mari1300 napsal:
Zdravím,sháním informace o Tourneu Connect s benzín. motorem 1.8 litru řady Zetec s výkonem 85 kW.Jedná se o identický motor, co se dával do Mondea, tedy Duratec 1.8, nebo je řada Zetec jiná konstrukce motoru?Zajímalo by mě, zda jsou rozvody hnané řetězem či řemenem a zpúsob vymezování/seřizování vetilových vůlí.Taktéž případná vhodnost na přestavbu LPG.S jakou cca průměrnou spotřebou se dá s tímto motorem v Connectu jezdit a lze ho považovat za spolehlivý a bezporuchový?Děkuji Marek
Motor jsem měl 2 roky ve Focusu I. Zetec je starší konstrukce než duratec. Rozvody jsou řemenem, tuším na 60000km. Co se týče ventilů, nejsem si úplně jistý, ale hydroštely nemá.
LPG jsem měl, k tomu pro jistotu přimazávání ventilů. Motor to není pro přestavbu z nejvhodnějších, ale taky to pro něj není vyloženě průšvih, při správném zacházení by to neměl být problém.
Ad spotřeba: ve focusu s velkým podílem dálnic(tak 80%) a města(asi 15%) jsem jezdil za 7,5 litru benzínu, po přestavbě tak 9,5 litru LPG + 1litr benzínu.