0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2,5 V6 (MK II) - hodnocení majitele po šeti letech

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 12:38, Mondeo V6
Děkuji za každou takovou,byť krátkou recenzi s vůní starého dobrého benzínového šestiválce...
Pro mě to byla svého času srdeční záležitost, Mondeo s tímto motorem jsem měl 98 kombi, 99 hatchback automat, 2000 model ST200 kombi a potom MKII 2001 kombi...všechno stejný motor, poslední dvě verze spadaly do nižší sazby pov.ručení...jak ST200, tak novější model.
Každé jsem měl přes rok, tzn. asi 40.000km s každým modelem, poslední jsem přestavěl na LPG...už je to pět let, pak se rodina rozrostla a přišel Sharan V6...ale to už je jiná kapitola.
Jinak nejlepší vzpomínky samozřejmě na ST, na opuštěných okreskách za Božím Darem čistý hardcore...ESP, strážný anděl většiny "závodníků " tady nebylo k mání...super. Dodneška si vyčítám že jsem ho prodával.
¨Jinak všeobecně spotřeba do 10ti litrů, náchylnost ke korozi, u MKII horší sedačky,perfektní podvozek všeobecně.
Verze s 4st automatem velmi rozežraná, zhruba o 2 litry více,navíc s citelným deficitem ve výkonu kvůli zpřevodování.
Závady-nikdy nic zásadního, motor má řetěz, je dobré hlídat hladinu oleje, i když častěji mizí u verze ST220.
Celkově pro mě tenkrát Mondeo se šestiválcovým motorem znamenalo velmi příjemné svezení,slušný výkon, spolehlivost, nezájem zlodějů. Možná škoda že upravený motor z verze ST 200 se nedodával standartně,jeho vlastnosti byly opravdu o level výš.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 12:47, Vyšší střední
Nechci být urýpaný, ale Mondeo patří do střední třídy. Zástupcem ve vyšší střední třídě bylo Scorpio.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 12:53, Náhradní díly
Myslím si, že v závěrečném hodnocení si nezasloužá trojku ani cena náhradních dílů, ani jejich dostupnost. Mám druhé Mondeo a díky cenám a dostupnosti náhradních dílů jak originálních, tak i kvalitní druhovýroby, je lze snadno držet ve velmi dobrém stavu.

