zpět
 

diskuze k tématu: Grand C-max - Ecoboost 1.0 nebo 1.5?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, americká vozidla, typ vozidla, osobní a terénní
Tomas_87
počet příspěvků3
datum registrace22.11.2017
Středa 22.11.2017 18:40, Grand C-max - Ecoboost 1.0 nebo 1.5?
Ahojte,

zvažujeme koupi Grand C-maxu, asi ve verzi Trend Plus (u Titanium mi vadí KeyFree). Jen si nejsem jist jestli koupit 1.0 (94 kW), max moment již při 1400 ot., nebo raději 1.5.

Jezdíme spíš po městě (Liberec), sem tam na Moravu za zbytkem rodiny a občas za kopec na výlet s kolama na kouli. Ročně nájezd asi 12 000 km.

Pro co byste se kdo rozhodli?
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků946
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 23.11.2017 09:29, 1.5 Ecoboost
Ahoj, pokud ti to dovolí finance, neváhej a kup silnější motor 1.5. Ten Ecoboost 1.0 není špatný, ale rozjezd už dává zabrat, protože c-max je docela téžké auto. Nejlépe se jezdí tomuto motůrku ve Fiestě.

Znám to i z obyčejného Rapidu 1.2 TSI, který když plně naložím a jedu na hory, tak je občas problém se rozjet i na jedničku v prudkém kopci a pak nezbývá než dost drasticky hoblovat spojku.
Pokud ještě jede kompresor klimatizace je zkáza dokončena

Takže bez váhání za mě pro tak těžký vůz 1.5 Ecoboost. Klidně bych si domluvil zkušební jízdu s oběma motorizacema, ať se přesvědčíš sám

Jinak jako perličku - s vozíkem používám zásadně své druhé auto, letitý Focus II 1.6 Duratec, protože malý turbomotor prostě v Beskydech nezvládá pomalou jízdu s nákladem v kopci, zpátečka do prudkého kopce už nefunguje vůbec

reagovat
Tomas_87
počet příspěvků3
datum registrace22.11.2017
Čtvrtek 23.11.2017 20:18, Turbo
Super, díky za pěkné shrnutí zkušeností. Teď se mi jeví jako vhodnější volba opravdu 1.5.

A co ten motor TSI - liješ tam jen 95, nebo 98? Kolik s tím máš najeto? Nepotkali tě nějaké problémy s motorem, resp. turbem?

Osobně mám trochu strach z turba a udělátek okolo. Raději bych atmosféru, ale to bych musel do bazaru pro 4 roky starý vůz a chci mít na minimálně 10 let pokoj s nákupem nového vozu. Na druhou stranu si říkám, že s naším nájezdem motor stejně moc neopotřebujeme.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků946
datum registrace19.08.2015
Pátek 24.11.2017 00:54, Turbo
Ahoj,

Fiestu 1.0 Ecoboost měl kamarád a s lehkým vozem dělá divy Při běžné jízdě a akceleraci je dokonce tižší než moje 1.2 TSI, což je 4-válec. Kde zase koncern šetřil nevím EB 1.0 motor už se osvědčil, vlastně od samého počátku 2012 nemá skandály, problémy, slouží jak má. Jinak ve Světě Motorů mají Focus III 1.0 Ecoboost, najeto přes 170tis.km a vše je v pořádku...

Ja mám Rapid 1.2 TSI 2016, to je řada E211, kde je rozvodový řemen, topí už rychle, což byl nešvar E111 a zatím se neředí tak olej benzínem. Jezdím výhradně na OMV MaxxMotion100, protože to má aditiva a nemá biosložku od Babiše, která dělá docela nepořádek v motoru Ano je to dražší, ale zase mi klesne spotřeba cca o 0,3l, takže se to srovná a motor je čistý. Ono vůbec lidi moc nechápou, že 100oct. benzín není jakési palivo do stíhačky, jen je kvalitnější a má menší počet samozápalů, které dávají zabrat každému motoru. Méně samozápalů znamená méně zásahů řídící jednotky a tak výkonová křivka je hladší, to poznáš že motor táhne tak nějak plynuleji a dokonce se sníží spotřeba. Jinak mám najeto jen 15000km, turbo je ok, občas něco cvrliká na volnoběh, ale to je u TSI norma bohužel.

U Fordu bych se nebál turbo motoru, u koncernu ano. Pokud vím, tak problémy u Fordu dělal jen motor 2.0 Ecoboost.

Jinak ještě Kia dělá MPV Carens, nová s fajn atmo motorem 1.6 GDI vyjde kolem 400tis.kč jako skladovka. Co se týka skladovek, tak u Oplu najdeš Zafiru 1.4 Turbo za cca 450tis.kč a to už je kus auta

reagovat
KoobaS
počet příspěvků516
datum registrace23.04.2014
Pátek 24.11.2017 08:30, Re:
Kolega má 1,5 Ecoboost v SMAXu a tam motor bohatě dostačuje. Před tím jsme testovali 1,5 EB právě v Grand Cmaxu (nebo obyč Cmaxu) a auto s tím motorem letí. 150 na dálnici bylo hned, v autě není slyšet hluk od motoru. Takže tazateli bych doporučil pořádnou testovací jízdu kldině i s litrem, možná to bude stačit. 1,5 je více než adekvátní pohon.
Ještě bych se tazatele chtěl zeptat, proč se chce vyhnout keyless entry? Je to jedna z věci, kterou si kolega velmi chválí. Já osobně jsem měl stejný postoj při výběru služebního méganu a dneska už bych keyless bezproblémů přijal. Stejně tak jsem měl obavy z Renault karty, a dnes mi to přijde jako lepší řešení než klíče...
reagovat
Tomas_87
počet příspěvků3
datum registrace22.11.2017
Pondělí 27.11.2017 15:43, Re:
Právě mi je jasný, že 1.0 EB s prázdným autem poletí, ale nedokážu odhadnout jaké to bude při naloženém autě. Ledaže bych na testovací jízdu zabalil a naložil jako na dovolenou :D

Ta Zafira vypadá zajímavě. Tam by ses nebál turba v benzínu?

Brácha mi dnes nabídl, ať zkusím mrknout na Mercedes B, že má známýho prodejce. Nevíte něco o těchto motorech? Koukal jsem na statistiky a obecně B vyhrálo ve spolehlivosti ve své kategorii.

U Keyfree se bojím krádeže. Našel jsem asi 6 způsobů, jak se dá Keyless oblbnout. Navíc manželka "ráda" nechává svůj klíč v autě, auto pak ten klíč blokne a je potřeba jej odblokovat pomocí mechanického klíče, který je schován uvnitř klíče. Kdyby tam nebyly tyto mínusy, určitě bych to bral. Na druhou stranu je pravda, že jsem nenašel C-Maxe, narozdíl od S-Maxe, na listu potenciálně hacknutelných aut.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků946
datum registrace19.08.2015
Středa 29.11.2017 15:29, Zafira a spol :-)
Ahoj, Zafira má v ceně záruku na 5 let /150 000 km !!! na motor a převodovku + nějaké další věci. Pokud dodržíš servisní intervaly, není s tím problém.

Litrový ecoboost má své hranice. C-MAX je už na něj těžký, právě na dovolené dostane co proto. A to nepočítam zaplou klimu, my před třemi roky chytli zácpu ve Splitu a cca 40 st. teplotu vzduchu.
Když to převedu na můj 1.2 TSI a to už je větší 4válec - motor se trápí s plně naloženým Rapidem v kopcích na D1, zvukově pak vyloženě obtěžuje. U Fordu to bude podobné...


reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.