0
zpět
 

diskuze k tématu: Doporučíme použití protektorovaných pneumatik na Fordu Transit?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, pneu a disky, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 08:12, fajn odpověď
Ještě bych doplnil, že jediným rozumným využitím protektorů je naložit jimi Tranzita až po strop a vyrazit někam kde je o ně ještě zájem...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 08:37, RE: fajn odpověď
Alda napsal:
Ještě bych doplnil, že jediným rozumným využitím protektorů je naložit jimi Tranzita až po strop a vyrazit někam kde je o ně ještě zájem...
Kdyz muze ze strany pojistovny dojit ke kraceni plneni a maji tak spatne vlastnosti, proc je tedy vubec dovoleno je c CR prodavat? Bud splnuji nejake podminky kvality a pak ani pojistovna by nemela nic namitat, a nebo nejsou schopny splnit urcite podminky a pak bych je v CR zakazal. Stejne tak jako treba nektere cinske pneu, ktere jsou na urovni protektoru, ty bych taky zakazal. Proboha lidi, treba Barum neni tak predrazeny a porad je to lepsi nez nejaky protektor. Me se jinak dobre osvedcily Bridgestone, cenove nekde mezi barum a Continentalem s Michelinem a pritom jejich kvalita i vydrz je hodne slusna.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 09:15, RE: fajn odpověď
mufik.martin napsal:
Kdyz muze ze strany pojistovny dojit ke kraceni plneni a maji tak spatne vlastnosti, proc je tedy vubec dovoleno je c CR prodavat? Bud splnuji nejake podminky kvality a pak ani pojistovna by nemela nic namitat, a nebo nejsou schopny splnit urcite podminky a pak bych je v CR zakazal. Stejne tak jako treba nektere cinske pneu, ktere jsou na urovni protektoru, ty bych taky zakazal. Proboha lidi, treba Barum neni tak predrazeny a porad je to lepsi nez nejaky protektor. Me se jinak dobre osvedcily Br...
skvělá odpověď na ´´skvělou´´ otázku. protektory nikdy. jednou jsem koupil auto na protektorech, je to tak 13 let zpátky, starej Escort. při jízdě po dálnici se najednou auto začalo chovat jako lowrider, houpalo se a vlnilo v nepravidelném rytmu. zastavil jsem abych zjistil o co jde a na gumách jsem našel boule-došlo k tzv. separaci a mezi navulkanizovaný plášť a původní pneu se dostal vzduch což vytvořilo na běhounu ale i jinde boule. domů jsem jel potom tři hodiny dvacetikilometrovou rychlostí a modlil se ať to nepraskne. takže protektory doporučuji pouze pro milovníka adrenalinových zážitků. jsou to vyhozené peníze, 100x lepší je nejlevnější Debica která je cenově o 10-20% dražší. navíc céčkové gumy stojí již kolem 1400/kus v 15´´, v 16´´ je to kolem dvojky. na tom se nedá ušetřit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 10:30, jak pro koho
Tak já mám na to svůj trochu odlišný názor. Jezdím dodávkama cca 11 let, mám jich ve firmě několik od pikapů do max 3,5tuny. Nevím jak s plněním od pojišťovny, to mne zatím zaplaťbůh nikdy nepostihlo, ale u mne se má věc asi takhle.. Na pikapy, nebo dodávky s kterými jezdím každý den, bych si protektory nikdy nedal kvůli hluku a cenově se to prostě taky nevyplatí, ale jinak není problém. Za to na záložní dodávku která najede tak do 15 tisíc za rok, nebo ani to ne, klidně. Koupím jen zimní a stačí. Nechci dělat reklamu, ale od Vraníka mám docela dobré zkušenosti, pokud mají dostatek kordů a neprojde jim kontrolou nějaký šunt..i to se stalo. Pak je to ruleta a boule na předku byla, reklamace naprosto v pohodě. Používám je na Boxeru a jsem s nima i tak dost spokojenej pro jízdní vlastnosti v zimě. Už se nejednou stalo, že mne vytáhly z neřešitelné situace, mají dobrý vzorek. Ale hlučí víc než neprotektor. Na druhé straně, protektory rozhodně nedoporučuju pro ty, co rádi přetahují 3,5t celkovou. Tohle prostě časem nevydrží a začnou se dělat boule i tak nebo se mi odtrhl kus vzorku. Na občasné přetížení jen nové pneu, vím, že jsem to přeložil, ale do 3,5 naprosto v pohodě, a nedám na ně dopustit...S těmihle spokojenost, ale co dávají do marketů do akcí na osobáky, to jsou fakt šunty jak s gumy do školy, ještě týden jsem měl černé ruce, jak jsem je kupoval pro otce a už nikdy:o) Jo a protože kupuju pneu dost často, tak bych vám přál ty reklamačky na zaručeně značkové pneu. Aktuálně jdu reklamovat neprotektory Vredestein, které mají takovou výrobní vadu kordu, že nejdou ani vyvážit. Takže protektory ano, ale jak které a do daleko mírnějších podmínek provozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 11:55, Protektory - 100% ne
Na protektorech jsem jezdil jen na škodě 120. Po zkušenosti že to hučí, loupe se to, dělají se boule jsem od toho upustil. Ale je pravda že to byl vždy zimní vzorek.
