0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké auto vybrat ? s nízkou spotřebou v naftě, do 60 000 Kč?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě
Teinka
počet příspěvků12
datum registrace14.10.2014
Úterý 14.10.2014 10:23, Jaké auto vybrat ? s nízkou spotřebou v naftě, do 60 000 Kč?
Dobrý den, jsem v koncích. Představovala bych si auto v naftě, s nízkou spotřebou, cenou do 60 000Kč. Vyhlédla jsem si Peugeot 307 2.0hdi, Ford focus 1.8tdci nebo Fiat Stilo...Jenže nevím, které z nich si vybrat a zda jsou vůbec správnou volbou. Budu jezdit cca 3krat týdně do školy (cca 70km). Chtěla bych, aby bylo auto pěkného vzhledu (bílé, černé či šedé barvy). Co si myslíte o mém výběru? Doporučili byste mi jiné auto? Děkuji
reagovat
A4
počet příspěvků132
datum registrace09.05.2007
Úterý 14.10.2014 15:34, RE: Jaké auto vybrat ? s nízkou spotřebou v naftě, do 60 000 Kč?
Teinka napsal:
Dobrý den, jsem v koncích. Představovala bych si auto v naftě, s nízkou spotřebou, cenou do 60 000Kč. Vyhlédla jsem si Peugeot 307 2.0hdi, Ford focus 1.8tdci nebo Fiat Stilo...Jenže nevím, které z nich si vybrat a zda jsou vůbec správnou volbou. Budu jezdit cca 3krat týdně do školy (cca 70km). Chtěla bych, aby bylo auto pěkného vzhledu (bílé, černé či šedé barvy). Co si myslíte o mém výběru? Doporučili byste mi jiné auto? Děkuji


Milá Teinko, kvůli avizovanému nájezdu se mi jeví pořízení ojetého nafťáka, a ještě k tomu za požadovanou cenu, jako totální nesmysl. Doporučil bych nějakého benzína, třeba Yarise. A mimochodem, co myslíš, že je důležitější, stav auta nebo jeho barva?
reagovat
Teinka
počet příspěvků12
datum registrace14.10.2014
Úterý 14.10.2014 17:24, odpoved
bohužel Yaris je dražší, víc jak 60tis si nemohu dovolit. Jasně, že stav je důležitější, ale může být v dobrém stavu i v přijatelné barvě ne?
reagovat
Martaslover
počet příspěvků27
datum registrace10.05.2007
Úterý 14.10.2014 19:26, vyběr vozu
Teinko, u vozidel v ceně kolem 60.000 Kč se bude těžko hledat vůz, u kterého by nehrozila investice, proto se obecně dá spíše doporučit benzínový motor, který bývá jednodušší a opravy levnějí. Pořízením vozu to nekončí, budou Vás zřejmě čekat pneumatiky, povinné ručení, výměny kapalin a rozvodů, evidenční kontrola, možná ekologická dan... zvažte tedy i rozpočtovou rezervu na první servis a přihlášení. Z Vašeho výběru se dle mých znalostí dá doporučit Focus s 1.8 Tdci, ale záleží na konkrétním kusu. Doporučuji hledat u soukormých prodejců, kteří imzerují zde, ale i na Sautu, Annonci a dalších. Najděte si z okolí člověka s kladným vztahem k autlm a vemte ho na prohlídku s sebou. Kdybych já byl na Vašem místě, hledal bych Peugota 406 s 2.0 Hdi a nechal si rezervu na servis, případně bych se podíval na některého Seata
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Úterý 14.10.2014 21:36, RE: odpoved
Teinka napsal:
bohužel Yaris je dražší, víc jak 60tis si nemohu dovolit. Jasně, že stav je důležitější, ale může být v dobrém stavu i v přijatelné barvě ne?


Yarisů v benzínu je jen zde na Tipcarsu do 60000 kč 30 kusů na jiných serverech (např. Sauto jich bude asi ještě víc). Ceny začínají zde na Tipcars už na 30000 kč.

