zpět
 

diskuze k tématu: Fiat Grande Punto - občas táhne doprava

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, italská vozidla, typ vozidla, osobní a terénní
Cufec
počet příspěvků6
datum registrace12.01.2016
Čtvrtek 24.11.2016 22:49, Fiat Grande Punto - občas táhne doprava
Zdravím, potřeboval bych radu vlastním Fiat Grande punto 1.9jtd. Auto mi občas táhne doprava. Např jedu po rovině žádný vymol koleje nic cca 20m auto jede pěkně najednou začne táhnout doprava po otočení mírně volantu do leva auto krátce jede rovně pote opět táhne doprava. Také při rychlejší jízdě začne docela hlasitě hvizdat levé kolo. Stejně jako na tomto videu https://m.youtube.com/watch?v=QgTxY2kzNyg při delší jízdě se hvízdání stupňuje jak na hlasitostí tak intenzitě. Vyměněny komplet všechny kotouče, destičky, brzd hadičky, kapalina, rozpohybovány písty v třmenech všechno promazano a problém stále trvá. Díky za každou radu.
reagovat
brin
počet příspěvků725
datum registrace28.03.2011
Pátek 25.11.2016 00:33, Ložiska
Co ložiska? Ty jsou součástí kotoučů? Pak mě napadají vůle v kloubech poloos, případně tyto klouby přidřené.
reagovat
Cufec
počet příspěvků6
datum registrace12.01.2016
Pátek 25.11.2016 01:49, Hl. Brzd. Válec
Ložiska součástí kotoučů nejsou a navíc ložisko by spíš hucelo si myslím než toto. Poloosa vůli měla minimální tam bych asi problém neviděl,ale radši to ještě omrknu. Zapomněl jsem napsat, že občas pri pomalejším dobrzdovani na kluzkém povrchu, blátě nebo podobném se brzda propadne ozve se rána přestane na chvíli úplně brzdit potom se pedal vrátí do stejné polohy a dál brzdí. Brzdovka neubývá brzdy odvzdusnene. Problém bych viděl asi že je špatný hlavní brzdový válec, ale měl by vliv na to ostatní co myslíte?
reagovat
Martin72
počet příspěvků81
datum registrace30.09.2016
Pátek 25.11.2016 08:03, táhne doprava
Když auto někam táhne (kam nemá), tak jedna věc je přibržďování předních kol, to by se dalo vzhledem k provedené repasy snad vyloučit (i když popiskování brzd značí, že tam není něco v pořádku). Dalším elementem jsou pneumatiky jako takové (můžou být špatně sjeté) a hlavně zkontrolovat geometrii. Kontrolu vůle v zavěšení beru jako samozřejmost (včetně kontroly pružin, jestli není zlomená nebo jestli auto nepadá k jedné straně).
K tomu přibržďování, zvedni předek a zkontroluj jestli se kola volně otáčí, pak nastartuj a proveď znova kontrolu. Pokud by byla špatně nastavena vůle mezi pedálem a posilovačem, mohlo by docházet k samočinnému přibržďování až při běžícím motoru. Proč se ti propadne a posléze vrátí pedál, tak k tomu mě zatím nic rozumného nenapadá.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Pátek 25.11.2016 10:17, RE: Fiat Grande Punto - občas táhne doprava
Cufec napsal:
Zdravím, potřeboval bych radu vlastním Fiat Grande punto 1.9jtd. Auto mi občas táhne doprava. Např jedu po rovině žádný vymol koleje nic cca 20m auto jede pěkně najednou začne táhnout doprava po otočení mírně volantu do leva auto krátce jede rovně pote opět táhne doprava. Také při rychlejší jízdě začne docela hlasitě hvizdat levé kolo. Stejně jako na tomto videu https://m.youtube.com/watch?v=QgTxY2kzNyg při delší jízdě se hvízdání stupňuje jak na hlasitostí tak intenzitě. Vyměněny komplet všechny kotouče, destičky, brzd hadičky, kapalina, rozpohybovány písty v třmenech všechno promazano a problém stále trvá. Díky za každou radu.


