0
zpět
 

diskuze k tématu: Rozbité turbo u galaxy

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 03.04.2014 21:50, Rozbité turbo u galaxy
Dobrý den,

koupila jsem starý Ford Galaxy. 2001. Přesně po týdnu a po necelých 350 ujetých kilometrech auto přestalo jet. Automechanik zjistil rozbité turbo. Myslíte, že můžu požadovat alespoň částečné hrazení opravy, nebo odstoupení od smlouvy? Chápu, že je to staré auto, ale koupit ho skoro za 100 000 a hned do něj sypat další tisíce se mi nechce. Děkuji za radu.
reagovat
Zvirak
počet příspěvků459
datum registrace09.09.2012
Čtvrtek 03.04.2014 22:20, Cena
Připadá mi to, že jste koupila první auto, na které jste narazila. Navíc Vás někdo pěkně natáhl, když jste za takhle staré auto dala tolik peněz.. Možná by se to dalo uhrát na skrytou vadu.
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Pátek 04.04.2014 12:02, RE: Cena
Zvirak napsal:
Připadá mi to, že jste koupila první auto, na které jste narazila. Navíc Vás někdo pěkně natáhl, když jste za takhle staré auto dala tolik peněz.. Možná by se to dalo uhrát na skrytou vadu.


cena mimo mísu úplně není, sice jdou sehnat o dva roky mladší, ale jestli bylo udržované a slušně vybavené...
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Pátek 04.04.2014 12:07, RE: Rozbité turbo
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, koupila jsem starý Ford Galaxy. 2001. Přesně po týdnu a po necelých 350 ujetých kilometrech auto přestalo jet. Automechanik zjistil rozbité turbo. Myslíte, že můžu požadovat alespoň částečné hrazení opravy, nebo odstoupení od smlouvy? Chápu, že je to staré auto, ale koupit ho skoro za 100 000 a hned do něj sypat další tisíce se mi nechce. Děkuji za radu.


turbo odchází v 99% případů na chybu obsluhy a s trochou snahy lze zničit i za pár set km. zvlášť když není nové...
je otázkou, jak máte napsanou smlouvu a dobrého právníka

edit: jen bych doplnil, že drtivá většina řidičů jezdí s turbomotory stejně jako s atmosférami a diví se, že mění turbo každých 20-30 tisíc km
reagovat
Falco
počet příspěvků55
datum registrace09.05.2007
Pátek 04.04.2014 14:34, skrytá závada
Obecně u soudu prokázat skytou závadu je velmi obtížné a nemyslím si, že se Vám to v tomto případě podaří a už vůbec ne u tak starého vozidla. Snad by se o tom dalo uvažovat v tom případě, že byste měl ve smlouvě výslovně uvedeno prohlášení prodávajícího, že je turbo nové, repasované apod. a znalec by zjistil, že tomu tak nebylo.

Z osobní zkušenosti (jsem právník) vím o jednom případu, kdy kupující vyhrál soudní spor. Bylo to v případě, že bylo prodané vozidlo, kde po týdnu zjistili, že je problém s hlavou motoru. Podařilo se mu prokázat, že prodávající byl před cca. měsícem v tom stejném autorizovaném servisu, kam dali oni auto a servis jej na tuto závadu upozornil.

Přijde mi, že zrovna v tomto segmentu si mnoho lidí myslí, že koupí 10 let staré vozidlo a budou s ním jezdit bez investic mnoho let, což není a ani nemůže být pravda, protože jinak by se staré vozidla neprodávali za desetinové ceny nových. Samozřejmě je mnoho případů, kdy je vozidlo nachystáno, aby chvíli jezdilo a pak se rozsypalo, ale unést důkazní břemeno není vůbec jednoduché.
reagovat
Falco
počet příspěvků55
datum registrace09.05.2007
Pátek 04.04.2014 14:37, RE: skrytá závada
Falco napsal:
Obecně u soudu prokázat skytou závadu je velmi obtížné a nemyslím si, že se Vám to v tomto případě podaří a už vůbec ne u tak starého vozidla. Snad by se o tom dalo uvažovat v tom případě, že byste měl ve smlouvě výslovně uvedeno prohlášení prodávajícího, že je turbo nové, repasované apod. a znalec by zjistil, že tomu tak nebylo. Z osobní zkušenosti (jsem právník) vím o jednom případu, kdy kupující vyhrál soudní spor. Bylo to v případě, že bylo prodané vozidlo, kde po týdnu zjistili, že je problém s hlavou motoru. Podařilo se mu prokázat, že prodávající byl před cca. měsícem v tom stejném autorizovaném servisu, kam dali oni auto a servis jej na tuto závadu upozornil. Přijde mi, že zrovna v tomto segmentu si mnoho lidí myslí, že koupí 10 let staré vozidlo a budou s ním jezdit bez investic mnoho let, což není a ani nemůže být pravda, protože jinak by se staré vozidla neprodávali za desetinové ceny nových. Samozřejmě je mnoho případů, kdy je vozidlo nachystáno, aby chvíli jezdilo a pak se rozsypalo, ale unést důkazní břemeno není vůbec jednoduché.


