zpět
 

diskuze k tématu: Hyundai i30, Kia Ceed kombi v benzínu...

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, dovoz vozidel, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla, italská vozidla, korejská vozidla, americká vozidla, typ vozidla, osobní a terénní, volná diskuze
Haďák
počet příspěvků6
datum registrace02.02.2017
Čtvrtek 02.02.2017 07:07, Hyundai i30, Kia Ceed kombi v benzínu...
Ahoj,

chci si koupit ojeté kombi, rozhodně v bnezínu. Na můj budoucí nájezd je nafta bezpředmětná. Najezdím cca 10-15k km za rok po silnicích 1. třídy, okreskách a město, plánuji dvakrát do roka výlet ze západu Čech na Moravu. Jelikož je v plánu i rodina sháním se po kombících. Zaujaly mě výše uvedené, avšak nebráním se ani dalším variantám. Dopředu říkám, že Škodu OI+OII a veškeré VW vylučuji ze svého hledáčku, není zase tak vysoký rozpočet. Ten se pohybuje mezi 100+150k Kč. S tím, že v tom bych asi rovnou spláchl i prvotní servis. Budu rád za každý typ a názor na veškerá vozidla a samozřejmě jejich doporučené motorizace. Děkuji všem za typy!
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků947
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 02.02.2017 10:30, Raději Ford Focus II
Ahoj Korejce I30 a Ceed první generace nijak nehaním, zejména se Ceedem jsem něco najezdil i na dálnici apod, jenže sám mám doma Ford Focus II 1.6 Duratec a to je o velký skok výše.
Pokud jsi velmi nenáročný řidič, tak vem, co je v nejlepší kondici a nehleď na značku. Pokud ale vyžaduješ i komfort, dobrý odolný podvozek, přesné řízení a řazení, tak jednoznačně Focus je volba číslo 1.
Když to shrnu:
1. Focus má lepší podvozek - lépe tlumí nerovnosti, lépe drží i při extrémním manévru(já se nedávno vyhýbal jelenovi na cestě), odolnost podvozku patří na špici v segmentu
2. Řízení - není umělé jako u korejců, je velmi přesné se zpětnou vazbou, servo se nekazí
3. Řazení - opět o třidu výše než Korejci - přesné, rychlé, návykové
4. Bezpečnost - Focus je globální auto, které musí projít i americké crash testy a je to znát.
5. Výbava - za stejnou cenu seženeš Focus v mnohem lepší výbavě, prakticky vždy ESP, což považuji za standard, 6xaribag, klima atd..., jako bonus EDS(uzávěrka dif.)
6. CENY NÁHRADNĆH DÍLŮ AŽ POLOVIČNÍ u Focusu
7. Motor 1.6 Duratec patří mezi nejspolehlivější atmosférické motory staré gardy, je jednoduchý, snese i LPG, mám hned několik kolegů s nájezdem hodně přes 200tis. km a stále vše ok. Celkovou spotřebu ale budeš mít kolem 7l, tam jsou koreji kapánek lepší.
reagovat
Haďák
počet příspěvků6
datum registrace02.02.2017
Čtvrtek 02.02.2017 11:11, RE: Raději Ford Focus II
BobanHTP napsal:
Ahoj Korejce I30 a Ceed první generace nijak nehaním, zejména se Ceedem jsem něco najezdil i na dálnici apod, jenže sám mám doma Ford Focus II 1.6 Duratec a to je o velký skok výše.Pokud jsi velmi nenáročný řidič, tak vem, co je v nejlepší kondici a nehleď na značku. Pokud ale vyžaduješ i komfort, dobrý odolný podvozek, přesné řízení a řazení, tak jednoznačně Focus je volba číslo 1.Když to shrnu:1. Focus má lepší podvozek - lépe tlumí nerovnosti, lépe drží i při extrémním manévru(já se nedávno vyhýbal jelenovi na cestě), odolnost podvozku patří na špici v segmentu2. Řízení - není umělé jako u korejců, je velmi přesné se zpětnou vazbou, servo se nekazí3. Řazení - opět o třidu výše než Korejci - přesné, rychlé, návykové 4. Bezpečnost - Focus je globální auto, které musí projít i americké crash testy a je to znát. 5. Výbava - za stejnou cenu seženeš Focus v mnohem lepší výbavě, prakticky vždy ESP, což považuji za standard, 6xaribag, klima atd..., jako bonus EDS(uzávěrka dif.)6. CENY NÁHRADNĆH DÍLŮ AŽ POLOVIČNÍ u Focusu7. Motor 1.6 Duratec patří mezi nejspolehlivější atmosférické motory staré gardy, je jednoduchý, snese i LPG, mám hned několik kolegů s nájezdem hodně přes 200tis. km a stále vše ok. Celkovou spotřebu ale budeš mít kolem 7l, tam jsou koreji kapánek lepší.