Myslím že nebude problém sehnat slušný Yaris za 50 tisíc (možná i od soukromého majitele včetně zimních pneu) a 10 tisíc si nechat jako rezervu.
reagovat
eTeflon
počet příspěvků173
datum registrace04.11.2008
Středa 15.10.2014 00:01, benzín
Určitě bych také doporučil menší auto s menším benzínovým motorem a pokud možno s co nejmenší výbavou! Vzhledem k tomu, že studujete by bylo asi "smrtelné", kdyby jste koupila hodně ojetý diesel a čekalo Vás třeba Turbo (repas 7000,-), vstřikovače(klidně i 20.000,-/ks a je jich tam víc než jeden ) popřípadě dvouhmotová spojka (15.0000-20.000). Doporučil bych také Yarisa, Fabii 1,4i, Seat Ibiza, atd. A jak píší nade mnou, ideálně od soukromníka, který má většinou zimní gumy a více Vám o voze řekne, popřípadě ukecáte větší slevu než v Bazaru
reagovat
Falewick
počet příspěvků25
datum registrace07.09.2011
Středa 15.10.2014 09:22, nafta?
Nafta je totální, totální nesmysl, kdo Vám to pro Vaše potřeby poradil? Ušetříte palivo asi za 10x méně peněz než dáte za vyšší povinné ručení a hlavně servis dieselu, na kterém se toho může narozdíl od benzínu hodně rozbít - zvlášť ve vyšším věku.
Za tu cenu doporučuji třeba Ford Fiesta 1.4 16v, Fabii 1.4 MPI (nikoliv 16v) nebo Mitsubishi Colt 1.1 nebo 1.3. Ten Colt koupíte třeba i z roku 2005-2007 a kromě hlučnějšího motoru mu není co vytknout, jezdí za 6-6,5L.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků981
datum registrace08.09.2009
Středa 15.10.2014 09:28, Vlastní zkušenost
Řešil jsem levné auto pro dceru pro začátek, aby se naučila jezdit a abych nermusel hned paltit desetitisíce do oprav. První volba byla zde doporučovaný Yaris. Sehnat auto za přesně stejnou částku, jakou sis stanovila, v ČR nelze. Objel jsem jich asi 7 a pak jsem to vzdal. Vše byly vraky - havarované, rezavé jak lišky, nefunkční klima, vybydlený vnitřek. Zvýšil jsem tedy limit na 90.000Kč. Ani zde jsem nevybral auto, které by mi (v roce 2012, tedy před 2 lety sedlo). Nyní pobouřím celý zbytek automobilového světa a uvedu, že jsem koupil Renault Clio 1,2 z roku 2005.
Stručně - dodnes nelituji ani já, ani dcera. Já s tím lítám do práce, když nemám firemní auto, dcera po kamarádkách.
Za dva roky jsme s tím nalítali asi 15000km, nyní má auto ca 100000km. Servis byl jediný - nefunkční palubní zástrčka pro nabíjení telefonu - oprava zdarma v Renaultu Jinak běžbný servis = rozvody hned po koupi preventivně, a pak klasika - oleje, filtry.

Auto je pozink a to velmi dobrý, takže na rozdíl od Yarie 9 let staré Clio nemá ani náznak koroze, z důvodu špatné pověsti značky se nekrade (ovšem lidé jsou zblblíci a netučí, že Clio je nejlépe postavý renault v historii značky a má skutečně minimální poruchovst) a servis je lehce dostupný. Co se týká nákladů: spotřeba s 80% skákáním po městě je pod 6/100, mimo město jsem schopen já jet za 5,1/100, dcera asi neumí řadit, takže ona jezdí za 6,5. Pojistak je "zadarmo", pneu jsou ty nejlevnějí Barumky za 1000/ks.

Co vís si přát?

PS: osobně zčínám s Cliem jezdit radši, nežý se svým Infiniti či manželčiným Subaru, protože jedu v klidu na nákup do Kaufu a je mi (skoro) fuk, když mi někdo odře nárazník. Být to u Infiniti, tak mě mrskne... Takže asi tak.

Jo a ještě detail - klima v CLiu je opravdu schopná uchladit auto i v létě, protože Francouzi v tomto směru mají opravdu značné rzervy - jak jsem se přesvědčil v letech 1995-2009, kdy jsemjezdil výhradně na služebních pežotech v Itálii.

