0
zpět
 

diskuze k tématu: kontrola komprese na válcích u staršího turbomotoru

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, typ vozidla, osobní, volná diskuze
troniq
počet příspěvků1
datum registrace24.03.2019
Neděle 24.03.2019 10:43, kontrola komprese na válcích u staršího turbomotoru
Dobrý den,
chystám se obměnit vozový park v rodině. Dosud mám zkušenosti pouze s atmosférickými benzíny a vyhlídnuté vozy mají benzínové motory s turbem - jde o Volvo/Ford 2,5T 5V nebo Subaru 2,5T 4V - oba co tak vím jsou velmi spolehlivé, ale samozřejmě člověk neví co mají ve voze za sebou...
Několik lidí z okolí mi doporučovalo, když takový starší výkonnější turbo benzín, ať před koupí určitě nechám ověřit kompresi na válcích, zda není motor před KO.

Z toho vychází můj dotaz - řešil někdo podobné ověření funkčnosti motoru při koupi ojetiny? Jak ze soukromníkem tak s bazary?
Například vzít mechanika, odstrojit a změřit, nebo zajet do blízkého servisu a nechat změřit? Či po domluvě s prodávajícím, když je daleko (nebo jednáte s někým ze zahraničí), aby udělal v servise kontrolu, poslal fakturu a zprávu a vy poté přijedete pro vůz?

Nerad bych se spálil a řešit kontrolu až po koupi a potom se handrkovat s bývalým majitelem, že je motor před KO je špatné řešení...

Díky za všechny postřehy a zkušenosti, pokud někdo tímto procházel a takto ověřoval turbomotor...

Martin
reagovat
capslock
počet příspěvků260
datum registrace28.07.2007
Úterý 26.03.2019 09:56, RE: kontrola komprese na válcích u staršího turbomotoru
citace:
reakce na: troniq, 24.03.2019 10:43 (Dobrý den,chystám se obměnit v ...)


S původním majitelem jsem se domluvil na předkupní prohlídce vozu v autorizáku, samotná kontrola komprese zabrala cca 15 minut (VW TSI).
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků981
datum registrace08.09.2009
Úterý 26.03.2019 15:09, RE: kontrola komprese na válcích u staršího turbomotoru
citace:
reakce na: troniq, 24.03.2019 10:43 (Dobrý den,chystám se obměnit v ...)


POkud jde motor Subaru 2,5T turbo do kytek, tak zcela 100% ne kvůli tlakům. Jeho smrt nastává téměř vždy na zadřených ložiskách kliky resp. zkourcené hlavě/hlavách. Pokud nemáš nikoho, kdo ví, jak na Subaru, tak ruce pryč. Bohužel 2,5T trpí na tyto potíže. Když, tak radši staré 2,0T.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2019, všechna práva vyhrazena.