Hmm, Focus mě nenapadl... Jaké tedy motory přesně by se daly označit za spolehlivé? Ty 1.6 s kolika KW? Ještě také od jakého roku hledat, aby vše bylo dobré
reagovat
MaxSand
počet příspěvků19
datum registrace02.02.2017
Čtvrtek 02.02.2017 14:14, RE: Raději Ford Focus II
Sám vlastním Focusa II 1.6 85 kw s LPG a můžu říct, že jsem spokojen. Kdybych nezačal jezdit jen dálnice, kde už mu chybí výkon, tak jako běžné přibližovadlo a při té ceně, za kterou se to aktuálně prodává, která je způsobena velkým množstvím dovozu z německa, kde je těch aut mraky, sám jsem si taky nechal dovézt :) tak asi na trhu nic moc lepšího neexistuje. Pokud ti jde o spotřebu, tak bych volil spíš 1.6 74kw, ta 85 mě na dálnici bere 9-10l, okrasky tak 7-8l. 74kw díky absenci variabilního časování je se spotřebou dle mého kolem 6-7l. Jinak mám najeto 186 tis. km, ve 113 tis. dotaženo z raichu ve 117 tis. namontován plyn. Za celou dobu mě nechalo ve štychu jen jednou, když mi odešlo palivové čerpadlo. Díly dražší, ale nijak zásadně, než u koncernovky, ale to asi bude u všech aut. Prostě škodovek je u nás hodně a díly jsou díky tomu levné. Hlavně nekupuj 1.6 v dieslu, spotřeba krásná ale výdrž katastrofální. Jinak všechny ostatní motory co se týče výdrže jsou v klidu. Ta 1.6, pokud se o ní staráš by měla vydržet cca 400 tis. Km, než bude potřebovat GO. Myslím že jakýkoliv ročník je v pohodě. Focus 1 byl "živější, protože byl o nějakých 100kg lehčí než Fo2. Vybírat Focusa teď, beru 2l a LPG

reagovat
BobanHTP
počet příspěvků947
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 02.02.2017 14:23, RE: Raději Ford Focus II
Haďák napsal:
BobanHTP napsal:
Ahoj Korejce I30 a Ceed první generace nijak nehaním, zejména se Ceedem jsem něco najezdil i na dálnici apod, jenže sám mám doma Ford Focus II 1.6 Duratec a to je o velký skok výše.Pokud jsi velmi nenáročný řidič, tak vem, co je v nejlepší kondici a nehleď na značku. Pokud ale vyžaduješ i komfort, dobrý odolný podvozek, přesné řízení a řazení, tak jednoznačně Focus je volba číslo 1.Když to shrnu:1. Focus má lepší podvozek - lépe tlumí nerovnosti, lépe drží i při extrémním manévru(já se nedávno vyhýbal jelenovi na cestě), odolnost podvozku patří na špici v segmentu2. Řízení - není umělé jako u korejců, je velmi přesné se zpětnou vazbou, servo se nekazí3. Řazení - opět o třidu výše než Korejci - přesné, rychlé, návykové 4. Bezpečnost - Focus je globální auto, které musí projít i americké crash testy a je to znát. 5. Výbava - za stejnou cenu seženeš Focus v mnohem lepší výbavě, prakticky vždy ESP, což považuji za standard, 6xaribag, klima atd..., jako bonus EDS(uzávěrka dif.)6. CENY NÁHRADNĆH DÍLŮ AŽ POLOVIČNÍ u Focusu7. Motor 1.6 Duratec patří mezi nejspolehlivější atmosférické motory staré gardy, je jednoduchý, snese i LPG, mám hned několik kolegů s nájezdem hodně přes 200tis. km a stále vše ok. Celkovou spotřebu ale budeš mít kolem 7l, tam jsou koreji kapánek lepší.
Hmm, Focus mě nenapadl... Jaké tedy motory přesně by se daly označit za spolehlivé? Ty 1.6 s kolika KW? Ještě také od jakého roku hledat, aby vše bylo dobré


