0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké auto pro manželku na denní ježdění do práce cca 12km tam a totéž zpět?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
robils
počet příspěvků6
datum registrace04.01.2013
Sobota 02.07.2016 19:36, Jaké auto pro manželku na denní ježdění do práce cca 12km tam a totéž zpět?
Zdravím kolegy řidiče - řešímě problém jaké auto viz. nadpis. Doteď Polo 1.9 SDi r.v. 97, ale je už na s..ku shnilé. Usoudil jsem, že asi netřeba diesel. Rok výroby od cca 2003 - není striktní podmínkou stejně jako cena do 30.000. Nabízí se Punto, Clio, Saxo, Fiesta, Corsa, P106, Hyundai Atos, Daewoo Matiz a Ford Ka - těch je naprosto nejvíc a s nejméně najetými kilometry. Asi to sloužilo jako druhé auto v rodině a nákupní taška. Možné i Suzuki Swift, ale to je už asi docela archaismus - pochází někdy z roku 1988. Jdo o nejnižší provozní náklady a spolehlivost - ani ne až tak významně o pohodlí, těch 2 x 12 km se dřív jezdilo i v Trabantu
reagovat
Michal 22
počet příspěvků51
datum registrace09.10.2008
Neděle 03.07.2016 19:15, Je to o štěstí
Já sháněl něco podobného na dojíždění stejné vzdálenosti. Nakonec jsem vzal Twingo snad 2001 za 35.000,- prý bez investic. Týden po koupi jsem musel nechat udělat zadní brzdy, protože teklo prase a hned 4.000 v pytli. Pak mi hlodavci rozkousali káble, praskla pružina,... To jen, abyste věděl, co vás čeká Ale hlavně že to není vůbec shnilé a jezdí to za 5,5 litru.

Konkrétní model se poradit nedá. Je třeba si uvědomit, že u předchozího majitele to s největší pravděpodobností bylo auto na dojetí a tak nesmí překvapit nutnost rozsáhlejšího servisu. Vyhnout se votuzeným kouskům po omladině. Asi bych minul koncern PSA a to z důvodu zadní nápravy - pouze pokud je prokazatelně po repasi (nějakých 8.000,- Kč výměným způsobem). U Clia s obyčejnou 1,2 se nemá moc co pokazit, je to překvapivě spolehlivý model s dobrou odolností proti korozi. Renault ale trápí praskající pružiny napříč modely, není to však finančně ruinující. Oproti pověrám je spolehlivé i Punto. Je tam nějaký problém s posilovačem řízení, ale to už je snad také repasovatelné.

Doporučuji k prostudování speciál Světa motorů Ojetiny - aktuální číslo je o veteránech do 100.000 a je tam rozepsána 206, Clio i Punto.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků933
datum registrace08.09.2009
Pondělí 04.07.2016 07:45, Ježdění do práce
Vyjádřím se k Renaultu Clio 1,2 r.v. 2005:
jelikož toto auto dostala dcera k jakýmis narozeninám, po 4 letech o něm mohu napsat jen to, že to byla setsakra dobrá koupě. Ad koroze - po 11 letech - nula. Nikde ani Ň-parkuje se venku, jezdí se denodenně do prácer. Trasy do práce: dcera 3+3km každý den mimo volna. Motor nebere olej, dlouhodobá spotřeba 5,7. Dělaly se rozvody (asi 4,5tCZK), přední brzdy loni komplet - cca 4tCZK (kotouče, desky) a jinak se mění olej. Nikdy žádná porucha, auto chytá na drb v -20°C. Horší topení - malý motor neprodukuje tolik tepla, takže v zimě se člověk moc neohřeje. Za to výborná klima.

