0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo - výměna žárovek v předním světlometu

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 08:53, Světla
Doplnil bych, že mřížka chladiče se vytahuje horizontálně dopředu, stejně jako světla se vytahují pouze dopředu. Jdou velmi lehce a pokud nejdou, tak někde za něco visí, nejčastěji ve spodní části se do sebe zaklesnou výstupky světla a výstupky karoserie. Ještě doporučuji světla odpojit. Pravý světlomet má konektor přímo na sobě a levý má konektor pod baterií. Je lepší si světlomet někam odnést, kde si ho na hadru položím než s ním balancovat u auta a riskovat jeho poškození.
Všechno lze demontovat a zpět namontovat lehce (krom zajišťovacích klínků u světel), násilí vede k poškození některé součástky.
Na závěr bych řekl, že spíše má na seřízení světel přesnost výroby žárovky a její usazení než usazení světla, protože to se dle mého názoru dostane na stejné místo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 09:58, RE: Světla
David V napsal:
Doplnil bych, že mřížka chladiče se vytahuje horizontálně dopředu, stejně jako světla se vytahují pouze dopředu. Jdou velmi lehce a pokud nejdou, tak někde za něco visí, nejčastěji ve spodní části se do sebe zaklesnou výstupky světla a výstupky karoserie. Ještě doporučuji světla odpojit. Pravý světlomet má konektor přímo na sobě a levý má konektor pod baterií. Je lepší si světlomet někam odnést, kde si ho na hadru položím než s ním balancovat u auta a riskovat jeho poškození.
Všechno lze demon...
A ještě bych podotkl, že je pořád lepší vyjmout sám světlo než se muset kvůli výměně žárovky nechat objednávat do autorizovaného servisu.
Zástavba v motorovém prostoru se díky rozšiřující se výbavě neustále zvětšuje, tak potom není místo na ruce, když se mění žárovka a světlo musí ven.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 12:37, RE: Světla
David V napsal:
A ještě bych podotkl, že je pořád lepší vyjmout sám světlo než se muset kvůli výměně žárovky nechat objednávat do autorizovaného servisu.
Zástavba v motorovém prostoru se díky rozšiřující se výbavě neustále zvětšuje, tak potom není místo na ruce, když se mění žárovka a světlo musí ven.
Díky za doplňující informace...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 16:18, RE: Světla
David V napsal:
A ještě bych podotkl, že je pořád lepší vyjmout sám světlo než se muset kvůli výměně žárovky nechat objednávat do autorizovaného servisu.
Zástavba v motorovém prostoru se díky rozšiřující se výbavě neustále zvětšuje, tak potom není místo na ruce, když se mění žárovka a světlo musí ven.
Petr Varadi: Rovněž díky za doplnění. Souhlasím: co se jednou na vlastním autě naučíte, ušetří spoustu peněz a vlastně i času...hlavně u výměny filtrů a provozních náplní, to jsou základní záležitosti, které, pokud vůz není v záruce, je rozumné se naučit a provádět doma. U oleje je samozřejmě nutno zajistit ekologickou likvidaci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 16:55, Čas
Jen bych upřesnil, že není potřeba strašit desítkami minut, celá operace se dá zvládnout doslova za pár minut, pokud člověk není poleno. Maska se vyndává snadno, opravdu lehce potáhnout dopředu, tam je jediné riziko poškození těch držáků. Pak dva zajišťovací trny světlometu. A jak psal David, odpojit konektor, nejlépe odnést do kufru a tam žárovky vyměnit. Opačný postup jde taky rychle, jen je potřeba světlomet dobře usadit, aby se daly trny zpět zasunout. Nějaké rozhašení světlometů tato konstrukce neumožňuje. Pak opatrně masku zase zpět a je to. V klidu a beze spěchu do pěti minut vše hotovo.

Xenony jsou na tom v podstatě stejně, jen kryt žárovky a výbojky je přišroubován jedním torxem a na krytu je elektronika xenonu, která se nemusí sundávat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 17:05, RE: Světla
anonym napsal:
Petr Varadi: Rovněž díky za doplnění. Souhlasím: co se jednou na vlastním autě naučíte, ušetří spoustu peněz a vlastně i času...hlavně u výměny filtrů a provozních náplní, to jsou základní záležitosti, které, pokud vůz není v záruce, je rozumné se naučit a provádět doma. U oleje je samozřejmě nutno zajistit ekologickou likvidaci.
Filtry v kabině a vzduchový filtr v motoru se dá vyměnit doma. Zrovna tak žárovky je dobré se naučit měnit.<br>
Ale patlat se doma s olejem a pak řešit co s ním? Kolik si řekne garážník za práci a likvidaci oleje když si přinesu olej vlastní. Pár set? Jednou za rok a půl mě snad pár set nezabije. Když to porovnám s tím co zaplatím během té doby na palivu tak je to zanedbatelné. Sám jezdím ještě na garančky i když nemusím. Posledně jsem si dovezl vlastní olej a cena garančky šla výrazně dolu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 21:20, RE: Světla
Petr S napsal:
Filtry v kabině a vzduchový filtr v motoru se dá vyměnit doma. Zrovna tak žárovky je dobré se naučit měnit.<br>
Ale patlat se doma s olejem a pak řešit co s ním? Kolik si řekne garážník za práci a likvidaci oleje když si přinesu olej vlastní. Pár set? Jednou za rok a půl mě snad pár set nezabije. Když to porovnám s tím co zaplatím během té doby na palivu tak je to zanedbatelné. Sám jezdím ještě na garančky i když nemusím. Posledně jsem si dovezl vlastní olej a cena garančky šla výrazně dolu.