Ahoj, v podstatě žádný benzínový motor není ve Focusu špatný. Mě stačí bohatě 1.6 74kw duratec, kdo chce více závodit, bere 1.8 nebo 2.0. Jinak existuje s proměnlivým časováním i 1.6 Ti-VCT 85kw, která by mělá lépe táhnout ve vyšších otáčkách, ale neřídil jsem ji.
Ty díly jsou na Ford levnější v porovnání s Korejci, jinak Škoda je má ještě trochu levnější, ale to platí jen pro originál díly, v druhovýrobě je to jedno, jen na Korejce skoro neseženeš.
reagovat
Haďák
počet příspěvků6
datum registrace02.02.2017
Pátek 03.02.2017 11:12, RE: Raději Ford Focus II
BobanHTP napsal:
Haďák napsal:
BobanHTP napsal:
Ahoj Korejce I30 a Ceed první generace nijak nehaním, zejména se Ceedem jsem něco najezdil i na dálnici apod, jenže sám mám doma Ford Focus II 1.6 Duratec a to je o velký skok výše.Pokud jsi velmi nenáročný řidič, tak vem, co je v nejlepší kondici a nehleď na značku. Pokud ale vyžaduješ i komfort, dobrý odolný podvozek, přesné řízení a řazení, tak jednoznačně Focus je volba číslo 1.Když to shrnu:1. Focus má lepší podvozek - lépe tlumí nerovnosti, lépe drží i při extrémním manévru(já se nedávno vyhýbal jelenovi na cestě), odolnost podvozku patří na špici v segmentu2. Řízení - není umělé jako u korejců, je velmi přesné se zpětnou vazbou, servo se nekazí3. Řazení - opět o třidu výše než Korejci - přesné, rychlé, návykové 4. Bezpečnost - Focus je globální auto, které musí projít i americké crash testy a je to znát. 5. Výbava - za stejnou cenu seženeš Focus v mnohem lepší výbavě, prakticky vždy ESP, což považuji za standard, 6xaribag, klima atd..., jako bonus EDS(uzávěrka dif.)6. CENY NÁHRADNĆH DÍLŮ AŽ POLOVIČNÍ u Focusu7. Motor 1.6 Duratec patří mezi nejspolehlivější atmosférické motory staré gardy, je jednoduchý, snese i LPG, mám hned několik kolegů s nájezdem hodně přes 200tis. km a stále vše ok. Celkovou spotřebu ale budeš mít kolem 7l, tam jsou koreji kapánek lepší.
Hmm, Focus mě nenapadl... Jaké tedy motory přesně by se daly označit za spolehlivé? Ty 1.6 s kolika KW? Ještě také od jakého roku hledat, aby vše bylo dobré
Ahoj, v podstatě žádný benzínový motor není ve Focusu špatný. Mě stačí bohatě 1.6 74kw duratec, kdo chce více závodit, bere 1.8 nebo 2.0. Jinak existuje s proměnlivým časováním i 1.6 Ti-VCT 85kw, která by mělá lépe táhnout ve vyšších otáčkách, ale neřídil jsem ji.Ty díly jsou na Ford levnější v porovnání s Korejci, jinak Škoda je má ještě trochu levnější, ale to platí jen pro originál díly, v druhovýrobě je to jedno, jen na Korejce skoro neseženeš.



