0
zpět
 

diskuze k tématu: Zvýšení výkonu a snížení spotřeby u Fordu Galaxy 2.0l

kategorie zařazení tématu: poradna, vše o spotřebě, technické dotazy, zábava, tuning, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.09.2006 00:36,
Tak toto je boj s větrnými mlýny, protože s tou hmotností, čelním sklem a motorem se nemůžete divit vaší spotřebě. Jinak ve vašem případě je¨chiptuning opravdu blbost, o chiptuningu by jsem uvažoval jen u vznětových nebo zážehových motorů s turbem. A tak jedinou dobrý nápad bude plyn.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.09.2006 03:38, A co chip od výrobce vozu?
Nedávno jsem si pořídil Pajero Sport 2,5TD 85kW,Mitsubishi mabízí orig.sadu na zvýšení výkonu na 98kW ( http://www.mitsubishi-motors.cz/pdf/rallitronic.pdf?PHPSESSID=63ddd1170233df560c3b4581404a3286 ) Je i tady riziko,že se např. významě sníží životnost motoru?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.09.2006 10:07, Spotreba
Jak nekdo muze proovnavat spotrebu 11 litru u benzinu a zavidet sousedovi 7 litru nafty? at proda tohle Galaxy a koupi tkay naftove a nebo prestavet na LPG, ale jelikoz prestavba by stala asi tak 30 tis a jeste by ubylo trosku vykonu a mista v kufru, nebo by nekde lezela rezerva, radsi bych prodal tohle auto a koupil Galaxy s TDI, jako nejlepsi volbu vidim TDI 85kw s 6ti stupnovou prevodovkou. Maji ji mylsim vsechny TDI s vykonem 85 a 96kw a vykon bude o hodn elepsi proti 2,0 benzin a spotreba bude taky tak o 3 litry nizsi
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.09.2006 11:24, RE: A co chip od výrobce vozu?
S napsal:
Nedávno jsem si pořídil Pajero Sport 2,5TD 85kW,Mitsubishi mabízí orig.sadu na zvýšení výkonu na 98kW ( http://www.mitsubishi-motors.cz/pdf/rallitronic.pdf?PHPSESSID=63ddd1170233df560c3b4581404a3286 ) Je i tady riziko,že se např. významě sníží životnost motoru?
Ano, a to je prave pripad motoru s turbodmychadlem, kde ma zvysovani vykonu mnohem vetsi smysl. Pokud se k vozu budete chovat slusne, nemyslim si, ze by to melo mit vyrazny vliv na zivotnost. Vetsina ridicu ale chiptuning provadi proto, ze touzi jezdit svizne az drave, coz ma teprve na trvanlivost (nejen motoru, ale i ostatnich komponentu - podvozku apod.) vyznamny vliv.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.09.2006 16:38, RE: A co chip od výrobce vozu?
AnderN napsal:
Ano, a to je prave pripad motoru s turbodmychadlem, kde ma zvysovani vykonu mnohem vetsi smysl. Pokud se k vozu budete chovat slusne, nemyslim si, ze by to melo mit vyrazny vliv na zivotnost. Vetsina ridicu ale chiptuning provadi proto, ze touzi jezdit svizne az drave, coz ma teprve na trvanlivost (nejen motoru, ale i ostatnich komponentu - podvozku apod.) vyznamny vliv.
Jak pisatel může srovnávat spotřebu svého 2.0 benzín s 1.9 tdi? Mimochodem 11 litrů na toto auto s touto motorizací se mi zdá být ještě v normě. A byla by zcela najivní představa že nějaký zázračný čip či natural 98 atd jeho "problém" vyřeší. 100% souhlasím s odpovědí pana redaktora.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.09.2006 16:41, Souhlasím
Musím bohužel souhlasit s autorem článku. Chiptuningové firmy sice slibují zvýšení výkonu za současného snížení spotřeby, ale kdo by jim věřil ... jediná vyjímka je v případě, že se auto dodává na trh, kde se podle výkonu platí pojistka - tam může výrobce schválně nahrát méně výhodný program do řídící jednotky, aby se vešel do limitu kW. Pak má chiptunning smysl i u auta bez turba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.09.2006 19:53, RE: Souhlasím
Riccardo napsal:
Musím bohužel souhlasit s autorem článku. Chiptuningové firmy sice slibují zvýšení výkonu za současného snížení spotřeby, ale kdo by jim věřil ... jediná vyjímka je v případě, že se auto dodává na trh, kde se podle výkonu platí pojistka - tam může výrobce schválně nahrát méně výhodný program do řídící jednotky, aby se vešel do limitu kW. Pak má chiptunning smysl i u auta bez turba.
