zpět
 

diskuze k tématu: Jake Auto na dálnice do 150tis.

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady
Hedi
počet příspěvků3
datum registrace02.07.2017
Čtvrtek 12.04.2018 21:40, Jake Auto na dálnice do 150tis.
Dobrý den, hledám spolehlivé (!!) auto na každodenní dojíždění do práce (100km denně). 70km dálnice a zbytek město a okrsky + nákupy do města, apod. Jezdím sama, žádný náklad.

* Do 150tis.
* Benzín
* Na pohodlí, výbavě nezáleží (ale taková klima se hodí..) - hlavní je, aby bylo spolehlivé.
* R.v. od 2009

Nyní mám Roomster 2007 1.2 HTP a obávám se, že to chudák motůrek nezvládne.. (pokud někdo mě potěší a vyvrátí mi to, budu jen ráda).

Děkuji za typy.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků559
datum registrace16.10.2016
Pátek 13.04.2018 11:41, RE: Jake Auto na dálnice do 150tis.
citace:
reakce na: Hedi, 12.04.2018 21:40 (Dobrý den, hledám spolehlivé ( ...)


Pokud chcete podobně praktické auto jako je roomster, tak bych zvolil Berlingo/Partner druhé generace s motorem 1.6 80 kw (pozor motor se přestal dělat 2010, jeho nástupce již není tak spolehlivý). Nebude to na dálnici výkonové žádná hitparáda ale myslím že pro nenáročného uživatele dostačující.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků985
datum registrace19.08.2015
Pátek 13.04.2018 12:25, RE: Jake Auto na dálnice do 150tis.
citace:
reakce na: Hedi, 12.04.2018 21:40 (Dobrý den, hledám spolehlivé ( ...)


Dobrý den, celkově mi sedí pro Vás jednoznačne VW Golf VI (2010+) s atmosférickým(bez turba) motorem 1.4. Tento vůz je nadstandarně spolehlivý, pohodlný a dokonce mezi jednoduchými motory má i příznivou spotřebu. Pokud Vám stačí i menší vůz, berte bez váhání i menšího bratříčka VW Polo 2010+ se stejným motorem 1.4 bez turba.
Tyhle auta nereziví, drží si cenu, patří na špici v bezpečnosti a jsou i komfortní na delších cestách. Vůbec se nebraňte mechanické klimatizaci, je o řád spolehlivější

Pak je tu malé MPV na bázi Golfu, jmenuje se Golf+, můžete si dovolit i 2008+ ročníky a opět berte benzínové motory 1.4 nebo 1.6 bez turba, i ten slabší bohatě stačí.

A teď ten HTP motor Měl jsem HTP motor ve Fábii první i druhé generace a u obou začly bez varování problémy cca kolem 130000km a pak už to šlo ráz na ráz. Připomínám, že jsem vozy kupoval jako nové a měly nadstandardní servis(jsem členem klubu HTP, kde jsme si nešťastníci pomáhali jak mohli) Proto doporučuji Roomster HTP prodat. Zkuste i sama, jen se výhybejte bazarům jako 3A a pod, kde Vám řeknou směšnou částku, jsou to prostě překupníci. Lepší už to je u nějakého Škoda dealera, ale zkuste jich více, někdy je rozdíl i 15000kč jako jsem měl já!

Držím palec! Těch aut na výběr je daleko více, ale poměr spolehlivost/komfort/bezpečnost je nejlepší prostě u Golfu a Pola s motorem 1.4.
Zkuste nejdříve hledat u VW dealerů...
reagovat
rbiciste
počet příspěvků35
datum registrace30.09.2011
Pátek 13.04.2018 14:36, RE: Jake Auto na dálnice do 150tis.
Pokud jezdíte denně 100 kilometrů do práce a ještě z toho kus po dálnici, tak by mi více dával smysl naftový motor.
např. https://www.tipcars.com/fiat-bravo/liftback/nafta/fiat-bravo-1-6-mtj-easy-88-kw-14094053.html
https://www.tipcars.com/fiat-bravo/hatchback/nafta/fiat-bravo-1-6-jtd-16v-m-jet-cr-1-maj-15675023.html
Za mě ideál je střední třída (Bravo, Golf) a naftový motor s objemem 1.6. Výběr na Vás, může to být Peugeot, FIAT, Alfa, Ford, Opel cokoliv, které se Vám bude líbit zvenku i uvnitř.
Radovan

citace:
reakce na: Hedi, 12.04.2018 21:40 (Dobrý den, hledám spolehlivé ( ...)
reagovat
Hedi
počet příspěvků3
datum registrace02.07.2017
Pátek 13.04.2018 20:10, Díky za tipy
Zdravim, jste moc hodní, děkuji vám za rychlé reakce.

