zpět
 

diskuze k tématu: Ford Mondeo 2.5 V6

kategorie zařazení tématu: poradna, automobilky, německá vozidla
Jebal
počet příspěvků20
datum registrace02.10.2016
Sobota 05.11.2016 20:00, Ford Mondeo 2.5 V6
Chtěl bych koupit Mondeo 2.5 V6. Jak je motor na tom se spolehlivosti a servisem ma řetěz nebo řemeny?. Případně jestli si rozumý s lpg. Za kolik se da koupit kus v dobrem stavu
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Sobota 05.11.2016 23:36, Duratec VE
Myslím, že momentálně hledáš jehlu v kupce sena. Kdo jej má a je ve slušném stavu, tak jej těžko prodá, protože se něco adekvátního s vyváženými vlastnostmi těžko hledá. Řekl bych, že ceny jsou od 30 do 100 tisíc podle stáří a stavu, ale není z čeho vybírat.
Rozvody jsou řetězové a fakt bezúdržbové, pokud dodržuješ předepsanou specifikaci oleje. Řemen má na pohon klimy, serva, altra a mění se po 240 tkm nebo 10 let a pak má ještě jeden samostatný pro pohon vodní pumpy, kde je interval shodný. Hydraulická zdvihátka při správném oleji nevyžadují žádnou péči. Mám na autě 210 tisíc a motor běží jak víno (oba řemeny preventivně nové).
Na LPG jsou tu jiní kadeti, já jej v autě nemám, ale tyto varianty existují a vyložené problémy si teď nevybavuji.
Základní agregáty, jako je motor, převodovka, nápravy a elektrika jsou spolehlivé. Otravují jen blbosti, jako je centrál, hnijící spodky dveří u prvních ročníků, zatuhávající zadní brzdy, což jsou asi tak nejzásadnější problémy. Motor není žádný velký silák, ale potěší velmi pěkným průběhem točivého momentu téměř od volnoběhu (720 rpm) a umí jezdit s rozumnou spotřebou (dlouhodobou mám 8,7). Jediná závada, která jej určitě postihne je selhání IMRC (modul otvírající druhou větev v sání). Origo stojí cca 6000, ale závada je spálený tranzistor za 20 Kč (dají se najít návody na opravu). Při troše šikovnosti lze opravit svépomocí. Nicméně motor furt pojede, ale nad 3000 bude zdechlý, protože se nebude moci "nadechnout". Podle toho se to taky pozná, že je shořel tranďák, bo nad 3000 je cítit, jak po celkem slušném zátahu ještě víc zabere. Pak ještě může brát olej, takže kontrola nutná, aby se nezadřel na klice. Nemá hladinové čidlo. Mně třeba bere tak litr/8000 km (to po opravě podtlakového systému. Před opravou bral dvojnásobek).
Jinak klasika, kolem 200 tkm lambdy, katalyzátor, rozpadené hadičky a plasty vlivem stárnutí, nic na co by netrpělo úplně každé auto.
Ale myslím, že se bude těžko shánět. Ani na mobile.de jich moc není...
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků913
datum registrace08.09.2009
Neděle 06.11.2016 08:54, Kašli na Mondeo:-)
Tady budeš vysmátej:

https://auto.bazos.cz/inzerat/67369270/Ford-Scorpio-29-V6-12v-KOMBI-STK-092018.php
reagovat
Pepee
počet příspěvků46
datum registrace09.02.2016
Pondělí 07.11.2016 10:24, RE: Duratec VE
David V napsal:
Myslím, že momentálně hledáš jehlu v kupce sena. Kdo jej má a je ve slušném stavu, tak jej těžko prodá, protože se něco adekvátního s vyváženými vlastnostmi těžko hledá. Řekl bych, že ceny jsou od 30 do 100 tisíc podle stáří a stavu, ale není z čeho vybírat.Rozvody jsou řetězové a fakt bezúdržbové, pokud dodržuješ předepsanou specifikaci oleje. Řemen ...