Sám to znám. Nejde o pár stováků, spíše o pohodlí, že nemusím nikam volat, objednávat se, jezdit tam, potom ztrácet čas čekáním, atd.... to raději doma v klídku v garáži, odpočnu si přitom od ženy .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 21:26, Hlavně je dobře si to vyzkoušet doma v klidu
Já to neučinil a potom jsem z Itálie v noci s nesvítícím světlem musel telefonovat na helpphone o radu, protože sám jsem to nezvlád. Naštěstí mi to pracovník na druhé straně drátu po úvodním sdělení ... "no, on to je skutečně vopruz, ale když víte, jak světlo celé vyndat, je to na tři minuty".... vysvětlil tak dobře, že jsem byl za pět minut (skoro potmě) hotov. Bylo to u jiné značky auta, ale princip podobný.
Takže vyzkoušet a teprve potom vyrazit v noci do ciziny.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 21:59, RE: Světla
rojack napsal:
Sám to znám. Nejde o pár stováků, spíše o pohodlí, že nemusím nikam volat, objednávat se, jezdit tam, potom ztrácet čas čekáním, atd.... to raději doma v klídku v garáži, odpočnu si přitom od ženy .
Ano. Pro mě je to hezky strávený čas, když dělám údržbu. Dělám něco, co mě skutečně baví. To, že na tom něco ušetřím je skoro vedlejší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 22:30, RE: Světla
David V napsal:
Ano. Pro mě je to hezky strávený čas, když dělám údržbu. Dělám něco, co mě skutečně baví. To, že na tom něco ušetřím je skoro vedlejší.
OK, kola si taky rád přehodím sám. Občas je nechám vyvážit. Co pak děláte s tím olejem?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 22:46, RE: Světla
Petr S napsal:
OK, kola si taky rád přehodím sám. Občas je nechám vyvážit. Co pak děláte s tím olejem?
Já to dělám u táty. Nemá vyloženě autodílnu, ale má tam podmínky. Olej mu tam nechám a až toho má víc, tak to vozí známému do autodílny, přes kterýho to likviduje. Přičemž víc znamená olej tak z 5-ti aut po rodině tak 20 litrů, čili jednou v roce. Kdysi dávno to vozil na pumpu. Teď nevím, jestli to pumpy bezplatně berou. Myslím, že i v ekodvoře to vezmou, mám jeden kousek od garáže, ale ještě jsem se tam neptal.
Je fakt, že pokud jsou podmínky, tak se dá na běžné údržbě ušetřit spousta peněz. To je olej, filtry, světla, stěrače, kola (pokud jsou na discích). To udělá i několik tisíc, a to nemusím kupovat ty nejlevnější věci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 23:03, RE: Světla
rojack napsal:
Sám to znám. Nejde o pár stováků, spíše o pohodlí, že nemusím nikam volat, objednávat se, jezdit tam, potom ztrácet čas čekáním, atd.... to raději doma v klídku v garáži, odpočnu si přitom od ženy .
No je vidět že neděláte manuálně. Alespon to tak vypadá . To já si zase za pár stovek připadám jako pravý podnikatel co ho rozmazlují kafíčkem z automatu za měděnku (10 kč)s mechanikem hodíme řeč o těžkostech života a od manželky si taky u toho odpočinu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 12.07.2011 23:10, RE: Světla
David V napsal:
Já to dělám u táty. Nemá vyloženě autodílnu, ale má tam podmínky. Olej mu tam nechám a až toho má víc, tak to vozí známému do autodílny, přes kterýho to likviduje. Přičemž víc znamená olej tak z 5-ti aut po rodině tak 20 litrů, čili jednou v roce. Kdysi dávno to vozil na pumpu. Teď nevím, jestli to pumpy bezplatně berou. Myslím, že i v ekodvoře to vezmou, mám jeden kousek od garáže, ale ještě jsem se tam neptal.
Je fakt, že pokud jsou podmínky, tak se dá na běžné údržbě ušetřit spousta peněz. ...
Kámoš, co má pneuservis, má kamna na olej. Ten je v zimě vděčnej za každej litřík!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 13.07.2011 11:03, RE: Světla
llug napsal:
No je vidět že neděláte manuálně. Alespon to tak vypadá . To já si zase za pár stovek připadám jako pravý podnikatel co ho rozmazlují kafíčkem z automatu za měděnku (10 kč)s mechanikem hodíme řeč o těžkostech života a od manželky si taky u toho odpočinu.
Trefil jste to. Manuálně skutečně nedělám. Počítač, papíry, bolí z toho oči a záda.
A proto mě práce na autě docela baví.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.