PS: omlouvám se, za gramatické chyby

reagovat
Roman AX
počet příspěvků134
datum registrace09.12.2011
Pátek 04.04.2014 18:26, turbo
Nechci se plést, ale není ten motor od VW? To by turbo nemuselo být až tak drahé a mělo by být snadno k sehnání.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Pátek 04.04.2014 19:06, RE: turbo
Roman AX napsal:
Nechci se plést, ale není ten motor od VW? To by turbo nemuselo být až tak drahé a mělo by být snadno k sehnání.


taky tipuju na obyč 1.9 TDI. nebude to žádná hrůza. navíc si nemyslím, že by to prodejce chtěl na Vás narafičit. to by musel být neobyčejně šikovný, aby se to po týdnu rozsypalo a týden to předtím v pohodě jezdilo...

reagovat
Falco
počet příspěvků55
datum registrace09.05.2007
Pátek 04.04.2014 21:54, RE: turbo
Roman AX napsal:
Nechci se plést, ale není ten motor od VW? To by turbo nemuselo být až tak drahé a mělo by být snadno k sehnání.


Podle r.v. by to měl být motor 1,9 TDI PD s 85 kW a 6 stupňovou prevodovkou.
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 05.04.2014 11:09, co řešíte?
použité se dá koupit kolem trojky, repas za 6-7.000,-. považujte to za součást běžného spotřebního materiálu který jste jistě na voze měnila (oleje, filtry, rozvody, možná brzdy...) nebo jste jedna z těch co si myslí že koupí 13 let staré auto a jen budou jezdit a žádný servis? potom bůh s vámi...
reagovat
Falco
počet příspěvků55
datum registrace09.05.2007
Sobota 05.04.2014 11:42, RE: co řešíte?
tomaskrtek napsal:
použité se dá koupit kolem trojky, repas za 6-7.000,-. považujte to za součást běžného spotřebního materiálu který jste jistě na voze měnila (oleje, filtry, rozvody, možná brzdy...) nebo jste jedna z těch co si myslí že koupí 13 let staré auto a jen budou jezdit a žádný servis? potom bůh s vámi...


souhlas
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Sobota 05.04.2014 13:06, RE: Rozbité turbo u galaxy
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, koupila jsem starý Ford Galaxy. 2001. Přesně po týdnu a po necelých 350 ujetých kilometrech auto přestalo jet. Automechanik zjistil rozbité turbo. Myslíte, že můžu požadovat alespoň částečné hrazení opravy, nebo odstoupení od smlouvy? Chápu, že je to staré auto, ale koupit ho skoro za 100 000 a hned do něj sypat další tisíce se mi nechce. Děkuji za radu.


Již jen věta "koupit ho skoro za 100 000" mě fascinuje. Paní, uvědomte si, že jste koupila ojeté auto (tedy věc opotřebenou používáním), jejíž původní hodnota byla okolo 1 milionu korun. Koupila jste tedy auto za 10% jeho původní ceny - opravdu jste si myslela, že bude "jako nové"?
K dotazu: skrytou vadu neprokážete ani omylem (pokud se tedy nestane zázrak v podobě defektace závady turba zaznamenané v databázi nějakého servisu, na který ale musíte nějak přijít - to by byl ten zázrak). O odstoupení od smlouvy nemá cenu ani psát, původní majitel vás pošle k šípku a případný soud můžete vyhrát opět jen v případě onoho zázraku.
reagovat
autovoko
počet příspěvků9
datum registrace09.12.2018
Pondělí 07.04.2014 11:46, RE: Cena
Zvirak napsal:
Připadá mi to, že jste koupila první auto, na které jste narazila. Navíc Vás někdo pěkně natáhl, když jste za takhle staré auto dala tolik peněz.. Možná by se to dalo uhrát na skrytou vadu.


Jak můžete kritizovat cenu, když neznáte výbavu, celkový stav vozu a počet ujetých km?????
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 07.04.2014 12:44, RE: co řešíte?
tomaskrtek napsal:
použité se dá koupit kolem trojky, repas za 6-7.000,-. považujte to za součást běžného spotřebního materiálu který jste jistě na voze měnila (oleje, filtry, rozvody, možná brzdy...) nebo jste jedna z těch co si myslí že koupí 13 let staré auto a jen budou jezdit a žádný servis? potom bůh s vámi...


Turbodmychadlo, vstřiky, setrvačník jsou bohužel součásti motoru, které podléhají běžnému opotřebení, podobně jako, brzdové komponenty, tlumiče nebo třeba obyčejný akumulátor. Z mého úhlu pohledu na ně nelze aplikovat formuli o skryté vadě, neboť v době prodeje mohly fungovat, avšak po prodeji jejich životnost došla konce.
Právě z tohoto důvodu vesměs nedoporučuji nákup starých naftových ojetin, kde se tyto komponenty hranici životnosti přibližují a nelze aplikovat reklamaci na základě skryté vady. Je každého věc, jak důkladné expertýze podrobí nakupované auto, ale chápu, že při rozpočtu 100 tisíc by se při 4-té důkladné prohlídce (za 5000 Kč/ks) mohlo ukázat, že míříme do slepé uličky.
Jak bylo řečeno, koupila jste dost starý vůz za 10% původní ceny, což znamená, že je velká pravděpodonost, že budete muset na servis nějaké prostředky vynaložit, tím spíše pokud se jedná o starý naftový pohon, a to při tomto stáří myslím paušálně.
Budiž Vám to zkušeností do budoucna, že ojeté auto už má něco za sebou a nelze k němu přistupovat jak k novému, byť jste za něj utratila relativně dost peněz. Jsou ojetiny i 3x dražší, které žádají opravu v rámci běžného opotřebení.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 05.06.2014 13:29, re:
Dobrý den. Obávám se, že s případným vymáháním částky za opravu auta nemáte šanci uspět. Jedná se o ojetinu starou 13 let, nelze zde uplatnit žádnou záruku apod. Je sice možné, že předchozí majitel prodal auto s vědomím, že turbodmychadlo je špatné a bude nutná jeho brzká výměna, dokázat mu to ale bude prakticky nemožné.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.