BNerte to jen jako tip, nic nikomu nevnucuji a očekávám smrš´t odsouzeníhodných komentářů Ale naftu za tyto peníze fakt neber, to mi ty prachy radši pošli na účet.-)
reagovat
Falco
počet příspěvků55
datum registrace09.05.2007
Středa 15.10.2014 09:37, Clio
S doporučením Clia II lze souhlasit, protože hlavně po faceliftu s 1,2 16V velmi dobré auto do města a okolí. Oni obecně frantíci a italové umějí mnohem lépe malé auta (viz. např. i Puntu II), a platí, že čím větší auto v jejich podání, tím víc problémů.
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Středa 15.10.2014 10:29, Paralelní dotaz
Koukám, že tady stejný dotaz běží po dvou kolejích se společnými znaky.
Clio není špatné a možná bych pak navrhl ještě Thálii, která je na tom podobně (Clio s baťohem).
Nicméně i tak si myslím, že při deklarovaném nájezdu se budete průměrně pohybovat mezi 5-6 tKč/měsíc s ročním nájezdem 15 tkm (VŠ není ani 10 měsíců). Zhodnoťte, zda to utáhnete.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1047
datum registrace09.10.2008
Středa 15.10.2014 13:22, RE: Paralelní dotaz
David V napsal:
Koukám, že tady stejný dotaz běží po dvou kolejích se společnými znaky. Clio není špatné a možná bych pak navrhl ještě Thálii, která je na tom podobně (Clio s baťohem). Nicméně i tak si myslím, že při deklarovaném nájezdu se budete průměrně pohybovat mezi 5-6 tKč/měsíc s ročním nájezdem 15 tkm (VŠ není ani 10 měsíců). Zhodnoťte, zda to utáhnete.


Tady se Davide docela pleteš, Thalia není ani tak Clio s Batohem, jako spíše Logan s lepší antikorozní úpravou. Při konstrukci Clia Renault použil jiné, podstatně kvalitnější komponenty. Rozdíly najdeš na první pohled i uvnitř, např. ovladače pod volantem.
reagovat
BMW528i
počet příspěvků372
datum registrace07.01.2013
Středa 15.10.2014 13:29, RE: Paralelní dotaz
Pavlik napsal:
David V napsal:
Koukám, že tady stejný dotaz běží po dvou kolejích se společnými znaky. Clio není špatné a možná bych pak navrhl ještě Thálii, která je na tom podobně (Clio s baťohem). Nicméně i tak si myslím, že při deklarovaném nájezdu se budete průměrně pohybovat mezi 5-6 tKč/měsíc s ročním nájezdem 15 tkm (VŠ není ani 10 měsíců). Zhodnoťte, zda to utáhnete.
Tady se Davide docela pleteš, Thalia není ani tak Clio s Batohem, jako spíše Logan s lepší antikorozní úpravou. Při konstrukci Clia Renault použil jiné, podstatně kvalitnější komponenty. Rozdíly najdeš na první pohled i uvnitř, např. ovladače pod volantem.


no, ale technologicky je to clio... motor brzdy nápravy... takže provozní náklady budou clio
Já bych doporučil Punto II bud 1,2i nebo pokud to má být nafta tak 1,9d nemá turbo na vstřiky ani čerpadla netrpí a nemá dvouhmotu. v puntu docela dobře pojede a nebudou s ním problémy. spotřeba se bude motat kolem 5l a cena bude tak 40 za rozmuný kus s klimou a za 20 se doladí nedostatky.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1047
datum registrace09.10.2008
Středa 15.10.2014 13:59, RE: Paralelní dotaz
BMW528i napsal:
Pavlik napsal:
David V napsal:
Koukám, že tady stejný dotaz běží po dvou kolejích se společnými znaky. Clio není špatné a možná bych pak navrhl ještě Thálii, která je na tom podobně (Clio s baťohem). Nicméně i tak si myslím, že při deklarovaném nájezdu se budete průměrně pohybovat mezi 5-6 tKč/měsíc s ročním nájezdem 15 tkm (VŠ není ani 10 měsíců). Zhodnoťte, zda to utáhnete.
Tady se Davide docela pleteš, Thalia není ani tak Clio s Batohem, jako spíše Logan s lepší antikorozní úpravou. Při konstrukci Clia Renault použil jiné, podstatně kvalitnější komponenty. Rozdíly najdeš na první pohled i uvnitř, např. ovladače pod volantem.
no, ale technologicky je to clio... motor brzdy nápravy... takže provozní náklady budou clio Já bych doporučil Punto II bud 1,2i nebo pokud to má být nafta tak 1,9d nemá turbo na vstřiky ani čerpadla netrpí a nemá dvouhmotu. v puntu docela dobře pojede a nebudou s ním problémy. spotřeba se bude motat kolem 5l a cena bude tak 40 za rozmuný kus s klimou a za 20 se doladí nedostatky.


