citace:
reakce na: Emko, 30.08.2023 06:53 (jj, je to 6 kvalt. Já bych ho ...)
Měl jsem megane III grandtour jako služební 6 let. Najel jsem s ním cca 160tkm.
Motor 1,5dci, rok 2015, verze motoru 81kW s přídomkem energy - měl startstop, inteligentní dobíjení, trochu větší kroutící moment, ale taky delší převodovku. za celou dobu toho auta jsem si počítal a zapisoval reálnou spotřebu dle dotankování.
Na dálnici jsem měl běžný průměr 5,5 - 6 litrů. Na tempomat jsem jezdil obvykle 140kmh, nejčastěji jezdím mezi Brnem a Vyškovem, kde je extrémní provoz. Často ten tempomat nejde ani zapnout a často jsem v tomhle provozu musel používat plný výkon. K tomu se tady často popojíždí a někdy postává v kolonách.
U té verze energy s prodlouženýma kvaltama je nepříjemně dlouhý první a druhý převodový stupeň - je třeba si zvyknout, že někdy je potřeba na kruháči nebo křižovatce podřadit až na jedničku i v rychlostech okolo 10kmh... Na druhou stranu na dálnici auto při těch tachometrových 140kmh točilo jen lehce nad 2000 otáček.
Dohledal jsem si schválně i tu tabulku spotřeb - můj rekord byl 4,93 l/100km, dlouhodobý průmer za celou dobu užívání auta 5,5 l/100kmh a nejhorší spotřeba byla 6,16 l/100km.
Dvoulitrová nafta bude na dálnici mít více síly a těžit z většího objemu. Nebude se muset tak moc namáhat a spotřeba na dálnici bude podobná. 1,5dci má velkou výhodu v celkem jednoduché konstrukci a velké spolehlivosti. K tomu se jedná o jezky kultivovaný motor.
Nemá smysl moje reálné spotřeby porovnávat s čísly, která ukazují palubní počítače, protože podle palubáku v Meganu jsem většinou jezdil pod 5 litrů... Stejně tak moje složení tras spotřebu negativně ovlivňuje.
To rozhodování, zda megane 1,5dci nebo koncern 2,0tdi je ovlivněno tím, jak moc a jakým stylem se má s tím autem jezdit po dálnici. Protože na dálnici může té patnáctistovce docházet dech a navíc tam nenabídne lepší spotřebu. Ve všem ostatním je IMHO lepší, a navíc se Megany prodávají i velmi dobře vybavené za trochu lepší peníze než octávky.
Jinak v rozpočtu 300kkč bude spíš Megane IV než mnou chválený Megane III. V něm motor dostal ADblue a kromě větší složitosti je ve všem lepší než ve starším meganu - lepší dynamika, spotřeba, kultivovanost. Měl jsem ho párkrát půjčený jako náhradní vůz, když byl můj v servisu a nestačil jsem se divit, jaký pokrok ten motor udělal...