0
zpět
 

diskuze k tématu: Výběr nejspolehlivějšího kombi za 200 - 350 tis. Kč

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady
Sieg
počet příspěvků2
datum registrace09.12.2019
Pondělí 09.12.2019 12:37, Výběr nejspolehlivějšího kombi za 200 - 350 tis. Kč
Zdravím,
vybírám kombi s rozpočtem 200-350 000.
Nájezd se může pohybovat v rozmezí 30-50 000 ročně. Dlouhé trasy, ale i dojíždění po městě.
Auto by mělo vydržet ty nejextrémnější podmínky (dálnice D1 a semtam nějaké okresky), ovšem bude sloužit i na německých dálnicích, kde bude nuceno jet dle podmínek klidně i 180km/h.
Nejvíce mě oslovil asi Ford Focus poměr cena/spolehlivost/spotřeba.
Zaujala mě i verze FordFocus 1.6Ti-vct. Byť je to benzín jeho příznivá cena, spolehlivost a levnější opravy by mohly kompenzovat spotřebu, nebo se mýlím?

Rád si přečtu veškeré názory&návrhy ať už benzín, nebo nafta.

Děkuji
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1664
datum registrace19.08.2015
Pondělí 09.12.2019 14:29, RE: Výběr nejspolehlivějšího kombi za 200 - 350 tis. Kč
citace:
reakce na: Sieg, 09.12.2019 12:37 (Zdravím,vybírám kombi s rozpoč ...)

Ahoj, Focus 1.6 Ti-VCT toho vydrží hodně, ale zvukový komfort na palubě je do 130, spíše 120km/h. Pak se zvedá hodně také spotřeba. Jestli jezdíš častěji dálnice, je to na diesel a nejodolnější je 2.0 TDCi, teda u Fordu. Tento motor je také tichší na dálnici, při tempu 130+.
Pokud Tě láká "malorážka" v dieslu, tak pan Vaculík doporučuje raději novější 1.5 TDCi, vysvětluje to konstrukčními vlastnostmi. Za mě ale jestli jezdíš v Německu nad 130, chce to dvoulitr, ať vůz neutaháš

Na hodně dlouhé a rychlé přesuny bych dokonce zvážil Mondeo 2.0 TDCi, protože je tam znát větší jistota podvozku, brzd a sedadla jsou také o třídu výš. Spotřeba v klidném tempu 130 je tak 6,5l, ale záleži dokonce i na kvalitě nafty a jak se o vůz staráš obecně(dávál bych i aditivum, stačí bohatě český VIF).

Jako alternativu lze doporučit Hondu Civic 1.6 i-Dec, který i podle pana Vaculíka je v současně asi nejlepší diesel s menším objemem. Má jej tchán v CRV a prostě jezdí a jezdí Ale 180km/h jsem s ním nikdy nejel tak nevím jak funguje v tak velké zátěži.

Jinak extrémní výdrž má Honda Civic 1.8 VTEC a Accord 2.0 VTEC. Ohledně Accordu mám informace z první ruky, protože kamarád je používá v konzultantské firmě. Accord 2.0 VTEC s přehledem najezdí 350 tis.km s automatem!!! a ještě si jej zaměstnanci koupí domů pro manželku. Je to mimo rámec evropských a amerických ben. aut. Mě akorát Accord nepřípadá tak tichý při 150km/h jako napřiklad Passat nebo Mondeo ve dvoulitru dieslu. Takže něco za něco holt
reagovat
KoobaS
počet příspěvků740
datum registrace23.04.2014
Pondělí 09.12.2019 14:33, RE: Výběr nejspolehlivějšího kombi za 200 - 350 tis. Kč
citace:
reakce na: Sieg, 09.12.2019 12:37 (Zdravím,vybírám kombi s rozpoč ...)


Pokud skutečně plánuješ přesuny převážně po dálnici a často i v německu, tak jedině dvoulitr v naftě a silnější - to platí obecně napříč značkami a modely.
Ve vedlejším vlákně/poradně se řeší Laguna třetí generace - ta, s 2,0dCi by byl můj tip - za nížkou cenu spolehlivý a pohodlný povoz. V tvém budgetu budou ty nejlepší kousky.
reagovat
Petris
počet příspěvků13
datum registrace27.04.2017
Pondělí 09.12.2019 20:16, Passat?
V tomto cenovém rozmezí jsem také hledal a v podstatě se stejnými vstupními parametry.
Město, přesuny 10km, cesta do práce, zahraničí, dovolená.... takové multifunkční auto k naftovemu pracantu.
Nakonec jsem vybral Passat B8 1.4 ... jestli jsem úděl dobře nebo než ukáže čas. Ovšem do 50 000 km najezd, čtyřleté auto, benzín, kombi, pohodlné, ucházející dynamika krásný vzhled.
Za mě lepší než Octavia atd. Ale také jsem o ní hodně uvažoval.
reagovat
Sieg
počet příspěvků2
datum registrace09.12.2019
Pondělí 09.12.2019 21:22, Brouk v hlavě
Děkuji za rady
Mondeo, Passat jsem také vyhlížel. Jenže v ČR u největších podvodníků se stáčením tachometrů se hodně bojím té katastrofy, která by mi nějakým šuntem mohla vzniknout. To samé Octavie Combi.
300 000,- za 150 000 na tachometru mi už tak přijde extrém, přičteme-li poměry na ČR, máme reálně možná dvojnásobek km a auto před smrtí (pro mě).

Chtěl bych, aby mi auto alespoň pár roků vydrželo. Ty opravy dieselů jsou docela dost nákladné.

