0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Escort 1,8 16V - co trápí sedmnáct let staré auto?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.05.2009 15:21, Zetec
Musím pisatele zklamat, ale motory Zetec, jaký má ve svém Escortu, se začaly nahrazovat novými ve Focusu a skončily Mondeem první generace v roce 2001. Ve Focusu se sice motor 1.6 označuje jako Zetec SE, ale s tím původním nemá nic společného, pro Ford ho vyvíjela Yamaha. Nové motory, označované jako Duratec, jsou zcela nové, celohliníkové, staré Zetecy byly litinové s hliníkovou hlavou.

Jinak Zetec 1.8 nebyl na svou dobu špatný, v Mondeu ho dělali s výkonem 85kW, což bylo dostačující i pro větší auto. Cvakání zdvihátek po startu je normální, chvíli trvá, než se natlakují olejem. Je dobré dodržovat výměny oleje, aby se nezanesly usazeninama. Stejně tak je potřeba hlídat chladící kapalinu, protože hliníková hlava na litinovém bloku by se při přehřátí zkroutila. A v zimě jsou zase trochu víc slyšet vstřikovače, ale ani to není závada. Jinak ten motor byl v nízkých otáčkách dost tichý, ve vyšších trochu hlučnější.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.05.2009 15:30, RE: Zetec
Koloss napsal:
Musím pisatele zklamat, ale motory Zetec, jaký má ve svém Escortu, se začaly nahrazovat novými ve Focusu a skončily Mondeem první generace v roce 2001. Ve Focusu se sice motor 1.6 označuje jako Zetec SE, ale s tím původním nemá nic společného, pro Ford ho vyvíjela Yamaha. Nové motory, označované jako Duratec, jsou zcela nové, celohliníkové, staré Zetecy byly litinové s hliníkovou hlavou.

Jinak Zetec 1.8 nebyl na svou dobu špatný, v Mondeu ho dělali s výkonem 85kW, což bylo dostačující i pro vět...
Plně s vámi souhlasím co se týče cvakání zdvihátek je to u všech motoru které mají hydraulicky ovládány zdvihátka ventilů a delká cvakání je přímo uměrná kvalitě oleje čili čím řídší olej tím rychleji se dostane k zdvihátkum a to hlavně v chladném období a zimě kdy to hustším rychleji tuhnoucím olejům trva daleko déle. Z toho plyne na oleji nešetřit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.05.2009 18:18, RE: Zetec
Pitrisek napsal:
Plně s vámi souhlasím co se týče cvakání zdvihátek je to u všech motoru které mají hydraulicky ovládány zdvihátka ventilů a delká cvakání je přímo uměrná kvalitě oleje čili čím řídší olej tím rychleji se dostane k zdvihátkum a to hlavně v chladném období a zimě kdy to hustším rychleji tuhnoucím olejům trva daleko déle. Z toho plyne na oleji nešetřit.
No, když vidím některé auta, tak bych to šrotovné možná i uvítal...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.05.2009 20:22, RE: Zetec
Reno napsal:
No, když vidím některé auta, tak bych to šrotovné možná i uvítal...
Tak to si nemyslím, že by Escort patřil k největším vrakům na našich silnicích. Předevčírem jsem zahlédl dokonce Wartburg, všiml jsem si ho, protože byla začouzená celá ulice.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.05.2009 22:12, RE: Zetec
Koloss napsal:
Tak to si nemyslím, že by Escort patřil k největším vrakům na našich silnicích. Předevčírem jsem zahlédl dokonce Wartburg, všiml jsem si ho, protože byla začouzená celá ulice.
no přece jen 17 let staré auto... vysává někdo 17 roků starým vysavačem? dívá se někdo na 17 let starou televizi?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 14.05.2009 22:43, RE: Zetec
Reno napsal:
no přece jen 17 let staré auto... vysává někdo 17 roků starým vysavačem? dívá se někdo na 17 let starou televizi?
To by si sa divil :)))))

http://www.earlytelevision.org/images/Bush-TV-12-hd.jpg
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 07:27, RE: Zetec
Reno napsal:
no přece jen 17 let staré auto... vysává někdo 17 roků starým vysavačem? dívá se někdo na 17 let starou televizi?
Sice Ford moc nemusím, ale zkus tenhle motor porovnat s některými tříválci co se teď vyrábějí a myslím že volba bude jasná. Navíc pokud je auto udržované, tak i po těch letech na tom může být líp než nějaké cca pětileté.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 09:39, RE: Zetec
Reno napsal:
no přece jen 17 let staré auto... vysává někdo 17 roků starým vysavačem? dívá se někdo na 17 let starou televizi?
Katastrofální crashtesty některých čínských novinek ukazují, že mládí není všechno. Porovnání auta se "spotřební elektronikou" docela kulhá. Navíc je to auto z doby, kdy se ještě k autům nepřistupovalo jako ke spotřební věci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 14:22, RE: Zetec
Koloss napsal:
Katastrofální crashtesty některých čínských novinek ukazují, že mládí není všechno. Porovnání auta se "spotřební elektronikou" docela kulhá. Navíc je to auto z doby, kdy se ještě k autům nepřistupovalo jako ke spotřební věci.
Obávam se že nemáte až tak pravdu západní svět bere automobil jako spotřební věc již drahná leta jen u nás spousta lidi bere automobily jak by napsala Kylie jako prodloužení svého šulínka čím lepší auto tím větší ego. Proto taky některé výkřiky majitelu koncernových vozů byť jsou to Passaty z přelomu tisíciletí a podobně. Je pravda že spokud se o auto někdo stará a dá mu co potřebuje a nemá až tak velký roční nájezd může auto být hezké a spolehlivé i po letech.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 15.05.2009 17:34,
Escort je vyborna alternativa k levnemu vozu,jako je napr.Felicia. Akorat zde je jiz casto v zakladu napr.klima,posilovac,el.stahovani oken,celkove je design povedenejsi. Nahradni dily jsou urcite z tech levnejsich+je mozno vybirat z velkeho mnozstvi dodavatelu. Velkym minusem je koroze...zamerte se hlavne na nosniky pod kufrem,ty casto jsou mrtve i kdyz je jinak vuz jako celek bez koroze. Zde plati dvojnasob uprednostnit vuz bez rzi,nez nejake ty pytlovinky na motoru....dilu je spusta,ale najit sikovneho klempire na nosnik,trubicky brzd,ci casti podlah je nadlidsky ukon.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 18.05.2009 08:50, servis
Kdo nejezdí do autorizovaného servisu, ale spokojí se s neautorizovaným servisem "strejda v garáži" , tak není problém servisovat za přijatelné peníze prakticky žádné auto. Pokud se nejedná samozdřejmě o nějáký exotický vůz. Jen malé srovnání, ač zdánlivě neporovnatelné: v současné době jezdím BMW 730D 2001 a servisní náklady mě vyjdou levněji než když jsem používal Ford Mondeo a servisoval ho v autorizovaném servisu. Holt, chybama se člověk učí. Mluvím však jen o ojetých autech a o nás běžných smrtelnících, kteří si za málo peněz chtějí dopřát trošku více muziky.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.