Ježdění do práce je silně subjektivní záležitost. Člověk má přijet do práce duševně vyrovnán s úsměvem na rtech. proto například moje žena jezdila léta SUbaru legacy s 2litrem, nyní jezdí v Infiniti G37 s 3,7 20+20km každý den. Od té doby, co jezdí s I. přichází domů lépe naladěná
reagovat
robils
počet příspěvků6
datum registrace04.01.2013
Pondělí 04.07.2016 09:04, Ford Ka
No pokud se dá to subaru či infiniti pořídit do 30.000 (dám i 35.000) tak sem s ním. Ale vážně - žádný názor na ten Ford Ka? Zdá se mi nejdostupnější - je jich v relaci od roku 2003 a do cca 30.000 Kč výrazně nejvíc a s nejméně najetými kilotry a to docela podstatně. Děkuji
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Pondělí 04.07.2016 10:28, RE: Ford Ka
robils napsal:
No pokud se dá to subaru či infiniti pořídit do 30.000 (dám i 35.000) tak sem s ním. Ale vážně - žádný názor na ten Ford Ka? Zdá se mi nejdostupnější - je jich v relaci od roku 2003 a do cca 30.000 Kč výrazně nejvíc a s nejméně najetými kilotry a to docela podstatně. Děkuji


Starý Káčka mají dost velký problémy s korozí, tam si moc nepomůžete. Souhlas se Zdenym, benzínový Clio bude vhodný, bohatě stačí 1,2 (starší 43, nebo 16v 55kW). Sice má R o cca 30% dražší náhr díly než ostatní fr. produkce, ale při tomhle nájezdu je to zanedbatelný.
reagovat
Luken
počet příspěvků6
datum registrace02.03.2016
Pondělí 04.07.2016 10:42, Honda Jazz
Před měsícem jme řešili totéž. Koupili jsme Hondu Jazz z roku 2004. Cena sice vyšší (84000,-), ale spolehlivost těchto autíček je až neuvěřitelná. Ještě bych vyzdvihl variabilitu interiéru, kde zadní sedačky sklopíte do jedné roviny s dnem kufru. Netvrdím, že dříve zmíněné značky aut jsou lepší nebo horší volba, ale v okamžiku, kdy jsem Hondu objevil v bazaru bylo rozhodnuto.
Šťastnou ruku při výběru.

reagovat
Zdeny60
počet příspěvků933
datum registrace08.09.2009
Pondělí 04.07.2016 13:22, RE: Ford Ka
robils napsal:
No pokud se dá to subaru či infiniti pořídit do 30.000 (dám i 35.000) tak sem s ním. Ale vážně - žádný názor na ten Ford Ka? Zdá se mi nejdostupnější - je jich v relaci od roku 2003 a do cca 30.000 Kč výrazně nejvíc a s nejméně najetými kilotry a to docela podstatně. Děkuji


To byl samosebou vtip. Káčko jsem kdysi viděl odstrojený - byly sundaný ty otřesný zadní plastový blatníky. Pod nimi to bylo na kaši. Já bradši auto, na které je dobře vidět, co se kde děje. Když plasty, tak určitě ne lemy a prahy. pod nimi se drží sůj a jak vímě, pracovní uta se moc neošetřují. Pak už bývá většinou pozdě.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků671
datum registrace09.05.2007
Pondělí 04.07.2016 15:22, RE: Jaké auto pro manželku na denní ježdění do práce cca 12km tam a totéž zpět?
robils napsal:
Zdravím kolegy řidiče - řešímě problém jaké auto viz. nadpis. Doteď Polo 1.9 SDi r.v. 97, ale je už na s..ku shnilé. Usoudil jsem, že asi netřeba diesel. Rok výroby od cca 2003 - není striktní podmínkou stejně jako cena do 30.000. Nabízí se Punto, Clio, Saxo, Fiesta, Corsa, P106, Hyundai Atos, Daewoo Matiz a Ford Ka - těch je naprosto nejvíc a s nejméně najetými kilometry. Asi to sloužilo jako druhé auto v rodině a nákupní taška. Možné i Suzuki Swift, ale to je už asi docela archaismus - pochází někdy z roku 1988. Jdo o nejnižší provozní náklady a spolehlivost - ani ne až tak významně o pohodlí, těch 2 x 12 km se dřív jezdilo i v Trabantu