Pak jsem u strýce nějaký čas jezdil na autě, kde byly letní protektory provedené za studena. (na původní gumy při ojetí, letních) Dodávka Ford tranzit. Auto prázdné jelo ok, jen bylo hlučnejší. Naložené se dost špatně drželo v jednom směru při rychlosti nad stovkou. Nakonec kdy bylo v celkové hmotnosti asi 3.600kg praskly obě zadní gumy naráz po cca 6.000 km nájezdu. Přední šly dozadu a dopředu nové. Najezd těchto pneu byl jen 27.000km , pak se opět koupili nové. tím experiment skončil. Nové vydržely 60.000km. A protektor je o kolik levnější? o 30%-40%. Stejně se to nevyplatí, ani podle nájezdu. Osobně bych je fakt aspoň na předek nedával.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 14:10, zase šetření na nesprávném místě
Představa, že se na řítí plně naložená a nekontrolovaná dodávka v protisměru není příjemná ani pro chlapa jedoucího samotného v Q7 (natož ženskou v pidi mini s děckem). Nevím, proč má někdo potřebu šetřit pár stovek (i kdyby tisícovek) na tak důležité věci a ještě drze chtít požehnání od redaktora Tipcars. Myslím, že to auto si na sebe vydělává a při těch km co ročně najede a projede nafty jsou pneu skoro drobné. A pokud musí majitel Transitu opravdu šetřit na gumách, proč raději nekoupí lehce jeté značkové? Stačí obejít pár vrakovišť, kouknout na net.... Možná ho vyjdou levněji než protektory a kvalita a hlavně bezpečnost úplně někde jinde.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 15:31, Zbytečne strašíte lidi
Odpověď na dotaz je hezky napsaný, ale nemůžu se ubránit dojmu že autor naposledy měl na autě protektory před 30lety za časů Š120. Ano před 30 lety protektory opravdu za nic nestály a byly i nebezpečné, dneska ovšem jsou technologie úplně jinde a běžný řidič rozdíly mezi průměrnou gumou a protektorem od seriozní firmy vůbec nepozná. Dobré zkušenosti jsou s protektory od Vraníka, jezdí na nich i spoustu taxikářů a rozdíly nejsou při např. 16" gumách tak zanedbatelné jak autor píše.
Zimní protektory od Vraníka jsem měl na autě a jízdní vlastnosti byly srovnatelné např. s Barumkama, byly hlučnější a rychleji se sjíždí a určitě mají větší valivý odpor.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 22:23, RE: jak pro koho
kamil321 napsal:
Tak já mám na to svůj trochu odlišný názor. Jezdím dodávkama cca 11 let, mám jich ve firmě několik od pikapů do max 3,5tuny. Nevím jak s plněním od pojišťovny, to mne zatím zaplaťbůh nikdy nepostihlo, ale u mne se má věc asi takhle.. Na pikapy, nebo dodávky s kterými jezdím každý den, bych si protektory nikdy nedal kvůli hluku a cenově se to prostě taky nevyplatí, ale jinak není problém. Za to na záložní dodávku která najede tak do 15 tisíc za rok, nebo ani to ne, klidně. Koupím jen zimní a stač...
