0
zpět
 

diskuze k tématu: Emisní norma EURO 6 za dveřmi

kategorie zařazení tématu:
toskey
počet příspěvků19
datum registrace28.05.2010
Pátek 23.05.2014 18:21, zpět k benzínákům
Tak to je hezký ,to abych si někde koupil auta do zásoby... Doufám,že nějaký český chytrý hlavy vymyslí jak sem tahat auta ze zemí mimo EU kde nejsou auta zprasený Euronormami, kde jsou ještě při smyslech a dávaj do aut jednoduchý motory ověřený létama praxe... Těmi benzínovými motory v EU bych nebyl až tak nadšenej, někde jsem četl, že EU6 či EU7 se dotkne i jich a to taky těma chcankama a filtrem pevnej částic.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1325
datum registrace09.10.2008
Pátek 23.05.2014 20:51, RE: zpět k benzínákům
toskey napsal:
Tak to je hezký ,to abych si někde koupil auta do zásoby... Doufám,že nějaký český chytrý hlavy vymyslí jak sem tahat auta ze zemí mimo EU kde nejsou auta zprasený Euronormami, kde jsou ještě při smyslech a dávaj do aut jednoduchý motory ověřený létama praxe... Těmi benzínovými motory v EU bych nebyl až tak nadšenej, někde jsem četl, že EU6 či EU7 se dotkne i jich a to taky těma chcankama a filtrem pevnej částic.


Však ona se norma EURO 6 benzínových motorů také citelně dotkne. Proto se výrobci předhánějí, kdo udělá menší a ještě menší pidimotor, kolik na něj navěsí turbodmychadel, atd. A vzhledem k použití přímovstřiku u benzínových jednotek se ani jim nevyhne instalace filtru pevných částic (DPF). Přímovstřikový benzín totiž generuje jen o málo méně sazí než turbodiesel.
reagovat
Tycoon
počet příspěvků62
datum registrace05.11.2011
Neděle 25.05.2014 19:19, Zlaté zážehové motory
Tady se ukazuje, jak byly vznětové motory v EU dlouhou dobu zvýhodňovány tím, že měly mnohem mírnější emisní normy než zážehové motory.
Zážehový motor EGR, SCR ani DPF nepotřebuje. Myslím, že se dočkáme postupného vymizení dieselů z nižších tří aut.
reagovat
David V
počet příspěvků2054
datum registrace16.05.2007
Pondělí 26.05.2014 09:40, RE: Zlaté zážehové motory
Tycoon napsal:
Tady se ukazuje, jak byly vznětové motory v EU dlouhou dobu zvýhodňovány tím, že měly mnohem mírnější emisní normy než zážehové motory. Zážehový motor EGR, SCR ani DPF nepotřebuje. Myslím, že se dočkáme postupného vymizení dieselů z nižších tří aut.


Myslím, že celý problém vězí v tom, že je krom čistoty spalin sledována i produkce CO2. Tento nesmysl spolu se zvýhodnění spalinových norem umožnil rozvoj naftových motorů pro osobní dopravu v 1. fázi (sledování CO2) a ve druhé fázi (sledování CO, HC, NOx, saze) pak motory komplikuje natolik, že je ekologický přínos přinejmenším sporný (sesouladění norem pro naftu i benzín). Kvůli neškodným emisím CO2 se dělají složitá řešení, která stojí kupu dalších problémů, jako jsou filtry pevných částic pro přímovstřikové motory bez ohledu na princip činnosti a denox katalyzátory pro benzínový přímovstřik umožňující provoz při chudé směsi.
Nechci vypadat jako zpátečník, ale některá "pokroková" řešení mi přijdou z globálního hlediska jako krok zpět .
Možná se mnou nebudete souhlasit, ale jako nejlepší poměr mezi spolehlivostí a čistotou spalin mi přijde norma EURO IV pro benzín, která si vystačí s jednoduchým (3-cestným) katalyzátorem a nepřímým vícebodovým vstřikem.
reagovat
roman.hrdlicka
počet příspěvků22
datum registrace30.10.2013
Pondělí 26.05.2014 16:58, Eu
Eu nás chce jednoduše tlačit k nákupu nových aut, je to stejné jako s pomazánkovým máslem nebo žárovkami. Na druhou stranu je pravda, že v ČR je jeden z nejstarších vozových parků v Evropě a to se posiluje hlavně dovážením přestárlých aut z celé Evropy, po kterých se u nás jen zapráší. Kolikrát jsou to ale auta v hrozném stavu, která by jinde už sešrotovali.
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 27.05.2014 10:30, RE: Eu
roman.hrdlicka napsal:
Eu nás chce jednoduše tlačit k nákupu nových aut, je to stejné jako s pomazánkovým máslem nebo žárovkami. Na druhou stranu je pravda, že v ČR je jeden z nejstarších vozových parků v Evropě a to se posiluje hlavně dovážením přestárlých aut z celé Evropy, po kterých se u nás jen zapráší. Kolikrát jsou to ale auta v hrozném stavu, která by jinde už sešrotovali.