Punto, clio, corsa, případně getz nebo yaris - a pak už jen vybírat podle stavu, to už není v tomhle věku a stáří o modelu, ale o tom, co to auto prožilo. A je nutné se smířit s tím, že v daném věku komponenty dožívají i stářím, takže tu a tam to něco bude chtít. Na všech těch autech se dá většina věcí vyřešit v rozsahu několika korun po pár tisícovek (i výměna katalyzátoru za nový se vejde do 10 tisíc, nic dražšího se stát ani nemůže (kromě totálky)). Určitě bych vybíral auto s klimatizací, jakkoliv to může být zdroj problémů a zvyšuje to cenu.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1051
datum registrace19.08.2015
Pondělí 04.07.2016 15:27, RE: Jaké auto pro manželku na denní ježdění do práce cca 12km tam a totéž zpět?
robils napsal:
Zdravím kolegy řidiče - řešímě problém jaké auto viz. nadpis. Doteď Polo 1.9 SDi r.v. 97, ale je už na s..ku shnilé. Usoudil jsem, že asi netřeba diesel. Rok výroby od cca 2003 - není striktní podmínkou stejně jako cena do 30.000. Nabízí se Punto, Clio, Saxo, Fiesta, Corsa, P106, Hyundai Atos, Daewoo Matiz a Ford Ka - těch je naprosto nejvíc a s nejméně najetými kilometry. Asi to sloužilo jako druhé auto v rodině a nákupní taška. Možné i Suzuki Swift, ale to je už asi docela archaismus - pochází někdy z roku 1988. Jdo o nejnižší provozní náklady a spolehlivost - ani ne až tak významně o pohodlí, těch 2 x 12 km se dřív jezdilo i v Trabantu


Zdravím, 12km jde opravdu dojet v čemkoliv, akorát bych si svou drahou polovičku více chránil před nenadálými karamboly. Takže za mě Renault Megane I 1.4/1.6 poslední rok výroby 2002. Dobrý motor, pohodlný, na svou dobu parádní výbava a bezpečnost. Je třeba si dát pozor na elektriku, ale to si vyzkoušíte při koupi. Nekupoval bych auto jen o pár procent lepší než máte, vzal bych něco jako Megane, kterým získáte o třídu lepší auto, ABS, 4xAirbag, klimatizace jsou standardem, takže manželka si bude lebedit.... Cena náhradních dílů z druhovýroby je lidová, Megane I patří k ještě jednoduchým autům, opraví ho kde kdo
reagovat
Giorgio
počet příspěvků671
datum registrace09.05.2007
Pondělí 04.07.2016 16:18, RE: Jaké auto pro manželku na denní ježdění do práce cca 12km tam a totéž zpět?
BobanHTP napsal:
robils napsal:
Zdravím kolegy řidiče - řešímě problém jaké auto viz. nadpis. Doteď Polo 1.9 SDi r.v. 97, ale je už na s..ku shnilé. Usoudil jsem, že asi netřeba diesel. Rok výroby od cca 2003 - není striktní podmínkou stejně jako cena do 30.000. Nabízí se Punto, Clio, Saxo, Fiesta, Corsa, P106, Hyundai Atos, Daewoo Matiz a Ford Ka - těch je naprosto nejvíc a s nejméně najetými kilometry. Asi to sloužilo jako druhé auto v rodině a nákupní taška. Možné i Suzuki Swift, ale to je už asi docela archaismus - pochází někdy z roku 1988. Jdo o nejnižší provozní náklady a spolehlivost - ani ne až tak významně o pohodlí, těch 2 x 12 km se dřív jezdilo i v Trabantu
Zdravím, 12km jde opravdu dojet v čemkoliv, akorát bych si svou drahou polovičku více chránil před nenadálými karamboly. Takže za mě Renault Megane I 1.4/1.6 poslední rok výroby 2002. Dobrý motor, pohodlný, na svou dobu parádní výbava a bezpečnost. Je třeba si dát pozor na elektriku, ale to si vyzkoušíte při koupi. Nekupoval bych auto jen o pár procent lepší než máte, vzal bych něco jako Megane, kterým získáte o třídu lepší auto, ABS, 4xAirbag, klimatizace jsou standardem, takže manželka si bude lebedit.... Cena náhradních dílů z druhovýroby je lidová, Megane I patří k ještě jednoduchým autům, opraví ho kde kdo