Užitkáčů mám celkem 7, ale ani na nouzovku bych protektor nedal. Zimní na "celoprovoz" jo, ale protektory nikdy. Mám zimní + letní na kompletech, minimální práce, díky neextrémnímu nájezdu dokupuju max 2-4 gumy před každou sezónou. Ceny nových jsou tak směšné, že ani nemá cenu vymejšlet kraviny. Pozn. - používám Hankook a Pirelli...rozumnej poměr výkon/cena.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 22:27, RE: Zbytečne strašíte lidi
ctverak napsal:
Odpověď na dotaz je hezky napsaný, ale nemůžu se ubránit dojmu že autor naposledy měl na autě protektory před 30lety za časů Š120. Ano před 30 lety protektory opravdu za nic nestály a byly i nebezpečné, dneska ovšem jsou technologie úplně jinde a běžný řidič rozdíly mezi průměrnou gumou a protektorem od seriozní firmy vůbec nepozná. Dobré zkušenosti jsou s protektory od Vraníka, jezdí na nich i spoustu taxikářů a rozdíly nejsou při např. 16" gumách tak zanedbatelné jak autor píše.
Zimní protek...
Petr-Tipcars: Hezké, ale rizika popsaná v článku platí stále. Otázka ceny je pro mne v tuto chvíli na vedlejší koleji, neexistuje výpočet, který mi ospravedlní protektor, pardon. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam. Ještě doporučuji používat brzdovku z kádí v kovošrotu smíchanou s chladucí kapalinou...pořád nic? Repasované airbagy...stále nic? Ty 4 kousky gumy mne drží na silnici a v mém pruhu (respektive tam, kde chci, abych byl), zde není velký prostor pro možná, kdyby, snad...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 20.06.2012 22:32, RE: Zbytečne strašíte lidi
ctverak napsal:
Odpověď na dotaz je hezky napsaný, ale nemůžu se ubránit dojmu že autor naposledy měl na autě protektory před 30lety za časů Š120. Ano před 30 lety protektory opravdu za nic nestály a byly i nebezpečné, dneska ovšem jsou technologie úplně jinde a běžný řidič rozdíly mezi průměrnou gumou a protektorem od seriozní firmy vůbec nepozná. Dobré zkušenosti jsou s protektory od Vraníka, jezdí na nich i spoustu taxikářů a rozdíly nejsou při např. 16" gumách tak zanedbatelné jak autor píše.
Zimní protek...
Jestli jsou jízdní vlastnosti srovnatelné s Bar, jsou ještě hlučnější, a ještě rychleji ubejvají, tak je to dost důvodů k tomu, koupit pořádnou gumu, co je tichá, a vydrží. Barum fakt není etalon (ani) průměru. Prostě průměrnej zástupce (ehm) ekonomického segmentu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 21.06.2012 09:41, RE: Zbytečne strašíte lidi
Pepe napsal:
Jestli jsou jízdní vlastnosti srovnatelné s Bar, jsou ještě hlučnější, a ještě rychleji ubejvají, tak je to dost důvodů k tomu, koupit pořádnou gumu, co je tichá, a vydrží. Barum fakt není etalon (ani) průměru. Prostě průměrnej zástupce (ehm) ekonomického segmentu.
Pro ty co chtějí na gumách hodně najezdit můžu z vlastní zkušenosti doporučit letní Michelin. Sice je nemám rád pro jejich (ne)vlastnosti na mokru při rychlejší jízdě (myslím normální meinstream řadu, sportovní jsou v pohodě), ale vydrží opravdu pořádnou porci km a cenově ujdou. Asi mají tvrdší směs.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 21.06.2012 11:02, RE: jak pro koho
Pepe napsal:
Užitkáčů mám celkem 7, ale ani na nouzovku bych protektor nedal. Zimní na "celoprovoz" jo, ale protektory nikdy. Mám zimní + letní na kompletech, minimální práce, díky neextrémnímu nájezdu dokupuju max 2-4 gumy před každou sezónou. Ceny nových jsou tak směšné, že ani nemá cenu vymejšlet kraviny. Pozn. - používám Hankook a Pirelli...rozumnej poměr výkon/cena.
