zpět
 

diskuze k tématu: Auto do 80000, denní dojíždění- Ford Focus?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, osobní a terénní
ptacnicek
počet příspěvků2
datum registrace24.10.2017
Úterý 24.10.2017 09:56, Auto do 80000, denní dojíždění- Ford Focus?
Dobrý den,

chtěl bych si pořídit auto na denní dojíždění do práce. 15km tam + zpět. K tomu občasné výlety. Auto nemusí být kdo ví jak velké, ale i to mi nevadí. Z toho co jsem se dočetl jsem začal uvažovat o dvojkovém focusu 1,6 16V nebo fabkou 1,4MPI. V autech se nevyznám tak budu rád za každou radu, každý nový tip. Chtěl bych se vlézt do 8000.

Díky
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků176
datum registrace09.05.2007
Úterý 24.10.2017 11:13, RE: Auto do 80000, denní dojíždění
ptacnicek napsal:
Dobrý den,chtěl bych si pořídit auto na denní dojíždění do práce. 15km tam + zpět. K tomu občasné výlety. Auto nemusí být kdo ví jak velké, ale i to mi nevadí. Z toho co jsem se dočetl jsem začal uvažovat o dvojkovém focusu 1,6 16V nebo fabkou 1,4MPI. V autech se nevyznám tak budu rád za každou radu, každý nový tip. Chtěl bych se vlézt do 8000.Díky


Těch 80 tis je včetně servisu nebo máte bokem další peníze na prvotní servis? Já doporučuji většinou mít minimálně 15 tis na případný servis. Minimálně to je jedna sada pneu, rozvody, olej, něco drobného na podvozku nebo nějaké drobnosti. Rozmyslet si, zdali i havarijku nebo jen povinne. Pri hledani v soukrome inzerci se da obcas slusne usetrit. Ja treba koupil stařičkou Vectru od pána, co měnil před 30 tis km rozvody, mělo to zánovní olej s filtrama a dvě sady pneu, kde bě sady měly 80%. Toto jsou věci, které dokáží hodně ušetřit, ale i tak, člověk nikdy neví co se stane, takže stále si nechat peníze bokem na opravu.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků946
datum registrace19.08.2015
Úterý 24.10.2017 13:08, RE: Auto do 80000, denní dojíždění
ptacnicek napsal:
Dobrý den,chtěl bych si pořídit auto na denní dojíždění do práce. 15km tam + zpět. K tomu občasné výlety. Auto nemusí být kdo ví jak velké, ale i to mi nevadí. Z toho co jsem se dočetl jsem začal uvažovat o dvojkovém focusu 1,6 16V nebo fabkou 1,4MPI. V autech se nevyznám tak budu rád za každou radu, každý nový tip. Chtěl bych se vlézt do 8000.Díky


Dobrý den,

dovjkový Focus je o třídu lepší než Fábie I a to opravdu ve všem - je větší, bezpečnější, má lepší výbavu, díly vydrží mnohem více, o dvě třídy lepší brzdy atd atd. Problém bude sehnat něco zachovalého za 80tis.kč. Jinak ale jde o velmi spolehlivý vůz deklasující Fábie a nejen je Pokud nejste náročný řidič, můžete sáhnout i po obsahu 1.4 Duratec = na běžné ježdění po okreskách stačí, spolehlivost je stejně dobrá jako u 1.6 Duratec.

Nebál bych se vůbec vzít Renault Megane II 1.4/1.6 2008+, tohle měla dlouho moje kolegyně a vůz je nejenom spolehlivý, ale komfortní a lépe vybavený než Fábie I. Prakticky jde opět o třídu výše postavený vůz, než je Fábie. Nejde jen o výbavu, ale i lepší bezpečnost, robustnější podvozek, či silné brzdy. Samotnou kapitolou jsou sedačky, ty v Meganu i Focusu deklasují Fábii zcela.

Fábie I nepatří zase k takovým držákům jak vypadá, motor 1.4 MPI je sice spolehlivý, ale musíte počítat, že ostatní díly už tak spolehlivé a robustní nejsou, počínaje podvozkem, konče servem a klimatizací. Výbavy bývaji opravdu tristní a tak zkusil bych pohledat ten Focus, Megane nebo i něco ve velikosti jako je Fábie tj.
- Fiat Punto Grande 1.2/1.4 2007+
- Renault Clio 1.2 2007+ , je i kombík
- Peugeot 207 1.4 2007+, opět je i kombík

