nepřihlášený uživatel napsal:
Jsem velmi na vážkách a potřebuju odbornou radu . Letos bysme si chtěli koupit Mondeo od RV 2008. Nevím, zda jít do 1.6 s 92KW ( bez overboostu ), nebo nafta 1.8. TDCI. Mám trochu z nafty obavy, byť 1.8 nemá FAP. Tahání přívěsu neuvažuji. Mě se zdají benzínové Fordy méně problémové. Do 2.0i benzín jít nechci, zde je drsná spotřeba, hlavně po městě. Bude stačit 92 kW ne slušnou jízdu ? Díky moc všem za radu.
V tomto případě bych, ačkoliv nerad, doporučil nejmenší TDCi, ale čistě jen z hlediska rozložení výkonu v závislosti na otáčkách. 92 kW zní sice slibně u obou motorů, ale v případě benzínové 1.6-ky to znamená jediné - vysoké otáčky. Čistě do města by se dalo jedno oko přimhouřit, ale jakmile se začnete pohybovat po státní, tak na předjetí bude potřeba vypracovat síťový diagram, kde se s nahodami předem počítá nebo jsou vyloučeny. A při této jízdě pak spotřebou hravě strčíte do kapsy benzínový 2-litr, přecejen hmota 1600 kg se prostě zadarmo do pohybu nedá.
1,6-ka bude stačit opravdu na velmi poklidnou jízdu někdy až s ostudným řazením ve stoupání jen k udržení rychlosti, a to je trochu škoda.
Pro ilustraci mám o generaci starší model s dvouapůlitrem a moje drsná kombinovaná spotřeba pořád postupně klesá momentálně k 8,8 ltr/100 km ve složení 25% městský a příměstský provoz, 25% dálniční provoz a zbytek státovky a okresky a mám najeto 50 tkm, takže dostatečný statistický vzorek pro spotřebu. S naftou bych měl teď akorát našetřeno na nové vstřikovače nebo 2-hmoťák, které bych možná už musel řešit, kdo ví. Tohle je o prioritách, mně vyhovuje, že můžu počítat s tím, že když koně nakrmím, tak se hned rozběhnou a představa velkýho okázale vypadajícího auta s rachitickým motorkem mě přímo děsí.
Takže to shrňme:
Pokud bude volba mezi 1.6 benzín a 1.8 TDCi tak naftu a pokud bude volba mezi naftou a benzínem tak 2.0 benzín, kde bude třeba se smířit ve městě s 10-ti litrovou spotřebou, zato budete mít obecně spolehlivější pohon s menším rizikem nákladné opravy a ještě docela slušně pojede (po dálnici klidně za méně než 1.6-ka plně ložená a se zapnutou klimou).
A u nafty počítejte s běžnými nájezdy cca 30 tkm/rok, tedy pro rok výroby 2008 nebude neobvyklý nájezd ke 200 tisíc km.