Hankook a Matador se mi hodně sjížděly, Pirelli dobry. Do osobáku nebo pikapu klidně i tu Debicu, pořád lepší jak Matador...U toho Vraníka na záložní dodávku mne ty jejich HC zaujaly, protože ten vozek je fakt dobrej, řekl bych vynikající a s minimální spotřebou vzorku, mají dobré složení. Za tu cenu to stojí za to, ale u osobáků a marketových protektorů na ně ne, protože jízdní vlastnosti, složení směsi, opracovanost těhle jsou hazard se životem v krizových situacích. No ale jednou jsem si odskočil u krajnice a jak tak koukám Boxer se pomalu dal do pohybu celým bokem do příkopu. A čím víc tím hůř, protože dvě 600kg palety v něm se daly do pohybu a táhly ho s sebou. Podíval jsem se podruhé a byl nakloněnej v takovém úhlu, že jsem kvapem zapomněl na potřebu, naskočil do auta a nikdy bych nevěřil, že ho ty Vraníci po cca 15minutách vyhrabou ven, myslel jsem, že se i s autem převrátím. To samé na sněhu, vyjedou všude a odevšad, mají prostě hrubý vzorek s parádním záběrem. Na pikapech to dělám stejně jako ty, taky měním po párech, protože třeba to Pirelli se třebe už několik sezon:o), a tam se protektor při těch cenách nevyplatí, neřeším to a zaplatím si za bezpečnost.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 21.06.2012 16:13, RE: jak pro koho
kamil321 napsal:
Hankook a Matador se mi hodně sjížděly, Pirelli dobry. Do osobáku nebo pikapu klidně i tu Debicu, pořád lepší jak Matador...U toho Vraníka na záložní dodávku mne ty jejich HC zaujaly, protože ten vozek je fakt dobrej, řekl bych vynikající a s minimální spotřebou vzorku, mají dobré složení. Za tu cenu to stojí za to, ale u osobáků a marketových protektorů na ně ne, protože jízdní vlastnosti, složení směsi, opracovanost těhle jsou hazard se životem v krizových situacích. No ale jednou jsem si odsk...
Jojo, nezajištěnej náklad umí dost . Vím o tom svý...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 21.06.2012 16:14, RE: Zbytečne strašíte lidi
Paul napsal:
Pro ty co chtějí na gumách hodně najezdit můžu z vlastní zkušenosti doporučit letní Michelin. Sice je nemám rád pro jejich (ne)vlastnosti na mokru při rychlejší jízdě (myslím normální meinstream řadu, sportovní jsou v pohodě), ale vydrží opravdu pořádnou porci km a cenově ujdou. Asi mají tvrdší směs.
V kategorii C jsem neměl na autě lepší, než Mich. Ale nechají si to pěkně zaplatit...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 22.06.2012 09:20, jednou stačí
Taky jsem řešil stejný problém před několika lety. Náš záložní Transit jezdí 10 - 15 tis./rok. Koupil jsem protektory Vraník 4 ks. Po ujetí 500 km auto začalo plavat už okolo 40 km/h., z venku nebylo na gumách nic vidět, ale když jsem vlezl pod auto, tak na dvou kusech byly boule jako moje pěst.
U Vraníka mi pneu bez jediného slova vyměnili i obuly na auto, ale po cca 20 - 22 tis. km byly už sjeté na odpis. Následně jsem v zimní akci koupil letní Mischelin. Dodnes má najeto cca 50 tis. a ještě třetinu před sebou. Moje zkušenost: nová guma je dvakrát dražší, ale najede 3-4x tolik.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 22.06.2012 11:12, RE: Zbytečne strašíte lidi
anonym napsal:
Petr-Tipcars: Hezké, ale rizika popsaná v článku platí stále. Otázka ceny je pro mne v tuto chvíli na vedlejší koleji, neexistuje výpočet, který mi ospravedlní protektor, pardon. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam. Ještě doporučuji používat brzdovku z kádí v kovošrotu smíchanou s chladucí kapalinou...pořád nic? Repasované airbagy...stále nic? Ty 4 kousky gumy mne drží na silnici a v mém pruhu (respektive tam, kde chci, abych byl), zde není velký prostor pro možná, kdyby, snad...
Naopak si myslím že otáku ceny tazatel velmi řeší a přadpokládám že když se někdo ptá na protektory tak vybírá mezi nejlevnějšími značkami a protektorem. Tvrdím že protektory např. od Vraníka jsou úplně srovnatelné s Barum, Debica a pod. Protekrory s marketů typu OBI jsou pravděpodobně velká tragedie.
Na protektorech jezdí desetitisíce lidí protože prostě na lepší gumy nemají a nebo nejsou tak nároční.
Já osobně s prodeje protektorů nic nemám nejsem obchodník a je mi upřímně jedno co si kdo koupí, je to rozhodnutí každého soudruha.
Všechny příspěvky haní protektory a pravděpodobně nikdo z dikutujících nemá reálné zkušenosti s protektory které se nyní prodávají. Takové ty řečí od piva tady přece každý odsuzuje. A nebo ne?
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.