0
zpět
 

diskuze k tématu: SERIÁL: Jaký je Ford C-Max druhé generace 2010-2014? (1.díl)

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Fleischmann
počet příspěvků4
datum registrace12.10.2016
Středa 12.10.2016 21:45, C max 1.6 Tdci 85kw, r.v.2014 - kolísající teplota motoru
Mám problém s kolísající teplotou motoru. Při venkovní teplotě pod + 20°mi při sundání nohy z plynu(např.dojezd ke křižovatce...) klesne teplota až na 70°, po chvilce jízdy s plynem zase vyleze nahoru a takhle pořád dokola. Nebo stačí na 15 min.zastavit, vypnout motor a teplota je taky dole. Pak za pár metrů jízdy zase vyleze. Je přece nemožné, aby se to tak rychle zchladilo a zase ohřálo... Vypadá to, jakože termostat to neudrží...ale už byl 2x dáván nový. Není tam ještě zvlášť nějaké čidlo teploty? V servisu si s tím nevědí rady....Díky za pomoc
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 13.10.2016 08:57, Ćidlo
Ještě může být závada na samotném čidle teploty nebo špatný kontakt v konektoru a přechodový odpor způsobuje toto kolísání.

Lze udělat diagnostiku za jízdy a sledovat, zde se teplota načítaná ECU liší od té zobrazované na přístrojovém štítu. Každá obvykle bere hodnoty z jiného čidla. Pokud e teploty budou rozcházet, pak je motor v pořádku a chyba je v okruhu měření teploty, ale pokud by výkyvy teploměrů byly shodné a termostat je několikrát měněný, tak mě nic na rychlo nenapadá.
reagovat
Fleischmann
počet příspěvků4
datum registrace12.10.2016
Čtvrtek 13.10.2016 20:55, čidlo
A tam je ještě jiný čidlo než to, co je součástí termostatu? Co by mohlo být na motoru špatného? Tohle musí být záležitost čidel, elektroniky.... Vždyť takhle rychle se motor ani nemůže zchladit a následně zahřát. To je prakticky nemožný. A po pár desítkách metrů, nebo po pár min. stání na místě při vypnutém motoru. Je pravda, že v málo případech to drží normálně, ale to jen zřídka
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pátek 14.10.2016 08:46, RE: čidlo
Fleischmann napsal:
A tam je ještě jiný čidlo než to, co je součástí termostatu? Co by mohlo být na motoru špatného? Tohle musí být záležitost čidel, elektroniky.... Vždyť takhle rychle se motor ani nemůže zchladit a následně zahřát. To je prakticky nemožný. A po pár desítkách metrů, nebo po pár min. stání na místě při vypnutém motoru. Je pravda, že v málo případech to drží normálně, ale to jen zřídka


Ano, je tam několik čidel. Jedno dodává data do ECU, to je nejčastěji v hlavě. Pak je druhé u termostatu, které posílá data do ukazatele teploty a pak je třetí na chladiči, které ovládá ventilátor.
Pokud to někdy ukazuje dobře a někdy ne, tak to vidím na kontakt a zkusil bych kontakt přímo v motorovém prostoru u čidla.
reagovat
Fleischmann
počet příspěvků4
datum registrace12.10.2016
Pátek 14.10.2016 21:10, čidlo
Tak to pořádně omrknu a dám vědět.....
reagovat
Fleischmann
počet příspěvků4
datum registrace12.10.2016
Čtvrtek 27.10.2016 21:14, RE: čidlo
14.10.2016 21:10|130999]Tak to pořádně omrknu a dám vědět.....

konektory všude ok. Bal jsem v Plzni u Forda, popsal celkovou situaci a řekli, že je to normální jev...prý to dělá i VW. Ale jen motory 1.6. Furt se mi to ale nezdá, vždyť se ten motor nemůže tak rychle zchladit. A už vůbec né na místě za nějakých 15 min.

reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 31.10.2016 10:23, Měřidlo
Hele, nedá se koupit nějaký ten OBD konektor, napojit na mobil a nechat si nějakou aplikací zobrazovat některé údaje o motoru, třeba teplotu a tímto si amatérsky zkontrolovat, zda nekecá teploměr (to tipuji) nebo zda skutečně teplota motoru takto osciluje?
Minimálně při stání by se měl motor ohřát až natolik, že sepne větrák, takže se dá udělat i jiná zkouška, což je volnoběh na místě (nebo zvýšené otáčky pro úsporu času) a sledovat teploměr, dokud se nerozběhne ventilátor na chladiči. Nutná podmínka je vypnutí klimy a topení, aby neběžel ani ventilátor klimy a aby se neodebíralo motoru teplo na ohřev kabiny.
Když to bude ukazovat nízkou teplotu a ventilátor se rozběhne, pak je to opravdu vada v měřicím okruhu: čidlo - kabeláž - přístrojový štít.
reagovat
julo176
počet příspěvků1
datum registrace26.12.2016
Pondělí 26.12.2016 18:56, c max teplota
nazdar ja mám 2012 1,6 tdci 85kw a to isté robí aj nám ideš ukazuje normál zastavíš klesne na polovicu a odpoveď v servise : kúry vám to ? "áno" tak to neriešte.
reagovat




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.