A koroze mi taky nějak nepřijde významná. To první Mondeo z roku 1993 mám pořád v okolí a doteď nemá s korozí problémy. Naopak je bolestí první generace nekvalitní lak, původní stříbrnou metalízu by na něm už člověk skoro nepoznal.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 12:54, RE: Vyšší střední
Pavlik napsal:
Nechci být urýpaný, ale Mondeo patří do střední třídy. Zástupcem ve vyšší střední třídě bylo Scorpio.
Souhlas.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 13:02, RE: Mondeo V6
dwayne napsal:
Děkuji za každou takovou,byť krátkou recenzi s vůní starého dobrého benzínového šestiválce...
Pro mě to byla svého času srdeční záležitost, Mondeo s tímto motorem jsem měl 98 kombi, 99 hatchback automat, 2000 model ST200 kombi a potom MKII 2001 kombi...všechno stejný motor, poslední dvě verze spadaly do nižší sazby pov.ručení...jak ST200, tak novější model.
Každé jsem měl přes rok, tzn. asi 40.000km s každým modelem, poslední jsem přestavěl na LPG...už je to pět let, pak se rodina rozrostla a...
Bohužel, ubývá toho. Šestiválcové atmosféry ubývají a je to škoda. Jejich vyrovnaný chod s příjemnou zvukovou kulisou mi bude chybět. Je mi tochu líto, že alespoň BMW v rámci downsizingu neopráší svůj šestiválcový dvoulitr, který by překonstruovali a doplnili turbodmychadlem (kvůli CO2 a EURO xyz). Klidně bych si nějakou přeplňovanou 6-ti válcovou osmnáctistovku koupil už kvůli tomu krásnému zvuku.
http://www.youtube.com/watch?v=1F-lv81UFSU
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 13:21, RE: Vyšší střední
Koloss napsal:
Souhlas.
Ano, Scorpio teoreticky bylo nad Mondeem...nazývat ho vyšší střední třídou asi zůstalo snem manažerů v Kolíně n.R. :) . Možná velikostí a rozvorem, ale v reálném životě konkurovalo vozům spíše v nižším segmentu.
Tenkrát automobilky Opel a Ford svorně sáhly k jednomu kroku-potichu nechaly zmizet své vlajkové lodě-Scorpio a Omegu a výrazně zvětšily Mondeo a Vectru...Scorpio už nástupce nedostalo a Signum od Opela je přinejmenším diskutabilní...
Scorpiu začal zvonit umíráček s faceliftem v roce 1995, i když motor od Cossworthu 2.3 benzín, 107 kw, pohon řetězem, který tento rok Scorpio dostalo, nebyl vůbec špatný...
A Omega typu B bylo krásné velké pohodlné auto. Které se umělo pokazit jako málo věcí na světě...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 19:55, automat
Pěkná recenze, i když krátká, ale to mě ani nevadí. Mám také tu čest s tímhle motorem a automatem, jen o generaci novější mondeo a v kombi. Trochu mě překvapilo, jak pán píše výměna oleje v převodovce po 30tis. km. Já měnil olej nedávno a jelikož je ho tam tuším 7 litrů (na výměnu padlo 12l), nic moc levného při ceně 450kč/l. Pak ještě práce.. I když prý dost záleží kde auto jezdí, neboli jak často převodovka musí řadit, zátěž atd. Inu, další výměnu počítám tak nejdřív za 90tis. Ještě k motoru, jestli mohu zhodnotit po teprve 3tis. km jetých teď v zimě, tak zvukový projev opravdu zajímavý, spotřeba kolem 9,5 - takže celkem odpovídající, nejmíň jsem jel 50km v mínus 10°C za 8,2 v koloně za kamionem, (prvních 15km tam bylo ještě přes 12l na sto). Další plus je rychlý náběh topení. Co mě zatím trochu zklamalo (zdůrazňuju trochu), je chuť auta jet či zrychlovat nad 120km/h. Údaj o maximálce 220 mi přijde docela z říše snů, jakoby tam těch 170 koníků bylo někde schovaných. Taky převodovka řadí občas zmateně, hlavně při pojíždění po městě, mimo město je ok, i podřazení při přidání plynu. Taky mi trochu vadí podřazovaní při sjíždění z kopce, brzdný účinek malý a jen to otravuje. Navíc na kluzku je to trochu adrenalin, když převodovka udělá "překvápko". Spíš mi to ale vadí kvůli tomu, že kopec skončí a mám nepotřebně vysoké otáčky ještě několik sekund. Jinak abych zakončil něčím pozitivním, na delší cesty je to fakt pohodové svezení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 20:28, RE: automat
ivan2 napsal:
Pěkná recenze, i když krátká, ale to mě ani nevadí. Mám také tu čest s tímhle motorem a automatem, jen o generaci novější mondeo a v kombi. Trochu mě překvapilo, jak pán píše výměna oleje v převodovce po 30tis. km. Já měnil olej nedávno a jelikož je ho tam tuším 7 litrů (na výměnu padlo 12l), nic moc levného při ceně 450kč/l. Pak ještě práce.. I když prý dost záleží kde auto jezdí, neboli jak často převodovka musí řadit, zátěž atd. Inu, další výměnu počítám tak nejdřív za 90tis. Ještě k motoru, ...
Já mám manuál, ale když ve 120 podřadím na 4-ku, tak to táhne docela solidně. Samozřejmě, že 3-ka od 70-ti nebo 80-ti je jiný kafe. 5-ka je celkem dlouhá, takže sil už na rozdávání není a dohrabat se na 225 je asi pomalé, ale při využití všech kvaltů a celého otáčkového spektra to problém nebude. Nicméně automat pár koní "požere". Není to závodnička, je to tak akorát výkonný automobil střední třídy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 22.02.2012 21:26, RE: automat
David V napsal:
Já mám manuál, ale když ve 120 podřadím na 4-ku, tak to táhne docela solidně. Samozřejmě, že 3-ka od 70-ti nebo 80-ti je jiný kafe. 5-ka je celkem dlouhá, takže sil už na rozdávání není a dohrabat se na 225 je asi pomalé, ale při využití všech kvaltů a celého otáčkového spektra to problém nebude. Nicméně automat pár koní "požere". Není to závodnička, je to tak akorát výkonný automobil střední třídy.
Taky si myslim že s manuálem ten výkon bude o dost znatelnější, hlavně na dálnici. U focuse se mi líbilo, že mu to sice dalo práci překonat 130km/h, ale potom jakoby ožil a nebyl problém udržovat rychlost mezi 140-160, pokud tedy nepřišly kopce, to už bylo na jednašestku moc. Mondeo ještě budu mít spoustu příležitostí projet na dálnici. Ale je fakt že pod sto akceleruje mnohem líp než focus, u toho jsem mohl na předjíždění kamionů do kopce docela zapomenout, zvlášť u těch málo naložených .
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 23.02.2012 10:57, 2,5 V6
... je motor původně z Porsche? opravdu? měl jsem ho v Cougaru a to se teda páni inženýři moc nevyznamenali
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 24.02.2012 12:00, pochvala majiteli
zajímavá recenze a chválím majitele (a všechny jemu podobné), že udržují takové auta a nepraktikují čím dál běžnější styl, ojet, opotřebovat a rychle se toho zbavit. Palec nahoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 23.05.2012 17:24, Automatická převodovka
Mezi automatem pro modelovou řadu 93-00 a 01-06 je rozdíl. Popisované Modeo má automat CD4E. Mondea 01-06 mají dvoupředlohovou automatickou převodovku bez hydrodynamického měniče (typ DSG).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 22.09.2012 11:42, RE: Automatická převodovka
hilda napsal:
Mezi automatem pro modelovou řadu 93-00 a 01-06 je rozdíl. Popisované Modeo má automat CD4E. Mondea 01-06 mají dvoupředlohovou automatickou převodovku bez hydrodynamického měniče (typ DSG).
Není tomu tak, Mondeo 00 - 07 pokud jde o tzv. Durashift má převodovku JATCO tuším typ JF506, klasický pětistupňový, dost povedený automat s hydrodynamickým měničem. Kupoval to i VW a Mazda, v jejich autech je tedy také. Specializované servisy tuhle převodvku znají, nikdy s ní ale nechoďte k Fordu. ten by ji měnil kus za kus. Dvojspojka tuším od Getragu je označená Powershift a montuje se až do další generace od roku. 2007. Výjimkou je nafta 200 koní, ta má pořád klasiku s HDM.

Jinak k recenzi se přidám, mám MKIII 2,5 V6 právě s tímhle automatem, předtím jsem měl totéž ale v naftě. Teprve s tímhle motorem ale Mondeo ukazuje jaký je to skvělý auťák. Tiché, výkonné, pohodlné, spolehlivé, prostorné. Spotřebu mám dlouhodobý průměr 10 a to mi za vlastnosti auta rozhodně stojí. Netrápí mne vstřikovače, turbo, dvojhmota, nezamrzá v zimě. Po zkušenostech s mnoha auta je tohle téměř ideál. Jen se dnes bohužel už nevyrábí a sehnat pěkný kousek mi trvalo rok.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.