O Laguně jsem také už četl. Otázka je, zda díky své (prý neprávem zasloužené) pověsti bude mít nějakou zůstatkovou hodnotu. I když to mi je vcelku jedno, pokud bude sloužit.

Honda Civic. Mám výšku přesně 2 metry takže nevím jestli taková anomálie jako já bude pasovat do toho auta.
Pro ženu do budoucna ideál.

Z doslechu je to ale "ďábel" a být to kombi a s malou spotřebou neváhal bych.
reagovat
KoobaS
počet příspěvků740
datum registrace23.04.2014
Úterý 10.12.2019 08:31, RE: Brouk v hlavě
citace:
reakce na: Sieg, 09.12.2019 21:22 (Děkuji za radyMondeo, Passat j ...)

Pár připomínek:
Úvahy o stočeném koncernu jsou správné, bude to platit ale o všech obchoďáckých a manažerských modelech v inzerci. Nejlepší obrana proti tomuhle je vybírat opravdu pečlivě - ideálně třeba z klubu dané značky a od fanoušků. V dobrém servisu (ideálně autorizovaném) by měli být schopní odhalit stočené kilometry.
Nemá smysl řešit zůstatkovou hodnotu auta, které pořídíš za 1/3 původní hodnoty. Pokud si auto necháš tři roky, najedeš na něm sám 100 - 150 tkm. Hrozí ti tak prodej auta s nájezdem okolo 300tkm. Pokud bude dobře servisované a v dobrém stavu, prodáš jej za podobnou cenu jako kusy s menším nájezdem, ale horším servisem. Může to ale trvat trochu dýl...
Civic v deváté generaci se dělal i jako kombi, jestli si dobře pamatuju, tak měl větší kufr než Oktávka. Nevidím důvod, proč by se do něj dvoumetrový člověk nevlezl, ale to je ideálně o tom to vyzkoušet. Benzínová 1,8 bude mít vyšší spotřebu než naftové motory, bude jinak dynamická, ale s běžnou a nešizenou údržbou toho zvládne hodně. A hondaři se při nákupu aut vysokýho čísla nájezdu moc nebojí...
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1664
datum registrace19.08.2015
Úterý 10.12.2019 09:48, RE: Brouk v hlavě
citace:
reakce na: Sieg, 09.12.2019 21:22 (Děkuji za radyMondeo, Passat j ...)

Ahoj, Modeo, Passat atd. bych vybíral zásadně u dealerů značky a jen s plnou servisní historií. I tak je výběr pěkný pokud přidáš oficiální prodejce i v Něměcku(na mobile.de se dá zaškrnout ve filtru, že chceš jen od prodejců značky ojetinu a s plnou historií).
Jak psal Koobas = vybírat pečlivě a "nedivočit"
reagovat
Worlotronick
počet příspěvků2
datum registrace10.12.2019
Úterý 10.12.2019 21:01, Golf gtd
Zdravim pánové. Mám vyhlídnuteho golfa gtd s kompletní servisní historií původem i se zárukou najetých km. Chtěl jsem poprosit vás znalce jestli mi k tomu můžete něco říct. Auto má najeto cca 140 000km. Je v automatu. Mám strach z převodovky. Aby mi vydržela ještě aspoň 100 000 nebo na co si hlavně dávat pozor. Nic jiného nechci. Bude to můj 5. Golf a chci se taky líp svézt. Do teď jsem měl 1,9 81kw max spkojenej. Mám ho 11 let bez jakýchkoliv větších zásahu do motoru či převodovky. Můžu to samé očekávat i u gtd?
Díky za názory.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků1664
datum registrace19.08.2015
Středa 11.12.2019 10:19, RE: Golf gtd
citace:
reakce na: Worlotronick, 10.12.2019 21:01 (Zdravim pánové. Mám vyhlídnute ...)

Ahoj, přehled o DSG je např. na https://www.auto.cz/prevodovky-vw-dsg-v-ojetinach-jak-jsou-na-tom-se-spolehlivosti-122786
Ve tvém případě jde o "mokrou" variantu, což je ta lepší. Zkus si ověřit, jestli převodovka měla pravidelný servis. Olej v převodovce se mění co 60tis.km a pokud se servis snaží, tak vysaje cca 6l starého. Bohužel se většinou nesnaží tak vymění cca 4,5l
I tak pro DSG je dobré si založit "fond oprav", kdy jednou příjde repas a nebude to tak "bolet".
Je to daň za pohodlí automatu. "Nesmrtelné převodovky" jsem zažil jen u Hondy Accord, Subaru a Toyoty
reagovat
Worlotronick
počet příspěvků2
datum registrace10.12.2019
Čtvrtek 12.12.2019 11:42, RE: RE: Golf gtd
citace:
reakce na: BobanHTP, 11.12.2019 10:19 (Ahoj, přehled o DSG je např. n ...)


Super díky moc za rady. Jdu do něj.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1108
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 12.12.2019 12:27, RE: Golf gtd
citace:
reakce na: Worlotronick, 10.12.2019 21:01 (Zdravim pánové. Mám vyhlídnute ...)


Ona vlastní mechanika "mokré" 6° DSG celkem vydrží. Jiná věc je trvanlivost mechatroniky (cca 30 000,-), která je neopravitelná, mění se jako celek a kolik vydrží ti nikdo neřekne. Plus samozřejmě opotřebení vlastních spojek (také cca 30 000,-) a dvouhmotového setrvačníku (cca 15 000,-), kdy nutnost výměny nastává okolo 250 tisíc ujetých km u běžně provozovaných aut. Pokud jezdíš hodně po městě, spojky odejdou klidně na polovičním intervalu - dvouspojky obecně nemají rády pojíždění v kolonách, na to je hydroměničový automat.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2020, všechna práva vyhrazena.