0
zpět
 

diskuze k tématu: Santa fe nebo Captiva

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, vše o spotřebě, automobilky, korejská vozidla, americká vozidla, typ vozidla, osobní
dawe
počet příspěvků1
datum registrace07.06.2016
Úterý 07.06.2016 07:39, Santa fe nebo Captiva
Dobrý den,chtěl bych poradit jaký vůz koupit,jestli Santa fe nebo Captivu. Naftový motor a
automatická převodovka. Rozpočet by byl 200000kč.
Díky za názory.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Středa 08.06.2016 07:21, RE: Santa fe nebo Captiva
dawe napsal:
Dobrý den,chtěl bych poradit jaký vůz koupit,jestli Santa fe nebo Captivu. Naftový motor a automatická převodovka. Rozpočet by byl 200000kč.Díky za názory.


než je koupíte koukněte se na ceny náhradních dílů - z některých cen se dělá mdlo a to se týká obou značek / speciálně spojková sada a dvouhmotový setrvačník, filtry dpf, vstřiky/ . U chevroletu bych vzal benzín 2.4 125 kW s manuálem - jde snadno přestavět na LPG a dlouhodobě ho snáší dobře a je spolehlivý. Naftové motory 2.0 VCDi jsou servisní noční můra, mají nevhodně navrženou manuální převodovku /příliš krátkou/ a motory se za to mstí rychlým opotřebením a pár fatálními závadami. Po faceliftu je to 2.2 VCDi zpřevodované lépe, ale drahý servis zůstává. Automaty tak krátké převody nemají, ale k servisu přidávají klasickou automatovou údržbu /a dvouhmotový setrvačník mají taky../.
U santa fe je jedinou volbou 2.2 CRDi. Celkově je spolehlivější než Chevrolet, ale servis zadarmo také nemá.
Obě auta mají chatrnou karoserii a po několika letech vevnitř drnčí a kroutí se. Oba mají pohon 4x4 elmag spojkou, která je spolehlivá, ale pro trvalé nasazení v blátě nic moc...
nevím co s autem plánujete dělat, ale kouknul bych se spíš na Kiu Sorento první gen. která má odolnější mechaniku než oba vaši favorité. Jejich slabinou je vstřikování ale to jde servisovat v únosných mezích.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 10.06.2016 13:19, Santa Fe
Dobrý den,

otec má Sante Fe r.v. 2007, kupoval ho jako nové, jezdí s ním 9 let a najeto teď má 216 000 km. Motor 2.2 CRDi, 114 kW (myslím). Za 200 000 Kč byste podle mě koupil právě něco takového.

Dosud to bylo velmi spolehlivé auto bez jakýchkoli vážnějších poruch. Otázka je, zda to tak bude i na dále... Je tam původní turbo, vstřiky, spojka, dvouhmota, čerpadlo... Všechny tyto komponenty už můžou být na hranici své životnosti, těžko říct. Aktuálně (minulý rok) mu odešlo el. ovládání předních sedadel, tzn. nelze nastavovat výšku/sklon sedadla, sklopení opěrky apod. Opravit to nejde - musí se koupit celé nové sedadlo.

Určitě se s tím autem zkuste projet, mi osobně třeba naprosto nesedí design interiéru a použité materiály, vypadá to hrozně lacině a nekvalitně, uvnitř jde slyšet vrzání a tření plastů o sebe. Řízení je velmi nekomunikativní a tupé, řazení gumové, necitlivé, dlouhé dráhy řadící páky. V zatáčkách se auto naklání jak kačena, ale to bude asi problém všech vyšších aut. Otec tam má kožené sedadla které nemají vůbec žádné boční vedení a v zatáčkách člověk vyklouzává neustále ven. Celkově když s tím vždycky jedu, tak mám takový nedobrý pocit nestability a "nekontroly". Oproti mému Mondeu MK4 (ale i předchozímu MK3) obrovský rozdíl.

Poměr cena/výkon asi není špatná, ale podle mě je (nebo spíše v té době BYL) Hyundai stále hoodně pozadu za evropskými a japonskými značkami - především co se týče zpracování interiéru a jízdních vlastností.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pátek 10.06.2016 14:41, ix55
To se změnilo s další generací, která byla označovaná jako ix55. Ta naopak funguje velmi dobře, je obří, dobře vypadá a nekazí se. Problé je, že za uváděnou cenu ji nekoupíte.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Pátek 10.06.2016 22:54, RE: ix55
brin napsal:
To se změnilo s další generací, která byla označovaná jako ix55. Ta naopak funguje velmi dobře, je obří, dobře vypadá a nekazí se. Problé je, že za uváděnou cenu ji nekoupíte.


iX 55 je evropská verze amerického Hyundaie VeraCruz a ne pokračovatel řady SantaFe. To ale nic nemění na tom, že je to podstatně spolehlivější model než než SantaFe. Problém je, že u něj jsou udržovací náklady na hladině odpovídající jeho ceně jako nového auta. Za 200000 to nebude žádný hilight. . .
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Sobota 11.06.2016 09:56, U nás
U nás nicméně byla vydávána za nástupce Santa Fe. Že není, to už je jiná věc. Ale spolehlivější je podstatně. NIcméně je pravda, že údržba za hubičku nebude a za 200000 Kč to bude vyžilý střep, i přes svoji relativní odolnost.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.