0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetý Hyundai i30 – jaký diesel pod kapotu vybrat?

kategorie zařazení tématu: korejská vozidla
michalst
počet příspěvků6
datum registrace22.04.2010
Pátek 27.06.2014 08:55, i30
Zdravim, i30 v kombíku mám jako služební, dokonce jsem tu psal i recenzi po 100000 km. Mám nejslabší 1.6 CRDi s 66kw. Teď momentálně mám najeto necelých 160000 a stále bez výraznějších problémů. Jediné co jsem řešil byla klouzající spojka, ale tu mi vyměnili v záruce komplet . Pak akorát kotouče, destičky a jedna tyčka stabilizátoru, taktéž vyměněná v záruce. Mě osobně to auto překvapuje pro svůj zatím bezproblémový vcelku náročný provoz. Co bych naopak vytknul je kvalita některých materiálů uvnitř(zejména "kožený" potah volantu a řadičky) a slabý výkon, ve vyšších rychlostech mu už znatelně dochází dech. Proto kdybych si auto vybíral já a ne firma, tak bych šel do silnějšího 2.0 CRDi... Tak přeju šťastnou ruku při výběru...
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pondělí 30.06.2014 12:07, 1,6 CRDi
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
reagovat
Falewick
počet příspěvků25
datum registrace07.09.2011
Pondělí 30.06.2014 12:56, 1.6
Z hlediska spolehlivosti určitě 1.6, dvoulitr to vyšší dynamikou nevyváží.
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Úterý 01.07.2014 08:25, RE: 1,6 CRDi
Paul napsal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...

reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Úterý 01.07.2014 10:47, RE: 1,6 CRDi
radek.slivaFB napsal:
Paul napsal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...


EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Úterý 01.07.2014 12:40, RE: 1,6 CRDi
Paul napsal:
radek.slivaFB napsal:
Paul napsal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....


Koncernová 1,6 TDI samozřejmě dvouhmotový setrvačník má, minimálně ve verzi 77 kw je vždy na palubě.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pátek 04.07.2014 05:59, ředění oleje
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Pátek 04.07.2014 08:52, RE: ředění oleje
Fanda napsal:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.


dvě možná vysvětlení příčiny:
- filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede"
- změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě
případně kombinace obou
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Pátek 04.07.2014 11:13, RE: ředění oleje
xtrox napsal:
Fanda napsal:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
dvě možná vysvětlení příčiny: - filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede" - změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě případně kombinace obou


Jezdí se stále stejně,pravda je že po dálnici jezdím zhruba dvakrát do měsíce 160 km tam a nazpět,zbytek jsou spíš kratší cesty,ale na častější regenerace to nevypadá,nezbývá než to sledovat.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 04.07.2014 11:43, RE: ředění oleje
Fanda napsal:
xtrox napsal:
Fanda napsal:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.
dvě možná vysvětlení příčiny: - filtr je natolik zanesen, že auto "více regeneruje než jede" - změnil jsme styl provozu a jezdíte více po městě případně kombinace obou
Jezdí se stále stejně,pravda je že po dálnici jezdím zhruba dvakrát do měsíce 160 km tam a nazpět,zbytek jsou spíš kratší cesty,ale na častější regenerace to nevypadá,nezbývá než to sledovat.


Kratší cestou pro diesel vnímám cokoliv pod 20 km v létě a pod 30 km v zimě.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Neděle 06.07.2014 10:39, RE: ředění oleje
Fanda napsal:
Je to necelý měsíc,co mi přehrávali řídící jednotku kvůli ředění oleje naftou při regeneraci filtru pevných částic.Rok a půl to fungovalo bez problémů,poslední tři měsíce přibývala nafta takovým způsobem,že se musel upustit olej. 1.6 CRDI 94 kw.


Jen podotknu, že upustit olej nestačí. Jestli byl naředěný naftou v takovém množství, je třeba ho vyměnit, tady se nic neušetří!
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Neděle 06.07.2014 10:41, RE: 1,6 CRDi
Pavlik napsal:
Paul napsal:
radek.slivaFB napsal:
Paul napsal:
V případě i30 bych šel určitě do 1,6. Je obecně považována za jeden z posledních povedených dieselů s co nejmenším počtem kazítek. EURO 4 nemá DPF, turba drží, vstřiky repasovatelné, a rozvody řešené řetězem, bez dvouhmotového setrváku. Jasně 2,0 pojede líp při zhruba stejné spotřebě, ale už má dvouhmotu, rozvody řemenem a je menší výběr. Podle mě zbytečně drahý motor v levném autě.
Přesně tak za klidný spánek stojí oželit 2.0... jinak 1.6 crdi bez dvouhmoty a FAPu je samozřejmě do roku 2010 pak už to bylo povinné...
EURO 5 bez FAPu bohužel nejde, ale pokud vím tak v 1,6 přibyl pouze ten (a nebývají s ním problémy), dvouhmota nepřibyla. Např. ani u 1,6 TDI dvouhmota není, ale to je jediná výhoda oproti 2,0 TDI CR, opačná situace než u hjondéé, to je ale jiné téma....
Koncernová 1,6 TDI samozřejmě dvouhmotový setrvačník má, minimálně ve verzi 77 kw je vždy na palubě.


Jo má, omlouvám se za mystifikaci, spletl jsem si model...
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.