Clio má s Thalií společný prakticky jen motor (1,2 55kw) a přední nápravu. Zadní náprava je jiná včetně naladění (pravda, jsou na ní stejné bubnové brzdy). Jízdně je Clio o pořádný kus před Thalií. Každé se také vyrábí na jiné lince v jiném státu.
Jinak punto II je celkem doporučitelné s výjimkou podstatně horší bezpečnosti proti srovnatelnému Cliu. Spotřeba okolo 5 litrů u "historického" dieselu namontovaného v "tenisáku" také není kdovíjaká výhra - Clio jezdí s onou benzínovou 1,2 55kw velice svižně (do nějakých 100-110 km/h) a přitom spotřebuje také okolo 5 litrů. A jak píše Zdeny60, servis i pojistka doslova za hubičku.
reagovat
David V
počet příspěvků1863
datum registrace16.05.2007
Středa 15.10.2014 14:23, RE: Paralelní dotaz
Pavlik napsal:
BMW528i napsal:
Pavlik napsal:
David V napsal:
Koukám, že tady stejný dotaz běží po dvou kolejích se společnými znaky. Clio není špatné a možná bych pak navrhl ještě Thálii, která je na tom podobně (Clio s baťohem). Nicméně i tak si myslím, že při deklarovaném nájezdu se budete průměrně pohybovat mezi 5-6 tKč/měsíc s ročním nájezdem 15 tkm (VŠ není ani 10 měsíců). Zhodnoťte, zda to utáhnete.
Tady se Davide docela pleteš, Thalia není ani tak Clio s Batohem, jako spíše Logan s lepší antikorozní úpravou. Při konstrukci Clia Renault použil jiné, podstatně kvalitnější komponenty. Rozdíly najdeš na první pohled i uvnitř, např. ovladače pod volantem.
no, ale technologicky je to clio... motor brzdy nápravy... takže provozní náklady budou clio Já bych doporučil Punto II bud 1,2i nebo pokud to má být nafta tak 1,9d nemá turbo na vstřiky ani čerpadla netrpí a nemá dvouhmotu. v puntu docela dobře pojede a nebudou s ním problémy. spotřeba se bude motat kolem 5l a cena bude tak 40 za rozmuný kus s klimou a za 20 se doladí nedostatky.
Clio má s Thalií společný prakticky jen motor (1,2 55kw) a přední nápravu. Zadní náprava je jiná včetně naladění (pravda, jsou na ní stejné bubnové brzdy). Jízdně je Clio o pořádný kus před Thalií. Každé se také vyrábí na jiné lince v jiném státu.Jinak punto II je celkem doporučitelné s výjimkou podstatně horší bezpečnosti proti srovnatelnému Cliu. Spotřeba okolo 5 litrů u "historického" dieselu namontovaného v "tenisáku" také není kdovíjaká výhra - Clio jezdí s onou benzínovou 1,2 55kw velice svižně (do nějakých 100-110 km/h) a přitom spotřebuje také okolo 5 litrů. A jak píše Zdeny60, servis i pojistka doslova za hubičku.


Já to myslel tak, že jde o levné auto na bázi Clia, ne že jsou to konstrukčně shodné vozy. To by taky Thalia nebyla tak levná.
reagovat
AnderN
počet příspěvků53
datum registrace09.05.2007
Středa 15.10.2014 14:42, RE: Paralelní dotaz
Pavlik napsal:
Jinak punto II je celkem doporučitelné s výjimkou podstatně horší bezpečnosti proti srovnatelnému Cliu.