Davide, také dlouhodobě koukám po 2,5 V6, jen bych chtěl kombi (takže hledání ještě komplikovanější) a vím, že Ty ho delší dobu provozuješ...píšeš o oleji - co tam celou tu dobu liješ a jak velká je náplň?

reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Pondělí 07.11.2016 11:07, RE: Duratec VE
Pepee napsal:
David V napsal:
Myslím, že momentálně hledáš jehlu v kupce sena. Kdo jej má a je ve slušném stavu, tak jej těžko prodá, protože se něco adekvátního s vyváženými vlastnostmi těžko hledá. Řekl bych, že ceny jsou od 30 do 100 tisíc podle stáří a stavu, ale není z čeho vybírat.Rozvody jsou řetězové a fakt bezúdržbové, pokud dodržuješ předepsanou specifikaci oleje. Řemen ...
Davide, také dlouhodobě koukám po 2,5 V6, jen bych chtěl kombi (takže hledání ještě komplikovanější) a vím, že Ty ho delší dobu provozuješ...píšeš o oleji - co tam celou tu dobu liješ a jak velká je náplň?


Já tam dlouhodobě liju Valvoline Durablend FE 5W30. Dám tam 5,3 litru a mám trochu pod horní rysku.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Pondělí 07.11.2016 11:27, RE: Mondeo Kombi
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=234106833
reagovat
Gravedigger
počet příspěvků3
datum registrace10.05.2007
Pondělí 07.11.2016 15:31, nadrz
Jak velkou ma toto mondeo nadrz?
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Pondělí 07.11.2016 19:56, RE: nadrz
Gravedigger napsal:
Jak velkou ma toto mondeo nadrz?


58,5 ltr udává manuál.
reagovat
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Středa 09.11.2016 16:03, Mondeo a rozpad
milý Davide V, nežij v iluzích. Na rozpadlé hadičky a plasty trpí jenom Ford a Opel. Jiná auto až do vysokého věku fakt v tomhle nemají problém. Pamatuju si, jak se mi garážovaný Ford rozpadal pod rukama. Cestoval jsem jenom mezi autorizákem, garážistou a vrakovištěm. Upadla hadice... upadl držák... díra v hadici... odpadlo šasi... hadice č. 5 teče... nafta uniká... vrakoviště... hadice č. 5 nesedí... držák nepasuje... násadka praskla... svářečka... hadice č 6. praskla... teče voda... zalepit... za hadicu č 11 chtějí na vrakovišti 500.... za porézní a ořezanou... cesta do autorizáku... šok z ceny... izolepa....
Tohle už jsem nezažil u jiných značek.
reagovat
Koloss
počet příspěvků618
datum registrace19.09.2008
Středa 09.11.2016 18:21, RE: Mondeo a rozpad
gablenz napsal:
milý Davide V, nežij v iluzích. Na rozpadlé hadičky a plasty trpí jenom Ford a Opel. Jiná auto až do vysokého věku fakt v tomhle nemají problém. Pamatuju si, jak se mi garážovaný Ford rozpadal pod rukama. Cestoval jsem jenom mezi autorizákem, garážistou a vrakovištěm. Upadla hadice... upadl držák... díra v hadici... odpadlo šasi... hadice č. 5 teče... nafta uniká... vrakoviště... hadice č. 5 nesedí... držák nepasuje... násadka praskla... svářečka... hadice č 6. praskla... teče voda... zalepit... za hadicu č 11 chtějí na vrakovišti 500.... za porézní a ořezanou... cesta do autorizáku... šok z ceny... izolepa.... Tohle už jsem nezažil u jiných značek.


Prostě u žádné jiné značky než u Fordu nikdy nepraskla jedna jediná hadice. A ještě tu o Karkulce. Viděl jsem jak mechanik vyměňoval hadice na O1 TDi, byly jich mraky a všechny v rozkladu.
reagovat
Jencek
počet příspěvků91
datum registrace09.01.2016
Středa 09.11.2016 19:36, ...........
Nojo Fordy z 90let neoplyvaly kvalitou dnes je Ford kvalitou uplne nekde jinde to same muzem rict o Skode jake vergly delala a pod WV je to neco jine ikdyz koncern jde kvalitou dolu
reagovat
gablenz
počet příspěvků137
datum registrace12.01.2009
Středa 09.11.2016 19:41, A teď tu u Karkulce
U žádného jiného auta než u Fordu jsem nezažil tak drsný rozklad auta. Druhá auta zazlobila, chtěla to či ono, ale žádné se už nerozpadalo. Ford je diskont. Technicky občas zajímavé...Ford má i zvuk...hodně lidem se zdá, že to auto pro chlapy... atd., ale je to ojeb... Opel je podobný (i nové auta), ale aspoň držel pohromadě. To už bylo velké plus. Neupadávaly z něj kusy. Jenom mu komplet zrezl blok motoru (nešlo pak nic vyměnit, ani spojka)...haha...tak musel na náhradní díly.
Tak to je ta o Karkulce... spokojenost?
reagovat
Koloss
počet příspěvků618
datum registrace19.09.2008
Středa 09.11.2016 19:47, RE: A teď tu u Karkulce
gablenz napsal:
U žádného jiného auta než u Fordu jsem nezažil tak drsný rozklad auta. Druhá auta zazlobila, chtěla to či ono, ale žádné se už nerozpadalo. Ford je diskont. Technicky občas zajímavé...Ford má i zvuk...hodně lidem se zdá, že to auto pro chlapy... atd., ale je to ojeb... Opel je podobný (i nové auta), ale aspoň držel pohromadě. To už bylo velké plus. Neupadávaly z něj kusy. Jenom mu komplet zrezl blok motoru (nešlo pak nic vyměnit, ani spojka)...haha...tak musel na náhradní díly. Tak to je ta o Karkulce... spokojenost?


