0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
Jaysonek
počet příspěvků1
datum registrace22.08.2023
Úterý 22.08.2023 21:55, Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
Zdravím ,přišel jsem si pro radu, jelikož už nevím co vybrat. Chtěl bych si koupit auto (nejspíš ojetinu) tak do 300 000 , ideálně za 250 ať něco zbyde na servis. Jezdím skoro každý den 80km tam a 80 zpátky, převážně po dálnici a o víkendu max do obchodu, nebo na menší výlet. Prvně mě napadl Hyundai i30 jenže ten je prej na dálnici líný a celkem hlučný,pak mě napadl Golf 7 2.0 TDI ale snad všechny mají na bazarech nalítané 150-200tkm a toho se celkem bojím, protože bych rád aby auto pár roků vydrželo a slnebylo nonstop v servisu,pak mě ještě napadl Focus ST , Kia Ceed a bůh ví co ještě, jenže u těch moc zkušeností nemám tak celkem váhám jestli by to mělo cenu. Proto se obracím sem a doufám že se tu najde někdo zkušenější, kdo by mi dokázal dát aspoň tip, nebo rovnou dobře poradil. Předem díky za každou odpověď.
reagovat
Verny_2013
počet příspěvků106
datum registrace26.08.2014
Sobota 26.08.2023 17:51, RE: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
citace:
reakce na: Jaysonek, 22.08.2023 21:55 (Zdravím ,přišel jsem si pro ra ...)


Levnější alternativa k Dieselu je tovární CNG, Golf či Octavie se určitě dají sehnat do 125000 Km s cenou do 300 Tis i od autorizovaného dealera. Je to buď 1,4 TSi 81 Kw s manálem 6°, nebo DSG. 1,5 TSi 96 Kw opět to samé. Osobně bych šel do té 1,4. má plnohodnotnou nádrž na benzín a Octavie dokonce víceprvek. Jezdí se 1-1,5 Kč/Km dle aktuální ceny CNG. Kultura jízdy je mnohem komfornější a tišší než oba diesely.
reagovat
gottak
počet příspěvků208
datum registrace10.06.2010
Pondělí 28.08.2023 14:00, RE: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
citace:
reakce na: Jaysonek, 22.08.2023 21:55 (Zdravím ,přišel jsem si pro ra ...)


Tak na 80 km tam a zase 80 km zpátky, to už se vyplatí ten diesel VW Golf 2.0 TDI, 110 kW, s nájezdem 150 tkm bych se toho nebál, s lehkou nohou není problém za 5 litrů, a odhlučnění uvnitř je velmi dobré, ale uznávám že benálu se nevyrovná. Plusem je 320 Nm moment, na dálnici točí při 130 km/hod 2100 na 6, takže paráda pro dálniční letce.
reagovat
Emko
počet příspěvků3
datum registrace29.08.2023
Úterý 29.08.2023 08:02, RE: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
citace:
reakce na: Jaysonek, 22.08.2023 21:55 (Zdravím ,přišel jsem si pro ra ...)


Zdravíčko, řeším podobný problém. Taky dojíždím cca 150 km denně. Nakonec po dlouhé úvaze jsem vybral 3 favority: Renault Megáne 1,5 dci (81KW); Škoda Octavia 2,0 tdi (104KW) a VW Golf 2,0 tdi (104 KW). Nejvíc mě asi oslovil Megáne, který má lepší antikorozní ochranu, než koncern. Navíc se s ním dá jezdit mezi 4,5 - 5l...
reagovat
Pepanek
počet příspěvků45
datum registrace16.01.2022
Úterý 29.08.2023 11:24, RE: RE: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
citace:
reakce na: Emko, 29.08.2023 08:02 (Zdravíčko, řeším podobný probl ...)


A s koncernem v uvedené motorizaci se jezdí za podstatně víc?
reagovat
Emko
počet příspěvků3
datum registrace29.08.2023
Úterý 29.08.2023 11:43, RE: RE: RE: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
citace:
reakce na: Pepanek, 29.08.2023 11:24 (A s koncernem v uvedené motori ...)


