže 100x raději nějakou Debicu než protektor. Čínské gumy vůbec nezmiňuji, wan-li a pod. to je čirá zoufalost. já zimu jezdím na conti winter contact, 275/40 r20, v té době se můj rozměr (265/50 r20) v zimním nedělal takže už jezdí pátou sezónu a jsou naprosto skvělé, měkké, tiché, slušná výdrž, výborné jízdní vlastnosti. na léto jsem měl napřed origo GoodYear Eagle RS-A. tichá guma, držela jak přibitá (v létě), ale mizerná výdrž-25k-a na to že to byla univerzálka tak v zimě neštěstí. potom jsem měl Toyo Proxess, brutální šípy, něco jako GoodYear F1 kdo je pamatuje, fajn gumy ale bohužel jedna šla kukat-boule na boku, a nebylo možné je sehnat (momentálně, teď už zase jsou) takže žena někde vykouzlila zapomenutou sadu pneumatik Yokohama S/T V801 za směšných 12.000,- takže už pár let jezdím v létě na nich. jsou hlučnější ale výborně stabilní i na vodě a jsou nezničitelné, mám pocit že vzorek odmítá ubývat. na zimu příští rok chci Bridge LM25, mají výborné reference.