Asi z vlastní zkušenosti bych už nešla do naftového motoru (jedině v případě zcela nového). Situace se může pracovně kdykoliv klidně změnit, a nafotvy na krátké trasy vylučuji.

Na ten golf se podívám, doteď jsem ho docela přehlížela, asi kvůli tomu, že mám za to, že Golfa (být novsiho) mají mladí frajirci, turuji to a nedávají mu takovou péči. Ale na druhou stranu, 1.4 by si takový asi nepořídili :))

Rozhodně odmítám Francouze a Italy, po zkušenostech.

A s tím HTP souhlasím, za pár km budu mít 130k km, a už se to pomalu sere (ztrácí výkon, cuka se, atd).

Pokud budete mít další tipy, klidně pište, ještě jednou díky!:)
reagovat
Valnoha
počet příspěvků303
datum registrace03.01.2011
Pátek 13.04.2018 22:24, RE: Díky za tipy
citace:
reakce na: Hedi, 13.04.2018 20:10 (Zdravim, jste moc hodní, děkuj ...)

Golf je peknej, ale 1,4 budes po dalnici brzda praveho pruhu a 1,6 neni uplne spatna volba byt se jedna o konstrukcne 25 let starej motor tak bych se mu z duvodu vyssi ceny vyhnul. Mrknul bych na T. Auris, O.astra, F.focus
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků559
datum registrace16.10.2016
Sobota 14.04.2018 07:01, RE: RE: Díky za tipy
v tom případě bych volil Toyotu Auris, i vzhledem k tomu že spolehlivost je u vás na prvním místě
reagovat
rbiciste
počet příspěvků35
datum registrace30.09.2011
Sobota 14.04.2018 08:26, RE: Díky za tipy
citace:
reakce na: Hedi, 13.04.2018 20:10 (Zdravim, jste moc hodní, děkuj ...)

Pokud je to takhle, tak tohle mi přijde naprosto ideální:
https://www.tipcars.com/opel-astra/hatchback/benzin/opel-astra-j-hb-1-6-enjoy-85kw-8042241.html

Na Golfa budete stát někde frontu a úpřímně řečeno kolem roku 2009 ty jejich benzíny bylo dost otřesné. Pokud chcete jít do 1.4 16V, tak to na té dálnici uštvete. Nebo aspoň já bych tak dopadl. :) TSI motory kolem toho roku mají konstrukční vadu s řetězem rozvodů. Tuším, že to snad vyřešili po roce 2011.
Já mám s italskými auty dobré zkušenosti.

Radovan

reagovat
BobanHTP
počet příspěvků985
datum registrace19.08.2015
Pondělí 16.04.2018 14:40, Golf 1.4i stačí i na dálnici
Ahoj, měl jsem týden Golf VI 1.4 z půjčovny a opravdu stačil na dálnici pokud nejčastěji jedete dva v autě. Co je dobré, spotřeba neroste do závratných výšek a hlavně odhlučnění s komfortem je o třídu výše. Říkám to jako fanda Fordu Focus II, který jsem měl několik let a to facelift 2009 a který je při 130km/h už hlučný.

Kdyby byl větší rozpočet, tak doporučím 1.0 Ecoboost všemi deseti
To ale platí pro koncernové motory 1.2 TSI, který je ok v Golfu od roku 2012. Malé turbomotory jsou tiché na dálnici a berou cca 6l-6,5l, na okreskách 5-5,5l. Jenže rozpočet se posouvá výše

Nyní mám R. Megane III 1.6 74kw , skvělé pohodlné auto, ale pří dálníčních rychlostech je hlučné, neumím si představit jezdit s ním dálnici každý den. Existuje silnější verze 1.6 s 6 kvaltem, ale tam už může zlobit pár věcí, dokonce převodovka není úplně bezproblémová.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.