Táhnutí každou chvíli jinam v závislosti na otočení volantu má na svědomí s velkou pravděpodobností uložení tlumičů.
reagovat
Cufec
počet příspěvků6
datum registrace12.01.2016
Pátek 25.11.2016 10:36, Občas táhne do prava
Tak pneu kupovaný úplně nové, geometrie dělaná to nepomohlo. Žádný vůle jsem nenašel, pružiny jsou taky ok. To pískání se objevuje jen při rychlostech 90 a výš prvně to začne jen popiskavat když pokračují stejnou rychlostí tak pískání přidává na intenzitě a hlavně hlasitostí. Pomáhá jen nechat auto zchladnout nebo jet pomaleji a pískání zmizí. Na zvedáku se kola všechny volně točí všechno se jeví ok. Ještě zkusím teda při nastartovanem motoru co to udělá a uvidím.
reagovat
Cufec
počet příspěvků6
datum registrace12.01.2016
Pátek 25.11.2016 10:41, Spatne uložení tlumiču
Zase kdyby bylo špatné uložení tlumiču tak si myslím že se sjíždí špatně pneu. A ty jsou ok.
reagovat
David V
počet příspěvků1851
datum registrace16.05.2007
Pátek 25.11.2016 11:18, RE: Spatne uložení tlumiču
Cufec napsal:
Zase kdyby bylo špatné uložení tlumiču tak si myslím že se sjíždí špatně pneu. A ty jsou ok.


A co vyšlo na geometrii?
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Pátek 25.11.2016 12:08, RE: Spatne uložení tlumiču
Cufec napsal:
Zase kdyby bylo špatné uložení tlumiču tak si myslím že se sjíždí špatně pneu. A ty jsou ok.


Tak právěže je otázka co je míněno tou geometrií. Staré mechanické (ručičkové) geometrie meří jen sbíhavost kol. Na té záleží skutečně nejvíc. Je li toto špatně, sjíždí se kola, atd...
Ale co příklon/odklon ? To se měří leda na laserové geometrii s tím, že se to jen měří, ale málo kdo to nastavuje, protože se to musí dělat propilováním děr na uchycení tlumiče (čímž se uložení tlumiče posune nahoře kousek vedle a odklon/příklon je pak už v normě).
Proto se žřejmě i David ptá, co že vyšlo na té geometrii. Měl by být k dispozici protokol.
Taky je třeba brát ohled na to, že pokud není náprava zcela mechanicky vpořádku (vymlácené čepy, silentbloky atp.), tak nemá smysl geometrii dělat, protože je tam taková vůle, že stačí chytit za kolo, cuknout s tím a rázem přístroj ukazuje úplně jiné hodnoty. Toto ví i obsluha zařízení na měření geometrie kol a využívá toho. Pokud jde kolem trhnout tak, ale geometrie vyšla OK, tak to dělají... Osobně jsem viděl.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1000
datum registrace09.05.2007
Pátek 25.11.2016 12:16, RE: Spatne uložení tlumiču
Cufec napsal:
Zase kdyby bylo špatné uložení tlumiču tak si myslím že se sjíždí špatně pneu. A ty jsou ok.


To si myslíš špatně
reagovat
sheogorath
počet příspěvků408
datum registrace27.05.2016
Pátek 25.11.2016 12:48, RE
Takze:

- Ve vyssi rychlosti nad 90kmh piska levy predni kolo. auto tahne na stranu, a zalezi na poloze volantu
- Pri brzdeni na kluzkym povrchu se pedal propadne
- Vsechno ohledne brzd v podstate vymeneny krome valce.
- Ulozeni tlumicu OK.

Co zbytek napravy? Zadny vule? Zacalo to delat z niceho nic, nebo se to postupne zhorsovalo?

Jestli piskani zacne na vyssi rychlosti a zesiluje, pak to vypada jako ze se neco zahriva trenim. Kdyz zastavis po tom, co to zacne takhle piskat, vsiml sis, jestli je nejaky kolo horky, nebo aspon vic zahraty nez ostatni? nejakej smrad?

Aby to nebylo suchym diferencialem nakonec
reagovat
Martin72
počet příspěvků81
datum registrace30.09.2016
Pátek 25.11.2016 14:06, kola
Zkus prohodit přední kolo/a za zadní, to že tam máš nové obutí neznamená, že v tom nebude problém. Ještě si zkontroluj, jestli máš obě kola stejná. Kolega měl sadu kol , jeden výrobce, stejný typ, parametry i vzorek, ale dvě měly na sobě dodatek "MO" (Mercedes Only). Když je namixoval na předku, tak to také mělo tendenci táhnout k jedné straně.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.