Kdybych neměl dvě Mondea po sobě, tak bych na takové historky mohl slyšet, ale takhle mohu jen spekulovat, co za touhle story stojí. Takže - hodně staré auto a hodně nízkorozpočtová údržba? Už jen to shánění gumových hadic na vrakálu mluví za vše. To může udělat jen člověk, který počítá, že auto bude jezdit jen do prodeje a déle už ne. A něco podobného dělal i předchozí majitel. A lepení hadice páskou? To snad jen pro potřebu dojet někam, kde to spravím pořádně. Ceny gumových hadic ve Fordu zase tak vysoké nejsou.
reagovat
Pepee
počet příspěvků46
datum registrace09.02.2016
Čtvrtek 10.11.2016 11:00, RE: A teď tu u Karkulce
gablenz napsal:
U žádného jiného auta než u Fordu jsem nezažil tak drsný rozklad auta. Druhá auta zazlobila, chtěla to či ono, ale žádné se už nerozpadalo. Ford je diskont. Technicky občas zajímavé...Ford má i zvuk...hodně lidem se zdá, že to auto pro chlapy... atd., ale je to ojeb... Opel je podobný (i nové auta), ale aspoň držel pohromadě. To už bylo velké plus. Neupadávaly z něj kusy. Jenom mu komplet zrezl blok motoru (nešlo pak nic vyměnit, ani spojka)...haha...tak musel na náhradní díly. Tak to je ta o Karkulce... spokojenost?


Reálná zkušenost několika Fordů, které byly a jsou v rodině:

1) Sierra 2,0i 1990...první otce auto po revoluci...jezdila dobře, bez poruch, ale rychle zrezla
2) Sierra 2,0 DOHC 1994, z posledního roku výroby... u otce bez poruch...následujícímu majiteli co vím praskly svody, musel je zavařit
3) Mondeo Mk2 1,8 85 kW 1998, koupeno jako nabourané, opraveno ve Fordu, jediná porucha byla, že prakla hadice chlazení, vytekla voda, naštěstí se motor hned vypnul, ale preventivně se měnilo těsnění pod hlavou
4) Focus 1 1,8 TDDi 66 kW 2001, koupen jako velice zachovalý od pána, který pomalu brečel když to prodával, samozřejmě bez poruch
5) Mondeo Mk3 2,0 TDCi 85 kW 2003, měněna všechna 4 ložiska celkem blízko po sobě, motor občas vynechal na cca vteřinu, tak jednou za dva měsíce, nevyřešeno, nikde si nic nerozsvítilo, doteď s tím jezdí sestra (dvouhmota, ani vstřiky se neměnily, auto má cca 260 tis, ale podle mě je stočené)
6) aktuální otce Mondeo Mk4 1,8 TDCi 92 kW 2007, opravdových 190 tis. km, nefunguje klimatizace, uniká chladivo, pravděpodobně je prasklý výparník a občas něco vysaje baterku, podezření padá na rádio. Jo a ještě zadní tlumič výfuku je zralý na výměnu - koroze.
7) můj aktuální Focus 1,6 Zetec, 2003, 195 tis. km, nešlo stáhnout okénko spolujzdce - špatný kontakt, spálený konektor k sahaře - spečený kontakt, občas nestabilní (resp. nízký) volnoběh - podezření na podtlakový systém (odvzdušnění motoru)
8) aktuální tety Focus 2, 1,6 Zetec, 2005, cca 170 tis. km, největší škody páchají v Praze zloději, jinak auto bez poruch.