V novinách se často píše, že máme jeden z nejstarších vozových parků v Evropě. Lidi to často opakují, protože to přece psali v novinách, takže je to pravda pravdoucí. Už se ale moc nezmiňuje, že rozdíl mezi ČR a jinými státy nemusí být až tak propastný. Četl jsem, že např. v USA je průměrné stáří aut 10 let, což ve srovnání s českými 14 lety nevypadá zase tak zle.
O dovozu "vraků" ze západu si myslím své. Nikdo přece není takový pitomec, aby si nechal dovézt auto horší, než které právě používá. Takže se vyměnily české 25 let staré Škody 120 za 15 let staré Oply a Fordy, což mají být ty "vraky ze západu", před kterými nás moudrý politik chce ochránit. My jako občané samozřejmě nevíme, co je pro nás dobré, co je dobré ví jen politici.
Mě je třeba srdečně jedno, v čem jezdí soused, nemám potřebu nikomu nic zakazovat, tím méně jen na základě stáří a ne skutečného technického stavu.
reagovat
xtrox
počet příspěvků233
datum registrace01.11.2012
Úterý 27.05.2014 12:20, ...
spíš z nákladních aut, kde se pohybuju - až na dva koncernové záseky - od roku 2000

od roku 1950 klesala spotřeba nákladních aut cca do roku 2000 - do příchodu normy euro3 se spotřeba drží plus/minus stejně. vždy začátkem vstupu nové normy spotřeba lehce vzroste, pak konstruktéři vymyslí, jak klesnout na původní úroveň...a pak přijde nová norma.

ne, že by byla snaha chránit přírodu špatná, ale soudruhům v bruselu to myslí rychleji, než konstruktérům motorů (ačkoli euro normy neřeší jen emise výfukových plynů). navíc to auta neskutečně prodražuje, pro každou novou normu se musel prakticky vymyslet nový motor. např. u automobilky, pro kterou jsem dělal, motor zdražil o cca 3.000 euro na každé další normě. stačilo chvíli počkat, aby se náklady na vývoj toho kterého provedení motoru rozložily na delší časové období (více vyrobených jednotek kusů) a zároveň se dala konstruktérům šance nervat před a za motor nesmysly (tohle konkrétně se nepovedlo, na to bylo stejně málo času) - což se dohodlo až s krizí a vstup euro6 byl u nákladních aut o rok či dva odložen (oproti plánům z dob před krizí)

nyní nastává - u euro6 - nová doba. zatímco motory euro4 a euro5 se spíše zmenšovaly, nyní se naopak zvětšují (požadovaných cca 450 koní výkonu nejsou schopni konstruktéři vydupat ze zmenšených motorů při zachování jakés/takés životnosti a ekonomiky provozu). také spotřeba šla trochu dolů - udělat 440 koní z 12,5 lt je jednodušší než z 10,5 lt
reagovat
Tycoon
počet příspěvků62
datum registrace05.11.2011
Úterý 27.05.2014 20:56, RE: ...
xtrox napsal:
navíc to auta neskutečně prodražuje, pro každou novou normu se musel prakticky vymyslet nový motor. např. u automobilky, pro kterou jsem dělal, motor zdražil o cca 3.000 euro na každé další normě. stačilo chvíli počkat, aby se náklady na vývoj toho kterého provedení motoru rozložily na delší časové období (více vyrobených jednotek kusů) a zároveň se dala konstruktérům šance nervat před a za motor nesmysly (tohle konkrétně se nepovedlo, na to bylo stejně málo času) - což se dohodlo až s krizí a vstup euro6 byl u nákladních aut o rok či dva odložen (oproti plánům z dob před krizí) nyní nastává - u euro6 - nová doba.

Podle mě to autmobilky tolik nestojí. Tyhle ekologické systémy už musí mít dávno vyvinuty pro americký trh, kde jsou limity obecně mnohem přísnější.
Např. Euro 6 pro náklaďáky stanovuje maximální emise NOx ve výši 0,4 g/kWh. Ano, je to pětinásobné snížení oproti Euro 5. Ale v USA mají mnohem přísnější limit 0,15 g/kWh a to už od roku 2007 (tehdy v EU platilo Euro 4 s limitem 3,5 g/kWh !!!).
EU dlouho dobu výrobců dieselů šla na ruku a ti si na "emisní privilegia" zvykli. A každý, kdo ztratí privilegia, brečí.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.