zpět
 

diskuze k tématu: Emisní norma EURO

kategorie zařazení tématu: poradna, automobilky
Bronn
počet příspěvků94
datum registrace23.11.2014
Sobota 31.03.2018 20:57, Emisní norma EURO
Zdravím všechny motoristické nadšence,
chtěl bych vás požádat o radu ohledně emísních norem. Konkrétně mě zajímá podle čeho se určuje zda auto splňuje např. EURO 3 nebo EURO 4, apod.?
Konkrétně můj případ je Mercedes C W203 220CDI 110kw, r.v. 2004 model po faceliftu. Podle techničáku splňuje normu EURO 3, ale když procházím různe recenze tohoto modelu a taktéž prodejní inzeráty, tak se objevují jak s EURO 3 tak s EURO 4. Naprosto totožné modely. A pro jistotu jsem to mnohokrát ověřoval - verze s EURO 4 nikdy nemá navíc filtr pevných částic. Nedokážu si to nijak vysvětlit a nechce se mi věřit že by to bylo způsobené chybou zápisu do techničáku úředníkem na dopravním úřadě.
Neví někdo čím by to mohlo být?
reagovat
Humusus
počet příspěvků421
datum registrace16.10.2016
Pondělí 02.04.2018 21:39, RE: Emisní norma EURO
citace:
reakce na: Bronn, 31.03.2018 20:57 (Zdravím všechny motoristické n ...)


a o co ti jde? udaj v technicaku ti stejne nikdo neprepise. bud rad alespon snaz projdes emisemi
reagovat
Bronn
počet příspěvků94
datum registrace23.11.2014
Úterý 03.04.2018 17:14, RE: RE: Emisní norma EURO
citace:
reakce na: Humusus, 02.04.2018 21:39 (a o co ti jde? udaj v technica ...)


O co mi jde?

1) o znalosti - zajima me jak probiha posuzovani konkretniho automobilu, do ktere EURO skupiny spadne.

2) normy se stale zprisnuji a zanedlouho bude zpoplatnena i EURO 3, coz mne postihne. Takze kdyby byla moznost se tomu vyhnout, urcite bych to ocenil. A rikas ze technicak uz neprepisou? Tak treba to jsem prave nevedel. A ses si tim 100% jistej, ani kdybych dolozil nejake overeni ze auto splnuje vyssi normu?
reagovat
Humusus
počet příspěvků421
datum registrace16.10.2016
Středa 04.04.2018 06:21, RE: RE: RE: Emisní norma EURO
citace:
reakce na: Bronn, 03.04.2018 17:14 (O co mi jde?1) o znalosti - za ...)


Zpoplatněná? Máš na mysli ekologickou daň při převodu? Ta se platí do euro 2, o žádném dalším zpoplatnění nevím.
Pro úředníka co je psáno je dáno. Zažil jsem i evidentní nesmysl, navíc vzniklý jejich chybným zápisem. Bez potvrzení výrobce ti nic nepřepíší. Tvoje auto bylo evidentně homologováno jako euro 3, takže bez šance. Ale jestli máš přebytek volného času, tak si to můžeš jít ověřit na registr vozidel sám. Ale je to boj s větrnými mlýny, navíc bez praktického významu.
reagovat
Bronn
počet příspěvků94
datum registrace23.11.2014
Středa 04.04.2018 11:55, RE: RE: RE: RE: Emisní norma EURO
citace:
reakce na: Humusus, 04.04.2018 06:21 (Zpoplatněná? Máš na mysli ekol ...)


Ano nyni se plati pouze poplatek pri prevodu pro EURO 2 a nizsi, ale pokud projde ta nova novela zakona, kdy se bude platit namisto poplatku pri prevodu, pausalni poplatek 1x rocne, tak to postihne i EURO 3. Konkretne castkou 4000,- za rok.

https://automix.cars.cz/zivot-ridice/ministerstvo-dopravy-chce-zavest-dodatecnou-dan-za-stara-auta-20180331.html?utm_source=tipcars
reagovat
Humusus
počet příspěvků421
datum registrace16.10.2016
Středa 04.04.2018 12:16, re...
tak to je masakr, doufam ze to neprojde
reagovat
mufik.martin
počet příspěvků172
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 05.04.2018 06:31, RE: Emisní norma EURO
citace:
reakce na: Bronn, 31.03.2018 20:57 (Zdravím všechny motoristické n ...)


V první řadě bych napsal doraz centrálu Mercedesu v ČR a oni vám napíšou jakou normu plní. OD toho bych se odpíchnul a případně řešil dál. Budou po vás chtít VIN kod a během pár dní budete vědět.
reagovat
Giorgio
počet příspěvků641
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 05.04.2018 18:05, RE: Emisní norma EURO
citace:
reakce na: Bronn, 31.03.2018 20:57 (Zdravím všechny motoristické n ...)


Klíčové bude to, co je v techničáku daného auta (konkrétního kusu). V techničáku to nikdo nepřepíše a je to ten údaj, kterým se byrokratický šiml bude řídit. Z vlastní zkušenosti vím, že například Fiat Punto II se v Německu po faceliftu prodával už v roce 2004 s emisní normou Euro 4, zatímco u nás s Euro 3. Kromě toho řada výrobců dávala vždy v předstihu před novou normou možnost si za ni "připlatit" (naposledy při přechodu z Euro 5 na 6), takže se paralelně registrovala "stejná" auta s různými údaji v TP (nakolik se fakticky lišila technika nebo aspoň software, to opravdu netuším).
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma




Copyright © EBM system s.r.o., 2005 – 2018, všechna práva vyhrazena.