Bobane, už jsem ti to psal dříve - větší auto nemusí být lepší. Když někdo vybírá v segmentu mini a malých aut (A a B), tak možná prostě větší, nižší střední (C) nechce. Jsou lidé, kterým už takové auto přijde velké, nechtějí se s tím stresovat, možná s tím objektivně v práci nemohou nebo nechtějí parkovat (úzká parkovací místa), o něco více to žere, povinné ručení je dražší apod. (v součtu drobných je to několik tisíc ročně). Navíc je to o generaci starší auto než ta auta malá (clio II, corsa C, punto II), a to může být důležité z pohledu antikorozní ochrany, kdy reálně mohou být bezpečnější než mégane (nevím, jak přímo on, ale odvozený scénic na korozi teda trpěl dost, a to i po faceliftu + 1.6 žrala olej).
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1051
datum registrace19.08.2015
Středa 06.07.2016 23:18, Megane není velký :-)
Ahoj, Megane je velký cca jako Golf IV, takže žádný koráb to není. Mám dva kamarády co mají Megane I 1.6 a olej to nebere a koroze minimální(auto jsou z Itálie), hlavně dobře opravitelné...
Rovněž mám kamarádku co má Scénica I 1.6 a ten olej bere, vypadá to na problém samotného Scénicu, ne Megane. Někdy stačí jiná varianta motoru a ze spolehlivého se stává aušus , příkladem je HTP motor a jeho různé verze...
A teď proč za mě Megane: asi před rokem rodiče mého kamaráda byli nabouráni arogantním podnikatelem v drahém SUV, který si krátil zatáčku s protisměru, takže čelní střet. Megane rodičů byl r.v. 1998! , přesto sepnul airbagy a posádku ochráníl, ikdyž předek byl úplně rozšrotován. Podnikatel v SUV samozřejmě ok, nesnažil se ani pomoct. Mít v této situaci Fiat Punto, Renault Clio, Hundai Getz tak nevím no

reagovat
Giorgio
počet příspěvků671
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 07.07.2016 06:22, RE: Megane není velký :-)
BobanHTP napsal:
Ahoj, Megane je velký cca jako Golf IV, takže žádný koráb to není. Mám dva kamarády co mají Megane I 1.6 a olej to nebere a koroze minimální(auto jsou z Itálie), hlavně dobře opravitelné...Rovněž mám kamarádku co má Scénica I 1.6 a ten olej bere, vypadá to na problém samotného Scénicu, ne Megane. Někdy stačí jiná varianta motoru a ze spolehlivého se stává aušus , příkladem je HTP motor a jeho různé verze...A teď proč za mě Megane: asi před rokem rodiče mého kamaráda byli nabouráni arogantním podnikatelem v drahém SUV, který si krátil zatáčku s protisměru, takže čelní střet. Megane rodičů byl r.v. 1998! , přesto sepnul airbagy a posádku ochráníl, ikdyž předek byl úplně rozšrotován. Podnikatel v SUV samozřejmě ok, nesnažil se ani pomoct. Mít v této situaci Fiat Punto, Renault Clio, Hundai Getz tak nevím no


Ty toho nevíš víc. Mégane I je dle tehdejší metodiky Euro NCAP lepší jen o 4-5 bodů (platí před i po faceliftu, testovány byly obě verze) na čelním nárazu, to už je při dnešním stáří těch aut dávno jinak na úkor konkrétního stavu a rozhodně to nebude o tom, že mégane na rozdíl od clia všecko vychytá. A oproti cliu II je mégane I delší o 45 cm a širší o 7 cm, což je fakt dost (hlavně na té délce (4,2 vs. 3,7 m)). Navíc neustále podsouvat "bezpečnost" většího auta je mimo, to tu nakonec všichni budou jezdit tankem. Za 30 klacků si tazatel koupí nějaké staré volvo nebo mergl, protože ty minimální náklady na provoz určitě můžou ustoupit pocitu bezpečí a pohodlí a všichni si budou čvachtat, že. :)
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.