To určitě ne, ale byl jsem se podívat na X Octavek i Golfů a vesměs všechny byly rezavé a to byly 8-9 let starý auta a najeto do 120tis km. Tak mě to překvapilo...
reagovat
gottak
počet příspěvků208
datum registrace10.06.2010
Středa 30.08.2023 06:29, RE: RE: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
citace:
reakce na: Emko, 29.08.2023 08:02 (Zdravíčko, řeším podobný probl ...)


Megane určitě není špatný, ale ten moturek je slabý, jen 81kW , to vysvětluje nižší spotřebu proti 2.0 TDi.
BTW je to taky 6 kvalt?
OSobně si myslím, že objem ničím nenahradíš, a zkus se projet 1.5 DCi a pak 2.0 TDi, ten rozdíl je dost markantní....
reagovat
Emko
počet příspěvků3
datum registrace29.08.2023
Středa 30.08.2023 06:53, RE: RE: RE: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
citace:
reakce na: gottak, 30.08.2023 06:29 (Megane určitě není špatný, ale ...)


jj, je to 6 kvalt. Já bych ho chtěl jako druhý auto do rodiny a na dojíždění, takže mi o jde hlavně o to, aby auto bylo spolehlivé a mělo rozumnou spotřebu. Na svižnou jízdu mám už doma něco jiného
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Středa 30.08.2023 08:28, RE: RE: RE: RE: Jaké auto do 300k na každodenní delší trasy
citace:
reakce na: Emko, 30.08.2023 06:53 (jj, je to 6 kvalt. Já bych ho ...)


Měl jsem megane III grandtour jako služební 6 let. Najel jsem s ním cca 160tkm.
Motor 1,5dci, rok 2015, verze motoru 81kW s přídomkem energy - měl startstop, inteligentní dobíjení, trochu větší kroutící moment, ale taky delší převodovku. za celou dobu toho auta jsem si počítal a zapisoval reálnou spotřebu dle dotankování.
Na dálnici jsem měl běžný průměr 5,5 - 6 litrů. Na tempomat jsem jezdil obvykle 140kmh, nejčastěji jezdím mezi Brnem a Vyškovem, kde je extrémní provoz. Často ten tempomat nejde ani zapnout a často jsem v tomhle provozu musel používat plný výkon. K tomu se tady často popojíždí a někdy postává v kolonách.
U té verze energy s prodlouženýma kvaltama je nepříjemně dlouhý první a druhý převodový stupeň - je třeba si zvyknout, že někdy je potřeba na kruháči nebo křižovatce podřadit až na jedničku i v rychlostech okolo 10kmh... Na druhou stranu na dálnici auto při těch tachometrových 140kmh točilo jen lehce nad 2000 otáček.
Dohledal jsem si schválně i tu tabulku spotřeb - můj rekord byl 4,93 l/100km, dlouhodobý průmer za celou dobu užívání auta 5,5 l/100kmh a nejhorší spotřeba byla 6,16 l/100km.

Dvoulitrová nafta bude na dálnici mít více síly a těžit z většího objemu. Nebude se muset tak moc namáhat a spotřeba na dálnici bude podobná. 1,5dci má velkou výhodu v celkem jednoduché konstrukci a velké spolehlivosti. K tomu se jedná o jezky kultivovaný motor.
Nemá smysl moje reálné spotřeby porovnávat s čísly, která ukazují palubní počítače, protože podle palubáku v Meganu jsem většinou jezdil pod 5 litrů... Stejně tak moje složení tras spotřebu negativně ovlivňuje.
To rozhodování, zda megane 1,5dci nebo koncern 2,0tdi je ovlivněno tím, jak moc a jakým stylem se má s tím autem jezdit po dálnici. Protože na dálnici může té patnáctistovce docházet dech a navíc tam nenabídne lepší spotřebu. Ve všem ostatním je IMHO lepší, a navíc se Megany prodávají i velmi dobře vybavené za trochu lepší peníze než octávky.

Jinak v rozpočtu 300kkč bude spíš Megane IV než mnou chválený Megane III. V něm motor dostal ADblue a kromě větší složitosti je ve všem lepší než ve starším meganu - lepší dynamika, spotřeba, kultivovanost. Měl jsem ho párkrát půjčený jako náhradní vůz, když byl můj v servisu a nestačil jsem se divit, jaký pokrok ten motor udělal...
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.