Řekli v EuroNCAP? Doporučuji pohovořit s hasiči, kteří vyjíždějí stříhat nešťastníky z vraků po nehodách. Postavit auto, které obstojí v laboratorním testu není totéž, jako postavit auto, které ochrání posádku při libovolné náhodné, ale skutečné nehodě. A Renaulty patří mezi ty, které jsou výborně postavené na předepsaný test. Tím nikoho neodrazuji, Renault není nebezpečný. Spousta jiných značek je na tom podobně nebo hůř.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 16.10.2014 23:10, RE: Vlastní zkušenost
Zdeny60 napsal:
Řešil jsem levné auto pro dceru pro začátek, aby se naučila jezdit a abych nermusel hned paltit desetitisíce do oprav. První volba byla zde doporučovaný Yaris. Sehnat auto za přesně stejnou částku, jakou sis stanovila, v ČR nelze. Objel jsem jich asi 7 a pak jsem to vzdal. Vše byly vraky - havarované, rezavé jak lišky, nefunkční klima, vybydlený vnitřek. Zvýšil jsem tedy limit na 90.000Kč. Ani zde jsem nevybral auto, které by mi (v roce 2012, tedy před 2 lety sedlo). Nyní pobouřím celý zbytek automobilového světa a uvedu, že jsem koupil Renault Clio 1,2 z roku 2005. Stručně - dodnes nelituji ani já, ani dcera. Já s tím lítám do práce, když nemám firemní auto, dcera po kamarádkách. Za dva roky jsme s tím nalítali asi 15000km, nyní má auto ca 100000km. Servis byl jediný - nefunkční palubní zástrčka pro nabíjení telefonu - oprava zdarma v Renaultu Jinak běžbný servis = rozvody hned po koupi preventivně, a pak klasika - oleje, filtry. Auto je pozink a to velmi dobrý, takže na rozdíl od Yarie 9 let staré Clio nemá ani náznak koroze, z důvodu špatné pověsti značky se nekrade (ovšem lidé jsou zblblíci a netučí, že Clio je nejlépe postavý renault v historii značky a má skutečně minimální poruchovst) a servis je lehce dostupný. Co se týká nákladů: spotřeba s 80% skákáním po městě je pod 6/100, mimo město jsem schopen já jet za 5,1/100, dcera asi neumí řadit, takže ona jezdí za 6,5. Pojistak je "zadarmo", pneu jsou ty nejlevnějí Barumky za 1000/ks. Co vís si přát? PS: osobně zčínám s Cliem jezdit radši, nežý se svým Infiniti či manželčiným Subaru, protože jedu v klidu na nákup do Kaufu a je mi (skoro) fuk, když mi někdo odře nárazník. Být to u Infiniti, tak mě mrskne... Takže asi tak. Jo a ještě detail - klima v CLiu je opravdu schopná uchladit auto i v létě, protože Francouzi v tomto směru mají opravdu značné rzervy - jak jsem se přesvědčil v letech 1995-2009, kdy jsemjezdil výhradně na služebních pežotech v Itálii. BNerte to jen jako tip, nic nikomu nevnucuji a očekávám smrš´t odsouzeníhodných komentářů Ale naftu za tyto peníze fakt neber, to mi ty prachy radši pošli na účet.-)


Yaris rezne? Měli jsme Yaris 2. generace (co se vyrábí od roku 2005) 6 let a neměl nikde stopu koroze. Bourané kusy jsou samozřejmě často rezaté.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1110
datum registrace28.11.2008
Čtvrtek 16.10.2014 23:14, RE: Paralelní dotaz
AnderN napsal:
Pavlik napsal:
Jinak punto II je celkem doporučitelné s výjimkou podstatně horší bezpečnosti proti srovnatelnému Cliu.
Řekli v EuroNCAP? Doporučuji pohovořit s hasiči, kteří vyjíždějí stříhat nešťastníky z vraků po nehodách. Postavit auto, které obstojí v laboratorním testu není totéž, jako postavit auto, které ochrání posádku při libovolné náhodné, ale skutečné nehodě. A Renaulty patří mezi ty, které jsou výborně postavené na předepsaný test. Tím nikoho neodrazuji, Renault není nebezpečný. Spousta jiných značek je na tom podobně nebo hůř.


Domnívám se že EuroNCAP je pořád mnohem víc vypovídající test o bezpečnosti aut než vycházet z informací typu: znám člověka co se v hospodě s hasičem bavil o bezpečnosti aut.
reagovat
Teinka
počet příspěvků12
datum registrace14.10.2014
Neděle 19.10.2014 14:05, Děkuji Vám za vaše poznatky.
Ano, studuji VŠ, ale už jen letos. Chtěla jsem se zeptat co si myslíte o RENAULT MEGANE 1.5Dci?
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Neděle 19.10.2014 14:33, dci
někteří mě ukamenují, ale upřímně vám radím vyhnout se motorům dci (zvlášť 1,5 dci) velkým obloukem.
renault megane - osobně bych si ho nevybral, není to zrovna etalon spolehlivosti - zkušenosti kolegů z práce jsou takové, že by vystačili snad i na knížku
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.