Tak tolik moje Karkulka, nemám potřebu nic zamlčovat, lhal bych sám sobě. Fordy mají hlavně v hospodách hroznou pověst, ale moje opravdu dlouhodobá zkušenost hovoří jinak. Jsou to auta (pro mě zajímavá jízdními vlastnostmi, pořizovací cenou ojetin a relativně levným servisem/provozem) co se závad týče naprosto srovnatelná se slavným koncernem, Opelem a jinými evropskými auty stejné třídy. Každé značce se občas něco povede méně, něco více, ale že by zrovna Fordy a Opely (taky jich pár v okolí bylo - Astra G Coupé 2,2; Astra H GTC 2,0 T) se rozpadaly, rozkládaly...no nemůžu souhlasit
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 10.11.2016 11:01, RE
Hadice me popraskaly i na A8 D2, vetsina podtlaku byla po 15 letech na vymenu
reagovat
Koloss
počet příspěvků618
datum registrace19.09.2008
Čtvrtek 10.11.2016 12:10, RE: A teď tu u Karkulce
Pepee napsal:
gablenz napsal:
U žádného jiného auta než u Fordu jsem nezažil tak drsný rozklad auta. Druhá auta zazlobila, chtěla to či ono, ale žádné se už nerozpadalo. Ford je diskont. Technicky občas zajímavé...Ford má i zvuk...hodně lidem se zdá, že to auto pro chlapy... atd., ale je to ojeb... Opel je podobný (i nové auta), ale aspoň držel pohromadě. To už bylo velké plus. Neupadávaly z něj kusy. Jenom mu komplet zrezl blok motoru (nešlo pak nic vyměnit, ani spojka)...haha...tak musel na náhradní díly. Tak to je ta o Karkulce... spokojenost?
Reálná zkušenost několika Fordů, které byly a jsou v rodině.

:...

Tak tolik moje Karkulka, nemám potřebu nic zamlčovat, lhal bych sám sobě. Fordy mají hlavně v hospodách hroznou pověst, ale moje opravdu dlouhodobá zkušenost hovoří jinak. Jsou to auta (pro mě zajímavá jízdními vlastnostmi, pořizovací cenou ojetin a relativně levným servisem/provozem) co se závad týče naprosto srovnatelná se slavným koncernem, Opelem a jinými evropskými auty stejné třídy. Každé značce se občas něco povede méně, něco více, ale že by zrovna Fordy a Opely (taky jich pár v okolí bylo - Astra G Coupé 2,2; Astra H GTC 2,0 T) se rozpadaly, rozkládaly...no nemůžu souhlasit


Tak tomuhle po svých zkušenostech věřit mohu. Prostě normální auto jako ostatní. Když někdo bude prasit auto gumovýma dílama z vrakálu, tak z toho bude vrak bez ohledu na značku.
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Čtvrtek 10.11.2016 13:54, RE
Gumovy dily to zabali vzdycky, zalezi na podminkach, prostredi apod. Vubec nezalezi na vyrobci auta. To uz spis na cilovym trhu, tzn na volbe materialu..
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Pátek 11.11.2016 07:39, RE: A teď tu u Karkulce
gablenz napsal:
U žádného jiného auta než u Fordu jsem nezažil tak drsný rozklad auta. Druhá auta zazlobila, chtěla to či ono, ale žádné se už nerozpadalo. Ford je diskont. Technicky občas zajímavé...Ford má i zvuk...hodně lidem se zdá, že to auto pro chlapy... atd., ale je to ojeb... Opel je podobný (i nové auta), ale aspoň držel pohromadě. To už bylo velké plus. Neupadávaly z něj kusy. Jenom mu komplet zrezl blok motoru (nešlo pak nic vyměnit, ani spojka)...haha...tak musel na náhradní díly. Tak to je ta o Karkulce... spokojenost?


Jsem přesvědčen o tom, že si ani Opel ani Ford nevyrábí gumové hadice sám a pak je jejich životnost stejná, jako do kteréhokoliv jiného auta od totožného dodavatele hadic.
Ledaže by výhradně pro Ford a Opel do hadic přimíchávali nějakou speciální teřící směs...
Proto si myslím, že pro kterékoliv auto platí, že kolem 15-ti let tu a tam se nějaká plastová část rozpadne nebo praskne. U mně to byl zatím zámek kastlíku a hadice podtlaku.
K těm hadicím ještě jedna věc. Nesnášejí, když se na ně dostane olej, to potom odcházejí rychleji, což konkrétně u Opela mohl být problém, protože staré Vectry, Astry a ještě Kadetty dost tekly, jak nahoře u ventilového víka, tak dole na vaně.
Na Fordu mám po 15-ti letech provozu všechno suché i nahoře i dole.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.