Nu, takže se mi zúžil výběr tedy na Focuse a Škodu OII... Zeptám se, když vše vezmu kolem a kolem, jak jsou na tom tedy díly a servis Focus vs OII či OI?
reagovat
MaxSand
počet příspěvků19
datum registrace02.02.2017
Pátek 03.02.2017 11:20, RE: Raději Ford Focus II
Haďák napsal:
BobanHTP napsal:
Haďák napsal:
BobanHTP napsal:
Ahoj Korejce I30 a Ceed první generace nijak nehaním, zejména se Ceedem jsem něco najezdil i na dálnici apod, jenže sám mám doma Ford Focus II 1.6 Duratec a to je o velký skok výše.Pokud jsi velmi nenáročný řidič, tak vem, co je v nejlepší kondici a nehleď na značku. Pokud ale vyžaduješ i komfort, dobrý odolný podvozek, přesné řízení a řazení, tak jednoznačně Focus je volba číslo 1.Když to shrnu:1. Focus má lepší podvozek - lépe tlumí nerovnosti, lépe drží i při extrémním manévru(já se nedávno vyhýbal jelenovi na cestě), odolnost podvozku patří na špici v segmentu2. Řízení - není umělé jako u korejců, je velmi přesné se zpětnou vazbou, servo se nekazí3. Řazení - opět o třidu výše než Korejci - přesné, rychlé, návykové 4. Bezpečnost - Focus je globální auto, které musí projít i americké crash testy a je to znát. 5. Výbava - za stejnou cenu seženeš Focus v mnohem lepší výbavě, prakticky vždy ESP, což považuji za standard, 6xaribag, klima atd..., jako bonus EDS(uzávěrka dif.)6. CENY NÁHRADNĆH DÍLŮ AŽ POLOVIČNÍ u Focusu7. Motor 1.6 Duratec patří mezi nejspolehlivější atmosférické motory staré gardy, je jednoduchý, snese i LPG, mám hned několik kolegů s nájezdem hodně přes 200tis. km a stále vše ok. Celkovou spotřebu ale budeš mít kolem 7l, tam jsou koreji kapánek lepší.
Hmm, Focus mě nenapadl... Jaké tedy motory přesně by se daly označit za spolehlivé? Ty 1.6 s kolika KW? Ještě také od jakého roku hledat, aby vše bylo dobré
Ahoj, v podstatě žádný benzínový motor není ve Focusu špatný. Mě stačí bohatě 1.6 74kw duratec, kdo chce více závodit, bere 1.8 nebo 2.0. Jinak existuje s proměnlivým časováním i 1.6 Ti-VCT 85kw, která by mělá lépe táhnout ve vyšších otáčkách, ale neřídil jsem ji.Ty díly jsou na Ford levnější v porovnání s Korejci, jinak Škoda je má ještě trochu levnější, ale to platí jen pro originál díly, v druhovýrobě je to jedno, jen na Korejce skoro neseženeš.
Nu, takže se mi zúžil výběr tedy na Focuse a Škodu OII... Zeptám se, když vše vezmu kolem a kolem, jak jsou na tom tedy díly a servis Focus vs OII či OI?


Díly bych si troufal říci budou levnější u Škodovky. Prostě jsou líp dostupný. OI je dle mého nezničitelné, OII už má těch vymožeností víc a může se toho víc rozbít. Minimálně co se týká protikorozní ochrany, tak ta je u OI vyhlášená. Ale zase doporučuji dobré pojištění proti krádeži, protože ty Oktávky mizejí jedna za druhou. Po Fordu neštěkne pes a to protikorozní ochranu má taky výtečnou, zatím jsem na tom svém 11 letém Focusu nemusel nic problematického řešit.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.