reagovat
Gepardo
počet příspěvků3
datum registrace09.08.2016
Úterý 24.10.2017 18:26, Auto do 80000, denní dojíždění- Ford Focus?
Nejsem Boban HTP, takže za mě Fiat punto 2, vyráběly se do roku 2010, 1,2 16v - 80 koní. spotřeba mezi 6-7 litrů, levné díly. Mohl bys být spokojen.
Druhou variantou je Renault Megan 2, 1,4 - 1,6 16v, Je o něco větší, než Fiat, o 1 litr větší spotřeba. Také levné díly. Taky nejezdí špatně. ¨
Třetí varianta je Fiat Stilo 1,4 - 1,6 Také nešlápneš vedle. Bude záviset na konkrétním stavu, daného kusu. Zkus se posadit do každého auta, ono tě něco osloví. A nelituj peněz, za prohlídku ve značkovém servisu. 1-2.000 ti mohou dost ušetřit. Tak lovu zdar.
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků51
datum registrace02.12.2014
Úterý 24.10.2017 20:20, Něco nenáročné
Pokud nejste náročný a hledáte v poměru cena výkon něco opravdu nenáročného na ježdění kolem komína, tak se zkuste podívat na Renault Thalia II od roku výroby 2010 výše. Tyhle auta jsou nijak moc krásná, ale na druhou stanu taky slušně nedoceněná a relativně velmi spolehlivá. Dají se koupit za velmi dobrý peníz, a to ve slušné výbavě (klima, elektrika oken, rádio, servo) a navíc jsou jedny z nejlepších, co se antikorozní ochrany týče. Karoserie je u nich komplet pozinkovaná. Pokud zvolíte motor 1,2 16V 55kW, tak jediná investice bude pravidelná výměna rozvodů a čerpadla po 6i letech. Prostě za málo peněz celkem dost muziky.
reagovat
gravestone
počet příspěvků105
datum registrace14.02.2016
Úterý 24.10.2017 22:06, RE: Auto do 80000, denní dojíždění
BobanHTP napsal:
ptacnicek napsal:
Dobrý den,chtěl bych si pořídit auto na denní dojíždění do práce. 15km tam + zpět. K tomu občasné výlety. Auto nemusí být kdo ví jak velké, ale i to mi nevadí. Z toho co jsem se dočetl jsem začal uvažovat o dvojkovém focusu 1,6 16V nebo fabkou 1,4MPI. V autech se nevyznám tak budu rád za každou radu, každý nový tip. Chtěl bych se vlézt do 8000.Díky
Dobrý den,dovjkový Focus je o třídu lepší než Fábie I a to opravdu ve všem - je větší, bezpečnější, má lepší výbavu, díly vydrží mnohem více, o dvě třídy lepší brzdy atd atd. Problém bude sehnat něco zachovalého za 80tis.kč. Jinak ale jde o velmi spolehlivý vůz deklasující Fábie a nejen je Pokud nejste náročný řidič, můžete sáhnout i po obsahu 1.4 Duratec = na běžné ježdění po okreskách stačí, spolehlivost je stejně dobrá jako u 1.6 Duratec.Nebál bych se vůbec vzít Renault Megane II 1.4/1.6 2008+, tohle měla dlouho moje kolegyně a vůz je nejenom spolehlivý, ale komfortní a lépe vybavený než Fábie I. Prakticky jde opět o třídu výše postavený vůz, než je Fábie. Nejde jen o výbavu, ale i lepší bezpečnost, robustnější podvozek, či silné brzdy. Samotnou kapitolou jsou sedačky, ty v Meganu i Focusu deklasují Fábii zcela.Fábie I nepatří zase k takovým držákům jak vypadá, motor 1.4 MPI je sice spolehlivý, ale musíte počítat, že ostatní díly už tak spolehlivé a robustní nejsou, počínaje podvozkem, konče servem a klimatizací. Výbavy bývaji opravdu tristní a tak zkusil bych pohledat ten Focus, Megane nebo i něco ve velikosti jako je Fábie tj.- Fiat Punto Grande 1.2/1.4 2007+- Renault Clio 1.2 2007+ , je i kombík- Peugeot 207 1.4 2007+, opět je i kombík


Ford Focus ani Renault Megane nejsou konkurenti o třídu nižší Fabie, přímým konkurentem je Fiesta resp. Clio.

Tohle se už fakt nedá číst. Nevím kolik ti Ford tady platí za reklamu, ale sedačky ve Focusu jsou to nejhorší na čem jsem kdy seděl a i ve Favoritu byly lepší. Mám s tímto vozem 2 roku zkušeností (výbava Titanium) a i po 30 minutové jízdě jsem se po vystoupení z vozu musel jít nejdříve rozhýbat. Měl jsem tam nasazenou i ortopedickou vložku, se kterou to bylo jen o trošku lepší. Sedačky (krátké, neustavitelné, neustále se povolující a vrzající v zatáčkách, bez bočního vedení) byly důvodem proč šel Focus z domu. Na otázky v servisech mi bylo odpovězeno, že je to jejich vlastnost a že se Fordu nepovedly.Tak asi tak
reagovat
ptacnicek
počet příspěvků2
datum registrace24.10.2017
Středa 25.10.2017 10:14, RE: Auto do 80000, denní dojíždění
80000 by to mělo být se vším všudy. Ale jestli to bude třeba +10000, ale bude to za to stát, nic strašného se nestane.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků946
datum registrace19.08.2015
Středa 25.10.2017 10:34, Focus :-)
Zdravím, doma mám Focus II ale facelit (2008+), ten základní motor 1.6 Duratec, najeto 150tis.km, servis jen vyměněná trubka pro servo za pár stovek, jinak přední bzrdy se měnily, protože předešlý majitel je doslova sedřel JInak nic, to je na tom to pěkné, kvalitou je to paráda.
Měl jsem Fábii II HTP kupovanou jako novou, měnil olej co 10tis.km, nic nepomohlo, ve 120tis.km začly klepat ventily. Jinak výfuky se mi rozsypaly ve 90tis.km atd. Zkrátka Fábie je nejenom menší, ale nemá tak robustní díly, natož podvozek, který mi vepředu už hlásil vybitý čep cca ve 110tis.km.
Fábie I měla ze začátku fatalní chybu se svazkem káblu, který ležel v odtokové části karosérie kolem motoru. Mělo se to řešit v servisu, ale ne všichni to udělali, a tak můžete v bazaru narazit na Fa I v bezvadném stavu, ale s chaotickými poruchami všeho druhu. Ani v dobrém servisu Vám to nebude chtít někdo opravit.