Zabývám se snižováním spotřeby u vozidel a v tomto případě bych vyzkoušet několik věcí. Pravidelně kontrolovat tlak vzduchu v pneu (lepší vyšší tlak v rámci normy, než nižší), dbát na čistotu vzduchového filtru. Dále jezdit na kvalitní palivo (nemyslím, že je nutný V-Power, ale nekvalitní benzíny o 1,30Kč levnější často prodraží o mnoho více jízdu na spotřebě). Dále změnit styl jízdy - toto dělá obrovský rozdíl. Zásada je minimálně brzdit - když je na dálnici 110, vidím ji většinou již z dálky, uberu, ale nebrzdím. Velká část řidičů jede 130 a pak brzdí těsně před cedulí - někdy to sledujte. Gerhard Plattner, velmi zkušený setřič paliva, říká prostou větu: Nechat auto splývat s krajinou. A to je ono. Z praxe je známé, že časová prodleva při takovém-to stylu jízdy není velká opravdu jen několik procent, ale spotřeba se sníží znatelně. Zkuste si přečít něco od Gerharda Plattnera. Montáž LPG je další dobrou volbou. Zejména toroidní nádrž. Volte správně i pneumatiky. Levné pneu ušetří peníze při nákupu, ale za provoz si vyžádaní násobně více na spotřebě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 08.09.2006 20:08, RE: Souhlasím
Filip napsal:
Zabývám se snižováním spotřeby u vozidel a v tomto případě bych vyzkoušet několik věcí. Pravidelně kontrolovat tlak vzduchu v pneu (lepší vyšší tlak v rámci normy, než nižší), dbát na čistotu vzduchového filtru. Dále jezdit na kvalitní palivo (nemyslím, že je nutný V-Power, ale nekvalitní benzíny o 1,30Kč levnější často prodraží o mnoho více jízdu na spotřebě). Dále změnit styl jízdy - toto dělá obrovský rozdíl. Zásada je minimálně brzdit - když je na dálnici 110, vidím ji většinou již z dálky, ...
Souhlasím s nedoporučením chipu. Automobilky mají složitá vývojová centra, kde elektroniku automobilu a řídící jednotky vyvíjí týmy expertů, jak by pak mohl nějaký odblokovávač mobilů nebo autorádií či stáčeč tachometrů kvalitně nahradit takto složitý program? U atmosférických motoů se vždy tuning prováděl podle staré školy - leštění sání popř. zvýšení kompresního poměru a třeba úprava výfuku, tlumičů výfuku až po instalaci lehčích kovaných pístů a průchodnějšího filtru vzduchu a katalyzátru... Jinými slovy je to dost složité a hlavně nákladné. To se nedá udělat levně.
Zajímavý je rozdíl mezi motory např. koncernu VW. Jejich hliníková 1,8 má řadu modifikací: 1,8atm, 1,8T, 1,8TT... Zvýšení výkonu z 1,8T 110kW na 1,8T 132kW je pak možné a třeba v kvalitních podmínkách proveditelné (vývoj Škoda - Česana). Octavia I RS 132kW pak lze upravit na 165kW (Audi TT), ale nějakým levným řešením, chipem, to nelze. Hrubě mě rozčilují řidiči, i nových přeplňovaných dieslů, z jejihž vozů se po přidání valí mračna dýmu. Většinou je to dáno nějakým levným řešením - mezičipem. Ale na úkor životního prostředí a také lidského zdraví. Saze z dieslů pronikají, kvůli svým malým rozměrům do krve a jsou přímo zodpovědné za rakovinu. Opravdu přímo! Obsahují PAU - polycyklické aromatické uhlovodíky. ZAPOMEŇTE NA CHIP!
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.