BobanHTP napsal:
Zdravím, doporučuji si koupit dnešní Svět Motorů, který o tomto motoru pojednává velmi podrobně, včetně nejčastějších poruch. Jen namátkou, originál vstřiky nejsou moc kvalitní, jeden stojí 14000kč!, FAP filtr originál stojí 40000kč atd. Stejně myslím, že koupě Fordu Focus/C-max i s klasickou atmosférou 1.6 Vás celkově výjde lépe než diesel
U ecoboostu budete dokonce jezdit s podobnou spotřebou jako diesel a zatím se opravdu nekazí, na rozdíl od 1.2 TSI od VW.Dobře, spotřeba je u benzínu 1.6 o litr až litr a půl větší, jenže to je tak vše, jinak provozní náklady jsou nízké a spolehlivost je u Fordích benzínů špičková
Upřímně v tom článku není nic nového nad čím by člověk co kupuje ojetý diesel měl zpozornět. Píšou tam mimo jiné že vstřiky od Continentalu koupené jinde než ve škodovce stojí 7 tis což je normální cena srovnatelná s konkurencí, tento rok tuším doběhne kontrakt VW s Continentalem a pak snad budou ND pro repase vstřiků. Nemyslím si že 200tis je pro vstřikovače nějak málo, moderní vstřikovače pro přímí vstřik u benzínu také nemají neomezenou životnost a levné zrovna také nejsou.
FAP za 40tis asi koupí málokdo, ale už tam nepíšou že za cca 8tis se dá vyčistit a vydrží pak minimálně dalších 100tis km.
Klasický fordův atmo benzinák 1,6 bude levnější jak na provoz tak na pořízení, o tom žádná, ale na závodění to v C-Maxu opravdu není.