Doporučuji se projet, opravdu Vám může sednout něco jiného a nebo právě ten Focus. Za mě je velmi dobrá volba i menší auto, třeba novější. Např. s Renaultem Cliem 1.2 nemají uživatelé takové trápení jako s Fa II... Určitě se ale musíte vyhnout HTP motorům, je to totiž vabank a pokud nemáte v záloze 30000kč na generálni opravdu, prakticky auto vyhodíte.
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Středa 25.10.2017 18:57, RE: Focus :-)
BobanHTP napsal:
Zdravím, doma mám Focus II ale facelit (2008+), ten základní motor 1.6 Duratec, najeto 150tis.km, servis jen vyměněná trubka pro servo za pár stovek, jinak přední bzrdy se měnily, protože předešlý majitel je doslova sedřel JInak nic, to je na tom to pěkné, kvalitou je to paráda.Měl jsem Fábii II HTP kupovanou jako novou, měnil olej co 10tis.km, nic nepomohlo, ve 120tis.km začly klepat ventily. Jinak výfuky se mi rozsypaly ve 90tis.km atd. Zkrátka Fábie je nejenom menší, ale nemá tak robustní díly, natož podvozek, který mi vepředu už hlásil vybitý čep cca ve 110tis.km.Fábie I měla ze začátku fatalní chybu se svazkem káblu, který ležel v odtokové části karosérie kolem motoru. Mělo se to řešit v servisu, ale ne všichni to udělali, a tak můžete v bazaru narazit na Fa I v bezvadném stavu, ale s chaotickými poruchami všeho druhu. Ani v dobrém servisu Vám to nebude chtít někdo opravit.Doporučuji se projet, opravdu Vám může sednout něco jiného a nebo právě ten Focus. Za mě je velmi dobrá volba i menší auto, třeba novější. Např. s Renaultem Cliem 1.2 nemají uživatelé takové trápení jako s Fa II... Určitě se ale musíte vyhnout HTP motorům, je to totiž vabank a pokud nemáte v záloze 30000kč na generálni opravdu, prakticky auto vyhodíte.

Ty Bobane a byla to vůbec Fabie ,nespletl jsi si to s nějakým jiným autem? ten kod CGPA jsi prostě nemohl v roce 2OO9 koupit.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků946
datum registrace19.08.2015
Středa 25.10.2017 21:05, HTP CGPA
Jo mohl, měl jsem výrobu 2009/11, kdy motory už byly CGPA, ale kastle byla předfaceliftová.
Jinak před tím jsem měl Fábii I HTP 40kw, koupenou novou v roce 2003, prodáno 2009, takže zrovna s Fábiema I a II s motory HTP mám bohaté zkušenosti Nic ve zlém, Fábie s motory 1.4 jsou dobrá volba, ale Focus II prostě nabízí více a to ve všem, ono už mít ESP a 6airbagů je paráda, natož jízdní vlastnosti, které patříly na špici ve své době.
V práci mám hned několik kolegů s Focusy II, vlastně až na mě všichni mají kolem 200tis.km najeto, někteří i s LPG a zatím motory drží včetně převodovky. Jde zásadně o 1.6 Duratec 74kw. Dle mého je to pádný argument, že jde o spolehlivé motory.
reagovat
Fanda
počet příspěvků509
datum registrace28.09.2008
Středa 25.10.2017 21:41, RE: HTP CGPA
BobanHTP napsal:
Jo mohl, měl jsem výrobu 2009/11, kdy motory už byly CGPA, ale kastle byla předfaceliftová.Jinak před tím jsem měl Fábii I HTP 40kw, koupenou novou v roce 2003, prodáno 2009, takže zrovna s Fábiema I a II s motory HTP mám bohaté zkušenosti Nic ve zlém, Fábie s motory 1.4 jsou dobrá volba, ale Focus II prostě nabízí více a to ve všem, ono už mít ESP a 6airbagů je paráda, natož jízdní vlastnosti, které patříly na špici ve své době.V práci mám hned několik kolegů s Focusy II, vlastně až na mě všichni mají kolem 200tis.km najeto, někteří i s LPG a zatím motory drží včetně převodovky. Jde zásadně o 1.6 Duratec 74kw. Dle mého je to pádný argument, že jde o spolehlivé motory.


Bobane,zase kecáš,ten motor pod 3.3. 2O1O nemohl koupit.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.