0
zpět
 

diskuze k tématu: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, americká vozidla
ghost
počet příspěvků5
datum registrace16.12.2018
Neděle 16.12.2018 21:13, Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
Zdravím všechny,
třeba se tu najde někdo znalý .
Auto jezdí normálně, dokud na dálnici jedu +/- do 2,5k otáček (5. stupeň, cca 125 km/h).
Pokud ale chci zrychlit a vytočím otáčky na 2,8k otáček, tak se mi rožne kontrolka "chyba motoru" jako na snímku:
https://www.apm.cz/wp-content/uploads/2017/08/2017-01-02-APM-praxe-FOCUS-Kontrolka.jpg
Pokud motor znovu nastartuji, tak chyba motoru už nesvítí, auto jede dobře, dokud se nedostanu zase na podobnou hodnotu otáček a rychlosti (vysoké otáčky např. na trojce jsem tedy nezkoušel).
Netuší někdo, jaká by mohly být příčiny?
(diagnostiku nemám a zatím jsem s tím nikde nebyl - Brno)
reagovat
Čakry hard
počet příspěvků3
datum registrace18.12.2018
Úterý 18.12.2018 06:27, RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
citace:
reakce na: ghost, 16.12.2018 21:13 (Zdravím všechny,třeba se tu na ...)

Ahoj a má to nějaký další doprovodný efekt ( motor ztratí tah)nebo jen se rožne kontrolka motoru? Dělá to při zrychlení na vyšší převodové stupně 4,5?
reagovat
ghost
počet příspěvků5
datum registrace16.12.2018
Úterý 18.12.2018 07:08, RE: RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
citace:
reakce na: Čakry hard, 18.12.2018 06:27 (Ahoj a má to nějaký další dopr ...)


Poté, co se rožne kontrolka, tak ano, motor ztratí tah a nechce více zrychlovat. Takže asi padá do nouzového režimu. Poté, co za jízdy motor vypnu a znovu nastartuji, auto jede bez problémů dál a kontrolka se nehlásí, dokud opět nedosáhnu těch cca 2,8k otáček.
Jinak po městě a meziměsto to auto jede ok, startuje na první dobrou, ... Dělá mi to jen na 5. stupeň (6. už nemám ), na 4. stupeň takové otáčky nejezdím.
Nějaké neobvyklé hlučnosti či zvuků jsem si nevšiml.
Díky
reagovat
Čakry hard
počet příspěvků3
datum registrace18.12.2018
Úterý 18.12.2018 07:50, RE: RE: RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
citace:
reakce na: ghost, 18.12.2018 07:08 (Poté, co se rožne kontrolka, t ...)

Toho může být více ale podobnou závadu jsem měl na svém vozidle Seat Toledo 1.9TDI ARL. Na 4,5,6 převodový stupeň při konstantním zrychlení na dálnici motor padal do nouzového režimu. Na 1,2,3 to nedělalo protože většinou hned odřazuješ nahoru. A do těch otacek ani do dlesiho zrychlovani se nedostanes.Jedná se zřejmě o závadu přeplňování. V mém případě to byl podtlakový ventil a softwarová chyba. Musela se přehrát řídící jednotka a vymena ventilu. Turbo ti tlačí větší tlak a ŘJ chrání motor nouzovym rezimem. Nemas nachipovany motor?
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1040
datum registrace23.04.2014
Úterý 18.12.2018 08:22, RE: RE: RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
citace:
reakce na: ghost, 18.12.2018 07:08 (Poté, co se rožne kontrolka, t ...)


Tak cestou do servisu bych vyzkoušel, jestli to v těch otáčkách padá do nouzáku i při jiných rychlostních stupních. Pokud to padá do nouzáku, bude to uloženo v paměti co je to za závadu a pak se snadno odpíchneš dál.
V Brně můžu doporučit pana Pavlíčka v Horních Heršpicích.
reagovat
ghost
počet příspěvků5
datum registrace16.12.2018
Úterý 18.12.2018 09:15, RE: RE: RE: RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
citace:
reakce na: KoobaS, 18.12.2018 08:22 (Tak cestou do servisu bych vyz ...)


Diky za tip, vyzkousim
reagovat
ghost
počet příspěvků5
datum registrace16.12.2018
Úterý 18.12.2018 09:16, RE: RE: RE: RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
citace:
reakce na: Čakry hard, 18.12.2018 07:50 (Toho může být více ale podobno ...)


nn, neachipované to není
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 20.12.2018 07:52, RE: RE: RE: RE: RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
Zo skusenosti by som asi tipoval podavacie cerpadlo v nadrzi, alebo upchate palivove vedenie. Ked to date nad tych 2800 otacok, tak uz nestiha davat palivo a preto sa to hodi do nudzoveho rezimu. Mozno skusit vymenit palivovy filter. Moze to byt ale fura inych veci (napr mozno katalyzator uz v tych otackach nestiha a druha lambda zachyti problem. To by ale svietila kontrolka aj po nastartovani).
reagovat
sheogorath
počet příspěvků527
datum registrace27.05.2016
Pátek 21.12.2018 16:28, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
Nekouri to? Kdyby to bylo primo turbo (ucpany mazani apod), tak bych tipnul, ze se to bude zhorsovat, az to v nouzaku zustane. Taky bych to videl na to cerpadlo.

Doprovazi to neco dalsiho? Zadny hvizdani/syceni?

Rozhodne to chce diag
reagovat
ghost
počet příspěvků5
datum registrace16.12.2018
Pátek 21.12.2018 18:17, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Focus II (2006) - 1,6 TDCi - chyba motoru
citace:
reakce na: sheogorath, 21.12.2018 16:28 (Nekouri to? Kdyby to bylo prim ...)


Zdravim vsechny,
tak od te doby se mi nepodarilo chybu zopakovat => auto jezdi i na 3000 otacek v pohode.
Jeste me napadlo - kdyz byla ta chyba, tak jsem mel zapnute vyrivani sedadla.
Nyni bez vyhrivani ani na 3. ani na 4. ani na poslední 5. stupen vse v pohode.
Mohlo by to byt neco ve smyslu, ze to nestihalo dodavat el?
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.