0
zpět
 

diskuze k tématu: Honda Civic 2013: První jizdní dojmy

kategorie zařazení tématu: japonská vozidla
Zdeny60
počet příspěvků1232
datum registrace08.09.2009
Pátek 15.03.2013 13:01, Nová radost velká starost
Na tyto ódy jsem už velice opatrný spíše skeptický. Nemálo příkladů nám může sloužit z praxe. Pověstný super motro 1,5dCi od Renaultu, problematická řada TSI a jejich rozvodový mechanizmus atd...
SPíše mě zajímá, jakého věku se tento motor s 130Hp dožije? Toto auto je primárně koncipováno pro měststký provoz. to, že jej půl národa Evropy bude považovat za dálniční expres k cestám za prací z Polska do Hamburgu nebo v létě do CHorvatska a k tomu jako služebák, který jezd´í v heavy duty režimu, je věc jiná.

Já jsem technoskeptik a tvrdím, že nic malého ve strojařině se nevyrovná tomu velkému co do životnosti a spolehlivosti. Totéž bude i s takto výkoným dýzlem. Nevěřím, že výrobce (na rozdíl od konstruktéra) použil předepsané materiály na klíčové partie, aby se motor po 100tkm doslova nerozsypal. Viz nedávno zde na TC zveřejněný velmi realistický článel o vývoji a budoucnosti malých motorů. Sice dnes ještě slušná 1,6, ale za dva roky už jen 1,2 a pak bůhví co dál. A k tomu cena? "Od" 482 či kolika tisíc CZK??? No sorry, žádná láce tedy, za socku.
reagovat
V-tec
počet příspěvků14
datum registrace11.11.2008
Pátek 15.03.2013 18:12, RE: Nová radost velká starost
Vždy záleží na tom, jak se dotyčný k danému vozu chová, jak dodržuje předepsané výměny a údržbu a od toho se odvíjí i výdrž a životnost! Nicméně Honda motory, ať už benzínové či dieslové patří ke světové špičce, co se kvality i použité techniky týče, takže bych vůbec nepochyboval o této 1.6, že se po 100tis rozsype! Naopak to bude opět to nej mezi menšími diesly, stejně jako 2.2 iDtec mezi těmi klasickými! A přechod k menší kubatuře u Hondy nehrozí, u nich se na downsizing nehraje, tohle je spíše doména jiných nejmenovaných značek, jako je třeba VW apod. A motor 1.6 iDtec byl vyroben výhradně pro evropský trh,kde si místní trh menší diesly žádá! A cena odpovídá tomu, co za ty peníze dostaneš, tzn japan kvalitu a originalitu!
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 15.03.2013 21:25, RE: Nová radost velká starost
Zdeny60 napsal:
Na tyto ódy jsem už velice opatrný spíše skeptický. Nemálo příkladů nám může sloužit z praxe. Pověstný super motro 1,5dCi od Renaultu, problematická řada TSI a jejich rozvodový mechanizmus atd... SPíše mě zajímá, jakého věku se tento motor s 130Hp dožije? Toto auto je primárně koncipováno pro měststký provoz. to, že jej půl národa Evropy bude považovat za dálniční expres k cestám za prací z Polska do Hamburgu nebo v létě do CHorvatska a k tomu jako služebák, který jezd´í v heavy duty režimu, je věc jiná. Já jsem technoskeptik a tvrdím, že nic malého ve strojařině se nevyrovná tomu velkému co do životnosti a spolehlivosti. Totéž bude i s takto výkoným dýzlem. Nevěřím, že výrobce (na rozdíl od konstruktéra) použil předepsané materiály na klíčové partie, aby se motor po 100tkm doslova nerozsypal. Viz nedávno zde na TC zveřejněný velmi realistický článel o vývoji a budoucnosti malých motorů. Sice dnes ještě slušná 1,6, ale za dva roky už jen 1,2 a pak bůhví co dál. A k tomu cena? "Od" 482 či kolika tisíc CZK??? No sorry, žádná láce tedy, za socku.


Já jsem třeba s tím "super motorem" 1,5 dci 78 kw najel zatím 200 tisíc bez problému. Auto jede za 5,0-5,3 litru nafty a na rozdíl od vychvalovaných TDI z něj nebolí po 100 km jízdy hlava.
Ale částečná pravda je v těch žvástech ukrytá - vrací se doba, kdy motory a vůbec celá auta nebyla blbuvzdorná a mnohé záleželo na řidiči a jeho chování k technice.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.